Automaat rijden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Automaat rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:39

D3 is je normale versnelling d 2 en d 1 is bergversnelling of vanuit stilstand optrekken met een zware aanhangwagen. Gewoonlijk gebruik je op het vlakke de hoogste D. Bij bergen ga je naar D2 of D1 berg op en af

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 22:17

moonfish13 schreef:
Dit is echt een geniaal topic.
Ik zat echt te kijken van whut? :')
Mijn auto heeft gewoon drie opties op de pook en jij hebt een tetris kunstwerk. _O-

Het is in het donker ook echt een kunst om hem van Reverse weer in Drive te zetten en andersom :+
Overigens woon ik niet in Nederland maar waar ik rijd is het ook echt niet nodig om een ''heuvelstand'' te hebben. Maar goed, je wordt er wel creatief van.

En dat vrouwen niet achter het stuur horen... Dan moeten ze me maar een chauffeur geven hoor. Dan open ik ook geen stomme topics meer :')

Ik heb er net een km of 100 mee gereden en in de ''originele D'' gezet, dat ging goed. Schakelde netjes op, fijne auto :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:20

Dat is toch simpel gewoon hendel aan de linkerkant houden en naar boven of beneden bewegen. In het licht kijk je toch ook niet hihi. :+

Maar nie heuvelachtig genoeg dus voor de lagere bergversnellingen. Vooral bergaf voorkom je dat je moet blijven remmen met je pedaal in lagere versnelling rem je soort van af op de motor. Voorkomt dus verbrande remschijven

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:22

Ik rij al jaren in een automaat maar heb alleen d. Geen 1, 2 of 3. We hebben wel een knopje die je om kan zetten naar sport stand voor de bergen maar dat is alles.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 22:24

karuna schreef:
Dat is toch simpel gewoon hendel aan de linkerkant houden en naar boven of beneden bewegen. In het licht kijk je toch ook niet hihi. :+

Maar nie heuvelachtig genoeg dus voor de lagere bergversnellingen. Vooral bergaf voorkom je dat je moet blijven remmen met je pedaal in lagere versnelling rem je soort van af op de motor. Voorkomt dus verbrande remschijven

Nee, kijk ff naar die foto die ik poste. Het gaat echt van links naar rechts naar boven naar beneden... :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:40

Dat had ik gezien. Van boven naar beneden altijd p r h d zolang je pook links aanhoudt soort van en geen geweld gebruikt zal hij over het algemeen de linkerrand wel volgen en netjes overschakelen. :D

Alleen van p naar rijden is een duidelijke handeling. Maar dan sta je stil. Van de r naar de d schuift hendel vanzelf goed omdat ie de vorm wel moet volgen. Omhoog idem alleen hoef je dat niet rijdend te doen, naar r sta je stil en de p ook. Van n naar d is een rechte lijn. Dat is voor eventueel stoplichten om te voorkomen dat de auto gaat kruipen als je stilstaat

Dat verklaard ook waarom je sommige mensen voor wegrijden opeens in achteruit lijke te gaan, dat zijn automaten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:17

Divers schreef:
Het is in het donker ook echt een kunst om hem van Reverse weer in Drive te zetten en andersom :+

Oh, dat spelletje ken ik!
De route is: naar beneden, naar rechts, naar beneden, naar links, dan omhoog en dan naar links en dan ben je er!

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:26

Als je google maps nodig hebt om automaat te rijden kun je net zo goed hand geschakeld doen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:26

BigBen schreef:
Als je google maps nodig hebt om automaat te rijden kun je net zo goed hand geschakeld doen.

:D :D

Maar die moderne handbakken hebben ook elk moment wat te zeuren en verstand van zaken hebben ze in ieder geval niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:21

Gewoon een auto zonder extra‘s kopen, die zeuren niet. Mijn auto heeft geen mening (deelt hem in iedergeval niet).
Ik kan hem rustig kapot maken zonder boardcomputer gemekker, in iedergeval tot het motor lampje gaat branden dan :')