Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Heeft me nog nooit in de steek gelaten. Windscherm is heerlijk tegen regen, kou en wind. Alleen als het donker is en het regent zie je echt vrij weinig als je tegenliggers hebt. Ik hang er soms dan gewoon beetje naast om wat te zien.

vikki schreef:Ik wilde ook graag een windscherm, maar daar ben ik wel van teruggekomen. Als het flink waait, wordt je scooter met scherm makkelijker omgeblazen en als je in het donker en in de regen op de scooter zit, zie je geen hand voor ogen door de koplampen van het tegemoetkomende verkeer . Nu een beenkleed genomen ipv een windscherm, misschien dat ik na de winter nog een windscherm koop, maar dan moet ik op het werk eerst een betere parkeermogelijkheid hebben waarbij ik de scooter goed uit de wind kan zetten .

Shiloh schreef:Ik zou het ook houden bij Sym, Kymco, Piaggio. Dat zijn toch wel de meest voorkomende merken.
Ik ben zelf vrij klein, en heb een Sum mio gehad. Dat is toch een van de kleinere modellen. Geen idee of jij klein bent, maar zo ja, zou ik zeker checken of je bij het gewenste model gewoon met je voet aan de grond kan.
Ik denk zelf dat tweedehands niet zoveel kwaad kan, zolang je de scooter bij een betrouwbare dealer haalt. Maar dat is natuurlijk maar net waar je je zelf prettig bij voelt.
Ondanks dat ik al jaren een rijbewijs had toen ik een scooter kocht, was ik zelf erg onzeker de eerste dag tussen de auto’s. Ik heb daarom uiteindelijk bij een rijschool 1 lesje geboekt. Gewoon om wat tips en zelfvertrouwen te krijgen. Dat heeft heel erg geholpen! Daarna was alle onzekerheid weg.
_Aine schreef:Jaren een verzorgpaard gehad op 16 km enkele reis. In het begin fietsend gedaan, maar daarna jarenlang een Peugeot Vivacity 45 km gehad. Fijn ding was dat, reed goed en heel betrouwbaar. Tweedehands gekocht, ontzettend veel kilometers gemaakt en jarenlang bijna elke dag gebruikt. Bij verkoop kreeg ik er zelfs nog een leuk bedrag voor.
Een klein goedkoop rijdend autootje zou ik echter toch eerder aanraden. Veel comfortabeler in de winter en veel veiliger op de weg. Ook handiger met paardenspul.
Telpeva schreef:Ziet er leuk uit, hopelijk heb je er lang plezier van!
Mijne is ook niet de kleur die ik eigenlijk zou willen, hier was de prijs ook de winnende factor. Lelijk vind ik hem trouwens niet, misschien is het kleurtje een kwestie van wennen? Ik vind hem best mooi