Wat zou jij doen met 30 miljoen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:58

Tja, ik heb nog steeds een stel hersenen waarmee ik de wereld vooruit wil helpen := Dus ja. Dan toch die studie maar afmaken. Studieschuld aflossen.

Met zo'n bak geld zou ik ook gelijk een huis kopen denk ik, een flink deel ervan naar mijn ouders. Verder veel schenken aan goede doelen denk ik.
Ik ben lid bij een vereniging dat een tijd geleden in de problemen is gekomen door geluidsoverlast. Isoleren van het pand zou in de tonnen gaan lopen, en om die reden is nu de hele bedrijfsvoering omgegooid. Maar als ik dat geld had zou ik met gemak die isolatie kunnen betalen, en gelijk een flinke verduurzaming van het pand. Dat zou ik zonder twijfel gelijk doen :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:58

_O- _O- Met mijn zoon als kindje achterop de fiets droomden we al over de klapper. Dan gingen zijn handjes omhoog en zei hij: "Mama, dromen?" en dat met een bepaald geluidje erbij zei hij dat als zijn handjes omhoog gingen. Helaas is het er nooit van gekomen.

Donc, zowel het huis waar ik woon als de gîte maak ik gelijk klimaat neutraal, zodat de volgende bewoners hier iets aan hebben en we iets terug geven aan onze lieve aarde die het zo zwaar heeft. De gîte wordt ons eigen vakantie huis voor eigen volk en ik stop met verhuren. Gewoon leuke hobby om vrienden, familie mee laten genieten van ons gewonnen prijs. We hebben dan het inkomen niet meer nodig om de kosten voor de gîte te betalen.
Kinderen krijgen allemaal 1 miljoen, inclusief de kleinkinderen. Gelijk koop ik een elektrische auto. Misschien dat ik twee jonge merens erbij koop, maar ik weet niet of mijn man daar voor in is. Waarschijnlijk komt er wel een mooi inbouwzwembad bij ons eigen huis. Waarschijnlijk gaan we iets vaker kleine vakanties maken en wellicht nog paar mooie grote reizen.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 31-12-18 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:59

- Eigen huis kopen met stallen, zodat ik mijn pony aan huis kan houden.
- Een paar vriendjes voor hem erbij kopen.
- Auto kopen.
- Goed op vakantie gaan met vrienden.
- M'n ouders een huis en allebei een nieuwe auto cadeau doen.
- Zelf iets opzetten om dieren op te vangen/redden.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:59

Zoveel mogelijk grond kopen en verpachten. Dan heb ik direct een mooie inkomstenbron om de geldvoorraad op peil te houden :P En dan mooi huis voor mezelf en mijn ouders en natuurlijk mooie auto en inrichting en diertjes :D
En zoveel mogelijk dieren helpen *\o/*

Urbanus

Re: Wat zou jij doen met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:02

Een heleboel knalerwtjes kopen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:04

Ik besef nu wel wat n geluk ik heb: ik zou niet weten waaraan ik het geld zou besteden, heb alles wat ik wil, eigen huis met pensionstal en alle accomodatie (behalve binnenbak, maar dat krijg ik met dat geld ook niet vergund), geen schulden bij de bank, een halftijdse job waar ik met plezier ga werken,...

Dus ik zou hoogstens een klusjesman in dienst nemen om me wat werk uit handen te nemen, en verder misschien wat investeren in onroerend goed (serviceflats voor bejaarden of zo).

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:05

Een boerderij kopen en (laten) inrichten, een dikke auto, een paar paarden, een hond erbij, stoppen met werken en dan iets gaan doen voor een stichting die zich inzet voor dierenwelzijn.
En veel op vakantie! Oh en ieder jaar een X bedrag aan een goed doel geven :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:05

lieveli schreef:

Je kunt er precies 10 miljard van kopen :j

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:06

Rutte wegkopen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:07

Vorige week ben ik op een fantastisch huisje gestuit met voldoende wei voor de paarden. 5 minuten van waar we nu wonen. Dat huisje zou ik dan heel graag kopen.

Verder;
- een nieuw zadel
- gedeelte naar m'n ouders
- flinke donatie aan een goed doel voor dieren
- een dag minder gaan werken

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:08

Een mooi huisje voor mezelf met wat grond voor de beestjes.

Daarnaast zou ik in de buurt een tal huizen opkopen en deze voor een klein prijsje verhuren aan mensen die een woning zoeken :).

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:08

Magrathea schreef:
lieveli schreef:

Je kunt er precies 10 miljard van kopen :j

_/-\o_ _O- _O-

Ik zou er helemaal ondersteboven van zijn en toch even moeten bekomen. Dus het antwoord weet ik nog niet zo direct :+
In elk geval stoppen met werken en een huisje in Frankrijk kopen.
Een deel mag naar opvang / asielen voor verwaarloosde of zwerfdieren in elk geval.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:14

Ik zou een boerderij kopen met ruimte voor paarden. Ik zou ook graag een elektrische auto kopen. En misschien investeren in panden voor (studenten)verhuur :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:21

Een paar miljoen naar mijn ouders en mijn zussen. Een paar reserveren voor mezelf, en met de rest een eigen bedrijf starten. Maar ik kan er max 15 winnen :P , heb maar een half lot :P

Gekocht van de opbrengst van de december kalender :')

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:26

Oeffff! Ik zou mijn baan opzeggen en mij volledig focussen op mijn studie. Ik zou een mooie auto kopen en mijn studieschuld afbetalen maar met échte grote uitgaven nog even wachten.
Daar kan ik dan nog eens even goed over nadenken haha! :))
Ik denk dat ik een appartement zou kopen in Amsterdam waar ik eerst zelf nog in kan wonen, waarna mijn broertje hem kan overnemen als hij gaat studeren. Een huis in Griekenland voor mijn moeder, een klap geld naar goede doelen en naar vrienden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:26

Ontslag nemen, grote vrachtwagen huren en met mijn hele beestenspul naar Portugal vertrekken. Daar zou ik een prachtig huis betrekken met veel land en alles erop en er aan om (paarden)hobby uit te kunnen voeren. En uiteraard met alle luxe die je maar kan bedenken. O:)

Mocht ik me toch ooit gaan vervelen... Dan zou ik iets op willen zetten in Africa, voor de dieren daar. Dan wel zo dat ik me ook weer terug kan trekken (fysiek), dus met goede mensen lokaal die de kar trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:28

Met 30 miljoen zou ik de Hugh Heffner worden, maar dan met katten.. Elke nacht nieuwe poezen op bed..Stuk of 80, ofzo, met bijkomend kattenpaleis waar we dan wonen..

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:31

Jaa, leuk. Ik zal een groot stuk land kopen, maar dan ook zo groot mogelijk. :P . ( Ikzelf het liefst een huisje ter grote van een camper. Want, zo ben ik. :') ) Verder zou ik eén grote Padock Paradise maken. En het liefst (Mishandelde) paarden opvangen. Enorm veel werk, maar dat zou ik zó graag willen. En veel doneren aan het goede doel, voor dieren. En zelf nog een rijpaardje erbij nemen, 8-) . De mishandelde paardjes dag in dag uit verzorgen, en dan mijn 5 mormels om te rijden\mennen. Ja, dat zou wel echt een droom zijn. :z .

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:33

-investeren in de reiniging van onze oceanen
-beetje aan ouders en zus geven
-eigen huis plat gooien en een nieuw zetten
-soms, volledig onverwacht, iemand blij maken met iets wat ze heel erg nodig hebben
-eens mee bieden op een veiling
-als VIP op een paar grote toernooien van deze wereld gaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:36

Ook alvast de beste wensen!

Ik voel er wel wat voor om een mooie "hoeve" te kopen voor 3-dubbele bewoning :)

Huisje voor ons, huisje voor mijn ouders, huisje voor schoonmoeder. Als zij dat ook zouden willen :D

Samen op 1 mooi groot perceel maar wel allemaal echt eigen huizen zodat je niet constant op elkaars lip zit. Maar wel samen voor het hele spul en elkaar kan zorgen. Lijkt me wel praktisch en mooi :) Ook dat dan later die kleine van ons als hij wil ook 1 van die huisjes kan betrekken en daar dan een gezinnetje kan stichten (als hij dat wil) waardoor wij weer een beetje zijn kinderen kunnen opvangen, de boel onderhouden, hij later wat voor ons zorgen....enz. enz. Lijkt me wel mooi als dat cirkeltje zo rond kan gaan een paar generaties lang :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:37

- stoppen met werken
- huis afbetalen en verder opknappen
- zorgen dat mijn ouders niet meer hoeven te werken en lekker kunnen leven
- camper kopen
- veel reizen maken

En wrs veel en veel meer

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:53

lieveli schreef:

En een heleboel schoenen :')

Zou een mooi monumentaal pandje kopen hier in Leiden, zou 100% voor mezelf gaan werken want dan zijn inkomsten toch het belangrijkste niet. Een mooi nieuw huis voor m’n ouders, en voor iedereen een nieuwe auto.

Oh en een puppy. Sowieso een puppy.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 20:09

Ik denk dat ik dan zou verhuizen richting Veluwe... Meer zou ik nog even niet weten. Zou niet weten wat mij overkwam :o

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 20:12

Een dierenopvang.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 20:12

Ik zou zo'n scène uit Oprah na doen met m'n familie. "Kijk allemaal onder je stoel" en "voor jou een auto, voor jou ook een auto, voor iedereen een auto"

Nu serieus. Voor (schoon)ouders + zusje een nieuw huis met een leuke auto. Voor mezelf een leuk huis met land waar pony 24/7 het hele jaar door buiten kan zijn. En een maatje erbij. En een aanbouw voor al het kinderspeelgoed. DUO afbetalen, nieuw zadel en investeren zodat ik 2 dagen per week kan werken (beetje blijven werken lijkt me wel fijn)

En een manege beginnen waar de paarden echt op nummer 1 staan. Als hobby.