De beste lifehacks van bokkers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:21

8nnemiek schreef:
In plaats van kleding oprollen in de koffer werkt het nog veel beter om zo'n vacuüm zak te gebruiken. Daarmee kun je een enorme stapel kleding tot een mini pakketje vacuüm trekken. Deze zijn dat: klik

Als ik vaccuum zakken gebruikt worden ze nooit zo mooi plat als in de reclames etc, ze nemen de meest gekke vormen aan zodat ik ze alsnog niet ruimtebesparend kan opbergen. Als iemand daar nu eens een oplossing voor wist zou ik helemaal blij worden.
(ik wilde winterdekens zo opslaan, heb het opgegeven).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:24

poes schreef:
Ja leuk is dat. Tot je weer naar huis moet :D

De meeste zakken kun je dan wel oprollen (naar het ventiel toe dus) en hierdoor de lucht eruit persen.. Werkt minder goed dan de stofzuiger, maar het scheelt wel..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:25

Oh jawel, bij mij werkt het perfect! Scheelt wel als je de inhoud van tevoren mooi hebt opgevouwen, niet gewoon erin proppen, en als je dan alles met de hand een beetje plat drukt terwijl je er de stofzuiger op hebt staan wordt het echt mooi plat.
Voor op reis heb ik een handzuigertje, soort van omgekeerde fietsenpomp, die je erop kan schroeven :D Ideaal!

Ik heb er momenteel wat zomerspul en slaapzakken in zitten.

Afbeelding

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:13

Een droge handdoek bij de was in de droger doen zorgt ervoor dat je was sneller droog is.

Rioollucht in huis? Gooi wat sla olie in het putje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:17

fjordjes schreef:
Een droge handdoek bij de was in de droger doen zorgt ervoor dat je was sneller droog is.

Ik had laatst wel 3 handdoeken en alleen daarvoor wou ik niet de droger aanzetten, die hebben dus aan het lijntje gedroogd, maar keihard.. Later bij een andere was die handdoeken alsnog in de droger erbij gedaan en heerlijk zacht! :D

Nog een tip van de schoonmaak op kantoor (althans, zij doen het altijd zo) de rol met vuilniszakken gewoon onderin de betreffende prullenbak bewaren. Met name boven is dat handig, hoef ik niet naar beneden om een nieuwe zak te halen en je hebt ze altijd bij de hand :j

poes

Re: De beste lifehacks van bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:23

mijn droger heeft een sensor en draait met minder was dus minder lang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:25

poes schreef:
mijn droger heeft een sensor en draait met minder was dus minder lang.

De mijne ook wel, maar voor 3 handdoeken zet ik hem gewoon niet aan :')

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:29

Als iemand achter je gigantisch zit te bumperkleven moet je je ruiten schoonmaken, daardoor moet diegene achter je dat ook doen. Gewoon elke keer doen, op een gegeven moment houden ze wel afstand :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:39

je kunt toch echht beter eens de sproeiertjes beter laten afstellen denk ik dan :D

Ik heb zo per ongeluk eens een motorijder een douche gegeven (die hield ook mooi afstand...)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:44

Als je bakpapier in een taart- of cakeblik wil doen, maak het bakpapier dan eerst even nat. Knijp het vervolgens goed uit en dan kun je het veel makkelijker vormen en springt het niet de hele tijd terug.

En wil je een boterham in stukjes snijden maar trek je het altijd kapot met je mes? Knip je brood dan in stukjes, gaat veel sneller, netter en gemakkelijker dan snijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:57

Voor fruitvliegjes heb ik in de zomer altijd een lege pot (jampotje, appelmoespot, pindakaaspot, what ever) met een bananenschil of andere fruitschil op het aanrecht staan. Scheutje fristy of whisky werken ook goed. Daaroverheen een stuk vershoudfolie goed strak spannen, afplakken aan de randen, en met een tandenstokertje 1 enkel gaatje in het folie maken. Doordat de geur van het fruit/ de drank ze aantrekt wurmen ze zich zo naar binnen. Buiten is echter geen antrekkelijke geur waardoor ze het gaatje niet meer terug kunnen vinden. Werkt als een tierelier!

Voor het anaal temperaturen (dieren vooral) vet ik de thermometer altijd eerst even in met vaseline, dan glijd hij makkelijker naar binnen.

Vaseline is overigens een zeer handig glij en vetmiddel in het algemeen.

Ontkalken van witgoed-apparatuur doe ik met schoonmaakazijn, zo heet mogelijk het apparaat laten draaien, ter voorkoming van grotere problemen.

Ontkalken van de waterkoker doe ik met gewone azijn, wederom laten koken en goed naspoelen.

Balpen-strepen op de bank? Babydoekjes to the rescue!

Watervaste stift kan je dan weer verwijderen met spiritus (geloof ik).

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:08

[quote="fjordjes"]Een droge handdoek bij de was in de droger doen zorgt ervoor dat je was sneller droog is.

dit snap ik echt niet, heb het vaker gelezen en zou de filosofie erachter graag begrijpen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:14

Ik heb vaak gehoord dat men een tennisbal in de droger doet daarvoor, en ook om vulling op te poefen (of hoe noem je dat :+ ), maar heb zelf geen droger, dus geen idee of het werkt!

Ik doe schoonmaakazijn altijd bij de kookwas, ook tegen kalk :j

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:21

truus1957 schreef:
fjordjes schreef:

dit snap ik echt niet, heb het vaker gelezen en zou de filosofie erachter graag begrijpen

Denk dat die dan ook wat vocht opneemt en dat het op die manier sneller droogt allemaal.

Wat een handige tips allemaal!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:35

Kieffer schreef:
Als je bakpapier in een taart- of cakeblik wil doen, maak het bakpapier dan eerst even nat. Knijp het vervolgens goed uit en dan kun je het veel makkelijker vormen en springt het niet de hele tijd terug.

En wil je een boterham in stukjes snijden maar trek je het altijd kapot met je mes? Knip je brood dan in stukjes, gaat veel sneller, netter en gemakkelijker dan snijden.

Ik verkreuk mijn bakpapier gewoon altijd, maar kan mij voorstellen dat als het nat is het beter blijft plakken . Nu heb ik het niet zo vaak in een cakevorm vaak op een bakplaat.

Met kaarsen in een glas die ongelijkmatig branden, een stukje aluminium folie erboven spannen, dan smelt toch die buitenste kaarsrand

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:39

Cayenne schreef:
Een ongekookte sliert spaghetti kun je als lange lucifer gebruiken om kaarsen aan te steken bij kaarsen waar je moeilijk bij komt. Op die manier brand je je handen niet.

Doe een klein beetje wodka met suiker bij het water in een bloemenvaas en de bloemen blijven veel langer goed.
(En bij zonnebloemen altijd heet water doen!).

Kauwgom kauwen tijdens het uien snijden zorgt ervoor dat je geen tranende ogen krijgt.

Fruitvliegjesval: Appelazijn met een beetje afwasmiddel en je bent ze zo kwijt.

Keelpijn/kiespijn: Marshmellows eten en het gaat een stuk beter!

Oh die spaghetti ga ik proberen!

Ik ben nu zelf helemaal fan van dingen uitproberen die kunnen met baking soda (zuiveringszout)
Drink het nu zelf een poosje iedere ochtend op nuchtere maag en heb geen darmproblemen meer. (Zou ook naar de dokter kunnen gaan om het te laten onderzoeken hihihi. Maar dit werkt voor nu prima)

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:12

8nnemiek schreef:
Ik heb vaak gehoord dat men een tennisbal in de droger doet daarvoor, en ook om vulling op te poefen (of hoe noem je dat :+ ), maar heb zelf geen droger, dus geen idee of het werkt!

Ik doe schoonmaakazijn altijd bij de kookwas, ook tegen kalk :j

1 of 2 tennisballen bij je donzen dekbed of donsjack in de droger. Werkt geweldig.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:15

Ik ben bij die tennisballen in de droger altijd bang dat je dan deuken in de trommel krijgt. Dat valt dus wel mee, begrijp ik?

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:20

Ik heb standaard 3 tennisballen in de wasmachine en 3 in de droger, zodat in geen van beide de was in een bolletje kan rollen en dus maar amper gewassen of gedroogd wordt.
Werkt perfect!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:25

Laat eens een foto van dat handzuigertje zien?

* knoflookgeur krijg je van je handen door ze over een RVS lepel/ vork/ kraan te wrijven
* ui snij ik door en dan even onder de kraan. Geen tranen.
In de ui zit trouwens een aparte bol. Als je daar niet doorheen snijdt komt er geen sap vrij waardoor je ogen niet irriteren.

Als je spullen bewaard in zo’n zak moet je hem wel elke drie maanden open maken zodat er zuurstof bij kan heb ik gehoord anders gaat je kleding stuk.

8nnemiek schreef:
Oh jawel, bij mij werkt het perfect! Scheelt wel als je de inhoud van tevoren mooi hebt opgevouwen, niet gewoon erin proppen, en als je dan alles met de hand een beetje plat drukt terwijl je er de stofzuiger op hebt staan wordt het echt mooi plat.
Voor op reis heb ik een handzuigertje, soort van omgekeerde fietsenpomp, die je erop kan schroeven :D Ideaal!

Ik heb er momenteel wat zomerspul en slaapzakken in zitten.

[ [url=m/x6gyKJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:34

Xanthippe schreef:
Ik heb standaard 3 tennisballen in de wasmachine en 3 in de droger, zodat in geen van beide de was in een bolletje kan rollen en dus maar amper gewassen of gedroogd wordt.
Werkt perfect!

Werkt dat echt, voor je beddengoed? Dat zit altijd helemaal in elkaar....

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:46

Ik wilde ook de lifehack voor brood knippen delen, ideaal met kleine kinderen!
Verder is een schaar dus ook handig om een pizza te knippen, scheelt kapot trekken :D

Verder gebruik ik voor allerlei klusjes Dasty van de Wibra (vooral voor het gasfornuis/afzuigkap), maar ook wel voor kleding etc.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:47

Ik heb niets meer met dons maar voor het ander beddengoed werkt dit idd!

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:52

Rena100 schreef:
Xanthippe schreef:
Werkt perfect!

Werkt dat echt, voor je beddengoed? Dat zit altijd helemaal in elkaar....

Ja hoor! Daarom dat ik de ballen standaard laat zitten, het kan voor de rest ook maar werken.

Dat knippen van boterhammen moet ik ook eens proberen, heb echt waardeloze messen in onze bestekset :+

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:52

Een pizzasnijder werkt ook goed bij pizza :Y)

De eerdere manier van paprika-snijden vind ik niet handig. Ik snij de paprika in de lengte door, maar alleen de buitenzijde (het vlees dus). En als je hem dan uit elkaar trekt (want de kop/kern zit dan nog wel vast) trek je 1 zijde grotendeels schoon van pitten en de andere kant kun je daarna lost trekken.