Doopnaam op ticket Ryanair vergeten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:49

Yvank_ schreef:
Ik kan bijna altijd gewoon doorlopen. Paspoort komt niet uit de tas:=

Jij loopt altijd direct langs de incheckbalies? Hoe dan :+ Daar krijg je je boardingpass. Of bij zo’n gele machine maar daar moet je ook je paspoort scannen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:50

De laatste keer heb ik ook geen paspoort laten zien. Niemand vroeg er om. Heenweg dan.

Terug moest ik hem 3 x laten zien
Boarding pas had ik in de mail.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:50

verootjoo schreef:
Tiggs schreef:
Ik gebruik altijd alleen mijn eerste voornaam (heb er drie, maar de eerste is ook m'n roepnaam) en dat gaat altijd goed.

Edit: maar mijn ervaring is dat ze binnen het Schengen-gebied eigenlijk niet meer om je paspoort vragen...

Hoe check je dan in? Dat gaat altijd met paspoort? Bij mij iig :+

Je kan online inchecken en op veel vliegvelden heb je nu dat je zelf je paspoort kan scannen om door de poortjes gaan. Alleen direct voor het baarden wordt er dan even vluchtig naar je paspoort gekeken maar dat gaat altijd zo snel dat ik me niet kan voorstellen of ze wel kijken of de naam overeen komt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:51

Destination schreef:
verootjoo schreef:

Hoe check je dan in? Dat gaat altijd met paspoort? Bij mij iig :+

Je kan online inchecken en op veel vliegvelden heb je nu dat je zelf je paspoort kan scannen om door de poortjes gaan. Alleen direct voor het baarden wordt er dan even vluchtig naar je paspoort gekeken maar dat gaat altijd zo snel dat ik me niet kan voorstellen of ze wel kijken of de naam overeen komt.

Zelfs dat niet de laatste x.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:51

Jullie mogen best een keer met mij mee hoor, als je je paspoort niet laat zien bij het boarden dan vragen ze er ook niet naar ;)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:52

amado7 schreef:
DonDon schreef:
Heb ik ook eens gehad. Zodra de voornaam en achternaam er op staat is het goed.

Nee hoor
Meestal moet je dan betalen.

De eerste naam van doopnaam moet er staan.

Ik heb twee namen en zet er altijd 1 op. Ben pas nog naar zuid-afrika geweest en naar spanje en geen problemen er mee gehad

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:52

Nee, bij het boarden hoef je je paspoort idd niet te laten zien. Dat is daarvoor al gebeurd, om die boardingpass te krijgen.

Maar ik check nooit online in, misschien is dat het verschil.

Sequinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:54

Heb afgelopen jaar best veel gevlogen binnen Europa en heb welgeteld één keer mijn paspoort moeten laten zien toen de zelf-incheckbalie mijn koffer niet accepteerde. Een vriend van mij heeft het zelfs voor elkaar gekregen helemaal zonder paspoort te vliegen, hij vond hem bij thuiskomst op zijn bureau :+.

De kans op controle is nog steeds aanwezig, dus als je roepnaam niet de eerste voornaam op je paspoort is, zou ik even contact zoeken met de klantenbalie want voor hetzelfde geld mag je het vliegtuig niet in..

Zet zelf overigens eigenlijk nooit mijn tweede naam op mijn ticket, meestal vergeet ik namelijk dat ik een tweede naam heb :')

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:54

Ik heb me er ook een keer heel druk om gemaakt. Mijn roepnaam wijkt ook af van mijn doopnaam, en was (zakelijk) uitgenodigd, dus iemand anders had mijn ticket geboekt. Ik gemeld aan degene die ticket had geboekt, wilde het al laten veranderen, maar die gaf aan ' maak je niet druk, komt goed'. Was idd binnen Schengen en met al geprinte boardingpas (en alleen handbagage) werd er idd helemaal geen paspoort gecheckt. Maar ik geloofde het pas toen ik op mijn stoel in het vliegtuig zat en dat begon te taxiën :D . Het kan dus wel, maar zou het geloof ik toch veranderen :o

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:55

verootjoo schreef:
Nee, bij het boarden hoef je je paspoort idd niet te laten zien. Dat is daarvoor al gebeurd, om die boardingpass te krijgen.

Maar ik check nooit online in, misschien is dat het verschil.

Ja dat is het verschil.

Ik check wel online in als dat mogelijk is.

Anoniem

verootjoo schreef:
Yvank_ schreef:
Ik kan bijna altijd gewoon doorlopen. Paspoort komt niet uit de tas:=

Jij loopt altijd direct langs de incheckbalies? Hoe dan :+ Daar krijg je je boardingpass. Of bij zo’n gele machine maar daar moet je ook je paspoort scannen.

Ik check thuis al in paar dagen van te voren. Scan gewoon met mobiel en dan komt er geen paspoort aan te pas.

Faelynn

Ik zou het veranderen.. Heb die fout een keer gemaakt bij mijn moeder, dacht altijd dat haar roepnaam ook haar paspoortnaam was, maar ze had schijnbaar een andere naam.. Nooit geweten voor die tijd :')
Ze zagen het toen op de terug weg en we konden bijna niet terug. uiteindelijk na veel gedoe mochten we toch door, maar dat was toch wel even spannend..

Anoniem

Gaat erom dat de eerste naam op de ticket gelijk is aan de officiële(doop)paspoortnaam. Zou gewoon bellen, beter om verlegen dan mee verlegen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:24

Het wisselt een beetje per maatschappij.

Laatste keer dat ik met Ryan air vloog vroegen ze alleen om de “eerste voornaam” op paspoort en “meisjes naam”. Tweede doopnaam stond er niet bij op. Maar het moet dus wel kloppen met die eerste voornaam. Dus zolang de eerste voornaam wel klopt met wat er op het ticket staat, moet het wel goedkomen.

Laatst met Transavia wilde ze de hele naam erop. Uiteindelijk voor mijn vriendin nog de aangetrouwde naam van haar ex erbij op laten zetten. Ze was gescheiden en we hadden geboekt op enkel haar meisjesnaam, maar had toen we eenmaal gingen haar paspoort nog niet vernieuwd. Maar bij Transavia kostte dat een privé berichtje op Facebook en het was geregeld. Bij die reis is paspoort trouwens ook helemaal niet gecontroleerd.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:28

Ik zou het zeker veranderen! Een vriendin van mij mocht om die reden het vliegtuig niet meer in. Ze hadden geen tijd meer om het aan te passen. Doei vakantie...

Nivada

Re: Doopnaam op ticket Ryanair vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:47

Ik had ook een typfout gemaakt bij mijn vriend, gemaild en ze hebben het aangepast. Was wel bij TUI.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:20

Ryanair is altijd 1e naam + achternaam. En ik vlieg vaak met ze.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:27

janderegelaa schreef:

Zelfde hier idd (woon in Engeland en vlieg met regelmaat naar NL met ryan air). Naam op je ticket moet wel t zelfde zijn als de eerste naam op je paspoort, mocht dit verschillen van je roepnaam..

Als t minder dan 24uur geleden is dat je geboekt hebt, kun je nog kosteloos wijzigen, mocht t nodig zijn :)

pnltl148

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:36

Dit heb ik vorige maand ook gehad. We hebben toen contact opgenomen met Ryan Air via de chat op de website, dit was na 24 uur, en zij hebben dit kosteloos gewijzigd voor ons. Goede service!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:38

Ik kwam er zelf op het vliegveld achter. Moest het wijzigen van Ryanair, toen 50 euro, anders mocht ik niet mee.

Was in Schengengebied. Heb ook met vooraf inchecken altijd nog paspoortcheck ergens. Meestal bij het vliegtuig. Ze willen zeker weten dat ze de personen in het vliegtuig hebben die geregistreerd staan. Bijv als ze neerstorten.

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:44

Wij moesten bij tui 50 euro betalen. Er stond Wim, en op het paspoort Wilhelmus. Altijd invullen zoals je naam op het paspoort staat.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 09:58

janderegelaa schreef:

Zo staat het nu ook. Even een voorbeeld naam: Op haar paspoort staat Saartje Klara Berg. Op ticket Saartje Berg.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:04

Volgens mij zit je goed dan. Bij ryanair moet je online inchecken trouwens en dat kan denk ik al 90 dagen van te voren.

Bij Schengen toon ik zelden nog id laat staan paspoort die gaat niet eens mee.

Sterkte trouwens. Onlangs weer gezworen dat ik echt nooit meer met ze vlieg :D
Laatst bijgewerkt door poes op 04-01-19 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 10:07

poes schreef:
Volgens mij zit je goed dan. Bij ryanair miet je online inchecken trouwens en dat kan denk ik al 90 dagen van te voren.

Bij Schengen toon ik zelden nog id laat staan paspoort die gaat niet eens mee.

Sterkte trouwens. Onlangs weer gezworen dat ik echt nooit meer met ze vlieg :D

Bedankt :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:09

Dat moet goedkomen.