Beestjes in huis wat zijn het?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pol013

Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:40

Graanklander kan altijd voorkomen in graanproducten. Ze schijnen zelfs een voorkeur te hebben voor goede kwaliteit graan. Fijn om te weten maar daar heb je nu even niets aan. Warmte zorgt er voor dat ze zich eerder/ sneller vermenigvuldigen.

Niet te spannend over doen. De bron weg gooien en alle graanproducten die er erg dichtbij gestaan hebben ook. Je pasta had je kunnen laten staan. Even omgeving stofzuigen en afdoen met een schoonmaakmiddel en klaar. Je kunt de volgende keer weer gewoon je normale voer kopen. Klander is geen teken van slecht voer of slechte hygiëne perse. Dit kan bij ieder voer producent gebeuren.

Macs

Berichten: 7650
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Beestjes in huis wat zijn het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:45

Van dit voer worden je cavia's erg snel dik, ze zullen het wel erg lekker vinden :+
Je kunt beter brokjes kopen die er allemaal hetzelfde uit zien, dan kunnen ze ook niet de lekkere dingen eruit pikken en de rest laten staan :)
Een caviakorrel met vitamine C of bijvoorbeeld Supreme Science Selective (iets duurder)

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 12:54

Macs schreef:
Van dit voer worden je cavia's erg snel dik, ze zullen het wel erg lekker vinden :+
Je kunt beter brokjes kopen die er allemaal hetzelfde uit zien, dan kunnen ze ook niet de lekkere dingen eruit pikken en de rest laten staan :)
Een caviakorrel met vitamine C of bijvoorbeeld Supreme Science Selective (iets duurder)


Ik moet zeggen mijn cavias krijgen nu gemengd voer met vanalles erin. Maar ze zijn allebei wel een beetje dik en zoals vele hier zeggen heeft de mijne hier een speknek :+ Dus jij raad eigenlijk aan om dit voer niet te geven?

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 12:55

pol013 schreef:
Graanklander kan altijd voorkomen in graanproducten. Ze schijnen zelfs een voorkeur te hebben voor goede kwaliteit graan. Fijn om te weten maar daar heb je nu even niets aan. Warmte zorgt er voor dat ze zich eerder/ sneller vermenigvuldigen.

Niet te spannend over doen. De bron weg gooien en alle graanproducten die er erg dichtbij gestaan hebben ook. Je pasta had je kunnen laten staan. Even omgeving stofzuigen en afdoen met een schoonmaakmiddel en klaar. Je kunt de volgende keer weer gewoon je normale voer kopen. Klander is geen teken van slecht voer of slechte hygiëne perse. Dit kan bij ieder voer producent gebeuren.


Dus het wil niet zeggen, dat als ik nu een nieuw zakje van 2,5 kilo koop dat ik weer hetzelfde probleem ga krijgen dat er weer beestjes in het voer komen? Want dit is eigenlijk de reden waarom ik zou willen overstappen op andere brokjes. Omdat ik echt niet meer deze vieze beestjes in huis wil hebben en al zeker niet voor de cavia, want die wordt er poep zenuwachtig van.. |(

Telpeva

Berichten: 14828
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:29

Weet je nog waar je het voer vandaan had, ik ben tegenwoordig kieskeurig geworden van waar ik mijn voer haal. Hier zit bijvoorbeeld een grote ietwat viezige zaak in de buurt, maar het hooi, stro en voeding ziet er wat apart uit, hier en daar stoffig en ook schimmel. Daar haal ik dus helemaal geen spullen meer, want wie weet wat je in huis haalt.
Ik voer altijd kleinere verpakkingen, ik wil dat het op is voordat het voorbij de uiterste houdbaarheid datum is. Dat stop ik in vershouddozen die ook voor menselijke consumpties goed zijn bevonden, en door het kleinere formaat past dat ook, nooit problemen gehad ermee. Ik moet er ook niet aan denken, van die kleine kruipers overal brr :D

pol013

Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:31

Je zou nog kunnen kijken naar de batchcode of productiedatum en die vermijden.
Maar de kans dat je dit bij een ander merk met granen in de inhoud ook overkomt is net zo groot.

Macs

Berichten: 7650
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:57

xPareltje schreef:
Macs schreef:
Van dit voer worden je cavia's erg snel dik, ze zullen het wel erg lekker vinden :+
Je kunt beter brokjes kopen die er allemaal hetzelfde uit zien, dan kunnen ze ook niet de lekkere dingen eruit pikken en de rest laten staan :)
Een caviakorrel met vitamine C of bijvoorbeeld Supreme Science Selective (iets duurder)


Ik moet zeggen mijn cavias krijgen nu gemengd voer met vanalles erin. Maar ze zijn allebei wel een beetje dik en zoals vele hier zeggen heeft de mijne hier een speknek :+ Dus jij raad eigenlijk aan om dit voer niet te geven?

Ik zou gemengd voer inderdaad niet aanraden als ze snel dik worden en kieskeurig zijn. Obesitas komt heel veel voor bij cavia's en zorgt voor allerlei andere problemen.