Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
smurffie schreef:Haar stimuleren om kind te zijn En te spelen. Het is goed voor een kind om de normale ontwikkeling te volgen . Dus zeker als je zegt dat ze emotioneel nog niet aan meer toe is, laat het lezen los en ga haar meer leren spelen.
Ergens komt deze drang vandaan.
smurffie schreef:Haar stimuleren om kind te zijn En te spelen. Het is goed voor een kind om de normale ontwikkeling te volgen . Dus zeker als je zegt dat ze emotioneel nog niet aan meer toe is, laat het lezen los en ga haar meer leren spelen.
verootjoo schreef:smurffie schreef:Haar stimuleren om kind te zijn En te spelen. Het is goed voor een kind om de normale ontwikkeling te volgen . Dus zeker als je zegt dat ze emotioneel nog niet aan meer toe is, laat het lezen los en ga haar meer leren spelen.
Ze gaat vast niet de hele dag met het kind lezen.
Leren lezen is prima als het kind aangeeft eraan toe te zijn, en nieuwe vaardigheden aanleren op het moment dat kinderen eraan toe zijn is effectiever. Elk kind heeft een andere ‘normale ontwikkeling’.
Ik zou gewoon beginnen met boekjes lezen, in de bieb/boekhandel kijken welke boekjes er zijn om te starten met lezen.
Of miniloco, dat is een leuk spelletje en volgens mij is dat ook met woorden.
Storm schreef:smurffie schreef:Haar stimuleren om kind te zijn En te spelen. Het is goed voor een kind om de normale ontwikkeling te volgen . Dus zeker als je zegt dat ze emotioneel nog niet aan meer toe is, laat het lezen los en ga haar meer leren spelen.
Geloof me, dit heeft ze niet van mij. Ik ben zo lui als dikke stront.
.
het liefst een hele dag door haha. Dorine92 schreef:Ook toen ik nog niet kon lezen, kon ik die al "voorlezen" want ik onthield altijd PRECIES wat er stond. Dit omdat mijn moeder altijd expres een woordje of zinnetje ging veranderen, om te kijken of ik het merkte. Dus ik luisterde heel alert. Daarnaast ging mijn moeder altijd expres stukken overslaan (tenminste, dat probeerde ze) dus ik wist precies wanneer de bladzijde omgeslagen moest worden.