Wanneer neem je vakantie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 00:26

Anoniem schreef:
Het is niet jouw "probleem" he hoe ze zonder jou draaien.
Als je plotseling twee weken ziek bent draait ook alles door. Dus met voorbereidingen moet dat helemaal goed te doen zijn.
Niemand is onvervangbaar in het werk. ;)
Dus. Jij wil vanalles in huis doen? Voor de warmte?
Wat denk je van week 16? Die vrijdag is Goede Vrijdag, daarna komt Pasen dus ook de maandag vrij.
Dat kost je dan 5 dagen.
Maar je hebt ook nu al zin in vrij?
Waarom niet week 5 of 6?
En dan ook lekker in de zomer? Week 30 én/of 31?
Najaar, week 44 of week 51, lekker voor Kerst?

Ik begrijp je insteek, maar als het gaat om gewoon vakantie vind ik wel dat ik er even over na moet denken. Beetje collegialiteit vind ik wel belangrijk. Bovendien ben ik uitzendkracht/gedetacheerd, en ik wil hier nog wel eventjes zitten. Oké, niet dat ik meteen te vervangen ben :')

Pasen ga ik ook even naar kijken! Goede tip, dingen waar ik echt niet naar kijk. Hopen dat ik dan geen consignatie heb, anders heeft het geen zin :')

Anoniem

Re: Wanneer neem je vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:31

;) je instelling siert je hoor!

Ik moet altijd een jaar vooruit denken, dus ik plan heel praktisch en simpel.
Wat ik achteraf niet wil aan vrije dagen, is prima ruilmateriaal :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:44

Wij moeten 1 december onze vakantie planning doorgeven van het hele jaar (of tm september, maar dan plan ik de rest van het jaar ook maar gelijk :+ )
In de zorg hebben we best wat compensatie dagen en daardoor dus relatief veel vakantieuren. Ik heb 2 vakanties waar ik waarde aan hecht en dat is de vakantie in de week van m'n verjaardag (ideetje voor jou misschien?) en m'n zomervakantie. De rest plan ik rond mijn collega's heen. Ik probeer elke 2 a 2.5 maand in ieder geval een weekje te pakken en in de zomer 3 weken. Vakantieuren heb je niet voor niks, je hoofd en lijf heeft het echt met regelmaat nodig.
Ik woon ook alleen, geen kids, maar verveel mij nou echt nooit in m'n vrije weken. Al ga ik bingwatchen, heerlijk toch :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:58

Je bent er altijd, je bent niet zo maar te vervangen!! Wat een gevaarlijk iets om te denken . Je zit er op uitzend/detacheerbasis en in de huidige tijd nemen ze mensen die specifieke kennis hebben maar wat graag aan.
Het lijkt meer of je gewoon bang bent om vrij te nemen, vorige vakantie laten vallen voor dit werk, nu dus al twee vrije dagen gehad de laatste 7 of 8 ? maanden. Ik weet niet waar je zo trots op bent, ik vind dit echt niet normaal. Niemand is onmisbaar, ook jij niet dus kijk wat je thuis zeker wil doen en neem twee weken vrij buiten vakantieperiodes en ga dan ook een dag of twee ‘ niksdoen’ .

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 01:22

Janine1990 schreef:
Ik begrijp je insteek, maar als het gaat om gewoon vakantie vind ik wel dat ik er even over na moet denken. Beetje collegialiteit vind ik wel belangrijk. Bovendien ben ik uitzendkracht/gedetacheerd, en ik wil hier nog wel eventjes zitten. Oké, niet dat ik meteen te vervangen ben :')

Tuurlijk, maar je moet ook niet op de stoel van je leidinggevende (willen) gaan zitten :)* .

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 01:26

Ik ben ook iemand die moeite heeft om een ritme te vinden in het plannen van mijn vakantie-uren (dagen/weken).

Ik plan mezelf buiten de schoolvakanties want ik heb geen kinderen/partner, maar heb echt moeite om te zeggen van 'die week wil ik vrij hebben'. Ook ik kan eigenlijk gewoon nooit kiezen en dat maakt dat ik eerder iene miene mutte doe dan dat ik echt met volle overtuiging een week aanwijs.
Het komt er eigenlijk elk jaar op neer dat ik uren van het jaar ervoor meeneem, die in februari/maart verplicht op maak en vervolgens aan het eind van het jaar uren van het huidige jaar overhoud en weer meeneem. :')

Ik lees even mee. Sinds eind vorig jaar heb ik de verantwoording over mijn eigen afdeling en doordat ik (momenteel) de enige fulltimer ben, geeft het mij wel een 'wie vervangt mij en wie neemt mijn werk over' gevoel. Maar zoals de momenteel al aangeeft, komt daar hopelijk snel verandering in. Ik heb een jong team waarin ik op het moment nog niet een persoon kan aanwijzen die mij op dit moment qua kennis en skills volledig kan overnemen, maar daar werken we aan en zijn we mee bezig :) . (Ik was de vervanging voor degene van wie ik nu de functie heb overgenomen tijdens diens vakantie)

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 01:40

Voor mij was de oplossing een nieuwe relatie, vriend woont in het buitenland.
Had gelukkig toevallig al elke 3 maanden 1 a 2 weken vrij gepland.
Dit jaar heb ik 12 weken vrij gepland en twijfel nog over een 13e week.
Gewoon elke 2 a 3 maanden 2 a 3 weken vrij gepland. Ik hou alleen rekening met mijn direct leidinggevende haar vakanties, dit omdat als zij er niet is ik haar moet vervangen maar wat er gepland is bij het bedrijf interesseert me niet.
Heb dat voorheen wel gedaan met als resultaat nu 900 overuren wat neerkomt op 24 extra weken vrij naast de 5 weken waar ik sowieso recht op heb.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 11:51

bigone schreef:
Je bent er altijd, je bent niet zo maar te vervangen!! Wat een gevaarlijk iets om te denken . Je zit er op uitzend/detacheerbasis en in de huidige tijd nemen ze mensen die specifieke kennis hebben maar wat graag aan.
Het lijkt meer of je gewoon bang bent om vrij te nemen, vorige vakantie laten vallen voor dit werk, nu dus al twee vrije dagen gehad de laatste 7 of 8 ? maanden. Ik weet niet waar je zo trots op bent, ik vind dit echt niet normaal. Niemand is onmisbaar, ook jij niet dus kijk wat je thuis zeker wil doen en neem twee weken vrij buiten vakantieperiodes en ga dan ook een dag of twee ‘ niksdoen’ .

Ik weet dat dit in mijn organisatie anders ligt... Aangezien ruim de helft van de FTE's door uitzendkrachten wordt vervuld.

Maar als ik er uit wordt gekickt, dan maak ik me ook totaal geen zorgen. Genoeg aanbiedingen op de plank.

Dus nee, het is niet zo dat ik bang ben om vrij te nemen. Ik had gewoon geen reden, nu heb ik een reden, maar zit ik met het probleem dat Sani ook beschrijft :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 11:52

nuscaniels schreef:
Voor mij was de oplossing een nieuwe relatie, vriend woont in het buitenland.
Had gelukkig toevallig al elke 3 maanden 1 a 2 weken vrij gepland.
Dit jaar heb ik 12 weken vrij gepland en twijfel nog over een 13e week.
Gewoon elke 2 a 3 maanden 2 a 3 weken vrij gepland. Ik hou alleen rekening met mijn direct leidinggevende haar vakanties, dit omdat als zij er niet is ik haar moet vervangen maar wat er gepland is bij het bedrijf interesseert me niet.
Heb dat voorheen wel gedaan met als resultaat nu 900 overuren wat neerkomt op 24 extra weken vrij naast de 5 weken waar ik sowieso recht op heb.

Haha ik denk dus inderdaad serieus dat een partner de enige échte oplossing is :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 12:03

Doe je ogen dicht en prik met een pen of vinger een week aan.
Niet zo moeilijk denken over simpele dingen. Ik was invalkracht, dus hoef geen uren op te nemen. Sinds eind vorig jaar wel uren en ook uren die ik op moest maken. In november begonnen met proberen vakantie te nemen, uiteindelijk pas de laatste week van december vakantie.. Dus ik snap je probleem.

Maar toch. Gewoon een week aanprikken en zeggen dat je er dan niet bent. Prik er 1 in het voorjaar ruim van te voren aangeven en dan zoeken ze het maar uit. Jij bent niet van de personeelsplanning neem ik aan? Beetje loslaten en makkelijker denken.

Zo. Een post aan jou en aan mezelf _O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 12:29

Als je nu genoeg dingen hebt om thuis te regelen zou ik nu een week inplannen op korte termijn als dat mogelijk is.

Ik ken het ergens wel hoor, dat je rekening wilt houden met de drukte op werk maar ik denk dat maar zo, het is maar een week. Vaak zijn er maar weinig dingen die uiteindelijk niet een week kunnen wachten zonder dat de wereld vergaat (ondanks dat het soms wel zo voelt).

Enige is dat ik probeer rekening te houden met vakanties van collega's en het daar mee af te stemmen. Maar een paar dagen of een week moet geen probleem zijn lijkt mij.

Ik heb nu net 2 weken thuis gemeten. Gekozen vanwege de al vrije dagen ertussen en dat het mij dus weinig vrije dagen kost en omdat ik echt aan het opbranden was. Ik had geen plannen, heb maar 2 dagen gehad dat ik wat 'moest' en enorm van opgeknapt.

Half februari neem ik een paar dagen vrij om er tussenuit te gaan (mini vakantie). Die heb ik gekozen aan de hand van planning reismaatje en de prijzen van de tickets. Verder niet qua werk overnagedacht. Het gaat dan ook maar om 2 dagen extra vrij.

Soms voelt het anders maar iedereen is vervangbaar op werk, zeker voor een weekje.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 12:33

Afbeelding

De add onder dit topic vind dat je naar New Castle moet haha

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 12:35

Met je agenda naar degene die over de vacanties gaat gaan en inplannen.
En ik zou gelijk voor het hele jaar je vacanties vast laten zetten.

En kip nog kraai is geen rede om geen vacantie te plannen.

Dat de woensdagen een probleem is, zal het bedrijf op moeten lossen.
Jij bent iemand die burnout raakt, als dit je gedachtes en gedrag zijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 12:41

Ik probeer mijn vakanties altijd te verdelen, maar ik moet daarbij ook wel zeggen dat wij altijd weggaan.

Dus dat betekent: maart 1 of 2 weken, juni 1 week en september 2 weken.

Zoiets zou je ook kunnen doen? En dan in jouw geval: februari, mei/juni (rond Hemelvaart/Pinksteren) en dan nog in het naseizoen?
Ga je helemaal niet op vakantie?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 12:47

A3a1 schreef:

Ik vraag me oprecht een paar dingen af... Naar aanleiding van deze zin...

Een poosje terug plaatste ik eens een topic over nuttige dingen doen. Daar hou ik gewoon van, aan het eind van de dag het gevoel hebben dat ik nuttig ben geweest. Kreeg ik ook dit soort opmerkingen.

Want ik denk echt dat ik de laatste persoon zal zijn die een burn out krijgt. Ik kan heel goed nee zeggen als ik te veel hooi op mijn vork neem.

Maar is het dan zo bijzonder, dat iemand plezier in zijn/haar werk heeft, niet echt de behoefte heeft om vrij te nemen? Dat iemand graag nuttige dingen doet en daar gelukkig van wordt?
Of is het gewoon moeilijk te geloven?

Ik zie de woensdagen niet als een probleem, ik moet gewoon even de tijd hebben om het goed over te dragen. Dus ik kan niet morgen zeggen: Jongens, volgende week neem ik vrij.
Ik moet daar even naar kijken, echter schuif ik het daardoor vaak op de lange baan en ja, dan komt het er weer eens niet van.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 12:52

Fitzroy schreef:
Ik probeer mijn vakanties altijd te verdelen, maar ik moet daarbij ook wel zeggen dat wij altijd weggaan.

Dus dat betekent: maart 1 of 2 weken, juni 1 week en september 2 weken.

Zoiets zou je ook kunnen doen? En dan in jouw geval: februari, mei/juni (rond Hemelvaart/Pinksteren) en dan nog in het naseizoen?
Ga je helemaal niet op vakantie?

Nee, ik ga helemaal niet op vakantie. Hoewel, wat niet is kan nog komen natuurlijk ;)
Maar het staat niet in de planning. Een nieuwe keuken vind ik belangrijker :P

Maar de keuken is nog niet besteld, dus dat is ook nog een kwestie van gokken. Hoewel ze op het werk flexibel genoeg zijn om later nog eens aan te passen als ik het maar tijdig aangeef.

Neem jouw idee even mee, morgen vragen om een up to date planning. :) En dan ook maar eens wat invullen. :P

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 12:53

Herkenbaar :') . Afgelopen twee jaar ook 'last' van gehad, iedere keer was er weer iets met prioriteit. Nu ben ik ook bezig met het opleiden van mensen binnen mijn vak waardoor ik ook rekening probeer te houden met hun deadlines voor eindopdrachten ed. En ik vond het gek om vakantie te nemen zonder op vakantie te gaan. Daar kom ik nu van terug; dat is toch een partij heerlijk! Lekker rommelen in huis, lange dagen op stal en ja hier nu ook een vriend dus dat helpt ook mee... :D

Ik heb nu nog 100 uur van vorig jaar staan maar de afgelopen twee weken vrij geweest en in december alle vrijdagen vrij genomen. Probeer gewoon te bedenken wat je wil gaan doen, wat daar de handigste tijd voor is (voor jou, niet je werkgever!) En ga vanuit daar plannen. Dus, maandag een afspraak bij je planner? ;)

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:15

Ik heb nu wel behoorlijk veel vakantiedagen (basis 32, maar ik werk erg veel overuren, weekenden, feestdagen,... waardoor ik aan het einde van het jaar vlot aan een 50tal verlofdagen kom), dus vakantie plannen is belangrijk :+.

Wat ik doe?
- Ik plan eerst mijn echte vakanties (waarbij we ook effectief weg gaan). Ideaal eentje in de vroege zomer (Mei/Juni) en eentje in de winter (November/December). Ik pobeer de vakantieperiodes te vermijden, omdat ik weet dat dat voor de planning een moeilijke periode is, omdat iedereen dan thuis wil zijn. Ik heb geen kindjes, dus geen probleem voor mij.
- Dan probeer ik volgens mijn planning elke maand minstens één keer extra dagen aan een vrije periode te plakken. Dus als ik maandag/dinsdag vrij sta, dan pak ik woensdag/donderdag er nog bij.
- Hetgeen dan nog over is, verdeel ik zo even mogelijk over de maanden

Persoonlijk ben ik ook wel liever hier en dag eens een dagje thuis (als ik niet op vakantie ga), om de werkdruk wat te 'breken', dan dat ik een week gewoon thuis zit.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:22

Janine1990 schreef:
A3a1 schreef:

Ik vraag me oprecht een paar dingen af... Naar aanleiding van deze zin...

Een poosje terug plaatste ik eens een topic over nuttige dingen doen. Daar hou ik gewoon van, aan het eind van de dag het gevoel hebben dat ik nuttig ben geweest. Kreeg ik ook dit soort opmerkingen.

Want ik denk echt dat ik de laatste persoon zal zijn die een burn out krijgt. Ik kan heel goed nee zeggen als ik te veel hooi op mijn vork neem.

Maar is het dan zo bijzonder, dat iemand plezier in zijn/haar werk heeft, niet echt de behoefte heeft om vrij te nemen? Dat iemand graag nuttige dingen doet en daar gelukkig van wordt?
Of is het gewoon moeilijk te geloven?

Ik zie de woensdagen niet als een probleem, ik moet gewoon even de tijd hebben om het goed over te dragen. Dus ik kan niet morgen zeggen: Jongens, volgende week neem ik vrij.
Ik moet daar even naar kijken, echter schuif ik het daardoor vaak op de lange baan en ja, dan komt het er weer eens niet van.

Het gaat om de ondertoon in je posts.
En geloof me, 10 van de 10 mensen die burnout krijgt zou dat nooit van zichzelf hebben geloofd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 15:27

Dat is niet echt een antwoord op mijn vraag...

Ik dacht dat mannen geen ondertonen lazen ;) Is meer een vrouwendingetje... Beantwoord nu nog eens mijn vraag zonder een ondertoon erbij te verzinnen. Het is internet, het is geen gevoelsvraag... Slechts een zoektocht naar een praktische oplossing.

Zoals Florenc doet... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:36

A3a1 schreef:
Het gaat om de ondertoon in je posts.
En geloof me, 10 van de 10 mensen die burnout krijgt zou dat nooit van zichzelf hebben geloofd.

10 van de 10...
Pfff
Koude grond psychologie van lik m'n vestje.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:41

Ik ga meestal op vakantie als ik vrij ben. Maar af en toe als ik ff overal klaar mee ben (ik heb top werk, top collega's, maar af en toe echt even van; nu is het klaar), geef ik dat aan, kijk ik wanneer er niemand vrij is, en regel ik in die week vrij over ongeveer een maandje. In overleg is bijna altijd, alles mogelijk.

Normaal ga ik 3x per jaar weg, telkens een weekje. En dan houd ik vaak nog 2/3 weken vakantie over. Soms neem ik dan een dagje vrij (bv ene lang weekend dat ik de maandag vrij neem), soms meerdere dagen, soms een week. We zijn 1 week in het jaar dicht, waarvoor we onze eigen verlofuren moeten inleveren, tenzij je dat echt niet kan/wil, dan kun je altijd schoonmaken ofzo. Geeft niks, die week had ik anders toch vrij genomen (feestweek op het dorp, met feesttent, braderie, enz.).
Dit jaar gaan we maar 2x vrij nemen. 1x in maart (ivm wintersport) en 1x in september, dan trouwen we namelijk. Ik ben dan 3 weken vrij. Normaal is september chaos om vrij te krijgen (3 collega's willen dan ook vrij) dus vaak doen we dat met zijn 4en onderling overleggen wie wanneer wilt en waarom (1tje gaat dan altijd met een vrijwilligersproject mee van de cliniclowns, dus kan niet op een ander moment bv.) maar dit jaar had ik dus voorrang!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:44

Als ik jouw werkgever was, zou ik maken dat je een vast contract bij me tekent.

Je hebt plezier in je werk, denkt ontzettend mee en neemt niet te pas en te onpas vrij.

Zorg wel dat je voor jezelf helder hebt dat je het echt doet voor je eigen plezier en niet om je collega's en baas te plezieren.

Ik heb jaren op m'n tenen gelopen om maar goedkeuring bij anderen te oogsten en het goede gevoel van hard werken en veel bereiken te hebben.
Dat ik op een gegeven moment m'n vrije dagen zelf annuleerde omdat het meer gedoe kostte om dingen over te dragen en de rotzooi van alles wat mis ging erna op te lossen, dan dat ik plezier had van die vrije dagen.

Vakantie is er om even helemaal niet aan werk te hoeven denken en of het allemaal wel goed komt zonder jou.
En gelijk een mooie check of jij je ook nog goed voelt als je even niet de 'beloning' van hard werken hebt :)

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 16:03

Janine1990 schreef:
Dat is niet echt een antwoord op mijn vraag...

Ik dacht dat mannen geen ondertonen lazen ;) Is meer een vrouwendingetje... Beantwoord nu nog eens mijn vraag zonder een ondertoon erbij te verzinnen. Het is internet, het is geen gevoelsvraag... Slechts een zoektocht naar een praktische oplossing.

Zoals Florenc doet... :)

Ik geloof zeker dat je plezier kunt halen uit nuttig bezig zijn.
Als dat niet zo is, dat zou een probleem zijn.

Maar toch, het blijft de ondertoon.
Als je mijn collega was, zou ik je er op aanspreken.
En vervolgens je naar huis sturen met de opdracht je vacanties in te plannen en ook die dagen van het afgelopen jaar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 18:38

LBLGypsyCobs schreef:
Als ik jouw werkgever was, zou ik maken dat je een vast contract bij me tekent.

Je hebt plezier in je werk, denkt ontzettend mee en neemt niet te pas en te onpas vrij.

Zorg wel dat je voor jezelf helder hebt dat je het echt doet voor je eigen plezier en niet om je collega's en baas te plezieren.

Ik heb jaren op m'n tenen gelopen om maar goedkeuring bij anderen te oogsten en het goede gevoel van hard werken en veel bereiken te hebben.
Dat ik op een gegeven moment m'n vrije dagen zelf annuleerde omdat het meer gedoe kostte om dingen over te dragen en de rotzooi van alles wat mis ging erna op te lossen, dan dat ik plezier had van die vrije dagen.

Vakantie is er om even helemaal niet aan werk te hoeven denken en of het allemaal wel goed komt zonder jou.
En gelijk een mooie check of jij je ook nog goed voelt als je even niet de 'beloning' van hard werken hebt :)

Bedankt voor dit compliment! Helaas is zoiets niet makkelijk te realiseren in een organisatie waar 20.000 man werken :P En de vrijheid die ik nu heb is me ook wel wat waard, zeker in combinatie met het goede inkomen dat ik nu heb.

Ik weet voor mezelf heel zeker dat ik het voor mijn plezier doe. Ik heb twee banen gehad waar ik het echt niet voor mezelf deed, doodongelukkig werd van het er niet bij horen en being bossed around (ik geloof niet dat daar een mooie Nederlandse vertaling van is). De eerste keer was pure noodzaak, ik wilde graag een huis en moest daarom zolang aaneengesloten bij Randstad werken om in aanmerking te komen voor een perspectiefverklaring. Het werk was saai, simpel en de collega's waren afschuwelijk. Ik voelde me daar echt het verwende meisje. Door collega's ook zo genoemd omdat ik nog thuis woonde: "Tsjah, ben benieuwd hoe je straks in het leven staat als je moeder niet meer elke dag je bed opmaakt." WTF... :

De tweede keer was voordat ik in mijn huidige baan terecht kwam. Had een ontzettend leuk gesprek gehad, dus wilde er graag aan de slag. Echter lieten ze me niet normaal mijn werk afsluiten bij de vorige werkgever, zo graag wilden ze me hebben. En kon ik eenmaal daar begonnen niets goed genoeg doen voor mijn gevoel. Collega's waren wel heel aardig. Maar in de productie was men behoorlijk laks. Niet echt de juiste werkethiek. Nouja... toen ik dit aangeboden kreeg wilde ik meteen weg. Viel ook nog niet mee :')

Ik heb nu niet de behoefte om goedkeuring te krijgen, we doen het hier echt samen en dat is heel mooi. We krijgen en geven, ook complimenten :D En dat is het mooie, als iemand consignatiedienst heeft dan is iedereen ook bereid om diegene te helpen. Als ik een dag vrij ben hoef ik me ook nooit zorgen te maken gelukkig. En als ik dan al gebeld word, vind ik dat ook echt geen enkel probleem. Is een kwestie van minuten, ik blijf er niet mee rondlopen.

A3a1 schreef:
Ik geloof zeker dat je plezier kunt halen uit nuttig bezig zijn.
Als dat niet zo is, dat zou een probleem zijn.

Maar toch, het blijft de ondertoon.
Als je mijn collega was, zou ik je er op aanspreken.
En vervolgens je naar huis sturen met de opdracht je vacanties in te plannen en ook die dagen van het afgelopen jaar.

Ik vind het nogal wat om op basis van een paar berichten mij te beoordelen op hoe ik functioneer binnen een bedrijf en deze 'maatregel' erbij te nemen...
Laat ik nu maar geen ondertonen gaan lezen :=