Ghostattack schreef:Mijn vader heeft er ook een handje van om de vaat te laten staan.. Meestal ga ik uit frustratie maar afwassen

Ik vind dat inderdaad ook echt enorm vies om te zien! Helaas hebben wij op dit moment niet het geld om de vaatwasser te fixen.
Nouja, ik spoel het natuurlijk wel gewoon af. Maar het staat gewoon rommelig. Sowieso is mijn keuken een grote rotzooi, het is een heel klein keukenblokje en ik ben altijd een grote keuken gewend. Mijn aanrecht is al vol met een koffiezetapparaat en dan staat m'n waterkoker al op het gesloten fornuis
Maar goed, om een nieuwe keuken te kiezen, moet ik wel eerst weten wat ik aan licht overhoud als de bijkeuken er staat
Macs schreef:Bedenk ook dat het huis verbouwen maar tijdelijk is he? Dat gaat weer voorbij.
Nodig anders eens een vriendin uit die misschien ook wil helpen (schilderen) of zo, om daarna ergens een bak koffie te drinken. Of ga eens met elkaar eten thuis (eten moet je toch) ben je gelijk bijgepraat!
En ik denk dat het hier ook een beetje mis gaat: " Ik ga niet zo even een vrije avond naar een vriendin toe, dan vind ik dat ik thuis wat moet doen. "
Laat de boel eens de boel. Echte vriendinnen kunnen echt wel een paar weken teren op 1 avondje bijkletsen. Zo doe ik dat met mijn beste vriendin ook. Je huis loopt niet weg

Klopt hoor, maar ik woon hier nu 15 maanden, en er is altijd wel een klusje wat gedaan moet worden. Ik vind dat heerlijk hoor. Maar het gaat wel ten koste van...
In de tijd dat ik bezig ben geweest om de boel bewoonbaar te maken, nouja... vooral heel veel schilderen, verven, kleine dingetjes aanpassen, heb ik wel gemerkt dat ik niet bij iemand hoef aan te kloppen voor hulp. Die hulp moet ik van m'n vader hebben. Misschien mede omdat ik belachelijk hoge eisen stel aan afwerking. Maarja, waar je mee omgaat (paps) word je mee besmet. Ik denk dat de makelaar nog nooit iemand zo kritisch heeft gezien op afwerking. Ik kan wel door lelijkheid heen kijken, maar afwerking
En zeker, echte vriendinnen overleven zo'n periode wel. Maar het begint aan me te knagen dat ik weinig aandacht aan ze besteedt. Mede ook omdat ik niet zo'n whatsapper ben
En je hebt zeker gelijk, als die dikke verbouwingen achter de rug zijn, heb ik een stuk meer tijd. En wordt het netjes houden een stuk makkelijker (grotere keuken, bijkeuken).
Spontaan dingen doen heb ik trouwens dan weer geen moeite mee, maar dit zijn vaak dingen die geld kosten wat mijn vriendinnen niet allemaal zo spontaan kunnen ophoesten. In dat opzicht heb ik het wel heel erg goed geef ik eerlijk toe. Maar ik vind wel dat ik daar ook rekening mee moet houden.
Vooruit plannen... Ben ik weer NIET goed in