Wachtend op een pakketje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sourire

Re: Wachtend op een pakketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:32

Haha, ik herken het wel een beetje. Laat het nu vaak bij een afhaalpunt leveren, hoef ik er niet op te wachten. :D

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:53

Ik herken het ook wel een beetje hoor.
Vooral als er iets bezorgd wordt waar ik echt heel erg naar uit kijk, dan let ik op iedere auto die voorbij komt. Heel irritant :')

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:16

Balen he?! Als t niet op tijd bezorgd wordt. Zo had ik een briefje in de bis dat er een pakketje voor me was op t postkantoor. Aangezien hier met grote regelmaat pakketjes bezorgd wordennkan dat zomaar een keer gebeuren en had al in Mn hoofd welk pakketje het zou kunnen zijn. Ga ik t ophalen is het niet het pakketje wat ik verwachtte maar 1 die in 2017 zoekgeraakt is alsnog blij ermee al heb ik er niets meer aan Haha

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:22

De pakketbezorger heeft hier een eigen plekje waar de pakketjes neergelegd worden als ik er niet ben. _O-

Als het pakketjes zijn waar een handtekening voor nodig is ben ik wel meer gefocust. Gelukkig kan ik hem bijna niet missen gezien de pakketbezorger hier zijn bus organiseert op de parkeerplaats voor onze deur :=

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:24

Gewoon een briefje op de deur:

Beste postbode, ik ben even aan het kakken,
Wacht even 1 minuut na het aanbellen, dan kan ik het pakketje zelf aanpakken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:42

verootjoo schreef:
Huh, niet naar de wc en telefoontjes plegen omdat je een pakketje verwacht? :+
Ik doe niet iets speciaals om de tijd door te komen, wacht gewoon tot ie er is.

Nou als ik een pakketje verwacht durf ik bij wijze van spreke ook niet naar de wc aangezien ze binnen een minuut weer weg zijn. Pakketbezorgers krijgen namelijk per pakket uitbetaald. Dus hoe meer pakketjes hij bezorgd hoe meer geld.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:53

Als ze zo'n tijdvlak zouden geven zou ik ook voor de deur willen wachten. Net al iets te vaak gehad dat ik vanaf zolder naar beneden moest rennen en dan net voordat ze het pakketje bij de buren af gaven de deur open deed. Ze hebben eigenlijk niet echt de tijd om te wachten. Ook regelmatig gehad dat ik me net aan het omkleden was als ze aanbelde dat is pas vervelend.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:32

amado7 schreef:
Gewoon een briefje op de deur:

Beste postbode, ik ben even aan het kakken,
Wacht even 1 minuut na het aanbellen, dan kan ik het pakketje zelf aanpakken.

Briljant!

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:33

Hier nu 2 deurbellen zodat ik ook de bel hoor als ik op zolder aan het werk ben (lawaaige machine aan). Laatst was ik binnen 6 seconden de 2 trappen af gedenderd en ja hoor hij had al bij de buurvrouw aangebeld en daar mocht ik mijn pakje ophalen. echt gast.. ik sta niet pal achter de deur de hele dag op je te wachten hoor...

maar goed ik werk dus thuis en als ik weet hoelaat een pakje ongeveer komt, dan zorg ik dat ik in dat tijdvak beneden ben en idd ik durf dan ok niet te plassen :-)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:50

purny schreef:
verootjoo schreef:

Nou als ik een pakketje verwacht durf ik bij wijze van spreke ook niet naar de wc aangezien ze binnen een minuut weer weg zijn. Pakketbezorgers krijgen namelijk per pakket uitbetaald. Dus hoe meer pakketjes hij bezorgd hoe meer geld.

Maar je kan toch wel binnen een minuut bij de deur zijn dan :?
En hoe groot is de kans dat ze net komen als jij 2min op de wc zit nou helemaal.

En anders hang je toch een briefje op dat ze het voor de deur kunnen zetten?

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:13

Ik zit ook altijd vol verwachting te wachten op het pakketje. Ga dan ook niet naar de wc als ik alleen thuis ben. Hier zijn ze zo snel weg, je hebt amper tijd om op te staan en naar de deur te lopen.
Ben altijd blij ook als er wordt aangebeld door de bezorger. :')

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:28

De postbezorger komt hier altijd rond dezelfde tijd. Krijg altijd tijdvak tussen 14.30 en 17.00 uur maar hij komt altijd rond 16.30...dus daaromheen hoef ik er niet op te wachten.

En zo komt DHL altijd rond 14.30 en GLS eind van de ochtend. Lekker makkelijk!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:29

Hier lopen ze ook zo snel weg - vaak als ik de deur open doe, zijn ze al verder aan het lopen. En dat is als ik niets ingewikkelders hoef te doen dan laptop wegzetten en naar de deur lopen... ALs ik echt even een paar seconden nodig heb om iets af te maken dan zijn ze al weg.

Ik zou graag bezorging kunnen kiezen waar het bedrijf wat beter met z'n (niet-)werknemers omgaat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:37

@verootjoo:vorige keer was ik boven,pakketbezorger stond aan de deur. Ik snel naar beneden lopen en hij was al weer bij z'n bus. Dus ze hebben gewoon geen geduld.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 19:05

Ik laat het meestal op m'n werk bezorgen en anders bij het PostNL-punt dat vrijwel naast m'n huis zit.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 20:42

verootjoo schreef:

Ik vind het toch wel leuk om de tegenstellingen in het topic te lezen zoals de bovenstaande reactie in vergelijking met die van mij.

Ik zou best wat meer van jou willen hebben hoor en kan me voorstellen als je zo denkt (er dus niet over nadenkt) je echt niet snapt dat er mensen zijn die er wel een probleem mee hebben (van maken).

Gelukkig toch ook wat medestanders in dit topic. Waar zit het hem dan eigenlijk in dat wij dan niet gewoon relaxed kunnen afwachten en op het moment dat het nodig is alleen even te reageren?
Zo heb ik voor vanavond afgesproken met een vriendin, niet precies een tijd en dan ben ik de hele tijd zenuwachtig! In dit geval heb ik gevraagd of ze even appt als ze in de auto stapt maar in principe is het het zelfde idee.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:12

purny schreef:
@verootjoo:vorige keer was ik boven,pakketbezorger stond aan de deur. Ik snel naar beneden lopen en hij was al weer bij z'n bus. Dus ze hebben gewoon geen geduld.

Ja doen ze hier ook wel idd. Maar als ik een pakketje verwacht en boven ben doe ik tegenwoordig boven het raam open en zeg dat ze het neer kunnen zetten.

Maar meestal belt de bezorger bij het hele blok tegelijk aan (hier bestelt iedereen altijd heel veel blijkbaar :')) en als je dan open doet is ie nog ergens bij de buren en dan komt je pakketje.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:13

Het is volgens mij niet zozeer dat de bezorgers geen geduld hebben. (al lijkt het mij ook zwaar frustrerend als je bezorger bent en bij zoveel huizen is er niemand aanwezig)

Ik begreep dat de bezorger per adres maar een heel minimale tijd had om een pakketje te zoeken, af te leveren en weer onderweg te zijn naar de volgende.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:42

Klopt, en daarom bellen ze bij mij vaak niet eens aan. Ik woon éénhoog en dus moeten ze als ik open heb gedaan alsnog een stuk lopen naar mijn appartement, en ook weer terug. Ik kan natuurlijk zelf ook naar beneden lopen maar dat kost net zo veel tijd.

Als het dus midden op de dag is, dan gaan ze er gewoon vanuit dat je er niet bent en bellen ze niet aan. Ik ben alleen meestal wel gewoon thuis en zie in de track en trace dat ze geweest zijn. Ze doen wel een briefje in de bus. (Ik zeg wel 'ze' maar misschien is het maar één bezorger die het zo doet.)

Ik laat daarom meestal ook maar gewoon op een pakketpunt bezorgen. Wel zo relaxt voor iedereen. Ik vind het irritant dat die mogelijkheid er niet altijd is als je iets online koopt.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:46

Ja dat is ook slim!

Bij mijn ouders hadden ze het ook. Een aantal van de buurtbewoners waren gewoon standaard niet thuis dus op een gegeven moment ging de bezorger daar niet eens meer naartoe maar bracht het pakketje dan direct naar mijn ouders. Op een gegeven moment ben je dat natuurlijk ook zat. 't is hier altijd dezelfde die ze bezorgd dus die weet dan wel wie er wel en niet thuis zijn haha

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:08

Een tijd terug moest ik ook een pakket binnen krijgen, er stond geen specifieke tijd op, enkel van 07:30 tot 18:00.
Aangezien ik een vrije dag had wordt ik meestal pas rond 09:00 u wakker.
Ik dacht; die bezorger komt never nooit al om half 8 hier aan de deur, zal wel pas rond 17:00u worden.

Jawel hoor, bezorger stond ook echt om 07:30 aan de deur. Dus ik wakker geschrokken, naar onderen gerend in mijn roze, wollige disney pyjama <<) :')
En mijn haren natuurlijk ongekamd, slaperige kop op.

Schaam me dan best wel om de deur open te doen, vooral als er een nette knappe jongen voor de deur staat... :+

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:30

Bij ons leggen ze het pakketje vaak al voor de deur (wonen in klein appartementencomplex). Als het een belangrijk of duur pakketje is laat ik het op mijn werk bezorgen. Ga in ieder geval niet thuis blijven voor een pakketje want dan ben ik alleen nog maar thuis aan het werk..

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:43

Maar hoeven jullie dan nooit te tekenen? Ik bijna altijd, dus dan is achterlaten ook geen optie. Of zetten die bezorgers dan gewoon zelf een krabbeltje? Dat is toch hartstikke verboden?

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:20

LindyH schreef:
Maar hoeven jullie dan nooit te tekenen? Ik bijna altijd, dus dan is achterlaten ook geen optie. Of zetten die bezorgers dan gewoon zelf een krabbeltje? Dat is toch hartstikke verboden?

Een postbezorger hier heft het zelfs eens gepresteerd een aangetekende brief in de brievenbus te bezorgen, de track en trace er heel netjes af te scheuren en zélf een handtekening gezet (mijn initialen). Bij de eerste bezorgpoging. Ik verbaas mij dus nergens meer over (maar vind het wel heel kwalijk als dat gebeurd).

Ik zou het trouwens niet op prijs stellen als de bezorger iets voor de deur zou laten staan, voor hetzelfde is het iets waardevols. Dat zie je niet altijd aan de buitenkant. Nu woon ik ook wel in een flat dus dat is ook anders misschien.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:21

Nee alleen bij GLS moet er getekend worden. Bij PostNL, DHL en DPD heb ik nooit hoeven tekenen :n

Andere bezorgers nog nooit gehad.