Riddershow schreef:Ik heb ook altijd een echte. Moet eerlijk zeggen dat ik niet weet welk ras het is. Ik koop hem bij een lokale boederijwinkel. Kosten wat, maar blijven lang goed en niet tot weinig naalduitval (kan goed normann zijn) en dan kreeg hij niet eens water en staat bij ons regelmatig de houtkachel aan.
Overigens gaat de kerstboom niet in de houtkachel, ivm te hoog harsgehalte. Maar op de paasvuurstapel.
Daarnaast worden kluitbomen afgeraden als ze niet in een pot zijn gekweekt en moet je ook goed kijken hoe "uitgedroogd" ze zijn voordat je ze koopt.
Belangrijker lijkt me goed te kijken naar je elektrische apparatuur in de buurt van de kerstboom. Is al het "oude" spul nog in orde en dit geldt ook voor de verlengsnoer. En zit deze lekker opgerolt (dus niet doen) of niet? Een boom zal niet uit zichzelf ontvlammen, dus als er niks is wat het kan veroorzaken is het grootste risico weg.
Dat is inderdaad ook een goede. Zo'n verlengsnoer ligt ook vaak te verstoffen en wordt eens per jaar eens uit de kast getrokken. Nu denk ik niet dat we de lampjes aan zouden laten als we niet thuis zijn, maar gezien de snelheid waarmee het wel kan ontvlammen.. een goed punt van aandacht!
Ik heb in ieder geval alvast nieuwe (led)lampjes gekocht voor onze a.s. boom 
Faline schreef:Ik ben nog aan het nadenken over nep of echt. Ik heb altijd echt gehad, maar nep lijkt me ook wel makkelijk. Versiering en al gewoon laten zitten en volgende jaar zo weer pakken
Hopelijk blijft roze en mintgroen dan 'in'
Dit was m vorig jaar, een nordman volgens mij, met kluit:
[ [url=m/TuG9Sq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Leuke kleurtjes
Wordt het geen mega stofnest dacht je, als je hem een jaar lang onaangeroerd op zolder laat staan met alles er gewoon nog in?
Fennadev schreef:Hoezo dat? Wij halen gewoon elk jaar dezelfde boom weer uit de tuin. Deze een paar jaar terug als boompie van 30 cm ongeveer aangeschaft
[ [url=m/wZooWA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij heeft alleen sinds de droogte twee kleuren, het is volgens mij of een blauwspar of een zilverspar. Maar hij kan in principe nog jaren mee. We hebben hem echt op de groei gekocht. Vorig jaar er nog een grotere bijgekocht, maar die is dus afgelopen zomer al zijn naalden kwijtgeraakt en het was al een lelijk ding, want we waren relatief laat met kopen. Bleek het achteraf ook nog een twee in 1 te zijn, dus twee bomen ipv 1. Maar ik denk dat voor dit jaar bovenstaande boom alleen wel volstaat.
Leuk, die twee kleuren! In de tuin planten is voor mijzelf voor nu nog geen goed idee. We wonen nog maar kort op ons huidige adres, dus de tuin gaat nog helemaal op de schop en vooralsnog geen ideeën over de toekomstige inrichting...
Laatst bijgewerkt door Marizi op 29-11-18 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt