"gelijk oversteken" op marktplaats

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-18 15:45

xxCYNNxx schreef:
hmmm voor kopers wordt het idd veiliger, maar voor verkopers?

Want ik neem aan dat er ook een knop is waarmee je kan aangeven dat je niks ontvangen hebt en zo als koper je geld weer terug krijgt.
Dus wie zegt dat koper niet gewoon die knop aanklikt terwijl die toch het product ontvangen heeft. Immers hoef je alleen voor een pakje te tekenen als deze onder rembours verstuurd is. Dus hoe bewijs je dan als verkoper dat koper wel degelijk het product ontvangen heeft?

Dus geheel waterdicht is het systeem niet op deze manier. Dan zou het in elk geval gekoppeld moeten worden aan tekenen bij ontvangst. Maakt het al wat waterdichter voor de verkoper, omdat je dan via de pakketbezorgdienst kan bewijzen dat er getekend is voor ontvangst en koper dus wel degelijk zn/haar pakket ontvangen heeft.

Tenslotte zijn er niet alleen verkopers die de boel belazeren, maar ook kopers.

Het dikgedrukte is dus ook PRECIES waar ik bang voor ben. Ik wacht nog even reactie af op het normaal overmaken naar mijn rekening. Wil hij dat niet, dan verzend ik hem niet.

@ Dracarys drankje!! Fijn om te weten hoe het eruit hoort te zien :)

_Dracarys

Re: "gelijk oversteken" op marktplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 15:49

Altijd met Track and Trace versturen, zo kan je weten wanneer het pakket is aangekomen. Of er in zit wat besteld is bemoeid marktplaats zich niet mee, dus zo waterdicht vind ik het systeem niet

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 15:53

Ik heb zowel als kopende als verkopende partij ervaring mee. Waarbij ik als verkoper ervaring heb uit eerste hand.

Verkoper: Ik had een redelijk duur artikel te koop staan en ik was ook vrij huiverig dat ik opgelicht zou worden, omdat ze bijvoorbeeld aan zouden geven dat er niks in het pakket zat.
Ik heb dus stap voor stap van het inpakken van mijn pakket, tot iedere plakker die erop ging, een foto gemaakt. De track en trace code overhandigt en na een week had ik mijn geld. Helaas drukte ze niet eerder op de 'ik heb het ontvangen' knop. Terwijl het de dag erna al binnen was. Maar marktplaats houdt het geld sowieso nog een dag vast na het releasen door de ontvanger.
Heel belangrijk is dat je de track en trace code hebt. Als je die kunt overhandigen sta je ook al een stuk sterker bij Marktplaats bij eventuele geschillen.

Als koper: Mijn vader had iets gekocht via marktplaats, met gelijk oversteken. Maar na ontvangst bleek het apparaat geheel beschadigd te zijn en absoluut niet deugdelijk verpakt. (Lees: een plastic zakje om het product gewikkeld dichtgemaakt met wat plakband).
Dit heeft hij kenbaar gemaakt aan marktplaats. Als oplossing is er nu minder betaald voor het apparaat.

Dus het kan beide kanten op. Maar bij twijfel: Niet doen!!

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:00

Arzil schreef:
Ik heb zowel als kopende als verkopende partij ervaring mee. Waarbij ik als verkoper ervaring heb uit eerste hand.

Verkoper: Ik had een redelijk duur artikel te koop staan en ik was ook vrij huiverig dat ik opgelicht zou worden, omdat ze bijvoorbeeld aan zouden geven dat er niks in het pakket zat.
Ik heb dus stap voor stap van het inpakken van mijn pakket, tot iedere plakker die erop ging, een foto gemaakt. De track en trace code overhandigt en na een week had ik mijn geld. Helaas drukte ze niet eerder op de 'ik heb het ontvangen' knop. Terwijl het de dag erna al binnen was. Maar marktplaats houdt het geld sowieso nog een dag vast na het releasen door de ontvanger.
Heel belangrijk is dat je de track en trace code hebt. Als je die kunt overhandigen sta je ook al een stuk sterker bij Marktplaats bij eventuele geschillen.

Als koper: Mijn vader had iets gekocht via marktplaats, met gelijk oversteken. Maar na ontvangst bleek het apparaat geheel beschadigd te zijn en absoluut niet deugdelijk verpakt. (Lees: een plastic zakje om het product gewikkeld dichtgemaakt met wat plakband).
Dit heeft hij kenbaar gemaakt aan marktplaats. Als oplossing is er nu minder betaald voor het apparaat.

Dus het kan beide kanten op. Maar bij twijfel: Niet doen!!

Welke vraag mij dan weer te binnen schiet...als je foto's maakt van het inpakken, kun je toch ook een handeling ongedaan maken en daar geen foto van maken? Dus bijvoorbeeld doosje pakken *F* camera er in *F* dichtplakken *F* sticker erop *F* . Maar als ik tussen stap 2 en 3 die camera er weer uit trek en verwissel voor een baksteen, dan zie je dat toch nooit terug op de foto's? Dus hoe waterdicht is dat dan?

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:02

Is het ook niet. :) Maar meer bewijs kan ik niet leveren toch?

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:04

Hahaha nee oké, ik dacht al, mis ik iets?
Het is gewoon alleen al triest dat je dat soort maatregelen moet nemen omdat er zulke rotte appels tussen zitten...

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:06

Foto's of video's vind ik ook geen betrouwbaar bewijs, je kan het er inderdaad uitgehaald hebben o.i.d

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:06

Ik doe het niet meer. 1 keer gedaan, heb anderhalve week op mijn geld kunnen wachten omdat de koper te beroerd was om op de ontvangst knop te drukken. Als ze het niet vertrouwen wil ik allerlei info geven om iemand een gerust gevoel te geven, maar als dat niet genoeg is komen ze het maar halen of kopen ze het maar nieuw in de winkel. :j Je kan zo moeilijk bewijzen dat je wel het artikel hebt opgestuurd, straks krijg je je geld niet, dat risico wil ik niet lopen.

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:20

Emita schreef:
xxCYNNxx schreef:
hmmm voor kopers wordt het idd veiliger, maar voor verkopers?

Want ik neem aan dat er ook een knop is waarmee je kan aangeven dat je niks ontvangen hebt en zo als koper je geld weer terug krijgt.
Dus wie zegt dat koper niet gewoon die knop aanklikt terwijl die toch het product ontvangen heeft. Immers hoef je alleen voor een pakje te tekenen als deze onder rembours verstuurd is. Dus hoe bewijs je dan als verkoper dat koper wel degelijk het product ontvangen heeft?

Dus geheel waterdicht is het systeem niet op deze manier. Dan zou het in elk geval gekoppeld moeten worden aan tekenen bij ontvangst. Maakt het al wat waterdichter voor de verkoper, omdat je dan via de pakketbezorgdienst kan bewijzen dat er getekend is voor ontvangst en koper dus wel degelijk zn/haar pakket ontvangen heeft.

Tenslotte zijn er niet alleen verkopers die de boel belazeren, maar ook kopers.

Het dikgedrukte is dus ook PRECIES waar ik bang voor ben. Ik wacht nog even reactie af op het normaal overmaken naar mijn rekening. Wil hij dat niet, dan verzend ik hem niet.

@ Dracarys drankje!! Fijn om te weten hoe het eruit hoort te zien :)

Dit kan dus niet,
je moet als je verstuurd met track en trace sturen, deze moet je ook bij marktplaats kenbaar maken.
Als je dus als koper niks hebt ontvangen dan is er dus ook geen track en trace. Want als er een track en trace is zal marktplaats gewoon het geld na 7(?) dagen overmaken.
Er is dan ook niet iets als een knop van dat je niks ontvangen hebt.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:22

paddraigh schreef:
Ik gebruik dat ook niet.. Ophalen of via vooraf overmaken
Ik ben eerlijk..
Maar een ander..
Ook laat ik mijn 06 nummer weg bij de advertentie tegenwoordig
Ik werd zowaar (ik had het gelukkig vlot in de gaten voordat ik op links klikte etc) opgelicht via de WhatsApp..

Hier hetzelfde. Zit al ruim 12 jaar op MP, maar werk nog altijd op de 'ouderwetse' manier. Dat vind ik zelf het prettigste. Dus of ophalen of laten verzenden met Track & Trace-code, nadat het geld op mijn rekening is bijgeschreven.

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:22

Ik zal het nooit meer doen. We hadden voor mijn zoon een knap (nieuw te duur) merk trainingspak gekocht van een bekende voetbal club. Via gelijk oversteken het product gekocht en na een dag of 2 kwam er een beleefd bericht dat hij het pak nog even netjes gewassen had omdat hij het zo netjes mogelijk wilde afleveren voor onze zoon. het moest nog even drogen en dan ging het de volgende dag op de post. Uiteraard na een paar keer vragen geen gehoor meer maar omdat hij het een paar dagen gerekt had waren we te laat met aanklikken dat er geen product ontvangen was, dat kan maar tot 7 dagen geloof ik.

Gewoon serieus nooit aan beginnen van beiden kanten niet om gezeur te voorkomen en al helemaal niet voor een hoop geld. Dan maar een uur in de auto maar dan kun je gelijk kijken of het product goed is.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-18 16:28

Ik heb ook geen reactie meer gehad sinds mijn laatste berichten dus ik laat het bij deze zitten. Heb een vriendin die geïnteresseerd is en dat is duizend maal betrouwbaarder. Bah, veel te eng zo! Als het nou om een tientje ging was het een ander verhaal..

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:30

@Grooming mom, Maar daar heb je het toch niet bij laten zitten. Volgens mij heb je wel een sterke positie hoor. En marktplaats kan ook je berichten over en weer nagaan.
Wel zuur trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:30

haha ik vertik het om aan gelijk oversteken mee te werken. Je kan er nog zo mooie verhalen over horen.
Track and Trace met foto en indien vt het gewicht.
Nog nooit gezeur gehad

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 20:40

Raar dat ie niks meer laat horen, Ik had het geld er meteen al opstaan als zijnde dat de koper betaald had bij gelijk oversteken. Denk dat ie je gewoon probeert te foppen. Zou er inderdaad niet meer mee in zee gaan.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 20:48

senna21 schreef:
Als het om een flink bedrag gaat, zou ik het niet doen... Misschien Paypal als betere optie?

Met paypall kunnen ze het ook weer terughalen.
Ken wel wat mensen die zo belazerd zijn.
Ook de idealfunctie van Marktplaats zou ik niet gebruiken, daar zitten ook wat haken en ogen aan.

Geld over laten maken en versturen als het op je rekening staat.
Of ophalen.

En dat laatste bied beide partijen de meeste zekerheid.
Mits je zegt dat ze het contant mee moeten nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 20:12

Sowieso bij overmaken altijd het rekeningnummer van degene, dan via betaalverzoeken etc.
Een rekeningnummer googelen wil nog wel eens interessante hits opleveren. Dat zie je niet via de MP-betaalverzoeken..

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 20:32

Nielojram schreef:
Sowieso bij overmaken altijd het rekeningnummer van degene, dan via betaalverzoeken etc.
Een rekeningnummer googelen wil nog wel eens interessante hits opleveren. Dat zie je niet via de MP-betaalverzoeken..

....dat vind ik dan weer wel erg, denk ik.....

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 21:59

Ik check ook altijd het rekeningnummer inderdaad, heeft mij 2x gered van een oplichting :j

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-18 22:33

Emita schreef:
Ik heb ook geen reactie meer gehad sinds mijn laatste berichten dus ik laat het bij deze zitten. Heb een vriendin die geïnteresseerd is en dat is duizend maal betrouwbaarder. Bah, veel te eng zo! Als het nou om een tientje ging was het een ander verhaal..

Ik quote mijzelf even. Meneer beweerde dat hij het geld al lang had overgemaakt, maar volgens marktplaats was dit nog niet gebeurd. Ik had ook nog steeds geen bericht ontvangen van marktplaats dat hij het had gestort, en hij beweerde dat ik daar überhaupt geen bericht over zou ontvangen. Bullshit dus. Ik heb gezegd dat als hij het geld echt gestort heeft, hij het weer terug moet vragen want ik ga hem gewoon niet versturen op deze manier.

Heb al andere geïnteresseerden voor het product die wel willen langskomen dus dat gaan we gewoon doen :D

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 19:16

Emita schreef:
Meneer beweerde dat hij het geld al lang had overgemaakt, ... geen bericht ontvangen van marktplaats dat hij het had gestort, en hij beweerde dat ik daar überhaupt geen bericht over zou ontvangen.

Dat valt me dan weer tegen, ik had toch wel iets creatievers en/of doortrapter verwacht dan dit -O-

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-18 20:22

Ja hij doet volgens mij gewoon alsof ik dom ben. Maar goed, ik heb het gesprek verwijderd en laat het nu zo. Heb al nieuwe kopers :D En aan gelijk oversteken ga ik niet meer beginnen

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 19:32

Wauw, bizar!! Vreselijk die oplichters!!

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 19:55

Rex_Rolfo schreef:
Emita schreef:
Meneer beweerde dat hij het geld al lang had overgemaakt, ... geen bericht ontvangen van marktplaats dat hij het had gestort, en hij beweerde dat ik daar überhaupt geen bericht over zou ontvangen.

Dat valt me dan weer tegen, ik had toch wel iets creatievers en/of doortrapter verwacht dan dit -O-

Tjonge, hoe moet je dan ooit weten dat er iets valt over te steken.... :+

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 21:05

Ziet het bij jullie met gelijk oversteken het er ook zo uit? Gaat om best een pittig bedrag en wil dat dus wel zeker weten

Moderatoropmerking:
*knip* Afbeelding op verzoek verwijderd ivm betaallink.