Huis met verleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:05

ik zou t niet kunnen. k ben paranormaal gevoelig en zou helemaal waus worden geloof ik

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:06

Ik zelf hou niet zo van huizen met een verleden, ik kan mij erg bang voelen als er nare dingen hebben afgespeeld. Daarom wonen wij nu ook in een nieuwbouw huis :+

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:07

xJolien schreef:
Zouden die huizen dan ook voor veel goedkoper op de markt komen? Huizen waarin een misdrijf heeft plaatsgevonden? Bijv. bij een familiedrama?

Weet ik zo net nog niet , ik denk niet om het misdrijf op zich maar wellicht wel door de omstandigheden er achter. Bijv. een bank of familie die zo'n huis snel kwijt wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:09

Ik woonde voorheen waar een man bleek te zijn gestorven , in mijn slaapkamer en hij lag daar een paar dagen :7

Ben zelf niet zo gevoelig , gebeurde weleens wat maar dat was tocht (voelde soms een koude wind ) en wat sterren op een witte muur die steeds weer tevoorschijn kwamen hoeveel verf er ook wel niet op ging.

Moeder is gevoelig ervoor en die kwam liever niet over de vloer

Anoniem

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:20

Geen idee of ik het zou kunnen eigenlijk. Ene kant denk ik tsja waarom niet?

Ik woon nog thuis en mijn vader was de eerste bewoner met zijn ex vrouw. Die is eruit gemieterd en mijn moeder is bij hem ingetrokken.

In het huis van de buren daarentegen lijkt wel een vloek te rusten. _O-

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:22

Ook in ons huis heeft de vorige bewoner (33 j) zelfmoord gepleegd. We hoorden dat pas na de koop. Ik vond het de eerste maanden erg moeilijk, vooral omdat ik de sporen van zijn schoenen op de muur waarvoor hij zich had verhangen nog kon zien.

Hij had veel woedeaanvallen gehad, de gaten in muren en deuren waren daarvan stille getuigen.

Dat eerste half jaar had ik de koop graag ongedaan gemaakt.

Nu is het echt ons huis, mag ook wel na 21 jaar....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:27

Mijn vorige appartement, daarvan had de vorige bewoonster suïcide gepleegd door van de bovenste verdieping van de flat te springen met haar dode hondje in haar armen :=

Ons huidige huis kwam vrij omdat er 500 wietplanten stonden :') Dat hebben we de zomer erna nog wel geroken toen de zon erop stond :))

Bitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:29

Je kunt het ook anders zien: dat jíj het huis gaat vullen met positieve energie ipv de negatieve die er blijkbaar geheerst heeft

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:29

Lente schreef:
Mijn vorige appartement, daarvan had de vorige bewoonster suïcide gepleegd door van de bovenste verdieping van de flat te springen met haar dode hondje in haar armen :=

Ons huidige huis kwam vrij omdat er 500 wietplanten stonden :') Dat hebben we de zomer erna nog wel geroken toen de zon erop stond :))

He bah, dat vind ik naar. vooral het deel van het doode hondje

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:30

Lente schreef:

oei waar was dit? :+wij helaas
dit ook meegemaakt met n buurvrouw + hondje

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:34

Ons vorige huis hadden we ook een wietplantage op zolder, althans de vorige bewoners dan. 1 keertje stond er iemand aan de deur die kreeg nog een beetje geld van de vorige bewoner _O-

Verder heb ik eigenlijk niet in rare huizen gewoond of iets dergelijks. Maar ik denk toch dat ik er niet op mn gemak zou zijn..

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:35

Trui schreef:
Lente schreef:

Je woont toch niet in de hoeken he? Die flats worden daar zoveel voor gebruikt..

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:37

Geen misdaad, maar wij wonen nu in het huis waar mijn oma heeft gewoont (en is overleden door ouderdom). 3 jaar daarna zijn we er gaan wonen, ik had er erg veel twijfels over omdat ik mijn oma ook overleden in dit huis heb gezien en dacht dat ik daar wel moeite mee zou kunnen hebben. Maar het huis is zo onwijs verbouwt en opgeknapt dat het een heel ander huis is geworden (het was echt zo’n ouderwets bruin huis). De keuken en badkamer zijn flink verbouwt (andere indeling) waardoor het nauwelijks herkenbaar is, en alles is wit geschilderd. In het begin “zag/herleefde” ik nog wel eens hoe het was toen mijn oma leefde, waar we dan zaten en wat we deden. En ook herbeleefde ik het moment dat ze opgebaard in bed lag, dat was wel iets minder vooral omdat het verdriet van het gemis daarbij weer naar boven kwam. Mijn oma zei vroeger altijd “later kom je hier wonen hoor meissie”, en ik vind het wel fijn dat dat nu toch zo is gelopen (al hadden we nooit plannen om hier te gaan wonen). We wonen hier nu super fijn, het is een heel mooi en prettig huis en soms... soms heb ik het gevoel dat oma me weer even op zoekt en dat ze trots is <3 *traantjes*

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:38

Ik zou er denk ik geen moeite mee hebben juist als er iemand vermoord is, hoe groot is de kans dat zoiets in hetzelfde huis gaat gebeuren?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:41

{:)-:(
xsensibel schreef:
Trui schreef:

Je woont toch niet in de hoeken he? Die flats worden daar zoveel voor gebruikt..

geluuuuukkig woon k daar
niet. niet om die rede maar ook om
wat daar nogmeer allemaal gebeurd. daar zou ik niet willen wonen als blond (nederlands) meisje.

nee dit was ergens anders. meer bij t ziekenhuis. tegenover mijn vorige basisschool...

ze nam t hondje mee, ze had er twee, maar deze hond was volgens haar zo erg aan haar gehecht dat ze dacht dat ie zonder haar erg ongelukkig zou worden dus dat t beter was als ie ook mee ging....

ik ben er zo boos om. de kliniek heeft toegegeven dat ze der te vroeg hebben laten gaan. ja nu is t te laat

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:47

Ik woon in een oud bejaarden te huis. En in dit gebouw heeft mijn oma gewoond.

En in de kelder van dit gebouw zit een oud mortuarium

En het appartement naast is er zelfmoord gepleegd.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:52

Ach ja, het huis kan er niets aan doen. :+

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 01:08

Hevonen schreef:
Ook in ons huis heeft de vorige bewoner (33 j) zelfmoord gepleegd. We hoorden dat pas na de koop. Ik vond het de eerste maanden erg moeilijk, vooral omdat ik de sporen van zijn schoenen op de muur waarvoor hij zich had verhangen nog kon zien.

Hij had veel woedeaanvallen gehad, de gaten in muren en deuren waren daarvan stille getuigen.

Dat eerste half jaar had ik de koop graag ongedaan gemaakt.

Nu is het echt ons huis, mag ook wel na 21 jaar....

Ik kan me wel voorstellen dat als je de details weet/kunt zien van een luguber misdrijf oid, dat dat wel pittig is.
Een "gewoon" overlijden zou ik niet zo mee zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 01:17

Trui schreef:
Lente schreef:

Zaandijk.

Overigens was er in de flat tegenover de onze een enorme brand geweest waarbij twee kinderen waren omgekomen. Dat lijkt me echt ontzettend naar om daar dan te gaan wonen daarna. :\

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 01:21

ik ontdtip denk ik maar weer.. word naar van bepaalde dingen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 01:24

Ik heb daar absoluut geen moeite mee, ik ben er veel te nuchter voor.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 01:26

lieveli schreef:
Ik heb daar absoluut geen moeite mee, ik ben er veel te nuchter voor.

Het was bedoeld dat het gebouw waar ik woon studenten kwamen wonen ik ben de enige student verder wonen hier 2 mensen zelfstandig en de rest heeft begeleiding of is bejaard.

En veel mensen hoor ik zeggen hoef niet in gebouw te wonen waar veel dood zijn gegaan..

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 01:35

Ik heb in een appartement gewoond dat vroeger een slagerij was. Als rasechte vegetariër :Y)

Zonder gekkigheid, ik zou geen problemen hebben met een huis met een nare geschiedenis. Word ik niet koud of warm van.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 02:10

Lente schreef:

Kun je me uitleggen wat er grappig aan is? Ik mis het even denk ik.
Laatst bijgewerkt door Liebeskind op 09-12-18 02:12, in het totaal 2 keer bewerkt

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 02:11

Wij zijn ooit een huis gaan bekijken waar zich een familiedrama heeft afgespeeld. Een vader die zijn kinderen in hun bed vermoord heeft. Ik kon toch niet meer met een objectieve blik door het huis lopen, vond het zó'n naar idee! Heb het huis dus niet gekocht.