Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33928
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:02

Ja rot op, ik woon in een studentencomplex. En een bepaald huis doet op dinsdagavond spelletjes. En een van die spelletjes is dat ze ijs moeten regelen ofzo. En dan gaan ze 's nachts bij mensen lang aanbellen, op een hele agressieve manier (en dronken). Heb ze al gewaarschuwd dat ik ze dan de volgende ochtend wakker bel bij de volgende keer. :+

Zappa

Berichten: 2746
Geregistreerd: 10-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 23:06

De vorige bewoner is overleden
We proberen nu te negeren
Ervaring is idd dat het van kwaad tot erger gaat , na elke klacht juist meer overlast

Had gehoopt dat het nu na 10 stil zal zijn maar helaas misschien tot half 11 wachten ( en ergens zegt mijn achterhoofd .., he warempel het gaat zacgter

Ergens zegt mijn achterhoofd niet zeuren het is weekend die man heeft vrienden over de vloer en dat moet kunnen vooral op zaterdag ...
Het is alleen zo'n opstapeling
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 16-12-18 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Levita

Berichten: 1422
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:12

Ik las dat je het huis huurde. Misschien proberen een andere woning te vinden? Als je gekocht had was het een stuk moeilijker om je huis kwijt te raken. Hier zeg je gewoon je huur op en je gaat. Als dit al zolang doorgaat zal het niet snel ophouden vrees ik.

Diddykong

Berichten: 1475
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:17

Is je buurman eventueel wel gevoelig voor het argument dat je zoontje zo niet kan slapen? Soms helpt het ook om niet op het moment zelf te klagen, maar hier later op een rustig moment op terug te komen. Zeker als de buurman nu bijv vrienden over de vloer heeft, zal hij niet in hun bijzijn bakzeil willen halen. Gewoon je buurman eens op de koffie uitnodigen, zeggen dat je graag op goede voet wilt leven, maar dat je de muziek toch wel lastig vindt, omdat je zoon er niet door kan slapen. Of de buurman hierover na wil denken. Zo geef je wat ruimte zonder heel klagerig over te komen.
Je gelijk halen bij wijkagent/woningbouw. Het kan wel, maar doordat je in een klein dorp woont, waar ons kent ons de mentaliteit is, denk ik dat de problemen misschien groter worden dan nu al het geval is. Ik denk dat je dan beter na kunt denken of je niet beter kunt verhuizen. Gewoon voor jullie eigen rust. Of je moet meester Frank Visser willen bellen ;).

Zappa

Berichten: 2746
Geregistreerd: 10-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 23:17

Helaas vals alarm .. volume gaat weer standje 25

We zijn al op zoek naar wat anders en lopen aardig in op de wachtlijst maar gaat nog wel even duren helaas

Zappa

Berichten: 2746
Geregistreerd: 10-10-06

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 23:24

Diddykong , dit is wat we 2 jaar geleden hebben gedaan idd nadat buurman eerste X motor in woonkamer om 2 uur snachts aanzette
Volgen de dag bij ons uitgenodigd voor koffie en gesprek en dit naar mijn mening ook goed uitgesproken
Aangegeven dat zoon er ladt van had en dat begreep buurman
Na een half jaar ongeveer is het weer omgeslagen , buurman gaf aan ook last van ons te hebben
Het gaat dan om deuren hard dichtdoen , wc bril omlaag laten vallen en hard plassen) en nee woon niet in een flat maar in een kleine 2 onder 1 kap
Aan de eerste 2 heb ik geprobeerd wat te doen maar ik ga ongetwijfeld wel eens de fout in maar die laatste kan ik toch echt niks aan doen

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:34

Mijn buurman is al 2,5 jaar bezig. Je word er zo moe van. Politie heb ik al diverse malen gebeld.
Buurman blijft ontkennen als hij geconfronteerd wordt met de meldingen.
Oh en als jij overdag ook last ervaart en zeker met een kleine dan moeten ze langskomen. Geluiden mogen overdag maar ook tot een grens.
Enige oplossing is blijven bellen en een dossier op laten bouwen.

M'n vader had ook een keer geluidsoverlast en was het zo zat dat hij de versterker helemaal open had gedraaid en een paar flinke halen op z'n electrische gitaar heeft gegeven. Was daarna mooi stil.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:54

Hard plassen.... :(:)

Zappa

Berichten: 2746
Geregistreerd: 10-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 00:34

Eindelijk rustig hier en zoontje nog steeds in slaap

Stond op het punt politie te bellen maar muziek hield ongeveer zelfde tijd op .
Ga me naast zoon nestelen nu

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 00:56

Ik zou hem echt op een ander moment aanspreken en hem vragen nog eens te komen praten.

Vraag dan meteen hoe hij nu het geluid van jullie ervaart en praat erover dat je daar iets aan wil doen en op goede voet wil leven.

Geef aan dat je je rot en bedreigd voelt zoals het een aantal keren is gegaan en je zo niet naast elkaar kan en wil wonen.
Leg nog eens uit dat het niet alleen om jou gaat, maar ook je kind van pas 3.

Het zal me niks verbazen als hij zich ook irriteert aan geluiden van jullie en je kind die hij niet heeft uitgesproken. En dan spreek ik uit ervaring dat irritaties, irritaties opwekken. We hoorden nooit iets waar we ons aan stoorden tot we buren kregen waar niet mee te praten is en je je steeds meer aan elkaar gaat ergeren.

Elisa2

Berichten: 38106
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 10:53

Wat een vervelende situatie zeg..is het geen idee om een bemiddelaar in te schakelen? en dan afspraken te maken die je zwart op wit zet, over bijv. de tijden waarin het gewoon stil moet zijn?

De geluiden waar hij aangeeft last van te hebben vind ik eerlijk gezegd een beetje overdreven, krijg de indruk dat hij dat zegt zodat hij ook iets te zeggen heeft.

luuntje

Berichten: 14046
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 11:15

Wbv is verplicht om iets met je klacht te doen.
Onderstaande vond ik op de site van rijdenderechter.

Citaat:
https://rijdenderechter.kro-ncrv.nl/for ... n-overlast

Als huurder heb je recht op ongestoord huurgenot. Dit brengt met zich mee dat je niet hoeft te accepteren dat je buren de hele dag en nacht overlast veroorzaken. Als je verhuurder ook verhuurt aan je buren, dan kun je de verhuurder aanspreken op de overlast van je buren. Je verhuurder is dan gehouden tegen deze overlast op te treden. Hij kan zelfs verplicht zijn om je een andere passende woning aan te bieden.

IHN
Berichten: 2337
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 11:19

wbv bellen
politiebellen
op blijven nemen
eisen dat er iets gedaan wordt

is ie nou helemaal betoeterd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 11:33

Su_Cr_Cheese schreef:
Ergens zegt mijn achterhoofd niet zeuren het is weekend die man heeft vrienden over de vloer en dat moet kunnen vooral op zaterdag ...
Het is alleen zo'n opstapeling


Ik snap niet dat er zoveel "moet kunnen" tegenwoordig. Als je op zaterdagavond met je vrienden er een dolle boel van wil maken, doe je dat maar lekker in de kroeg. Als je uit je plaat wilt met je favoriete muziek op max volume, bestaan er geweldige koptelefoons. Zo gek dat het tegenwoordig normaal wordt gevonden je buren tot last te zijn.

Jam
Berichten: 288
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Veenendaal

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 11:41

Contact opnemen met de wijk agent, politie bellen op niet spoed maar wel politie: 0900 8844
Evt 112 mocht het wel echt uit de hand lopen.

Contact opnemen met de huurder? Super vervelend zeg... klinkt als iemand waar aanspreken geen zin heeft. Hopelijk snel een ander huisje beschikbaar!

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 11:47

IHN schreef:
wbv bellen
politiebellen
op blijven nemen
eisen dat er iets gedaan wordt

is ie nou helemaal betoeterd

Zolang buurman blijft ontkennen en er bij de andere buren geen overlast veroorzaakt word sta je helaas met je rug tegen de muur.

Diddykong

Berichten: 1475
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 13:03

Als het blijkbaar zo gehorig is, is het dan geen idee om samen met de buurman te bespreken om juist samen bij de woningbouw te klagen over de kwaliteit van de muren? Nu zal dat tegen echt harde muziek niet helpen natuurlijk. Maar misschien is het allemaal zo gehorig dat de muziek al snel luid klinkt. Kun je het bijv buiten ook goed horen? Maar wel echt vervelend zo. Je buren zijn zo bepalend voor je woongenot.

IHN
Berichten: 2337
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 13:07

purny schreef:
IHN schreef:
wbv bellen
politiebellen
op blijven nemen
eisen dat er iets gedaan wordt

is ie nou helemaal betoeterd

Zolang buurman blijft ontkennen en er bij de andere buren geen overlast veroorzaakt word sta je helaas met je rug tegen de muur.



waarom? als je het toch opneemt? staat het toch op video? Zeker de scheldpartijen, maar ook het geluid.

anjali
Berichten: 15429
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 13:30

Vreselijk zoiets,ik voel met je mee.Misschien gaan die mensen wel een keer weg?Niemand blijft eeuwig ergens wonen.Maar als ze gaan dreigen,zoals dus gebeurd is,dan zeker de politie inschakelen.Kan trouwens ook bij nachtelijk lawaai.Dan wordt na 2 meldingen de geluidsapparatuur meegenomen.

Absolem

Berichten: 2772
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 13:42

Nog een keer uitnodigen voor koffie. En vriendelijk bespreken.

En als hij dan nog door gaat. Eerst een tijdje een dossier aanleggen.
Dan waarschuwen dat het nu afgelopen moet zijn.

Gaat hij nog door?

Even twee weken lang doordeweeks zelf muziek op standje 40 om twee uur snachts aanzetten. Gewoon voor max tien minuten O:) als hij dan zelf de politie beld hele dossier voor hun neus neer kwakken.

.. Valt het op dat ik niet zo goed tegen dit soort volk kan? _O-

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 14:20

Absolem schreef:
Nog een keer uitnodigen voor koffie. En vriendelijk bespreken.

En als hij dan nog door gaat. Eerst een tijdje een dossier aanleggen.
Dan waarschuwen dat het nu afgelopen moet zijn.

Gaat hij nog door?

Even twee weken lang doordeweeks zelf muziek op standje 40 om twee uur snachts aanzetten. Gewoon voor max tien minuten O:) als hij dan zelf de politie beld hele dossier voor hun neus neer kwakken.

.. Valt het op dat ik niet zo goed tegen dit soort volk kan? _O-

Helaas werkt dat niet bij de politie, hier hebben wij precies de zelfde buren en hebben wij het zelfde gedaan.
Alle video’s en geluidsopnames laten horen aan de politie maar vervolgens kregen wij op onze flikker want de buuf had nu geen muziek aan en als we weten hoe vervelend het is moeten we het vooral zelf niet gaan doen..

Telpeva

Berichten: 14927
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 14:25

anjali schreef:
Vreselijk zoiets,ik voel met je mee.Misschien gaan die mensen wel een keer weg?Niemand blijft eeuwig ergens wonen.Maar als ze gaan dreigen,zoals dus gebeurd is,dan zeker de politie inschakelen.Kan trouwens ook bij nachtelijk lawaai.Dan wordt na 2 meldingen de geluidsapparatuur meegenomen.

Kan uit eigen ervaring zeggen dat dat niet zo is, plus er mag ook niet teveel tijd overheen gaan tussen meldingen in anders gaat die regel ook niet op.

anjali
Berichten: 15429
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 18:38

Telpeva schreef:
anjali schreef:
Vreselijk zoiets,ik voel met je mee.Misschien gaan die mensen wel een keer weg?Niemand blijft eeuwig ergens wonen.Maar als ze gaan dreigen,zoals dus gebeurd is,dan zeker de politie inschakelen.Kan trouwens ook bij nachtelijk lawaai.Dan wordt na 2 meldingen de geluidsapparatuur meegenomen.

Kan uit eigen ervaring zeggen dat dat niet zo is, plus er mag ook niet teveel tijd overheen gaan tussen meldingen in anders gaat die regel ook niet op.

Dat is als ze in 1 nacht meerdere keren moeten terugkomen.Ligt er misschien aan waar je woont?

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:03

ik heb dit ook meegemaakt. En gewoon telkens de politie blijven bellen en ook melden dat hij je bedreigt met je kat te onthoofden en al dat soort ongein. Telkens blijven bellen zodat er een dossier ontstaat. DAN kan de verhuurder er iets mee. (of heb ik over het hoofd gezien dat het koophuizen zijn?)

Zappa

Berichten: 2746
Geregistreerd: 10-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 20:53

superpony schreef:
Ik zou hem echt op een ander moment aanspreken en hem vragen nog eens te komen praten.

Vraag dan meteen hoe hij nu het geluid van jullie ervaart en praat erover dat je daar iets aan wil doen en op goede voet wil leven.

Geef aan dat je je rot en bedreigd voelt zoals het een aantal keren is gegaan en je zo niet naast elkaar kan en wil wonen.
Leg nog eens uit dat het niet alleen om jou gaat, maar ook je kind van pas 3.

Het zal me niks verbazen als hij zich ook irriteert aan geluiden van jullie en je kind die hij niet heeft uitgesproken. En dan spreek ik uit ervaring dat irritaties, irritaties opwekken. We hoorden nooit iets waar we ons aan stoorden tot we buren kregen waar niet mee te praten is en je je steeds meer aan elkaar gaat ergeren.[


Diddykong schreef:
Is je buurman eventueel wel gevoelig voor het argument dat je zoontje zo niet kan slapen? Soms helpt het ook om niet op het moment zelf te klagen, maar hier later op een rustig moment op terug te komen. Zeker als de buurman nu bijv vrienden over de vloer heeft, zal hij niet in hun bijzijn bakzeil willen halen. Gewoon je buurman eens op de koffie uitnodigen, zeggen dat je graag op goede voet wilt leven, maar dat je de muziek toch wel lastig vindt, omdat je zoon er niet door kan slapen. Of de buurman hierover na wil denken. Zo geef je wat ruimte zonder heel klagerig over te komen.
Je gelijk halen bij wijkagent/woningbouw. Het kan wel, maar doordat je in een klein dorp woont, waar ons kent ons de mentaliteit is, denk ik dat de problemen misschien groter worden dan nu al het geval is. Ik denk dat je dan beter na kunt denken of je niet beter kunt verhuizen. Gewoon voor jullie eigen rust. Of je moet meester Frank Visser willen bellen ;


Ik wil mezelf natuurlijk niet heiliger maken dan ik ben en kan me dan ook erg goed voorstellen dat de buurman last ervaart van ons , hij heeft 30 jaar lang naast een buurman gewoond die geen kinderen had en schijnbaar erg rustig was.
Hij had bij het gesprek aangegeven bv last te hebben van een kiekeboe spelletje wat ik en mijn zoon deden voor het slapen , nou prima hebben we wat anders gezocht om te doen .
Deuren slaan wij niet mee sowieso maar ook daar constant op letten en minder hard plassen kan ik niet .

Zoon heeft last van nachtangsten (in een soort nachtmerrie achtige toestand wakker worden en dan hard huilen en even niet uit zijn droom te halen , herkenbaar voor veel ouders haha)
Omdat ik begrijp dat dit voor buurman lastig en vervelend kan zijn heb ik elke avond nu een matras in de woonkamer liggen zodat ik direct samen met hem daar kan liggen en het meest ver weg van waar buurman slaapt ondanks dat ik de buurman hier nooit over gehoord heb)

Muziek draaien wij bijna niet (en ja we zijn grote muziekliefhebbers) en als we dit eens doen is dit overdag i.v.m. kleine en zijn slaap , dat muziek draaien halen we over een paar jaar wel eens in :D

Daarbij is buurman zelf nooit bij ons geweest om ergens over te klagen ...

Diddykong , je slaat de spijker op zijn kop met dikgedrukte , dit is wat wij helaas al ervaren hebben