Niniane schreef:PB mag altijd!![]()
Wish zal ik is kijken ja. Daar had ik nog niet aan gedacht.
Heb je gepb’t, incl foto!
Klinkt wel fout zo, maargeod
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Resistance schreef:Wanneer is Carnaval eigenlijk?
Wennii schreef:Nou, wellicht hebben jullie nog tips voor mij!
Hier een ikzelf met een nogal behoorlijke hekel aan carnaval (ik ben nogal allergisch voor zatte mensen wegens negatieve ervaringen daarmee in mijn verleden, dus is niet zomaar 'omdat ik het stom vindt'), en een vriend die in de hofkapel van een grote carnavalsvereniging de grote trom speelt. Ik word nu al ziek als ik de komende 1.5 maand kijk naar de agenda, want die puilt uit van de recepties, pronkzittingen en prinsenfeesten en dan natuurlijk van vrijdag tot en met woensdagmiddag carnaval zelf met allerlei optredens en optochten enzo. Na de carnaval is de agenda wel compleet leeg tot en met oktober, dus daar kijk ik sowieso naar uit.
Maar nu; we zijn op zoek naar een middenweg, waarin ik leer de leuke kanten van carnaval te zien en niet te blijven hangen op ohhhhhjee zatte mensen. Ik wil graag naar activiteiten mee met hem zonder me overal aan te ergeren en gewoon genieten van het feit dat hij aan het spelen is. Want ze spelen goed en net de leuke nummers ipv de muffe en hij heeft er zo vreselijk veel plezier in, dus ik wil hem graag steunen in zijn hobby en niet tegenwerken.
Hij leert op zijn beurt rekening te houden met het feit dat ik carnaval niet zo geweldig prachtig vind als hij en dus ook niet perse al die recepties enzo mee af wil lopen, want dat is voor hem gewoon de normaalste zaak van de wereld 'en toch gewoon supervet' en voor mij niet. Zijn ex heeft ook bij die kapel gezeten en ging dus gewoon altijd met hem mee en hij moet nu voor het eerst wennen dat dat niet automatisch nog steeds zo gaatlevert hilarische, maar ook mega-stressvolle momenten op kan ik je zeggen.
Dus als jullie nog tips hebben om het enigszins meer te waarderen, graag!
sureido schreef:1 maart
Nee niks nep, het heet algemeen carnaval maar Limburgers noemen het weer anders!!

Maartje1990 schreef:sureido schreef:1 maart
Nee niks nep, het heet algemeen carnaval maar Limburgers noemen het weer anders!!
Omdat het de avond(en) voor de vasten is. Vastenavond.
Ik vier het al een paar jaar niet meer. Werk momenteel ook in een winkel waar ze carnavalskleding etc verkopen en kan geen carnavalsmuziek meer horen! Word wakker met die liedjes in Mn hoofd!!
hier ook.
)