Kerstpakket voor de schoonmaakster?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:03

Ik weet dat mijn schoonmaakster hier in Nederland destijds heel blij kon worden van iets waar ze zelf geen geld aan uitgaf. Een mooi boeket of kerststukje en ik ga dan meestal een envelopje met een extra ´weekloon´ (dus hetzelfde bedrag als wat ze per week bij ons verdiende).

Nu heb ik iemand die drie keer per jaar mijn appartement grondig schoonmaakt als we terug komen voor een tijdje in Nederland. Ik betaal haar prima en geef geen extra bedrag met kerst, maar wel een bloemetje en een fles wijn. En dit jaar krijgt ze een fles olijfolie (eigen oogst!), sinaasappelcurd en lemoncurd, gemaakt van eigen fruit, allemaal met eigen etiket. Ze gaat op vakantie, dus dat kerststuk heeft ze niet veel aan. Ze hebben het financieel goed, maar zijn wel liefhebbers van goed eten en drinken.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:05

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:11

Hmm, wijn is ook wel iets waarvan je moet weten of het op prijs gesteld wordt. Dirigente van ons koor - en andere koren - kreeg bv bij optredens vrijwel altijd naast bloemen ook een fles wijn, maar toen zat ik eens naast haar en bleek dat ze nooit dronk. Hmm, oeps. Die had dat dus al jaren als bedankje gekregen. Haar commentaar: 'story of my life.'

Nou denk ik dat als ik haar geweest was ik al eerder had gezorgd dat het bestuur dat gewoon weet, maar toch, er zijn toch wel genoeg mensen waarvoor alcohol niet een passend cadeau is (ik denk ook aan moslims of bepaalde stromingen christenen.)

En zelf drink ik ook (vrijwel) geen alcohol, maar ik geloof dat ik maar een of twee keer wijn heb gekregen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 22:15

Ik ken haar wat dat betreft inderdaad niet goed genoeg.

Ik weet dat ze wel een " lekkerbekje " is, houdt wel van snoepen enzo. Maar een wijn , of een stukje vlees vind ik erg persoonlijk en dan ben ik toch wel bang dat ik de plank mis sla :o

Daarom ook een dilemma vind het echt lastig. Wil haar echt laten blijken dat het echt gewaardeerd wordt. Budget van 50 euro is er trouwens wel.

Etos komt ze inderdaad graag, dus dan misschien zoiets. Maar ik vind het lastig, dan geef ik haar net een cadeaubon voor de etos terwijl ze inderdaad misschien net wat extra boodschappen had kunnen/willen doen :+

Misschien maak ik het mijzelf ook wel te lastig :D

Ceetje_bokt

Re: Kerstpakket voor de schoonmaakster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:18

Een aardigheidje met een Albert Heijncadeaukaart? Ik bak zelf iets en doe er dan zo’n kaart bij voor de hondenuitlaatservice.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:19

Heb je misschien iets van een delicatessenzaak in de buurt? Voor een lekkerbek zal daar vast wel wat te vinden zijn, of een kadobon van zo'n winkel ofzo? :)

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:21

Als iemand het echt niet breed heeft, is misschien een envelop met een mooie bonus wel fijn. Daarbij zou ik dan iets kiezen wat ze voor zich zelf niet zo snel zou kopen, een luxe product zoals rituals bijvoorbeeld.
Of een cadeau bon van een drogisterij/parfumerie hier zit bijvoorbeeld de DA daar verkopen ze hier luxe parfums en make up maar ook de noodzakelijke dingen zoals maandverband en shampoo. Dan kan zij zelf kiezen of ze een luxe cadeautje voor zich zelf koopt of liever het noodzakelijke. En een cadeaubon is toch net wat leuker vind ik als een envelop

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:26

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:26

Wat je ook kunt doen is een schaaltje met bonbons/petite fours oid opmaken, doorzichtig folie erom, strikje, leuk kaartje schrijven en daar wat geld in doen en eraan hangen :)
Cadeaubon zou ik persoonlijk alleen doen als ik zeker weet dat iemand daar regelmatig wat koopt.

Dit heb ik de week gemaakt als bedankje voor het hospice (kan natuurlijk ook op een kleiner schaaltje)

Afbeelding

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:27

Kaarten en cadeaubonnen vind ik zelf dan weer een drama - daar moet je echt over nadenken. Ik denk dat er al heel wat cadeautjes voor mij uiteindelijk bij de winkels zijn gekomen omdat ik die krengen gewoon vergeet. Zelfs mijn boekenbonnen krijg ik maar met moeite gematcht met het moment dat ik een boek koop.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:30

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:32

Mocht je toch voor een cadeaubon willen gaan dan kun je ervoor kiezen om een primera cadeau bon te kopen. Deze is in te wisselen voor diverse andere cadeaubonnen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:37

Ik zou inderdaad een envelopje met geld in n klein kersstukje doen. Of inderdaad in n schaaltje chocolade, iets van Rituals oid. T gaat natuurlijk om de enveloppe,maar dan leuk verpakt. Met een klein kaartje erbij :-)

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:42

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:43

Mijn schoonmaakster gaf ik vorig jaar sap, wijn, kerstkaart en een week extra loon, ze was ontzettend blij!

Voor dit jaar ga ik nog verzinnen

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:47

Een doosje Merci met envelop, heeft ze iets te snoepen wat gedeeld kan worden en geld om te besteden aan wat het beste uitkomt.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:52

Als je wel voor een cadeaukaart kiest is Bol.com misschien een goede keus. Dan kan ze er praktisch alle kanten mee op.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:57

Wat een lief gebaar :j

Het ligt eraan in welke mate ze het niet breed hebben. Geen geld om eten te kopen of geen geld om uit eten te gaan? Mocht het gaan om het eerste:
Zelf hoorde ik eens van een boodschappenbon. Ofwel, cadeaubon voor een supermarkt. Tevens heb ik ook eens een mand gemaakt met iemand die het niet breed heeft met boodschappen, maar dan net allemaal ietsje luxer. Wasmiddel van Lenor, brood bij de bakker, gezichtsmasker van Dr. vd Hoog, lekker stuk vlees bij de slager vandaan (let op dat ze niet vegetarisch zijn :Y) ) , dat soort dingen. Chocolade bij de chocolaterie etc. Of misschien eens een dagje wellness? Bij Groupon hebben ze vaak deals met lunch etc er allemaal bij in :)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:09

Ik heb weleens een kadobon gegeven van de jumbo. En dat beviel zo goed dat ik het daarna nog een paar keer heb gedaan.
Ik vind het wel leuk om het dan een beetje leuk in te pakken. Ik had een miniflesje wijn en nootjes van de notenwinkel er bij gedaan met een bedank kaartje en dat ik ook niet wist waar ze wel of niet van hielden en als grapje dat ze naast alle hulp óók nog haar eigen kado mocht kopen. Werd wel gewaardeerd.
Later kreeg ik een boek van een collega wat ik wilde kopen, daar wilde ze geen geld voor en toen heb ik ook een jumbo bon gegeven.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 01:27

Babsiej schreef:
Ik ken haar wat dat betreft inderdaad niet goed genoeg.

Ik weet dat ze wel een " lekkerbekje " is, houdt wel van snoepen enzo. Maar een wijn , of een stukje vlees vind ik erg persoonlijk en dan ben ik toch wel bang dat ik de plank mis sla :o

Daarom ook een dilemma vind het echt lastig. Wil haar echt laten blijken dat het echt gewaardeerd wordt. Budget van 50 euro is er trouwens wel.

Etos komt ze inderdaad graag, dus dan misschien zoiets. Maar ik vind het lastig, dan geef ik haar net een cadeaubon voor de etos terwijl ze inderdaad misschien net wat extra boodschappen had kunnen/willen doen :+

Misschien maak ik het mijzelf ook wel te lastig :D

Nou ja, je moet maar denken, zeep enzo heb je toch wel nodig :j

Ander idee; zelf koekjes bakken oid? Ik vind zelf iets waar moeite in is gestoken zoveel leuker altijd. Een kado van 100 euro is minder leuk dan een kado waar misschien 5 euro in is gaan zitten maar wel tijd/liefde/de moeite van de gever. (Al blijkt dat laatste wel uit dit topic lijkt me. :D )

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 01:46

Toevallig net een pakket klaar gemaakt voor mijn hulp die morgen komt. Ik heb hem gevuld met etenswaren,wat leuks voor zijn hond, drinken en een kaartje erbij. Ik heb deze hulp via de gemeente sinds september maar ik had het niet beter kunnen treffen met deze jonge man. Met sinterklaas had ik een letter en een zak pepernoten voor hem, was hij helemaal verbaasd over omdat hij nog nooit iets had gekregen als extraatje vanuit de "klant".

Zelf krijg ik geen pakket meer ivm niet werkzaam zijn maar vondt het altijd leuk om te krijgen. Stukje waardering ook wel.

Rituals is ook altijd leuk om te geven maar weet ook uit eerdere ervaringen dat een eet pakket erg welkom is tijdens feestdagen zodat je toch een extraatje op tafel kunt zetten omdat je het anders niet kan kopen.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 02:03

Zo’n schoonmaakster is goud waard!! Afgelopen week heb ik ook een aantal schoonmaaksters (personeel) in het zonnetje gezet met ons jaarlijks kerstdiner. Voor 1 dame had ik een kerstuk gemaakt met lichtjes etc (daar is ze gek van) met 2 bioscoop bonnen + zakgeld zodat ze met haar vriend een keer uit kon.
Een andere dame is net zo’n lekkerbek als die van jou en zij heeft van het plaatselijke snoepwinkeltje allerlei verschillende chocolaatjes gehad met een cadeaubon van de drogist. En de andere dame heeft een stapel Tony Chocolonely met een mooie strik erom met daarbij ook een cadeaukaart van haar favoriete kledingwinkel.

Ik denk het het vooral om het gebaar gaat. Ze zal zeker waarderen dat je moeite hebt gedaan om wat voor haar te verzinnen, kopen, in elkaar knutselen en een persoonlijk kaartje te schrijven met daarop dat je dit jaar zo op haar kon rekenen en haar daarom dit geeft als waardering.

De combinatie iets lekkers en geld om uit te geven is altijd goed denk ik.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 02:31

Waarom niet meerdere kleine tegoedbonnen van b.v. de plaatselijke slager/bakker/visboer/groenteboer/kaasboer/supermarkt en dat dan aanvullen met een kerstbrood b.v. Iemand die het niet ruim heeft kan dan zelf kiezen en heeft dan ook nog een ruime keuze.

Mijn schoonvader geeft altijd een kerst-/paasbrood

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 04:03

Magrathea schreef:

Ander idee; zelf koekjes bakken oid? Ik vind zelf iets waar moeite in is gestoken zoveel leuker altijd. Een kado van 100 euro is minder leuk dan een kado waar misschien 5 euro in is gaan zitten maar wel tijd/liefde/de moeite van de gever. (Al blijkt dat laatste wel uit dit topic lijkt me. :D )

Mijn werkster krijgt altijd een kerstpakket en een envelop met 200 euro voor kerst.
Ik zal dr dit jaar eens een eigengebakken cake geven.
Ik denk dat ze zich dan gaat afvragen wat ze het afgelopen jaar fout heeft gedaan :')

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:15

Anoniem schreef:
Magrathea schreef:

Mijn werkster krijgt altijd een kerstpakket en een envelop met 200 euro voor kerst.
Ik zal dr dit jaar eens een eigengebakken cake geven.
Ik denk dat ze zich dan gaat afvragen wat ze het afgelopen jaar fout heeft gedaan :')

Niet iedereen kan die 200 euro extra zo maar missen. Ik ben het wel met je eens dat een geldbedrag zeker wel gewaardeerd zal worden.