Toppers in de zorg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Toppers in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 22:54

ondanks soms de ernst van de situatie lees ik hier toch ontzettend mooie verhalen :)

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 00:35

Wij lachen nog vaak om een verpleegkundige. Oudere vrouw, legt uit hoe een morfine pompje werkt. "Niemand, maar dan ook echt niemand behalve jij mag hier op drukken" en drukt dan het knopje in :')
Het was misschien niet heel goed, maar ik kon wel even ontspannen en had afleiding. Nooit bedankt want haar shift was afgelopen voordat de kleine er was. Ook totaal niet bij stilgestaan. Het andere personeel ook zeker dankbaar. Drama bevalling maar iedereen bleef zo rustig waardoor ik pas later de ernst inzag.

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 01:04

Wat een ontzettend mooie verhalen.
Ts ik hoop dat je vader snel mag opknappen!

Hier ook de andere kant. In meerdere takken van de zorg werkzaam geweest maar ik hou altijd in mijn achterhoofd:" wat zou ik willen als ik daar lag." Of "Wat zou ik fijn vinden als het om mijn dierbare gaat".
Op die manier heb ik 's avonds voor familie staan koken die aan het waken waren bij hun dierbare (moment van waken was die avond aangebroken) want ze hadden nog geen tijd gehad om te eten.
Of een zwaar demente vrouw die vroeg welke dag het was waarop ik zei zondag. Haar reactie was toen ah dan gaat ma straks een cake bakken. We zijn toen samen boodschappen gaan halen en hebben met de woning (Ja echt ik was alleen) een cake staan bakken. Eenmaal in de oven begon hij te ruiken week zij stralend opsprong: "O heerlijk ma's vaker begint al heerlijk te ruiken, het is echt zondag!" (Allang weer vergeten dat ze zelf geholpen had).
En nu in de ambulante hulpverlening ben ik bezig met psychische problemen en o wat is het mooi als je iemand een klein stapje buiten zijn comfort zone laat zetten en ze merken dat ook dat nog veilig is en dat dan binnen hun kader van veilig plaatsen.

Die dingen zorgen dat je je werk met plezier kan blijven doen en de nare dingen en alles wat je over je heen krijgt aan zowel verbale als non-verbale agressie weer "vergeet"

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 20:08

Tijger, jij klinkt als een echte topper. Ontzettend lief wat je hebt gedaan.

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:12

Toevallig gisteren nog bij de kaakchirurg. Moest mijn verstandskiezen laten trekken, daar ben ik niet zo dapper in..

Nou de kiezen waren eruit voordat ik doorhad dat ze begonnen waren..hij vertelde hele verhalen en zong gezellig liedjes met de assistente. Ben hem zo dankbaar! Heb bijna met plezier een afspraak gemaakt voor de volgende kiezen..

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:49

De arts, arts-assistent van mijn opa en de ambulanciers die mijn opa naar huis hebben gebracht
Mijn opa was terminaal (slokdarmkanker en een darmtumor). Zijn behandelend arts heeft vlak voor het ontslag uit het ziekenhuis nog een hele tijd met mijn opa zitten praten. Toen wij in het ziekenhuis kwamen had opa het er direct over dat hij een heel leuk gesprek had gehad met zijn arts.
De arts-assistent bood haar excuses nog aan dat ze mijn opa niet konden helpen, wat natuurlijk helemaal niet nodig was want zij kon er ook niks aan doen dat het niet behandelbaar was.
De ambulanciers die hem naar huis hebben gebracht na het ontslag zijn met de ambulance langs het vliegveld gereden waar opa 40 jaar heeft gewerkt en hij mocht, in de ambulance, daar het terrein ook op. Ze zijn een groot deel van het terrein over gereden en daar fleurde hij even helemaal op.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 17:47

Wat mooi van die ambulanciers leintje, zoiets doet dan echt even wonderen :)