Kerstpakket? oh nee, toch niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:41

Shadow0 schreef:
Meer dan 9 uur op 1 dag? Dat dat soort dingen normaal gevonden worden...

Mjah ik heb vandaag ook van 7:45 uur tot 19 uur gewerkt.

Was in mijn eentje en werkte daardoor voor 3 man tegelijk.
Iets met de dag na het weekend én de dag voor kerst -O-

Kinke

Re: Kerstpakket? oh nee, toch niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 22:44

tja, uitzonderingen zijn er altijd. mag hopen dat je dit niet iedere week hoeft te doen :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:48

Shadow0 schreef:

Voor mij is 9 uur "een halve dag", want dan ben ik vroeg thuis. :+ Maar normaal werk ik 10,5/11 uur op een dag. Dat is bij ons een hele dag werken. Afgelopen vrijdag zelfs 15 uur gewerkt. Heb daar verder ook geen problemen mee trouwens. Is leuk voor de stappenteller, kwam met 36000 stappen 23,5 kilometer thuis. Werk ze met veel liefde.

Maar, tegenover die liefde hoeft voor mij dus niet zo'n standaard kerstpakket. Een persoonlijk en oprecht 'dankjewel' zou ik meer waarderen. Dat probeer ik bij ons personeel dan ook zo vaak mogelijk te doen als ze een stapje extra zetten, en niet alleen met kerst.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:50

Maar..... meer uren werken zegt niet dat die persoon ook harder werkt.... toch?

Ineke2

Kinke schreef:
tja, uitzonderingen zijn er altijd. mag hopen dat je dit niet iedere week hoeft te doen :)

Nee, maar wel regelmatig :o
Vooral met vakanties van collega’s en gewoon als het heel druk is. Maar dit is wel heel erg off topic... :')

Gelukkig heb ik wel een leidinggevende die ons wel waardeerd en dat ook zegt / laat blijken.

Shadow0

KimD, Clownsmiley of niet: het is ongezond, over het algemeen is zo lang werken niet zinnig omdat het de kwaliteit niet ten goede komt, en volgens mij mag het ook niet.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 22:51

nou, als ze bij jullie iedere dag 10,5/11 uur werken dan zetten ze elke dag een stapje extra. Ben wel benieuwd wat voor bedrijf het is.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:52

LadyMadonna schreef:
Maar..... meer uren werken zegt niet dat die persoon ook harder werkt.... toch?

Niet persee nee, verschilt in bedrijf, functie én persoon.
Maar als je niet veel uitvoert dan valt dat heus wel en word je daarop aangesproken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:53

11 uur per dag werken, het is maar waar je trots op bent :) ik vind dat knetter :P

Bij ons mag je maar 8u p/d werken aangezien meer per dag minder effectief is.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:53

Ach ongezond, zo lang je plezier in je werk hebt is het gezonder dan thuis op de bank hangen.

Onze medewerkers krijgen allemaal hetzelfde bedrag aan VVV bonnen met Kerst. Ongeacht hoeveel uur ze werken of hoe lang ze in dienst zijn. Mijn man doet er nog een persoonlijk kaartje bij maar met 15 medewerkers is dit ook goed te doen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:55

Trots op het aantal uur? Nee dat niet... trots op dat ik de klus geklaard heb en de boel netjes heb achtergelaten tot donderdag. Dat dan weer wel :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:58

Hier altijd een kerstpakket gekregen. Toen ik 40 uur werkte, maar ook toen ik 18 uur (excl. koopzondagen) werkte.
Vond ik eigenlijk best logisch aangezien koopzondagen bij ons ook niet naar ratio verdeeld werden. Ik moest net zo veel koopzondagen draaien als een fulltimer.

Shadow0 schreef:

Hier was dat altijd normaal om met koopavond van 10:00-21:00 te werken. Wel met voldoende pauze en dan was dat prima te doen. Wekelijks draaide ik één koopavond.

Maar dagelijks 10,5/11 uur vind ik ook erg veel, tenzij je eigen baas bent. Zoveel zou ik nooit voor een baas willen werken. Dan maar een kleiner kerstpakket :+ Maar dat is natuurlijk voor ieder persoonlijk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 23:01

Ineke2 schreef:
Kinke schreef:

Nee, maar wel regelmatig :o
Vooral met vakanties van collega’s en gewoon als het heel druk is. Maar dit is wel heel erg off topic... :')

Gelukkig heb ik wel een leidinggevende die ons wel waardeerd en dat ook zegt / laat blijken.

Dat bedoel ik! Een oprecht dankjewel doet meer dan zo'n standaard kerstpakket, ongeacht uren, of functie of wat dan ook.

Als ik een collega om 6 uur uit bed bel om te asjeblieft te komen omdat ik een complete dienst vergeten ben op het rooster, en dan niet even oprecht bedank, doet die collega dat de volgende keer ook niet meer.

Maar, eerlijk is eerlijk, ons team is sowieso goud waard. Daar kan geen kerstpakket tegenop. Dat hebben ze zo ongeveer collectief weggegooid omdat het zo tegenviel dit jaar. :')

Ineke2 schreef:
Trots op het aantal uur? Nee dat niet... trots op dat ik de klus geklaard heb en de boel netjes heb achtergelaten tot donderdag. Dat dan weer wel :)

_O_ Zó'n hart voor de zaak en collega's hebben dat je die uren voor lief neemt. Ik zou je zo een compliment geven, maar je zit niet in mijn team. :')

Overigens zijn wij 365 dagen open, morhen en overmorgen dus ook gewoon van 7-18u open. Dus ik vind morgen mijn eigen opgeruimde boel weer, haha!

En wij werken niet 7 dagen per week die uren, ik heb die zo'n drie keer per week. En twee keer per week een andere dienst, van zo'n 5 tot 8 uur, maar dan kom ik altijd tijd te kort. :P

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 23:16

Ik werk altijd 10 uur per dag.. moet zeggen dagen vliegen voorbij. En ook krijgt bij ons iedereen hetzelfde pakket, alleen stagiaires niet, vind ik een beetje dubbel. Ik kreeg ze vroeger als stagiair wel..

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 23:18

Over uren gesproken ?
9h is een luxedag voor een chauffeur, bouw, zelfstandige, boer...
meer beroepen als je denkt waar dit standaard en wettelijk is.

Hier wel een kerstpakket gekregen.
Iedereen krijgt ongeveer hetzelfde. Maar kaartje, kleding, en alcohol/geen alcohol is persoonlijk gemaakt per persoon.
Eveneens ook een sint zakje gekregen.

Bij ons in Belgie zijn er echter maar weinig bedrijven die dit doen.
gelukkig ons bedrij wel, en dan ook vrij persoonlijk gemaakt.
Begon er vorig jaar net: sint pakket de eerste dag dat ik werken kwam
Werkte er 3 weken en zelfs kerst pakket terwijl ik in mijn proeftijd zat

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 23:18

@kinke over welk uzb heb je het? Mag ook pb. Ik werk namelijk ook voor een uzb maar heb inderdaad ook niks gehad, ik wist niet dat er zulke regelingen waren met aantal uren.. werk hier ook maar sinds kort.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 23:19

denk niet dat we van dit topic een wedstrijdje hoeven te maken van wie de meeste uren maakt?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 23:27

GUSTIxBILL schreef:
Over uren gesproken ?
9h is een luxedag voor een chauffeur, bouw, zelfstandige, boer...
meer beroepen als je denkt waar dit standaard en wettelijk is.

Hier wel een kerstpakket gekregen.
Iedereen krijgt ongeveer hetzelfde. Maar kaartje, kleding, en alcohol/geen alcohol is persoonlijk gemaakt per persoon.
Eveneens ook een sint zakje gekregen.

Bij ons in Belgie zijn er echter maar weinig bedrijven die dit doen.
gelukkig ons bedrij wel, en dan ook vrij persoonlijk gemaakt.
Begon er vorig jaar net: sint pakket de eerste dag dat ik werken kwam
Werkte er 3 weken en zelfs kerst pakket terwijl ik in mijn proeftijd zat

Zelfs dat vind ik al een compliment waard! Laat toch zien dat je rekening houdt met de wensen (of geloof) van jr werknemer. Mocht niet alles 'passen'.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 23:29

Ik geef met kerst alle medewerkers, ongeacht de aantal uren die ze werken, normaal gesproken het zelfde kerstcadeau. Dit jaar gingen we uit eten en kregen de personen die er niet bij waren een pakketje voor het zelfde bedrag als het per persoon kostte tijdens het etentje.

Een kerstpakket is niet verplicht, maar een blijk van waardering.

Wat ik wél doe voor de medewerkers die net een stapje harder lopen, of bijvoorbeeld een nieuwe klant hebben binnen gehaald of zoveel jaar in dienst, is dat ze tijdens het etentje of de kerstborrel met kerstpakket (ligt eraan wat we doen) een extraatje krijgen. Dit jaar waren er 2 medewerkers zoveel jaar in dienst en zij hebben allebei tijdens het etentje een groot pakket chocolade van de plaatselijke snoepwinkel en een bon gehad. Maar, de ene medewerker werkt 20 uur en de ander 3 uur per week. Ik vind ze allebei even veel waard, en maak geen onderscheid.

Een andere medewerker had een ontzettend grote nieuwe klant binnengehaald en zij heeft ook tijdens het etentje een prachtig kerststuk(zelf gemaakt) gekregen met een bon.

Ik moet wel zeggen dat ik een ontzettend toegewijd team heb. Als er wat is kan ik op alle 22(!) rekenen. En voor hun inzet krijgen ze van alles van mij. Van een doorbetaalde vrije dag tot een verjaardagscadeau tot vrij op de verjaardag van de kinderen. Tot nu toe lukt het me maar ik ben me er van bewust dat als ik 3x zoveel personeel heb het lastiger wordt. Maar dan verzin ik wel weer wat anders.

De uren die iemand maakt vind ik niet belangrijk, de inzet wel.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 23:31

Heb je van het bedrijf waar je voor werkt via uzb niets gehad of van usb zelf niets gehad?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 23:31

tja, het werkt gewoon 2 kanten op meestal. Werknemers doen een stapje extra voor een goede werkgever.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 23:32

Silly1972 schreef:
Heb je van het bedrijf waar je voor werkt via uzb niets gehad of van usb zelf niets gehad?

van beide niet. Maar van degene waar ik werk vind ik het ook logisch, man was net totaal onverwacht in het ziekenhuis beland, ze had wel wat anders aan haar hoofd.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 23:38

Ik vind het wel jammer om te zien dat sommige een kerstpakket pas 'verdiend' vinden als je een minimaal aantal uren maakt.

Het gaat toch om de kerst gedachte? Dat heeft toch niets te maken met wie er de meeste uren maakt? Iedereen zet zich toch in? Ja tuurlijk, de een meer als de ander. Maar ook daar kun je zelf voor kiezen.

Ik ben heel blij dag mijn werkgevers ervoor hebben gekozen om iedereen in het bedrijf hetzelfde te geven. Het draait immers om blijk van waardering en niet om status.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 00:01

Kinke schreef:
Silly1972 schreef:

van beide niet. Maar van degene waar ik werk vind ik het ook logisch, man was net totaal onverwacht in het ziekenhuis beland, ze had wel wat anders aan haar hoofd.

Ik heb nog nooit een kerstpakket van het Uzb gehad en ik werkte altijd fulltime.
Dat is voor de werkgever waar je ook echt voor werkt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-18 00:15

nee hoor, van degenen waar je in dienst bent. Als je dan ook nog iets krijgt van degene waar je werkt is dat mooi meegenomen.