Welke autoverzekering (alleen risk) hebben jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 23:37

Ik zit All Risk bij All Secur.
Paar jaar terug flinke aanrijding gehad met een buitenlandse vrachtwagen, niet mijn schuld.
Alles is heel netjes en snel afgehandeld.

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 23:46

Hanafubuki schreef:
60 euro bij OHRA. Helaas nog maar 3 schadevrije jaren ipv 9 nadat er schade was die echt hersteld moest worden, veroorzaakt door een ander maar helaas geen briefje en Waarborgfonds doet ook niks.

Auto is 4 jaar oud.

Ik ben wel heel benieuwd hoe dit kan? Bij een schade zak je namelijk 5 jaar terug, dit is wettelijk vast gelegd.

Mijn vorige auto was WA+ verzekerd, achteraf toen iemand anders mij aangereden had wel spijt van. Mijn auto had gelukkig nog een hoge dagwaarde maar als ik die all risk verzekerd had had ik m'n volledige aanschafwaarde nog terug gekregen. Huidige auto is ook wat jonger en dus all risk verzekerd :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 00:02

Hanafubuki schreef:
60 euro bij OHRA. Helaas nog maar 3 schadevrije jaren ipv 9 nadat er schade was die echt hersteld moest worden, veroorzaakt door een ander maar helaas geen briefje en Waarborgfonds doet ook niks.

Auto is 4 jaar oud.

Voor een volgende keer, zeg tegen het waarborg fonds dat je je betaalde premies terug wilt hebben.
Mijn moeder had ook eens schade door een ander zonder briefje.
Waarborgfonds wilde niet betalen dus zo gespeeld en toen kon het wel ineens.

Kimsel94

Re: Welke autoverzekering (alleen risk) hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 00:12

Allsecur, WA beperkt casco + inzittendenverzekering + rechtsbijstand: 57.80 per maand.

Aygo uit 2013 en het is mijn eerste auto dus 0 schadevrije jaren.
Ik mag dus zeker niet klagen als ik al die bedragen hier lees...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 00:19

Jes schreef:
Hanafubuki schreef:

Auto is 4 jaar oud.

Voor een volgende keer, zeg tegen het waarborg fonds dat je je betaalde premies terug wilt hebben.
Mijn moeder had ook eens schade door een ander zonder briefje.
Waarborgfonds wilde niet betalen dus zo gespeeld en toen kon het wel ineens.

Goeie tip :j

Wat betreft de schadevrije jaren, het gebeurde echt een week voor we naar 9 zouden gaan.. alle lak was weg dus reparatie met dit weer was redelijk spoed :\

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 00:37

MarlouDuo schreef:
Ik heb mijn auto uit 2010 ook allrisk verzekerd. Mijn situatie is niet echt gemiddeld zeg maar, maar ik betaal €197,- per maand voor allrisk bij centraal beheer achmea.

Jaloers op de prijzen hier die ik voorbij zie komen _O-

Hoe dan?! :oo

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 01:00

ZLM is een hele fijne verzekeringsmaatschappij. Wij hebben onze auto's al jaren daar verzekerd en ook alle overige verzekeringen voor woning hebben we daar lopen. Goede service en snelle afhandeling. Volgens mij vallen ze qua kosten ook erg mee.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 02:58

Ik ben bij de anwb verzekerd
Auto uit 2011
5 schadevrije jaren.
Ik betaal voor allrisk 56 euro ( incl inzittenden verz)

Je verzekeringspremie hangt van enorm veel factoren af waardoor je nooit je verzekering kunt vergelijken met die van een ander persoon.

Van gewicht van de auto, postcode, merk, type, leeftijd bestuurder, waarde van auto enz.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 08:42

Ik betaal 25 euro voor WA+ bij de Bovag met 2 schadevrije jaren. Dus heel blij mee!
Het bedrag schijnt echt aan heel veel zaken te liggen. Het type auto uiteraard, maar ook de kleur speelt mee, en de wijk waar je woont.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 08:48

daantjuhhh schreef:
Ik ben bij de anwb verzekerd
Auto uit 2011
5 schadevrije jaren.
Ik betaal voor allrisk 56 euro ( incl inzittenden verz)

Je verzekeringspremie hangt van enorm veel factoren af waardoor je nooit je verzekering kunt vergelijken met die van een ander persoon.

Van gewicht van de auto, postcode, merk, type, leeftijd bestuurder, waarde van auto enz.

Dit dus. Autoverzekeringen vergelijken is niet te doen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 09:00

Ik zit volgens mij bij Allianz.
All risk, Ford fiesta uit 2012 dacht ik.
Heb schade vrije jaren van manlief mee kunnen nemen als eerste instantie 2de gezinsauto. Inmiddels andere auto de deur uit. En zou ik deze verzekering alleen hebben moest ik in de 70,- per maand betalen. Nu betaald manlief en zit ik tussen de 30 en 35 euro per maand.

Veilig rijden van anwb zou ik het zelfde bedrag gaan betalen en die service is echt wel top!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 09:09

Auto uit 2006, 7 schadevrije jaren, all risk verzekerd en ik betaal 50 euro per maand bij Univé. Maar dat komt omdat ik hem nu op bijna de hoogste aantal kilometers per jaar heb zitten ivm werk.
Nu dat veranderd is moet ik even kijken of die kilometers naar beneden kunnen en dan zit ik op 39.56 euro.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 09:27

Ik zit bij allsecure. Betaalde voor allrisk, inzittende verzekering en pech onderweg 53 euro.

Toen werd ik overvallen door ijzel (Het leek regen en toen ik het door had was het al te laat) waardoor ik de sloot in gleed. Ik belde de pechhulp op om me eruit te laten slepen. Auto moest ook nagekeken worden (al zei ik hoeft van mij niet. Het ging zo zachtjes. Maar het zit in het pakket). Ze hebben 480 aan de garage betaald (waarvan bijna 200 euro schoonmaakkosten :')) uiteindelijk werd mijn nieuwe polis 149 euro per maand. Want ze kijken er niet naar wat voor ongeluk je hebt gehad. Ieder ongeluk is -5 schadevrije jaren.

Dus ik heb de allrisk laten zitten. Uiteindelijk betaal je toch altijd zelf. Nu betaal ik voor wa, inzittende en pechhulp 95 euro. Nog steeds absurt. Dus ik hoop snel die 480 te kunnen betalen aan hun en dan te switchen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 09:37

Ik heb mijn verzekering via de garage. (Die was aanzienlijk de goedkoopste en ze hebben een eigen schade bedrijf. Dat scheelt ook.
Carmeleon: Ik betaal 130 pm all risk. Omdat ik vorig jaar een schade gereden heb waarvan de verzekeraar mij als aansprakelijk heeft gesteld.
Ik heb altijd de eerste 2 jaar all risk voor een auto, daarna kijk ik wel verder. Maar ik heb mn afgelopen autos ook niet langer gehad dan 2 jaar :+ (50.000km op jaarbasis reed ik)

MarlouDuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 10:02

_Ekenna schreef:
MarlouDuo schreef:
Ik heb mijn auto uit 2010 ook allrisk verzekerd. Mijn situatie is niet echt gemiddeld zeg maar, maar ik betaal €197,- per maand voor allrisk bij centraal beheer achmea.

Jaloers op de prijzen hier die ik voorbij zie komen _O-

Hoe dan?! :oo

Verzekering vindt de combinatie van iemand van 21 jaar, 0 schade vrije jaren en een auto met 180 pk niet erg aantrekkelijk om te verzekeren := Waren ook verzekeringen bij waar ik hem zelfs niet mocht verzekeren helaas.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 10:30

Ik verplaats je topic naar huis tuin en techniek, daar past het beter.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 11:03

Eef_Bam schreef:
Ik zou het niet doen, allrisk. Heb zelf ook mijn 1e auto, 7 jaar oud allrisk verzekerd. 1 schade gereden, netjes betaald door de verzekering. Maar nu sta ik op -5 schadevrije jaren, betaal de komende 5 jaar veel meer voor alleen wa dan voorheen voor allrisk ;( . En een nieuwe verzekering afsluiten kan bijna nergens.

Je gaat idd bij een keer flinke schade 5 jaar terug. Ik had voor bijna 900 euro schade gereden op de parkeerplaats (niet lachen) en dacht dat het met all risk een kwestie van verzekeringswerk was. Was het ook, totdat ik mijn nieuwe premievoorstel kreeg..

Als je nog niet veel jaren hebt opgebouwd, val je enorm hard terug. Ik had net 4 schadevrije jaren en zou dan naar -1 gaan. Ik heb het dus in eerste instantie laten betalen door de verzekering en toen besloten het alsnog zelf te betalen. Dat kan binnen 2 jaar nadat je de schade gemaakt hebt, ook als het al afgehandeld is door de verzekering.

Ik zou anders die 900 euro alsnog in premiegeld betaald hebben plus dat je niet kunt overstappen en je bij een volgende schade bijna niet meer kan verzekeren..

Maw hou er rekening mee dat all risk leuk lijkt, maar bij kleine schades kun je het toch beter zelf betalen dan declareren. Zelfs met 900 euro schade was zelf betalen bij mij gunstiger.
Laatst bijgewerkt door beert op 24-11-18 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 11:04

Dan heb je geluk met de acceptatie inderdaad Marlou. Ik heb er pas een auto om laten staan. Ik ben niet eens meer beginnend bestuurder, maar ik kreeg die auto (210 pk) nergens op mijn naam verzekerd en op naam van een ander wilde ik niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 11:35

Ik heb gelukkig maar 1 x iets ernstigs gehad en dat was niet mijn schuld dus eigenlijk had ik niet all risk hoeven te zijn maar het maakte het wel veel makkelijker. Doordat het niet mijn schuld was ging het niet van mijn schadevrije jaren af. Auto was Total loss en de afhandeling ging echt superfijn en snel, heel aardige mensen ook. Ik zit bij Centraal beheer Achmea. Ook echt een goede dagwaarde gekregen.
Ik betaal niet veel voor all risk dus voor mij is de keuze vrij makkelijk. Ik kan niet zomaar even een andere auto betalen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 11:41

Maar als het jouw schuld niet was dan komt de schade toch op conto van de wa van de schuldige? Of denk ik dan te simpel

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 11:53

capopjekop schreef:
Maar als het jouw schuld niet was dan komt de schade toch op conto van de wa van de schuldige? Of denk ik dan te simpel

Ja de verzekering gaat het verhalen op de schuldige. Maar daar sta ik verder buiten. Ik had razendsnel mijn geld zodat ik een nieuwe auto kon kopen. De afwikkeling doet de verzekering.