Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
kimmysan schreef:ilaan schreef:Grappige beestjes wel. Hier zat er een die heel de tijd terug naar binnen kwam. Daarna begon hij vriendjes mee te nemen, dat vond ik minder tof.
Wij wonen op 6 hoog dus meestal weinig last van beestjes maar deze was wel erg vastbesloten bij ons te overwinteren
Ja ze scheiden zo'n stofje af als ze een fijne overwinterplek hebben gevonden en dan komt de hele familieWij hebben ze ook, zo'n 3 per week. Ik zuig ze op in de stofzuiger in de hoop dat ze dood gaan (vervelende dood i know), maar ik ben dan ook wel een angsthaas.
oomens schreef:Britta31 schreef:Boven zit een familie.Ik heb er geen last van dus ze mogen blijven.Behalve als er teveel komen natuurlijk dan gaan ze naar buiten.Wat eten ze eigenlijk in huis?
Weinig, tenzij je een boomhut hebt. Ze zoeken een plek om te overwinteren, aangezien deze soort dat als volwassen dier doet en niet als ei. Andere bekende soorten die dat doen zijn bijvoorbeeld de hier al eerder genoemde Bladpootrandwants (ook binnenshuis) en de Gewone rookwants (vaak onder de bast van droog hout, en komt dan met haardhout mee naar binnen).
Gezellige bende is het wel
Morganlefay schreef:Overigens vuurwantsen stinken niet en graven zich in tussen houtresten of een holle boom. Als ze dan na een winter weer tevoorschijn komen zie je een rode waterval.
oomens schreef:Pandora2 schreef:Ah vandaar !
Is hier dus blijkbaar een overwinteringskamp voor die wantsen en één of andere soort lieveheersbeestjes...Gezellige bende is het wel
Aziatisch veelkleurig waarschijnlijk. Overwintert ook in groepen.