Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
x_Jeanine_x schreef:Ik heb zelf tegenwoordig de app Peaks erbij. Een soort belegging met je wisselgeld.
Al je pintransacties worden afgerond naar boven en gaan in 1 potje. Op zondag krijg je een weekoverzicht en dinsdagochtend word het van je rekening geschreven.
12,01 word afgerond naar 13 euro.
Eerst deed ik weekgeld pinnen en het overige wisselgeld in een potje. Alleen dat werkte niet meer bij ons
Magrathea schreef:Ik zag van de week een leuke manier om ruim 1300 euro te sparen (en passend bij goede voornemens): maak een lijst met alle weeknummers, en zet in elke week het bedrag van het weeknummer opzij. Dus in week 1 1 euro, week 2, 2 euro, etc. tot in week 52 52 euro.
Zijn kleine bedragjes en op die manier kun je er ook aan wennen om geld weg te zetten. Plus als je al een tijdje bezig bent is de motivatie groter om het toch af te maken
bigone schreef:Ts, even een tip, standaard 10% van al je inkomsten apart zetten. Wanneer je dit doet zodra je salaris er is dan merk je na een poosje niets van maar gaat het aardig snel met sparen.
Magrathea schreef:Ik zag van de week een leuke manier om ruim 1300 euro te sparen (en passend bij goede voornemens): maak een lijst met alle weeknummers, en zet in elke week het bedrag van het weeknummer opzij. Dus in week 1 1 euro, week 2, 2 euro, etc. tot in week 52 52 euro.
Zijn kleine bedragjes en op die manier kun je er ook aan wennen om geld weg te zetten. Plus als je al een tijdje bezig bent is de motivatie groter om het toch af te maken
Ga ik maar eens doen aankomend jaar!purny schreef:Dan moet je toch ook een bingo spel hebben? Dat is overigens wel een leuke optie
Zou zelf iets van een potje maken en daarin opgevouwen papiertjes doen met alle werknummers erop en dan maar grabbelen. Het is dat ik al genoeg spaar per maand, anders zou ik het zelf ook wel uit willen proberen
jojoleinee schreef:Een collega van mij heeft samen een nieuwe rekening aangemaakt. Hier storten zij en haar vriend maandelijks €50,- op. Op die manier gaat samen sparen best snel en als het uit gaat deel je het bedrag door 2, je hebt er toch altijd hetzelfde op gestort. Zij werken allebei naast hun school en wonen allebei nog thuis dus €50,- is dan nog wel te missen maar toch bouw je wel behoorlijk wat op na een paar maanden.
linoleum schreef:jojoleinee schreef:Een collega van mij heeft samen een nieuwe rekening aangemaakt. Hier storten zij en haar vriend maandelijks €50,- op. Op die manier gaat samen sparen best snel en als het uit gaat deel je het bedrag door 2, je hebt er toch altijd hetzelfde op gestort. Zij werken allebei naast hun school en wonen allebei nog thuis dus €50,- is dan nog wel te missen maar toch bouw je wel behoorlijk wat op na een paar maanden.
Het uitrekenen is ook het probleem niet. Maar stel het gaat uit, één van de twee is het daar niet mee eens en wordt rancuneus, dan is het erg makkelijk om de gehele rekening leeg te trekken. En dat verwacht je nu niet, maar ik kan helaas uit eigen ervaring zeggen dat het gebeurt. En dan je eigen gespaarde geld terug krijgen is niet makkelijk.
Ik zou voor jezelf gaan sparen. Ook dus op je eigen snelheid en hoeveelheden. Maar bepaalde doelen afspreken waarvoor jullie beide een bepaald bedrag inleggen en dan zelf ervoor zorgen dat jullie dat bedrag dan ook beide hebben. Verdere gezamenlijke rekeningen en spaarplannen zou ik zelf pas aan beginnen als er ook een gezamenlijk huishouden komt.
enny schreef:purny schreef:Dan moet je toch ook een bingo spel hebben? Dat is overigens wel een leuke optie
Ja, ik denk dat je wel een beetje creatief met de uitwerking moet zijnZou zelf iets van een potje maken en daarin opgevouwen papiertjes doen met alle werknummers erop en dan maar grabbelen. Het is dat ik al genoeg spaar per maand, anders zou ik het zelf ook wel uit willen proberen
jojoleinee schreef:Een collega van mij heeft samen een nieuwe rekening aangemaakt. Hier storten zij en haar vriend maandelijks €50,- op. Op die manier gaat samen sparen best snel en als het uit gaat deel je het bedrag door 2, je hebt er toch altijd hetzelfde op gestort. Zij werken allebei naast hun school en wonen allebei nog thuis dus €50,- is dan nog wel te missen maar toch bouw je wel behoorlijk wat op na een paar maanden.
okdoei schreef:x_Jeanine_x schreef:Ik heb zelf tegenwoordig de app Peaks erbij. Een soort belegging met je wisselgeld.
Al je pintransacties worden afgerond naar boven en gaan in 1 potje. Op zondag krijg je een weekoverzicht en dinsdagochtend word het van je rekening geschreven.
12,01 word afgerond naar 13 euro.
Eerst deed ik weekgeld pinnen en het overige wisselgeld in een potje. Alleen dat werkte niet meer bij ons
hoe werkt dit dan precies, je zegt het bedrag wordt van je rekening afgeschreven, maar waar gaat het dan heen?
)