Jahaaaa papa...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 07:57

Altijd eerst vragen als je een vreemde hond wilt aaien.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:03

zoals mijn oma al tegen mijn vader zei en hij en mijn moeder weer tegen mij (en broer en zus)
..en geen dingen die niet mogen en die ik zelf ook niet zou doen.. :D
was bij ons de standaardgrap voordat wij naar feestjes of ergens naartoe gingen.
Laat AJB als mijn kinderen het maar uit hun hoofd halen; ik ken hun ouders namelijk maar al te goed...

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:04

MissBambi schreef:
Pfoeh, ons mam en ons pap hebben zoveel geroepen :))

De huidige is: uitkijken!

Als ik bij ons pap weg rijd met de auto. Heb ik een lange rit voor de boeg wil hij graag dat ik even app dat ik er ben :+ en anders checkt hij zelfs mijn laatst gezien op WhatsApp _O-

Note: ik woon al bijna 9 jaar niet meer thuis

Dat is echt schattig, lieve papa heb jij!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:21

Mijn papa’s uitspraken: een brutaal mens heeft de halve wereld; de dood of de gladiolen; alle goede dingen gaan snel; geluk kan je afdwingen.

Hier denk ik nog vaak aan en neem het ook zeker mee in mijn leven. Heb hierdoor bijvoorbeeld echt mijn huidige baan te danken. En diverse successen in mijn leven ook.

soesie

Re: Jahaaaa papa...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:29

handen uit je zakken! Dit zegt hij standaard als we aan het wandelen zijn, en de straat is glad. Als je je handen niet in je zakken hebt, kun je je nog opvangen als je valt...en lig je in elk geval niet plat op je smoel :+

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:32

Oh ja, nog eentje-
Vroeger was ik nogal een durfal, ik ging op elk lastig paard zitten. En destijds zei hij al, dat als ik ouder werd, dat echt niet meer zou doen.
'Wat een gezeur", dacht ik dan.
Maar....hij heeft wel gelijk. Ik waag mijn krakkemikkige lijf niet meer voor andermans paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:33

'Sokken aan!' als ik weer blootsvoets door huis loop. Dat scheelt koude tenen :P

Ook het regenpak is voor mij bekend! (Ik gebruik mijn regenbroek. Winterjas is waterdicht)
Maar als puber was het onhandig en stom om mee te nemen :')

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:34

Niet rennen of stampen op de trap.

Dat zeiden mijn ouders tegen mij en ik nu tegen mijn kinderen.
Snap eindelijk wat voor herrie dat maakt.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:46

‘Tanden poetsen!’
Oh, wat vond ik dat stom en onzinnig als kind := ik heb regelmatig alleen wat tandpasta in m’n mond gesmeerd zodat mijn vader kon ruiken dat ik wel gepoetst had :o ik vond het maar tijdverspilling.
Tegenwoordig poets ik heel braaf en ook nog eens elektrisch, en heb ik ondanks mijn laksheid als kind een supergaaf gebit.

‘Handen wassen! Met zeep!’
Ik kwam elke dag terug van de paarden en vond mijn handen dan zo lekker naar paard ruiken, dat ik ze niet wilde wassen. Ook nam ik van elk paard plukken haar mee in plastic zakjes, zodat ik op mijn kamer aan alle paarden kon ruiken. Toen ik eens al spelend met de zakjes in slaap was gevallen in mijn hoogslaper en de volgende ochtend wakker werd met een bed vol paardenhaar, snapte ik niet waarom m’n ouders nou zo boos waren :D

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:13

eventueel schreef:
MissBambi schreef:
Pfoeh, ons mam en ons pap hebben zoveel geroepen :))

De huidige is: uitkijken!

Als ik bij ons pap weg rijd met de auto. Heb ik een lange rit voor de boeg wil hij graag dat ik even app dat ik er ben :+ en anders checkt hij zelfs mijn laatst gezien op WhatsApp _O-

Note: ik woon al bijna 9 jaar niet meer thuis

Dat is echt schattig, lieve papa heb jij!

Jaaaaa <3 en dan zo lekker overdreven jaaaahaaaaaa roepen :')

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:48

Ohhh die chips in het weekend is herkenbaar! Vroeger mochten we dat alleen in het weekend, nu maakt het eigenlijk niets uit. Maar ik kan het doordeweeks gewoon niet eten omdat dat er zo in zit :=

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:53

Zoveel, ik hoor regelmatig mijn moeder als ik mijn eigen kind corrigeer. Ach, ik ben opgegroeid tot redelijke volwassene, die uitspraken zullen daar vast aan bijgedragen hebben.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:58

“Fiets onder het afdak!”
“Niet met je ellebogen op tafel eten.”
“Niet prikken (kiezen) in je eten.”

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:05

Shaggy09 schreef:
´Eerst hartig beleg dan zoet beleg op brood!´ :))

Jaaa :))

En altijd de warme kraan eerst dichtdraaien en de koude nog even laten lopen zodat degene die na jou de kraan opendraait niet z'n fikken brandt.

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:16

Als ik weg ging en m'n ouders ook nog weg moesten altijd "Sleutel mee!", inmiddels vraag ik het zelf altijd als ik weg ga, of ik een huissleutel mee moet.
En toen ik op de middelbare school zat kreeg ik 's ochtends voor ik weg moest een uitgebreid weerbericht van hem, inclusief wat ik allemaal aan moest gaan doen qua regenpak, muts en handschoenen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:23

Pfff. Wanneer je zelf kinderen hebt wordt je automatisch een soort kopie vrees ik...

Hier ook schoenen uit binnen.

Niet op je hoofdkussen zitten (kids hè)

En de ergste waar ik me wel eens op betrap: niet zeuren over eten, denk aan de arme kindjes in Afrika (I know; Heeeel erg :x)

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:15

celticpony schreef:
zoals mijn oma al tegen mijn vader zei en hij en mijn moeder weer tegen mij (en broer en zus)
..en geen dingen die niet mogen en die ik zelf ook niet zou doen.. :D
was bij ons de standaardgrap voordat wij naar feestjes of ergens naartoe gingen.
Laat AJB als mijn kinderen het maar uit hun hoofd halen; ik ken hun ouders namelijk maar al te goed...

Mijn vader zei dan juist: Doe geen dingen die ik wel zou doen :')

Ook zei hij altijd dat ik mijn paardrijkleding gelijk uit moest doen als ik thuis kwam, anders ging het huis stinken. En als hij dan een keer mee ging naar stal, dan was het stallen mesten, de kruiwagen legen op de mesthoop etc en vervolgens zo weer op de bank zitten. En als ik er iets van zei dan was het: Nee ik stink niet, ik werk van mijzelf af. Iets met eigenwijs zijn :Y)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:21

Voor mijn vertrek naar de vormingsweek met mijn klas gaf pa nog even wat goede raad mee: "Laat je niet bevruchten."

Ok pap. Heb het ook niet gedaan. Niet eens geprobeerd. :')

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:23

corine1981 schreef:
En de ergste waar ik me wel eens op betrap: niet zeuren over eten, denk aan de arme kindjes in Afrika (I know; Heeeel erg :x)

Nou die gebruik ik ook nog wel ns hoor. "Ik heb honger".
Neeee... de kindjes in Afrika hebben honger. Jij hebt trek.

En idd "mijn huis mijn regels".
Al vinden vooral juist mn ouders dat wat lastig af en toe. :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:26

Jas aan, niet zo naar buiten ( mam) en voor 1 uur thuis ( pap) vooral toen ik met de auto op pad ging. Een keer een uur te laat ( leuke jongen) maar toen ik heel voorzichtig de deur opendeed zat hij beneden op de bank , oeps. Maar nu mijn kids groot zijn snap ik hem. Toen had je geen telefoon en we woonden afgelegen dus hij wilde gewoon zeker weten dat ik thuis was.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:38

Eet je bord eens leeg anders zit je vannacht nog aan tafel. Niet met vieze poten mijn huis lopen te bevuilen :')

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:43

haha paar weken terug met regen zei ik tegen mijn dochter doe regenpak aan...je word zeiknat anders.
Neehee mam dat is stom. Flashback: ook ik ging liever de hele schooldag met een natte spijkerbroek zitten.

Mijn vader zei altijd als je auto rijd en je moet kiezen tussen een lantaarnpaal en een boom, kies de lantaarnpaal die buigt...een boom beweegt 0,0 mee....dit heb ik ook aan mijn dochters mee gegeven.

als je zo doorgaat ga je zonder sokken naar bed......waar ik er wel intuinde deden mijn dochters dat niet :( :))

Aardappels en groente eten...kwam me vroeger mijn strot uit...oke ik doseer het nu meer als mijn ouders maar het komt wel op tafel. En ook ik zeg vitamine etc is goed voor je (hoor het me moeder nog zeggen).

Ook zeg ik tegen mijn dochters, lekker even de zon in, kleurtje op je gezicht en vit d aanmaken, je voelt je echt beter (terwijl mijn moeder dat zei lag ik onder een handdoek...mijn dochters binnen op hun telefoon)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:23

"Ze mogen wel over mijn fiets l*llen, maar niet over mijn l*l fietsen".

Het klonk heel grappig en logisch, maar ik heb nu nog steeds geen idee wat hij ermee probeerde te zeggen (behalve dan wat het letterlijk betekent).

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:31

Enzino: Iets met mensen kletsen toch wel over je.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:35

Kaka schreef:
Zoveel, ik hoor regelmatig mijn moeder als ik mijn eigen kind corrigeer. Ach, ik ben opgegroeid tot redelijke volwassene, die uitspraken zullen daar vast aan bijgedragen hebben.

Heel herkenbaar. Soms schrik ik van mezelf als ik me tegen onze dochter hoor praten. Het floept er zo uit :+