help?! buitenlandse stage gezocht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marsu

Re: help?! buitenlandse stage gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:55

Je zou eens contact op kunnen nemen met punktur IJslandse paarden in Polen. Dit is een fokkerij/ruitervakantiebedrijf met een Nederlandse eigenaar. Er komen wel vaker studenten voor stages op allerlei gebied.

arankie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 13:05

Ik zou je niet te veel aantrekken van iets wat je vorig jaar geschreven hebt. Je kan veranderen en op eens iets anders willen! Een tip kijken even op workaway.com staan super veel bedrijven, de meesten staan wel open voor een stagiaire. Ik ben met mijn buitenlandse stage in Italië geweest ook erg gaaf!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 13:22

Wordt België vanuit de opleiding wel goedgekeurd?
Tijdens mijn minor (heel ander vakgebied, International Health Studies) mochten we niet naar België omdat dat qua taal/cultuur etc veel te veel op Nederland leek. Ik ben toen naar Zuid-Afrika en Zweden geweest.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 14:07

pipi's opvang op curacao misschien een idee? geen idee of je daar een visum voor nodig hebt. anders even bedrijf contacteren.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 14:17

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 14:20

Ik deed ongeveer dezelfde opleiding als jij en heb stage gelopen op een gangenpaardenstoeterij in Duitsland. Super naar mn zin gehad en absoluut aan te bevelen! Stuur gerust een PBtje

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 14:29

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 14:32

BlackBeautyZ schreef:
Christel1 schreef:
Ik doe dezelfde opleiding maar dan in Dronten en heb vorige zomer stage gelopen in Canada. Met behulp van workaway heb ik mijn adres gevonden. Dacht dat een account op workaway iets van 30 dollar kost. Er is een heel divers aanbod van verschillende soorten werk en in verschillende landen. Succes met je zoektocht en je mag me altijd een pb sturen.

dat is een goeie tip! dankjewel! vloog de tijd om voor je of vond je het ook lastig om ver van huis te zijn voor een tijd?

Voor mij vloog de tijd echt voorbij. Maar dat kwam echt door de mensen van mijn bedrijf ze behandelde me echt als een deel van hun gezin dus de tijd ging heel snel. Maar het kan ook erg lang duren als je je er niet thuis voel

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 14:39

BlackBeautyZ schreef:
romy_janse schreef:
Als je bij dat bedrijf in België terecht kan zou mijn advies zijn om daar gewoon naartoe te gaan. Zeker na een nare ervaring kan je zo weer rustig opbouwen en je kan altijd nog een keer ergens anders in het buitenland gaan werken.

dat adres in belgie is op rij afstand. ik ga dan gewoon elke avond naar huis. van de ene kant ideaal maar van de anderer kant: ik wil van de heimwee af en ik wil later niet spijt krijgen dat ik deze kans om ervaring in het buiteland op doen niet aangepakt heb. het is zo dubbel :(:)

Vaak wordt het niet goedgekeurd dat je naar huis gaat. Het is juist de bedoeling dat je weg bent van je thuisomgeving, daarom werden stages in België bij ons alleen goedgekeurd als je zeker weten niet naar huis kon gaan. Zelfde met Duitsland net over de grens ofzo.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 14:44

Je kunt waarschijnlijk ook een working student positie vinden in Florida.
Daar stikt het van de paardenmensen in het winter seizoen en je hebt zelf lekker weer :j

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:09

African dreamhorse in Zuid-Afrika is een goede! En inderdaad via Workaway proberen. (Alles met paarden in Namibië , Zimbabwe en Tanzania zit vol voor die periode want dan probeer ik ook :+ ) over Zuid-afrika weet ik niet. Je hebt geen visum nodig voor 3 maanden dus die stress heb je niet. Amerika en Australië kan lastig worden op zo'n kort termijn denk ik?

Moet het perse voor die datum zijn of kan het iets afwijken? Ik ken ook nog wel wat particuliere bedrijven maar die zijn allemaal in Zuidelijk Afrika.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:10

Op de HAS worden stages in België trouwens wel goedgekeurd!

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 15:35

jaa HAS venlo keurt het goed als je belgie gaat als je gegronde redenen hebt. ik heb bijvoorbeeld al een aantal mensen in de klas die al een eigen bedrijf(je) hebben, ze kunnen dus niet zo maar even echt weg gaan.

ik ga even alle sugesties bekijken, dankje!

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 15:36

casperzazoe schreef:
African dreamhorse in Zuid-Afrika is een goede! En inderdaad via Workaway proberen. (Alles met paarden in Namibië , Zimbabwe en Tanzania zit vol voor die periode want dan probeer ik ook :+ ) over Zuid-afrika weet ik niet. Je hebt geen visum nodig voor 3 maanden dus die stress heb je niet. Amerika en Australië kan lastig worden op zo'n kort termijn denk ik?

Moet het perse voor die datum zijn of kan het iets afwijken? Ik ken ook nog wel wat particuliere bedrijven maar die zijn allemaal in Zuidelijk Afrika.

datum mag iets afwijken. maar niet te ver aangezien mijn merrie een veulen krijgt eind april en daar wil ik bij zijn haha!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:30

Da's wel een goede reden om thuis te zijn ja!
Wat ik ook vaak doe is gewoon googlen op een land of gebied wat je leuk lijkt en dan bv stal of manege oid. er achter en gewoon iedereen een mailtje sturen