Huishouden vs. me-time

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-18 18:34

Levitate schreef:
@Janine: omdat je alleen bent kun je ook eens in de 2 weken iemand 2 uur laten komen he? Geeft toch een fijn gevoel en heel je badkamer/keuken weer fris. Scheelt veel tijd en in je eentje hoeft dat ook niet elke week.

Heb je zeker gelijk in hoor, al is het maar ééns per maand...
Is ook niet iets wat ik in één nachtje moet beslissen natuurlijk... Maar kan geen kwaad om eens te gaan rekenen hoeveel tijd het me allemaal kost. :j

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 18:35

Neem een vaatwasser! Dat scheelt zoveel, alleen al in je gevoel dat er nog veel gedaan moet worden (zelf sinds 3 maanden gelukkig bezitter van zo'n ding). Verder zou ik er niet zoveel waarde aan hechten. Het is in principe toch prima om er af en toe een stofzuiger door te gooien, badkamer af te nemen en je was te doen. Daar hoef je mi echt niet heel veel tijd aan kwijt te zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-18 18:37

Sunrise19 schreef:
's Ochtends een half uurtje eerder opstaan? Ik kan ik dat half uur een was ophangen en aanzetten, stofzuigen en de vaatwasser uitruimen.

Na een toiletbezoek een doekje erdoor en spul in de wc doen. Na het douchen insprayen en als je klaar bent met afdrogen even naspoelen en drogen.

Dat helpt niet voor de grote klussen maar als je het bijhoud is het ook niet zoveel werk meer. Dan is het ook geen last meer om s avonds nog een wasje eruit te halen, of de dweil erdoorheen te doen aangezien je dan al gezogen hebt.

In de zomer misschien :') Ik denk dat tegen de tijd dat ik moeder mag worden, ik dit ook echt kan :j

Badkamer bijhouden is trouwens wel redelijk te doen. Mijn glazen douchecel voorzie ik eens in de paar maanden van een laagje turtle wax en ik trek alles na na het douchen :j Helpt enorm!

Wassen vind ik trouwens geen enkele moeite 's avonds. Na het werk in de machine en na het rijden ophangen. No problemo!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-18 18:38

Lieke schreef:
Neem een vaatwasser! Dat scheelt zoveel, alleen al in je gevoel dat er nog veel gedaan moet worden (zelf sinds 3 maanden gelukkig bezitter van zo'n ding). Verder zou ik er niet zoveel waarde aan hechten. Het is in principe toch prima om er af en toe een stofzuiger door te gooien, badkamer af te nemen en je was te doen. Daar hoef je mi echt niet heel veel tijd aan kwijt te zijn.

Yeah... I know...
Maar die komt dus met de nieuwe keuken :P

Wat jij noemt kost ook geen (nouja, weinig) tijd. Maar je wilt toch af en toe ook een grotere klus aanpakken.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 18:44

Janine1990 schreef:
Ghostattack schreef:
Mijn vader heeft er ook een handje van om de vaat te laten staan.. Meestal ga ik uit frustratie maar afwassen _O- Ik vind dat inderdaad ook echt enorm vies om te zien! Helaas hebben wij op dit moment niet het geld om de vaatwasser te fixen.

Nouja, ik spoel het natuurlijk wel gewoon af. Maar het staat gewoon rommelig. Sowieso is mijn keuken een grote rotzooi, het is een heel klein keukenblokje en ik ben altijd een grote keuken gewend. Mijn aanrecht is al vol met een koffiezetapparaat en dan staat m'n waterkoker al op het gesloten fornuis :+

Maar goed, om een nieuwe keuken te kiezen, moet ik wel eerst weten wat ik aan licht overhoud als de bijkeuken er staat :+

Macs schreef:
Bedenk ook dat het huis verbouwen maar tijdelijk is he? Dat gaat weer voorbij.
Nodig anders eens een vriendin uit die misschien ook wil helpen (schilderen) of zo, om daarna ergens een bak koffie te drinken. Of ga eens met elkaar eten thuis (eten moet je toch) ben je gelijk bijgepraat!

En ik denk dat het hier ook een beetje mis gaat: " Ik ga niet zo even een vrije avond naar een vriendin toe, dan vind ik dat ik thuis wat moet doen. "
Laat de boel eens de boel. Echte vriendinnen kunnen echt wel een paar weken teren op 1 avondje bijkletsen. Zo doe ik dat met mijn beste vriendin ook. Je huis loopt niet weg :D

Klopt hoor, maar ik woon hier nu 15 maanden, en er is altijd wel een klusje wat gedaan moet worden. Ik vind dat heerlijk hoor. Maar het gaat wel ten koste van...
In de tijd dat ik bezig ben geweest om de boel bewoonbaar te maken, nouja... vooral heel veel schilderen, verven, kleine dingetjes aanpassen, heb ik wel gemerkt dat ik niet bij iemand hoef aan te kloppen voor hulp. Die hulp moet ik van m'n vader hebben. Misschien mede omdat ik belachelijk hoge eisen stel aan afwerking. Maarja, waar je mee omgaat (paps) word je mee besmet. Ik denk dat de makelaar nog nooit iemand zo kritisch heeft gezien op afwerking. Ik kan wel door lelijkheid heen kijken, maar afwerking :+

En zeker, echte vriendinnen overleven zo'n periode wel. Maar het begint aan me te knagen dat ik weinig aandacht aan ze besteedt. Mede ook omdat ik niet zo'n whatsapper ben :+

En je hebt zeker gelijk, als die dikke verbouwingen achter de rug zijn, heb ik een stuk meer tijd. En wordt het netjes houden een stuk makkelijker (grotere keuken, bijkeuken).

Spontaan dingen doen heb ik trouwens dan weer geen moeite mee, maar dit zijn vaak dingen die geld kosten wat mijn vriendinnen niet allemaal zo spontaan kunnen ophoesten. In dat opzicht heb ik het wel heel erg goed geef ik eerlijk toe. Maar ik vind wel dat ik daar ook rekening mee moet houden.
Vooruit plannen... Ben ik weer NIET goed in :')

Ik lees heel veel 'maar' :D
Vind je het wel gezellig met je vriendinnen? Vind je het moeilijk om uit je vaste ritme te gaan, een keertje ergens anders te eten of je dagelijkse ritueel te missen?
Een keer spontaan op de koffie of een kaartje sturen kost vrijwel niks en is toch een fijn gebaar.
Ik begrijp dat het moeilijk is om jezelf er soms toe te zetten (ik spreek voor mezelf) maar het kan zoveel betekenen voor iemand maar ook voor jezelf! :D Schaam je niet om na een jaar eens aan te bellen, diegene zal het waarschijnlijk alleen maar waarderen :)

Janine1990

Re: Huishouden vs. me-time

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-18 18:47

Haha, jawel hoor... Ik vind het hartstikke gezellig met ze!
Geen enkel probleem met uit mijn ritme gaan. En spontaniteit is niet mijn probleem, maar ik weet ook dat ieder z'n eigen drukke leven heeft.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 18:57

Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die hier mee worstelt.

Ik werk 32 uur, man 40. Zoon va 5. Hond, kat en paard.. een huis waar we nog volop mee bezig zijn.

Wat hier helpt is een robot stofzuiger die de meeste haren mee pakt. Boodschappen bestek ik online. Dat scheelt ook weer tijd.

Verder probeer ik het huishouden zo goed en kwaad als het kan bij te houden. Maar als dat niet lukt soit. Het is niet vuil, maar zeker geen model woning.

Er zijn dagen dat ik daar heel erg mee kan zitten, maar mijn man kan het altijd goed relativeren.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 19:20

@Janine: Denk dat je met een kwartier eerder opstaan dan al best ver komt. Ik doe tijdens het koken ook meteen alles afwassen of in de vaatwasser.

Ik vind je schema best pittig. Ik zou toch ergens een beetje ruimte gaan inpassen. Voor mij ook een van de redenen dat ik nooit meer een paard zal nemen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 19:24

Robot stofzuiger vind ik het meest geniale apparaat wat wij in huis hebben. We laten hem 's nachts draaien en als we opstaan is het gezogen. Manlief gaat met de hond wandelen en dan dweil ik (om half 6 's morgens :') ). Als ik eten kook haal ik meestal een lap door de keuken. Wassen gaat tijdens mijn me-time, machine draait nu. :D
Stoffen doe ik ook ergens tussendoor (vaak ook tijdens eten koken want de keuken hoeft niet iedere dag afgenomen te worden), is meestal ook zo gebeurd. Badkamer is wat anders, daar heb ik een hekel aan en is niet even snel tussendoor te doen. Moet me daar echt toe zetten.
Heb jarenlang een werkster gehad maar zij is jammer genoeg in januari gestopt. Wil echt een nieuwe hebben maar manlief vindt niet snel iemand te vertrouwen om een sleutel te geven en die ziet de nood niet zo, hij doet niet zo veel aan het huishouden, die is meer met de verbouwing van de schuur bezig.
Wij werken allebei fulltime, daarnaast hond en pony, nog 3 pony's van een eigenaar die ik uit breng in de aangespannen sport (gelukkig is dat alleen outdoor seizoen), daarnaast nog een bestuursfunctie voor een nationale vereniging, waar ik ook als snel 3 uur per week mee bezig ben. Als het vergadering is is dat alleen al de reistijd naar de vergadering.

Overigens ben ik wel een fan van een schoon huis, kan ik echt van genieten. Maar ben geen fan van schoonmaken. :+

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 19:25

Hier soms ook een uitdaging. Ik werk ook 40u en paard staat 20km verderop. Toch wil/ga ik bijna iedere dag langs. Spreek daarom doordeweeks ook zelden met vrienden af. := Wekker gaat daar ook veel te vroeg voor. Om nog beetje aan huishouden toe te komen en zo spreek ik vaak maar 1 dag dingen af in het weekend. Zo heb ik die dag sowieso voor paard en huishouden.

Maar het is soms best lastig. En heb mij er allang bij neergelegd dat het donker is als ik naar stal ga en ik met hoofdlampje moet uitmesten. Gelukkig vindt mijn paard bijna alles goed en kunnen we ook best naar buiten als het donker is.

Hier staat de robot stofzuiger ook nog op de wishlist. :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-18 19:31

Sunrise19 schreef:
@Janine: Denk dat je met een kwartier eerder opstaan dan al best ver komt. Ik doe tijdens het koken ook meteen alles afwassen of in de vaatwasser.

Ik vind je schema best pittig. Ik zou toch ergens een beetje ruimte gaan inpassen. Voor mij ook een van de redenen dat ik nooit meer een paard zal nemen.

Aangezien ik echt heel erg dicht bij mijn werk woon, hoef ik niet vroeg op. Dus mijn wekker gaat om even voor 7, die snooze ik nog een paar keer. Uiteindelijk kom ik er tegen half 8 uit en probeer ik rond kwart voor 8/tien voor 8 in de auto te stappen. Meestal wordt het natuurlijk iets later :+

Dus soms probeer ik tien minuten eerder uit bed te komen... Dan wordt het nog veel later :')

In dat opzicht ben ik gewoon echt geen ochtendmens (en kan je nagaan, vorig jaar begon ik om half 7 met mijn werk, ook dichtbij). Je hebt absoluut gelijk hoor, met een kwartier of half uur eerder op staan zou ik heel veel gedaan kunnen krijgen. Ik zag het vorig jaar wel, toen ik om half zeven begon en om 3 uur klaar was. Dan ging ik meteen paardrijden en kon ik 's avonds nog wat doen. Al lag ik dan wel heel vroeg in bed en had ik eigenlijk nog minder tijd voor mezelf. Al was ik toen niet aan het verbouwen. :+

Tijdens het koken afwassen, zou ik zeker doen als mijn keuken groter was..
Afbeelding
Helaas is dit mijn keuken :o

Oh en ik snap helemaal dat je geen eigen paard meer zou willen. Ik heb het grootste geluk van de wereld dat ik een paard helemaal voor mezelf heb, die niet verkocht wordt (in ieder geval zolang de eigenaar leeft), waarvoor alles geregeld wordt... Dus een dagje overslaan is echt geen ramp. Maar (ja, daar is weer een maar) ik wil ook graag een beetje meekomen op Z1 niveau straks.

Wel grappig dat jij mijn schema pittig vindt, terwijl ik zelf constant het idee heb dat ik de kantjes er een beetje vanaf loop. Geeft me toch wel een beetje bevestiging in mijn gevoel dat ik het toch wel erg druk heb. Dat vind ik erg fijn!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 19:54

Verbouwen zorgt ook voor heel veel meer vuil en chaos.
Als straks alles af is en je woont alleen i.c.m. veel van huis, dan lijkt het me dat je huis ineens heel veel minder vuil wordt.
Persoonlijk vind ik het fijner om het bij te houden i.p.v. 1x per week flinke schoonmaak.

Met ruim 40 uur werk je over het algemeen genomen denk ik 5 volle dagen? Waarvan je dan 2 avonden thuis bent omdat je niet naar je paard gaat?
Ik denk dat als de verbouwing straks achter de rug is en je dagelijks even een klein half uurtje aan je huishouden doet en op de avonden dat je niet naar je paard gaat een klein uurtje, je al een heel groot eind bent!

En in het weekend heb je denk ik 2 dagen vrij op eens een extra dienst uitgezonderd? Ik zou op zo'n dag 's ochtends een uurtje aan je huishouden besteden om de grote dingen te doen (bed verschonen of alles eens stofzuigen en dweilen), dan naar je paard en dan heb je de middag en avond lekker vrij om met een vriendin iets te gaan doen.

Of eens een vriendin uitnodigen voor het eten. Eten moet je toch. Desnoods haal je dan samen wat eten. Klets je bij tijdens het afwassen. Ik vouw ook gerust in de bank wel eens een wasje, terwijl mijn vriendin bij me op de koffie is :')

En misschien investeren in hulp voor de klusjes waar jij een hekel aan hebt. Bijv. iemand die 1x in de maand je ramen komt zemen. Een robotstofzuiger die onder jouw werktijd aan de slag gaat.
Zelf bespaar ik me ook altijd het strijkwerk :+ Ik koop alleen kleding met wat stretch erin. Uit de wasmachine klop ik het goed uit en hang het direct op een kledinghanger te drogen. Eenmaal droog kan het direct aan dezelfde hanger de kast in. Ik strijk nooit en heb nooit kreukels in de kleding!
Ik spaar was ook nooit echt op. Ik zet gerust een half wasje aan. Mijn wasmachine past daar het waterverbruik en programmaduur op aan en mijn was kreukt minder dan met een bomvolle machine.

Ik denk zelf echt dat als de verbouwing klaar is, de rust ook meer terugkeert en je meer vrije tijd over gaat houden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-18 20:11

Delphi schreef:
Verbouwen zorgt ook voor heel veel meer vuil en chaos.
Als straks alles af is en je woont alleen i.c.m. veel van huis, dan lijkt het me dat je huis ineens heel veel minder vuil wordt.
Persoonlijk vind ik het fijner om het bij te houden i.p.v. 1x per week flinke schoonmaak.

Met ruim 40 uur werk je over het algemeen genomen denk ik 5 volle dagen? Waarvan je dan 2 avonden thuis bent omdat je niet naar je paard gaat?
Ik denk dat als de verbouwing straks achter de rug is en je dagelijks even een klein half uurtje aan je huishouden doet en op de avonden dat je niet naar je paard gaat een klein uurtje, je al een heel groot eind bent!

En in het weekend heb je denk ik 2 dagen vrij op eens een extra dienst uitgezonderd? Ik zou op zo'n dag 's ochtends een uurtje aan je huishouden besteden om de grote dingen te doen (bed verschonen of alles eens stofzuigen en dweilen), dan naar je paard en dan heb je de middag en avond lekker vrij om met een vriendin iets te gaan doen.

Of eens een vriendin uitnodigen voor het eten. Eten moet je toch. Desnoods haal je dan samen wat eten. Klets je bij tijdens het afwassen. Ik vouw ook gerust in de bank wel eens een wasje, terwijl mijn vriendin bij me op de koffie is :')

En misschien investeren in hulp voor de klusjes waar jij een hekel aan hebt. Bijv. iemand die 1x in de maand je ramen komt zemen. Een robotstofzuiger die onder jouw werktijd aan de slag gaat.
Zelf bespaar ik me ook altijd het strijkwerk :+ Ik koop alleen kleding met wat stretch erin. Uit de wasmachine klop ik het goed uit en hang het direct op een kledinghanger te drogen. Eenmaal droog kan het direct aan dezelfde hanger de kast in. Ik strijk nooit en heb nooit kreukels in de kleding!
Ik spaar was ook nooit echt op. Ik zet gerust een half wasje aan. Mijn wasmachine past daar het waterverbruik en programmaduur op aan en mijn was kreukt minder dan met een bomvolle machine.

Ik denk zelf echt dat als de verbouwing klaar is, de rust ook meer terugkeert en je meer vrije tijd over gaat houden.

Klopt hoor, maar een beetje meer vuil en chaos vind ik niet zo'n ramp. Dat is na een avondje klussen een kwestie van de stofzuiger er ff door. Scheelt een hele hoop stof op andere zaken :j
Dus bijhouden doe ik ook absoluut hoor! Dweilen doe ik maar eens per week, maar dat heb ik nu dus met een stoomcleaner behoorlijk vereenvoudigd (bovendien wordt die doek een stuk smeriger dan mijn normale dweil, dus het helpt ook beter).

Op zaterdag klussen we ook vrijwel altijd. Dus dan doe ik overdag niet echt iets. Heeft toch geen zin :+
Ja, de badkamer... Want die zit boven.
Wassen is regelmatig ook geen doen, aangezien de wasmachine bovenop het kruipluik staat :') En ze daar regelmatig in moeten nu het aansluitwerk er allemaal bij is gekomen.

Momenteel maak ik ook telkens een lijstje, van dingen die ik tegenkom en die ik dan doordeweeks kan doen. Van die kleine dingetjes. Zo zag ik net dat mijn half betegelde toilet een randje stof/viezigheid op de bovenkant van de tegels heeft. Nu geen zin meer in, maar dan kan dan van de week mooi. Dat soort dingen wat.

Ik werk inderdaad 5 volle dagen, eens per 5 of 6 weken ben ik geconsigneerd. Dat houdt in dat ik 24/7 standby ben voor problemen in de fabriek. Ik kan dan ook niet ver van huis, en heb altijd mijn laptop mee. Deze week heb ik nog niet veel problemen gehad. Ben een avond een uurtje of 2 bezig geweest en vanochtend 4 uur voor reguliere zaken. Maar in die tijd kom ik niet toe aan huishoudelijke zaken.
Ik had het ook beroerd kunnen treffen en dan had ik de hele week geen avond voor mezelf gehad. Dat valt gelukkig heel erg mee deze week. Maar dat is best pittig.

Vriendinnen uitnodigen is voor mij ook geen probleem, ik kook graag. Maar de rest van hun gezin wil ook wel graag eten. Andere vriendin komt van wat verder, dus met haar spreek ik vaak een hele dag af.
Maar wat me meer dwars zit, is dat ik wel uitnodig, maar niet naar iemand toe ga. Simpelweg omdat ik het op dit moment niet kan plannen. Deels door onrust in mijn hoofd vanwege de verbouwing, deels omdat ik wel gewoon wil paardrijden, deels omdat m'n vader niet kan plannen. (afgelopen week komt hij op maandagavond binnen dat hij vrijdag een smeervloer gaat storten, dus ik vraag vrij en stuur hem dat ik vrij ben, blijkt dat hij nog niet eens vrij heeft gevraagd, kwam uiteindelijk goed, daar niet van, maar om even aan te geven hoe goed wij kunnen plannen... dat is trouwens erfelijk :+ )

Dus ja... ik ben blij als de verbouwing klaar is! Alleen dan wil ik ook nog de keuken natuurlijk en de tuin... Maar met name de keuken, die matcht totaaaaal niet met de rest van het huis.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:19

Verbouwen kost veel tijd en geeft nu eenmaal rommel, beide dingen die maken dat het moeilijk is om je huis schoon te maken.
Wat misschien je nu kan helpen in de keuken is een trolley, zodat je wat meer ruimte hebt en wel kan afwassen tijdens het koken.
Zelf heb ik het geluk dat ik in ploegen werk en maar 4 dagen in de week werk. Ben altijd op vrijdag vrij, die dag is boodschappen dag, beddengoed wasdag, beetje me-time met de hond om naar de speurcursus te gaan, wat schoonmaken enz. Daartegenover werk ik wel 1 weekend in de 4 weken, en in die periode kom ik wel wat achter met de klusjes omdat ik dan in 11 dagen alleen die vrijdag vrij ben. En gaar ben van al dat werken. Dan ben ik blij dat ik alles toch redelijk bij houdt altijd, kan er in die weken ietsje minder gedaan worden.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:24

Ik:

- werk 32,5h/week van maandag tot vrijdag
- geef les op zaterdag en zondag als zelfstandige in bijberoep
- train mijn paarden op donderdag/zaterdag/zondag in de winter, in de zomer 5x per week wegens langer licht

Mijn man:

- werkt 36h van maandag tot vrijdag
- is ook zelfstandige in bijberoep als bekapper in het weekend
- studeert 1 jaar bij aan de hogeschool

En samen verbouwen we het huis alweer 6 jaar ☺️

Ik werk nu 32,5h/week, dus op donderdag gans vrij. Op donderdag poets ik heel mijn huis, met de verbouwingen is dat niet veel dat er gepoetst moet worden.

Koken en wassen doen we samen vlug vlug. De strijk gaat naar een strijkster. Als de verbouwingen klaar zijn komt er een poetsvrouw :)

Het kan, maar enkel omdat we met 2 zijn en een gruwelijk goede communicatie hebben...

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:26

Huur lekker een schoonmaakster in joh! Ik werk ook 40u en heb iedere dag paardverplichtingen. Daarnaast vind ik boodschappen doen & koken best leuk, maar dat kost ook genoeg tijd. Ik wil gewoon ook leuke dingen in een weekend plannen en vind schoonmaken echt zonde van mijn vrije tijd. Is niks raars aan hoor, gewoon doen.

Wij zijn ook nooit thuis en hebben geen huisdieren binnen, dus zo vies wordt het niet. Onze schoonmaakster komt iedere twee weken drie uur en doet dan het hele huis. Het bijhouden in de week dat ze niet komt is echt een peulenschil.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:40

Als je iedere dag een kwartier iets in het huishouden doet, ben je op zaterdag echt wel snel klaar.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:43

Pittige weken!

Ik werk 36 u in 4 dagen. Ik sta op een doe het zelf stal. Na werk meteen naar paarden.
Daarna naar huis eten. Gelukkig kookt mijn vriend.

Gelukkig sinds deze maand heb ik een schoonmaakster! Want vaak blijft alles liggen bij ons. Hopeloos!
Dus dit bevalt wel een stuk beter. Geeft zo veel rust.

Absoluut een aanrader!!

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:48

Wij zijn een stel van jouw leeftijd, geen kinderen, huis af, een werkt op 5 minuten van huis, de ander op een halfuur. Geen paardenhobby. Sowieso weinig hobby’s, want allemachtig, voordat wij eens gegeten en daarna opgeruimd hebben is de halve avond voorbij :=
We hebben al een schoonmaakster, maar die doet niet de was en afwas en zo, dus dat kost allemaal alsnog wel een hoop tijd.
Vooral bedenken wat we de komende week gaan eten en de boodschappen doen op zaterdag kost veel tijd (en frustratie).

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 22:51

Is dat een grapje?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 23:15

Ik herken het wel hoor, ik heb dan geen eigen paard maar sport wel vaak 4x per week. Mijn vriend ook trouwens.
Ik werk 36 uur + een eigen bedrijf waar ik ongeveer 4-8 uur per week voor werk.
Mijn vriend werkt 40 uur.
Doordeweeks is het soms wel lastig..vaak eerst we thuis zijn, gekookt hebben en beetje opgeruimd is het half 8.

HelloFresh en een schoonmaakster zijn de uitkomst :j scheelt zoveel

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 23:32

Als het financieel kan: schoonmaakster zoeken. :)

Wij hebben nu een keer per week een schoonmaakster die alles flink sopt. Houden wij zelf het huis opgeruimd en doen we de dagelijkse dingen. Niets fijner dan je geen zorgen hoeven maken over het poetsen van de WC/badkamer als je thuiskomt van je werk.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 23:35

Roos_M schreef:
Is dat een grapje?

Wat voor jou klinkt als weinig omdat jouw leven anders ingericht is wil niet zeggen dat andermans leven rustiger is omdat diegene niet hetzelfde doet als jij. :)

SnorlexJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 23:45

Ik ben veeeel minder paard gaan rijden. Eerst al gestopt met wedstrijden en toen 2x per week rijden + 1x per week longeren. Paard staat nu met een blessure. Ik heb een bijrijdpaard op stal.
Ben nu 2 of 3x per week op stal om bijrijdpaard te rijden en eigen paard te poetsen en/of een stukje wandelen.

Ik heb 1 avond ik de week (donderdag) dat ik met niemand afspreek. Dan doe ik puur waar ik zelf zin in heb.
Ik ga dan bijvoorbeeld naar de kapper, schoonheidsspecialist of gewoon met een dekentje op de bank :))

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 15:14

watchthesky schreef:
Wij zijn een stel van jouw leeftijd, geen kinderen, huis af, een werkt op 5 minuten van huis, de ander op een halfuur. Geen paardenhobby. Sowieso weinig hobby’s, want allemachtig, voordat wij eens gegeten en daarna opgeruimd hebben is de halve avond voorbij :=
We hebben al een schoonmaakster, maar die doet niet de was en afwas en zo, dus dat kost allemaal alsnog wel een hoop tijd.
Vooral bedenken wat we de komende week gaan eten en de boodschappen doen op zaterdag kost veel tijd (en frustratie).

Bestel je boodschappen eens ;)
Ik kan serieus niet geloven dat nog steeds mensen zich die kwelling aan doen van 'weekboodschappen op zaterdag'.