Dingen waarbij je je afvraagt: doet een ander het ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:08

Ik heb een werk telefoon en een privé telefoon. Om iets niet te vergeten app ik vaak van de ene telefoon naar de andere. Werd er laatst op aangesproken door iemand die zei dat ik ook een notitie in de telefoon kon maken. Ik vind het zo wel handig :)

Doutz16

Re: Dingen waarbij je je afvraagt: doet een ander het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:10

Zo stuur ik ook altijd foto's via de messenger chat van Facebook naar mezelf zodat ik deze direct kan downloaden op m'n laptop :')

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:11

Fitzroy schreef:
O ja, op mijn werk wil ik altijd op dezelfde plek staan op een hele grote parkeerplaats. En als iemand daar dan al staat om half 8, begint mijn dag al verkeerd :=

_O-
Ik ben ook direct chagrijnig als iemand op “mijn” vakje is gaan staan :+

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:14

Ik ben zo dement dat ik mezelf e-mails stuur. Dat is nog niet het ergste. Wel dat ik dan heel verrast opkijk dat ik mail heb (a la Mr. Bean) om vervolgens erachter te komen dat ie van mezelf is :roll:

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:15

Oscar schreef:
Ik ben zo dement dat ik mezelf e-mails stuur. Dat is nog niet het ergste. Wel dat ik dan heel verrast opkijk dat ik mail heb (a la Mr. Bean) om vervolgens erachter te komen dat ie van mezelf is :roll:

_O-
Ik zie dit nu helemaal voor me :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:16

Precies zoals Cayenne, dat knipperen! Maar ik heb dat met elk hard geluid.
Als ik mijn oren schoonmaak moet ik niezen.

Als ik een deur op slot heb gedaan, moet ik daarna checken of die echt op slot zit.
Als ik een paard vastklik aan een touwtje, check ik ook of die sluiting het echt houdt (ik hou wel ook het halster vast, ik ruk niet opeens hard aan hun hoofd hoor).

Nouja en ik kan niet tegen dingen in mijn haar.. Soms doen mensen mijn haar echt leuk voor me waar ik ook echt blij mee ben, en zodra ik er niet meer aan denk pluk ik volautomatisch alle stiekjes en dergelijke eruit :+ .

Net zoiets doe ik ook met brillen, zodra ik iets echt ga doen zet ik zomaar mijn bril af en denk ik later ??? zie ik nou opeens niet meer scherp? En dan ben ik hem dus weer kwijt.

Lang leve contactlenzen :D .
Laatst bijgewerkt door Sintara op 22-12-18 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:16

Oscar schreef:

Haha, dat doe ik ook ja

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:17

Lieke schreef:
Nog meer mensen die standaard hun mond open doen bij het opdoen van mascara?

Dit doe ik ook. Maar het lukt ook prima met mijn mond dicht :')
Ik maak mijn linker oog met links op en mijn rechter oog met rechts. Dat vinden mensen ook gek :+

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:17

Dat van het volume op een even getal doe ik ook, maar in de auto moet het knopje van het volume (waar zo'n 'aan' logo op staat) ook precies met dat streepje omhoog in het midden staan. En volume wijzig ik dan via de knoppen aan het stuur :=

En hier ook graag op dezelfde plek parkeren.

Maar wij hebben restaurant en ik heb een mini ritueel dat als ik langs de keuken/achterdeur binnen kom en ik loop naar het zaalgedeelte, moet ik aan mijn vaste plek aan de bar, naast de kassa kunnen gaan staan, de reservatielijst bekijken en rondkijken of er mensen zitten die ik ken.
Gisteren stond er een bende volk aan die bar en iemand stond op MIJN PLAATS en ik was helemaal de kluts kwijt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:22

Maaaarije schreef:
Lieke schreef:

Dit doe ik ook. Maar het lukt ook prima met mijn mond dicht :')
Ik maak mijn linker oog met links op en mijn rechter oog met rechts. Dat vinden mensen ook gek :+

Dat doe ik ook

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:26

Ik zit na het douchen altijd op de grond na te denken over levenskeuzes :+
Tegen de tijd dat ik mijzelf wil gaan afdrogen ben ik in feite al droog :+

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:27

Ik spreek mijn eigen voice mail in als ik niet iets mag vergeten.
En ik praat tegen mijn robotstofzuiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:27

Jullie beginnen over mascara, en er komt nog iets bij me op!
Bij fel licht knijp ik mijn rechteroog bijna dicht. Links blijft open.
Hoor van anderen dat ze beide ogen deels dichtknijpen ipv 1 bijna helemaal. Hoe zit dat bij jullie?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:28

Was ophangen: altijd twee dezelfde (kleur) knijpers gebruiken op een kledingstuk.

Hier gaat ook de radio uit bij inparkeren als het een lastige manoeuvre is. :’)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:35

Bubblewrap schreef:
Jullie beginnen over mascara, en er komt nog iets bij me op!
Bij fel licht knijp ik mijn rechteroog bijna dicht. Links blijft open.
Hoor van anderen dat ze beide ogen deels dichtknijpen ipv 1 bijna helemaal. Hoe zit dat bij jullie?

Ik trek de deken over mijn hoofd en slaap verder :+
Nee maar ik doe inderdaad wel beide ogen half dicht altijd, maar vaak ook mijn hand voor mijn ogen.

Als ik enge films kijk zet ik ook altijd het scherm op de 'tv gids', zodat je de huidige zender (dus de enge film) nog wel in een klein hoekje ziet maar niet meer zo groot. En het geluid moet ook uit. Anders kan ik een week niet slapen

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:39

Volume op even aantal is hier in huis nog steeds reden om een pesterijtje. Mijn vriend zet nog steeds expres de televisie op 13 om te zien of ik er dan wat van zeg :+
Maar volume op 15 of 25 mag dan weer wel.

Mond open met mascara: Check.
Tandenborstel volgen met tong: Check.
Muziek zachter bij inparkeren: Check.
Tandenborstel eerst onder de kraan: Check.

Verder spoel ik altijd eerst m’n glas om onder de kraan als ik water drink (kraan aan- glas halfvol- leeggooien- glas halfvol- leeggooien- kraan kort dicht- glas rustig vol laten lopen := )

Wissel ik mijn bestek steeds om tijdens het eten. Ik snij namelijk met rechts, maar gebruik mijn vork ook met rechts. Ik zit dus altijd te wisselen. Gelukkig doet mijn vriend dit zelf ook, maar dan met links, dus het is altijd een gezellig gerammel bij ons aan tafel :+ zelfs mijn dochter doet het :=

Ik moet altijd links van iemand lopen, ik loop dan ook rustig om iemand heen als ik aan de verkeerde kant loop. Vooral onbekenden kijken me dan echt aan: ‘wat de .... doe je?’ 8)7

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:39

Sani schreef:
Was ophangen: altijd twee dezelfde (kleur) knijpers gebruiken op een kledingstuk.

:j

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:41

Oscar schreef:

Dat doe ik ook.

Zo heb ik ook nog 2 werkaccounts. Van de ene werken we nog, maar op de andere worden we vanuit de organisatie gemaild. Die mails stuur ik dan door en dan zie opeens van mijn andere mail een envelopje in mijn taakbalk. Gauw kijken wie me gemaild heeft :+

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:43

Met aankleden altijd eerst mijn rechtersok aantrekken en dan pas de linkersok.
Andersom voelt fout.
Praten tegen mensen, dieren en dingen.
Onze bus geef ik complimenten bij inhalen of een heuvel op.
Ik ben gek op symetrie.
Zo jammer dat mijn hond en katten daar niet aan meewerken qua kleurtekening.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:45

Fitzroy schreef:
Volgens mij kan dat bijna niet anders? Ook als ik mijn wenkbrauwen epileer.

Ik heb ooit gelezen dat dat is omdat de huid van je gezicht dan (iets) strakker komt te staan waardoor de kans kleiner is dat je een foutje maakt. Dus het is nog nuttig ook :j

Wat foto's betreft gebruik ik nu dropbox, ideaal *\o/* (En volgens mij kun je zelfs instellen dat je foto's automatisch geback-upt worden in dropbox. Dat had ik 2 telefoons geleden gedaan, bij mijn vorige moest ik dat nog instellen maar toen werd ie gestolen :( erg spijtig, ben nu veel foto's kwijt)

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:46

Sani schreef:

Hierom lach ik altijd om mijn moeder :+
Ik heb gelukkig houten knijpers :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:47

Lieke schreef:

Vroeger deed ik dat ook, vond het er niet uit zien bij mezelf dus ik heb mezelf aangeleerd om mijn mond dicht te houden tijdens het opdoen van de mascara. Het duurde even en kostte wat energie maar nu blijft mijn mond gewoon dicht wanneer ik het op doe.

Cayenne schreef:
Als iemand in zijn handen klapt moet ik altijd met mijn ogen knipperen.
Gaat blijkbaar automatisch :D

Hier precies zo :))

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:50

Ik moet altijd op een bepaalde tijd mn bed uit.. Bijvoorbeeld 8:00,8:05,8:10 enz. Als het dus 8:03 is moet ik blijven liggen tot 8:05 en als t 8:06 is tot 8:10 8)7 :')

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:51

Haha! Dat van het toiletpapier doe ik ook :D Inderdaad altijd hetzelfde aantal papiertjes en altijd dezelfde vouwtechniek.
Ook het volume op een even getal doe ik zeker (zowel op de autoradio als op tv). 2x checken of een deur wel echt op slot zit doe ik ook.

Verder doe ik een hoop rare dingen die toch enigzins een dwangmatige of autistische inslag hebben haha. Voordat ik ga slapen moet alles in de huiskamer liggen waar het hoort (2 afstandsbedieningen netjes naast elkaar op tafel bijvoorbeeld) en alles moet RECHT liggen _O- Ook in de badkamer moet alles in het kastje recht liggen en staan waar het hoort. Jassen moeten altijd op dezelfde plek aan de kapstok hangen... en zo kan ik nog wel even doorgaan :D :=

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:53

Ik moet altijd het drinkbakje van mijn paardjes indrukken als ik er langs loop. Iemand wees me er ooit op dat je het vanzelf ziet als hij stuk is omdat de paarden dan de drie slokken die in zon bakje zitten allang opgedronken hebben. Hoe waar dat ook is, ik wil m gewoon aangeraakt hebben zodat ik achteraf niet ga twijfelen of ik het nou wel of niet gecontroleerd heb.

Het resultaat is dat ik het ding soms meer dan 5 keer per bezoek indruk, zelfs als ik die dag twee keer langskom. :')