Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
CalipsoLover schreef:Ik heb mijn kamer inderdaad zelf aangeboden, elders kon mijn broer niet meteen naar toe. “Gelukkig” gaat het kindje vandaag weer voor een paar dagen naar haar moeder. Mijn broer heeft al redelijk snel aangegeven dat hij niet in dezelfde kamer wil slapen als zijn dochtertje. Deze kamer is erg krap en eigenlijk juist gepast voor 1 persoon, ergens snap ik dit wel maar ergens ook niet. Maar er staat wel nog een bed, die mijn broer eventueel kan gebruiken.
Mijn broer kwam eigenlijk zelf met een ideale oplossing voor zowel het kind als ik: dat de ouders afwisselend in het eigen huis zitten met kindje zodat het kindje zich ook niet moet verplaatsen en gewoon thuis kan blijven. Helaas stemde de moeder hier niet mee in.
Daarnet even met mijn moeder het erover gehad, ik heb gezegd dat dit écht niet fijn is voor mij en ze ging even polsen bij mijn broer...
CalipsoLover schreef:Ik heb mijn kamer inderdaad zelf aangeboden, elders kon mijn broer niet meteen naar toe. “Gelukkig” gaat het kindje vandaag weer voor een paar dagen naar haar moeder. Mijn broer heeft al redelijk snel aangegeven dat hij niet in dezelfde kamer wil slapen als zijn dochtertje. Deze kamer is erg krap en eigenlijk juist gepast voor 1 persoon, ergens snap ik dit wel maar ergens ook niet. Maar er staat wel nog een bed, die mijn broer eventueel kan gebruiken.
Mijn broer kwam eigenlijk zelf met een ideale oplossing voor zowel het kind als ik: dat de ouders afwisselend in het eigen huis zitten met kindje zodat het kindje zich ook niet moet verplaatsen en gewoon thuis kan blijven. Helaas stemde de moeder hier niet mee in.
Daarnet even met mijn moeder het erover gehad, ik heb gezegd dat dit écht niet fijn is voor mij en ze ging even polsen bij mijn broer...
.Nessa schreef:Zooo zeg. Dus je broer heeft een eigen kamer, zijn dochter heeft een eigen kamer. En de mensen die er daadwerkelijk wonen moeten daarvoor schuiven. Bijzonder...
Als hij niet samen op 1 kamer wil met zijn dochter vertrekt ie maar. Lekker naar een chalet ofzo met meerdere slaapkamers.
Hij mag enorm blij zijn dat ie terecht kan bij jullie. Dit is echt van de zotte. Voor jezelf opkomen meid!
xxCYNNxx schreef:Nessa schreef:Zooo zeg. Dus je broer heeft een eigen kamer, zijn dochter heeft een eigen kamer. En de mensen die er daadwerkelijk wonen moeten daarvoor schuiven. Bijzonder...
Als hij niet samen op 1 kamer wil met zijn dochter vertrekt ie maar. Lekker naar een chalet ofzo met meerdere slaapkamers.
Hij mag enorm blij zijn dat ie terecht kan bij jullie. Dit is echt van de zotte. Voor jezelf opkomen meid!
Dit idd. Het is van de zotte dat jij en je moeder op 1 kamer slapen en zij ieder hun eigen kamer.
Je broer gewoon een kamer met zn dochter delen en jij en je moeder ieder hun eigen kamer.
Toch van de zotte dat de 19 jarige bij dr moeder op dr slaapkamer moet slapen, maar de 3,5 jarige krijgt dr eigen kamer. Helemaal met examens voor de deur.
Er staat nog een ander bed zei je, dus neemt hij die maar. Hij is bij jullie ingetrokken, niet andersom. Maar zo lijkt het nu wel.
Kan hij wel roepen; ja wil niet met mn dochter op 1 kamer, maar hij heeft niks te willen. Hij mag blij zijn dat hij ergens terecht kon en niet naar de daklozenopvang hoefde daardoor.
Zelfde met je vragen om haar mee te nemen naar stal; halloooooo, gebruik je hersencellen even, ieder weldenkend mens snapt toch dat jij dan net zo goed thuis kan blijven, want je kunt niks, want je bent alleen maar bezig achter een peuter aan te hollen. Dan moet hij maar oppas inschakelen of zelf meer tijd met zn dochter besteden.

Britta31 schreef:Dan is een stapelbed toch perfect daarvoor.Of jij de kleine kamer en je nichtje bij je broer in de grote kamer.
Shanna schreef:Wat zijn de vooruitzichten voor hoelang hij blijft? Waarom wilt hij niet in dezelfde kamer als zijn dochtertje slapen?
verootjoo schreef:Dan gaat je broer toch met dochtertje op de kamer waar nu het dochtertje slaapt? Ik vind het echt onbegrijpelijk dat hij 2 kamers komt bezetten en jij daardoor wel bij je moeder moet slapen en geen eigen plek hebt?
Bovendien is het voor het kind ook een hele ingrijpende situatie lijkt mij, dus die zou ik zelf ook zo dichtbij mogelijk willen hebben om veiligheid te bieden en niet in een vreemd huis naar een andere kamer verbannen. Maar goed; ons kind slaapt ook nog regelmatig bij ons in bed
A3a1 schreef:Om te beginnen, ga op internet op zoek naar ademhalings en ontspanningsoefeningen.En doe die 3x per dag. en als je merkt dat je overprikkeld raakt , trek je terug op de wc en doe een bodyscan.
Dan zou ik oordopjes kopen, zodat je geen last hebt van de geluiden tijdens het studeren en slapen.
Je hebt tegenwoordig erg goede.
En waar staat je bureautje?
Kan die naar een plekje waar je rustig kunt studeren.
Wat betrefd je nichtje, een 3 jarige kun je op een hele rustige manier uitleggen dat ze moet wachten tot iemand tijd heeft. Je zegt dan, hier bij oma in huis, zeggen we, even wachten, ik kom naar je toe als de wijzer van de klok daar staat, ga maar even wat anders doen.
Dan moet je dan ook wel komen natuurlijk.
Of je zegt, dat moet je aan je vader vragen. Ga maar eerst wat anders doen.
Als het toch huilen is, rustig erbij gaan zitten, op je hurken, en je zegt: stoppen met huilen nu, er is niks aan de hand. Of gewoon laten huilen en er geen aandacht meer aan besteden, oordopjes in, en je eigen ding gaan doen.
Veel sterkte!
Thioro schreef:Gewoon bespreekbaar maken met je broer dat je het zo eigenlijk toch niet trekt en je eigen kamer nodig hebt.
Hij kan idd best met z'n dochter op 1 kamer of anders in de woonkamer op een slaapzetel als het kind een hele lichte slaper is.
Kind mee naar je paard zou ik ook nee tegen zeggen, alleen al om de veiligheid.
Het kind is jong en het is niet aan jou om haar op te voeden maar ze kan best al leren dat in dit huis andere regels gelden en dat prinsesjeshuilgedrag niet op prijs gesteld wordt.
Het is voor iedereen wennen en voorlopig is het dus even zoeken naar wat het beste werkt voor iedereen.
Over dat studeren: ik ging tijdens m'n blokperiodes bij oma logeren (en later op kot). Werd tijdens die periodes een onuitstaanbare neuroot inclusief hysterische buien dus werd thuis vriendelijk verzorgd ergens anders te studerenBij oma was ik alleen, was het rustig en kwam oma me thee en koekjes brengen, oma vond het gezelschap geweldig. Gouden tijden.
Als je in huis niet de nodige rust en concentratie kan vinden heb je dan eventueel ook een oma of ander familielid waar je terecht kan?
Niet dat je moet schuiven voor je broer maar dat je gewoon voor het studeren écht je rust en concentratie moet vinden.
Ik kan wel af en toe bij mijn vriend gaan studeren maar die heeft ook maar 1 krap bureau en moet die zelf ook studeren, ik ben nogal snel afgeleid dus dat is voor hem ook lastig en dat begrijp ik ook wel. Op school studeren is ook geen optie aangezien ik erg lang onderweg ben. Een kot heb ik helaas niet...Annick75 schreef:Ander idee voor een oplossing als je broer niet met zijn dochter in de kamer wil slapen waar zij nu slaapt, omdat die kamer te krap is; broer met dochter in jouw kamer en in je upje in de kamer waar je nichtje nu slaapt. Dan kan je vriend wellicht af en toe blijven slapen.
Maar eigenlijk ben ik het met de meeste anderen hier eens dat je broer blij mag zijn dat 'ie een dak boven zijn hoofd heeft en dat dit niet ten koste van jou en je moeder mag gaan. Hij mag zich ook best een beetje flexibel opstellen.
Bij je broer ook duidelijk aangeven dat je je nichtje heel lief vindt, maar dat het niet de bedoeling is dat jij haar nu de hele tijd op sleeptouw neemt naar je paard of als oppas. Jij moet kunnen studeren en ergens je ontspanning uithalen.
Wat meditatie betreft; ik heb zelf insight timer op mijn telefoon staan, daar zitten korte en langere meditaties in, gericht op ademhaling of juist om te ontspannen als je gaat slapen, ook mooie visualisaties of bv gewoon het ruisen van de zee of een kabbelende rivier. Ik doe lekker oordopjes in en sluit me op die manier even af van alle prikkels om me heen. En voor tussendoor op momenten van erge stress of irritatie kreeg ik bij een cursus mindfulness de oefening 3 minuten ademruimte. Ik heb er even een voor je opgezocht met uitleg en een ingesproken oefening: 3 minuten ademruimte
Van de week was ik zelf even behoorlijk over de zeik, omdat de gemeente hier dingen doet mbt de WMO voorziening huishoudelijk hulp die niet mogen, maar die ze ondanks verschillende uitspraken van de rechter blijven doen. Voor mij heeft dat het gevolg dat ik veel energie kwijt ga zijn de komende tijd met bezwaar aantekenen en een mogelijke rechtszaak. Om de boosheid en frustratie los te laten, heb ik die oefening erbij gehaald. Ben natuurlijk nog steeds boos, maar kan het nu wel beter loslaten en niet te ver vooruit kijken naar dingen die misschien wel of misschien ook niet gaan gebeuren. Kijk maar of je er wat aan hebt. Kan ook fijn zijn om net voor een examen even te doen, zodat je rustig(er) je examen ingaat.
Het is dus sowieso de bedoeling dat mijn broer daar gaat slapen, maar dit is door de jaren heen een rommelkamer geworden en hier staat geen bed meer. Het bed uit de kleine slaapkamer gaat dus normaal gezien naar deze slaapkamer en dan heeft ieder zijn eigen kamer terug, maar het ziet er naar uit dat dit niet zo snel in orde zal geraken als ik gehoopt had. Het huis is ook redelijk groot, er is op de tweede verdieping ook een bureau maar aangezien ons huis helemaal open is hoor ik boven dus ook elk detail van elk gesprek dat er beneden is, met dan het nodige gehuil en gekrijs van het dochtertje.