11AFotograaf schreef:Voor mij is de (interne) wetenschap dat reïncarnatie bestaat vooral een geruststelling. Het geeft rust dat ik niet alles in dit leven hoef te doen/oplossen/uit te vinden. Ik weet inmiddels dat wij hier op aarde zijn voor de ervaringen van dit aardse leven en alles dat het te bieden heeft en om karma uit vorige levens in te lossen. Deze ervaringen helpen je ziel verder te ontwikkelen, iedere keer weer een stap verder te komen en om zoveel mogelijk te leren. Dus er zit zeker wel ontwikkeling in je levens, ondanks dat het misschien niet is wat wij met ons hoofd bedenken.
Mijn beeld van reïncarnatie lijkt op het concept dat verteld wordt in de film The Host.
Ben ik heel gelukkig doordat ik in reïncarnatie geloof? Niet perse, maar het geeft wel antwoord op veel "Waarom?" vragen die anders niet uit te leggen waren en het geeft vooral interne rust. Niet luiheid in de vorm van: "Ach, als het dit leven niet lukt, dan in een volgend leven maar." maar meer in de vorm van "Ik ben hier om te leren wat ik nu moet leren en dat is altijd prima."
Ik ben natuurlijk nog steeds wel aan het ontwikkelen om dit leven zo aangenaam mogelijk te maken en te doen waarom dat ik hier ben, wat dat dan ook precies mogen zijn (dat is op dit moment voor mijn hoofd/verstand nog niet duidelijk).
Natuurlijk is altijd alles wat je gelooft prima. Er hoeft geen specifieke wetenschap over sommige dingen te zijn en gaat vooral om waar je je zelf het beste bij voelt. Dat is voor iedereen persoonlijk.
Dit vind ik heel mooi verwoord. Het sluit ook precies aan bij hoe ik er tegenaan kijk.