Andermans rommel op het land..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 20:55

Ik kijk het allemaal aan tot Zaterdag. Hij heeft een tijdstip gekregen, dan ben ik ook thuis, en heb dat ook zwart op wit. Mocht hij dan nog niet zijn geweest ga ik regelen dat alles bij hem geleverd word. Hooi leverancier wil misschien wel meewerken en als er anders wel een bokker is die mee kan tegen wat vergoeding.. }:) Snap dit soort mensen echt niet. Ik zou mijzelf echt doodschamen. Altijd probeer ik het goed te doen voor andere mensen en dan krijg je dit in je gezicht gedrukt.. :(

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 23:54

Oké.. Er is vanavond dus weer wat voorgevallen. Ik zat gezellig met Colléga's aan een kerstborrel toen mijn buurvrouw appte of ik een afspraak had want er reed een auto met een aanhanger naar mijn land. Ik dus aangegeven van niet. Had haar ook verteld dat ik hem de kans had gegeven alles a.s. Zaterdag op te halen als ik er bij ben. Dus buurvrouw, buurman en overbuurman zijn voor mijn hek gaan staan, al discussiërend. Bleek het de zoon en dochter van meneer te zijn samen met een vriend om spullen (in het donker) op te halen. Dus ik intussen woest en naar de politie gebeld dat ze probeerden weer zonder mijn toestemming op het land te komen. Echter was ik er zelf dus niet dus konden ze geen auto sturen, maar hebben er wel een "late melding" van gemaakt, wat wil zeggen dat ze er wel rekening mee houden nu. Ik dus in de gezelligheid weggegaan om met de auto (had niks gedronken) naar huis te gaan en heb nog redelijk kalm de hand weten te schudden en mijn verontwaardiging uit kunnen spreken. Voor ik er was was de zoon al wel kwaad met aanhanger vertrokken, maar hun vriend nam het woord en vond ik wel een hele redelijke kerel. (Die dochter en hij waren met een 2e auto) en uiteindelijk afgesproken dat ze vrijdagavond het kalf ophalen, zaterdagmiddag en zondag de tijd hebben alles op te halen want dan ben ik toch ook wel bezig in het land en is in ieder geval alles weg straks. Hoop ik. Heb nog even met de buurvrouw gekletst met een kopje thee en nu dus duimen dat alles straks echt weg is en we een fijne kerst hebben. Blijkbaar word de ram door een handelaar opgehaald. Het rare vond ik wel dat ik blijkbaar toe heb gezegd dat de ram nog wel even mocht blijven lopen. Uhm, nee.. :roll: Verzinnen gewoon dingen waar je bij staat. _O- rest van het vee wel weghalen maar de ram niet. Pfff. :evaw:
In ieder geval bedankt voor de reacties!

meggiemeg

Re: Andermans rommel op het land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 08:30

Dit zijn duidelijk mensen met een hele dikke plaat voor de kop. Kan me goed voorstellen dat je je hier rot en wat nog meer bij voelt, zo hoort het niet! Wel erg fijn dat je nieuwe buren zo met je begaan zijn en met je meedenken!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 08:31

Maar waarom was je dan nu niet blij dat ze de zooi kwamen halen dan? Had mij niet uitgemaakt of het in het donker was, als die zooi maar weg ging.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 08:59

Dat vraag ik me ook af weg is weg toch?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 09:01

Omdat je dan niet weet wat er allemaal verdwijnt inclusief spullen van TS?
Ik was er ook niet blij mee geweest, het terrein is niet meer van hun, ze doen wat ze zelf willen ondanks gemaakte afspraken, vragen ook niet van te voren of het uit komt dat ze komen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 09:03

Waarzegt de makelaar. Feitelijk blijft hij in gebreke en zou je kosten daarvoor vergoed kunnen krijgen. Zeker dode dieren. Daar moet de rendac gewoon voor komen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 09:04

Het is toch logisch dat de ts er bij wil zijn gezien de manier waarop het allemaal gelopen is. Wat ze al zei straks nemen ze wat ze kunnen gebruiken mee en de rest laten ze liggen. Ik zou iemand die ik niet vertrouw ook niet zonder toezicht op mijn terrein willen hebben. Hij had toch even van te voren contact kunnen opnemen om te zeggen dat hij graag dan en dan komt. De manier waarop meneer het speelt is niet echt sociaal te noemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 09:05

Ik gok ook dat TS er wil bij zijn zodat ze kan ‘dwingen’ dat alles mee gaat. Als ze nu stiekem komen kunnen ze snel alles van waarde opladen en geen gehoor meer geven.

Ik herken het TS. Wij hebben eind augustus een huis gekocht en echt alles stond er nog. Inboedel, rommel, kapotte ramen etc. Zijn ze nooit komen opruimen. Om een idee te geven:

Afbeelding

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 09:25

Stelletje stumperts!
Ik had ze ook weggestuurd hoor..

Mafketels..

Ik hoop voor je dat ze het weekend echt komen..

Triest ook dat ze zo omgaan met die ram.. Die staat alleen? Zonder eten en drinken?

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 09:40

Wow @ DeMolenhoek :oo Ze moeten zich kapot schamen..

Aan de mensen hierboven nog even: Er is in het donker niet veel te doen want ik heb vrijwel geen licht op het land. Het is meer dan een hectare land waarin een dood kalf ligt en waar nog een schaap loopt waarvan ik wil dat ze éérst die ophalen met de rommel. Schaap heeft genoeg gras te eten en kan uit de sloot drinken. Buurman heeft ook schapen dus is niet helemaal alleen. Ik hou er ook wel een oogje op. Maar pas dan mogen ze de spullen van waarde meenemen, wat ik dus eigenlijk als 'borg' gebruik. Ze kwamen gisteravond om ongeveer 20:00/20:30 in het donker met een platte aanhanger om de pitbike, schuilhok en een soort van ijzeren/alluminium stellage op te halen zonder mij op de hoogte te stellen. Heb het hek ook op slot en er hangt een bord met verboden toegang. Het is gewoon erfvredebreuk wat ze doen. Ja, ik wil alles graag weg hebben maar als ze gisteravond de spullen van waarde op waren komen halen had ik denk ik niet veel meer van ze gehoord. Men komt gewoon te pas en te onpas maar aanwaaien als het hun uitkomt terwijl ik vorige week Zaterdag de héle dag heb gewacht zodat de vorige bewoner, zoals afgesproken, alles op kon halen. Hij heeft NIKS laten horen en is Zondag, toen ik en mijn moeder er niet waren, dus zomaar op het land geweest. Straks lopen mijn paarden daar en ik moet nog van alles doen op het land, dus die rommel moest gewoon weg.
Laatst bijgewerkt door Merexa op 21-12-18 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 09:46

Kan je de spullen van waarde (pitbike) niet ergens anders neerleggen zodat ze dat niet weer een keer mee kunnen proberen te nemen als je er niet bent?
Ik snap je heel goed hoor, was er nu ook wel klaar mee na alles hoe zij zich opstellen!

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 10:02

Heb gisteravond een lading aan pakken hooi geleverd gekregen dus ik ga de spullen van waarde 'inbouwen' en alles ook opzij zetten. Alleen sommige dingen zijn gewoon loodzwaar, zoals die oude smerige haard.

Afbeelding
Ijzeren stellage is van hen.

Afbeelding
En dit is een klein stukje van het land met de overkapping met spullen. Er liggen ook nog allemaal appels van de appelbomen wat ook weg moet omdat, als een van mijn eigenwijze shetlanders toch door het schriklint weet te gaan, ze het niet op kunnen eten. Er zijn overal sloten omheen dus ze kunnen ook niet weg, maar moet het afrasteren ivm. te veel gras ineens.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:20

appels van appelbomen weghalen gaat denk ik wat tever...dat zijn dingen die in oktober ofzo van de bomen afvallen, en dat weet je als je een huis koopt met appelbomen...de rest helemaal gelijk…

ik had al eerder gereageerd, maar had dus hetzelfde gedonder..vandaar dat ik ook zei van geld achter de hand houden..ik heb een halfjaar lang erachteraan gezeten..aanhanger aan de straat gezet met bordje gratis ophalen, was ook direct weg...de kano's neergepleurd op het land hiertegenover..eentje heeft hij opgehaald, de ander is gejat, pech niet mijn probleem, de schapen liepen hier nog...toen ik zei dat die dan wel mochten blijven zijn ze opgehaald voor de slacht (nadat ik ze al 2 weken had lopen voeren en er inmiddels aan gehecht was geraakt), en de hond liep hier ook nog rond en heb ik uiteindelijk naar het asiel gebracht omdat het absoluut niet ging met mijn dieren (heb het geprobeerd, maar ten eerste had ik gewoon echt niks met de hond, en ten tweede pieste hij alles onder en beet mijn katten kapot als ie de kans kreeg). Heb overigens verder altijd wel goed contact gehouden met de vorige eigenaren...maar ze waren gewoon erg laks.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:24

Oh wat rot zeg.

Ik herken het helaas wel. Onze oude bewoner was zo "aardig" om te zeggen dat we het allemaal wel mochten weggooien hoor. Grapje heeft ruim €1200 aan containers gekost en heel wat uren werk. Kom nog dagelijks zooi tegen..

Ik hoop dat het morgen wordt opgelost!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:40

DeMolenhoek schreef:
Ik gok ook dat TS er wil bij zijn zodat ze kan ‘dwingen’ dat alles mee gaat. Als ze nu stiekem komen kunnen ze snel alles van waarde opladen en geen gehoor meer geven.

Ik herken het TS. Wij hebben eind augustus een huis gekocht en echt alles stond er nog. Inboedel, rommel, kapotte ramen etc. Zijn ze nooit komen opruimen. Om een idee te geven:

[ [url=m/siemLH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is heel herkenbaar.

Mijn vader heeft echt containers vol weggebracht.

Toen wij onze boerderij kochten troffen we het ook zo aan.
Tevens lagen er nog 200 oude auto banden
Gelukkig waren die van een buurman en lag het hier alleen voor opslag. Die heeft dan ook.netjes alles opgehaald

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:56

LukieBradley schreef:
Pas er maar mee op dat je met een dood kadaver geen gedonder krijgt :j
Ik zou hier ook echt heel snel klaar mee zijn en alles buiten het hek zetten met de mededeling dat het daar staat.
Kijk maar hoe snel hij er dan is :)
Evt politie om advies vragen of een wijkagent ofzo dat het in ieder geval al bekend is

Met een levend kadaver is het makkelijker idd.

Moest erom grinniken....

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:59

DeMolenhoek schreef:

[ [url=m/siemLH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou wel blij zijn met al dat gaas eigenlijk.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:01

Oh nou dan hadden wij ook genoeg voor je gehad Nabster :+ Vind het levensgevaarlijk icm met paardenhoeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:02

Dat is inderdaad hergebruikt. Heb niet direct 1,2,3 foto’s van de andere schuren. Die zaten tot aan de nok vol met kapotte emmers, kapotte plastiek bakjes, kapotte bloembakken, kapot glas, 3 kapotte breedbuistv’s, 2 kapotte hometrainers en noem maar op

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:21

Ik vind het zielig voor die ram.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 18:17

In het allerslechtste geval:
je verzamelt AL het spul, en zet dingen van waarde achter slot en grendel. Komen ze zaterdag dan kunnen ze eerst alle rommel opladen en dan terug komen achter het spul met waarde.

Doen ze het niet, of is er miserie? kijk je of je ergens een palletje kan regelen, je plaatst alles erop (inclusief de stelling, desnoods afgebroken en de pitbike. Je plaatst er een lijst bij met de artikelen, en je laat dit palletje door mainfreight ophalen (je kan online ene simulatie doen, voor 1 pallet zal je maximum 100 euro kwijt zijn) en je laat het bij zijn nieuw adres leveren.
Zo ben je er in 1 keer vanaf.

Andere mogelijkheid is het spul verzamelen, een aangetekende brief sturen met het bericht dat hij tussen dan en dan erom kan komen, en als hij het niet doet je alles naar het stort brengt (maar kans als het afval afvoeren duurder is dan die pitbike, hij zich er zo gemakkelijk vanaf maakt.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 18:54

Ligt dat kadaver nog op je land? Ik zou dan gelijk een vuilnis zak pakken en dat ding er in gooien. Even een heel vies klusje, maar zou niet het risico willen nemen dat het schadelijk is voor het land oid.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 19:02

eclair98 schreef:
Ligt dat kadaver nog op je land? Ik zou dan gelijk een vuilnis zak pakken en dat ding er in gooien. Even een heel vies klusje, maar zou niet het risico willen nemen dat het schadelijk is voor het land oid.

Kadavers mogen niet bij het vuilnis. Helaas grote dieren niet. Aan kalf is met geboorte al gauw 80 kilo.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 19:06

belle_boef schreef:
eclair98 schreef:

ja en hoe langer het ligt hoe viezer dat klusje wordt.