woning te vinden op Woningnet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: woning te vinden op Woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:49

Schoonmoeder zoekt een kleinere sociale huurwoning.
Ook al hebben er al 200 mensen gereageerd, dan doet zij dat ook.
Ze heeft een lange inschrijftijd en laat een gezinswoning van de dezelfde wbv achter.
Ze komt in de top 10 terecht en niet op de laatste plek.

Wbv kijkt naar je inschrijftijd, inkomen, of je al bij hun huurt, etc.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:59

Vealosz schreef:
In Arnhem is de aantal jaren gerust 10..... -O-

dit.. sta nu 9 jaar ingeschreven, leuk huisje gezien, stond op plek 50 van de 103

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:00

luuntje schreef:
Schoonmoeder zoekt een kleinere sociale huurwoning.
Ook al hebben er al 200 mensen gereageerd, dan doet zij dat ook.
Ze heeft een lange inschrijftijd en laat een gezinswoning van de dezelfde wbv achter.
Ze komt in de top 10 terecht en niet op de laatste plek.

Wbv kijkt naar je inschrijftijd, inkomen, of je al bij hun huurt, etc.

Bij woonnet is te zien op welke positie je zou eindigen als je je inschrijft.
als dat inderdaad +50 is, niet doen (tenzij voor een nieuw te bouwen flat oid. Daar ben ik een keer voor gebeld terwijl ik op plek 87 stond.)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:11

In Leiden heb je ook nog stichting werkende jongeren, wellicht een optie?
Verder is het gewoon helemaal klote.
Plus scheefwoners, plus mensen met urgentie, plus bovengemiddelde krapte, plus extreme eisen voor particuliere huur, plus kopen is een drama.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:39

TurdusMerula schreef:
In Leiden heb je ook nog stichting werkende jongeren, wellicht een optie?
Verder is het gewoon helemaal klote.
Plus scheefwoners, plus mensen met urgentie, plus bovengemiddelde krapte, plus extreme eisen voor particuliere huur, plus kopen is een drama.

Plus een grote eensgezinswoning achterlaten maar geen woonruimte krijgen omdat het inkomen te laag is ivm huurtoeslag.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:45

Ik snap je zin niet helemaal, geloof ik?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:46

Niet kunnen verhuizen naar een kleinere woning omdat die duurder is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:47

TurdusMerula schreef:
Ik snap je zin niet helemaal, geloof ik?

Dit was een toevoeging in de lijst van waarom een huurwoning zo moeilijk te bemachtigen is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:47

TurdusMerula schreef:
Niet kunnen verhuizen naar een kleinere woning omdat die duurder is?

Yep,

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 20:00

xelodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-18 20:27

Ik heb nog geen vaste baan, mogelijk ga ik volgend jaar duaal studeren en dan heb ik wel een vast inkomen.
Hierom is echt een hoge huur of iets kopen voor mij niet te doen. Ik vrees dus dat ik voorlopig maar even tevreden moet zijn met wat ik heb (mag ook best want het is gewoon een redelijk grote studio) en op lootwoningen moet reageren.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 22:47

Leiden is een drama, bijna 8 jaar gewoond en ik kwam nog niet in aanmerking voor een huurwoning.. misschien dat ik tegen de tijd dat ik uit het buitenland terug kom eindelijk eens aan de buurt ben, sta nu al 12 jaar ingeschreven *\o/*

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:21

Kijk inderdaad even naar Stichting huisvesting werkende jongeren. Heb ook 7 jaar via hen gehuurd. Ooit ingeschreven en frequent langs gegaan bij hun kantoor op de breestraat. Heb van meerdere gehoord dat dat laatste ook wel helpt bij hen. Huren via deze Stichting heeft geen invloed op je inschrijfduur bij woningnet.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:29

Rondom leiden zoeken? Hier in mijn dorp, ( leimuiden ) komen er een hoop uit leiden.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:48

Frustrerend die wachttijd. Zit daardoor al bijna 1 jaar met ex in een huis omdat hij geen huurwoning kan vinden. Zou eerlijker zijn als kans op woning pas telt vanaf het moment dat mensen echt zoeken en reageren en niet die 18 jarige die pas voor het eerst na 5 jaar eens reageert.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 00:07

nuscaniels schreef:
Frustrerend die wachttijd. Zit daardoor al bijna 1 jaar met ex in een huis omdat hij geen huurwoning kan vinden. Zou eerlijker zijn als kans op woning pas telt vanaf het moment dat mensen echt zoeken en reageren en niet die 18 jarige die pas voor het eerst na 5 jaar eens reageert.

Eerlijk gezegd zit ik wel te denken om me nu vast in te gaan schrijven.. waarom wachten met inschrijven tot ik het nodig heb, als ik dan nog eens 9 jaar kan gaan wachten? Kan ik beter nu inschrijven zodat ik over een jaar of wat hoop dat ik ergens voor in aanmerking ga komen. Ik zie het echt niet zitten om tot mn 30e thuis of in een studentenhuis te wonen

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 00:15

Begrijp je redenatie en zou hetzelfde down maar als je aan de andere kant zit is dat best frustrerend

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 00:25

Inderdaad. En soms moet je verhuizen voor werk, het is allang niet mee zeker dat je weet waar je terechtkomt. Ik kwam volledig onverwacht 4 jaar geleden in Leiden terecht en heb me meteen ingeschreven, maar ik kom nog láng niet in aanmerking voor een woning. Ik vind het vervelend dat je door binding niet een of andere urgentie kan krijgen ofzo.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 00:27

Aan je reacties te zien, snap je er nog niet veel van Ts, dus mijn tip is lees je even goed in.

En daarnaast ga je voorlopig inderdaad geen huisje krijgen op inschrijftijd, maar blijf inderdaad reageren op de lotingwoningen.
In Rotterdam heb je ook de direct-kans woningen. Daarbij wordt gekeken naar degene die als eerste reageert. En die woningen komen ook altijd op een bepaald tijdstip op de site. Je kan even navragen of dit in Leiden ook zo is. Zo ja dan kan je daar dus rekening mee houden en heb je weer een grotere kans op de woning.

Ik heb me trouwens ook meteen ingeschreven toen ik 18 werd en raad dit iedereen ook aan. Ookal heb je een koophuis, goede baan, etc. Je weet maar nooit of je het in de toekomst nodig hebt. Als je een huisje vindt, zou ik je dus aanraden je daarna gewoon weer opnieuw in te schrijven.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 00:28

Zeker handig maar eigenlijk slecht dat dat moet en ik vind het eigenlijk ook slecht dat het daarom gebeurt. Het haalt de kansen omlaag voor mensen die het echt nodig hebben. Maar dit is weer een hele andere discussie.

TS, ik zou toch gewoon maar op kamernet gaan kijken.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 00:30

nuscaniels schreef:
Begrijp je redenatie en zou hetzelfde down maar als je aan de andere kant zit is dat best frustrerend

dat snap ik. eigenlijk is het systeem flink mislukt als je je jaren van tevoren preventief moet inschrijven...

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 00:39

Toevallig zijn mijn vriend en ik twee weken terug verhuisd naar Den Haag, dus redelijk in de regio. Omdat wij beiden nog student zijn (ik studeer in december af), duurde dit allemaal erg lang. We stonden beiden niet ingeschrevenen voor een sociale huurwoning maar op de reguliere woningmarkt kwamen we ook niet mee door het lage aanbod en de hoge vraag. Inschrijven bij woningenet etc hebben wij wel gedaan, maar hadden wij niks aan door de korte inschrijftijd. Op de particuliere sector stonden er voor elk appartement waar wij van dachten dit kunnen we betalen en is net niet te klein voor 2 personen mensen in de rij met een veel hoger inkomen...

Uiteindelijk is het gelukt door 1 perfect getimed belletje naar de oude verhuurder van een vriend van mij. En nu wonen we in een veel ruimter, netjes onderhouden appartement op een top locatie. Had nooit durven dromen dat het appartement dat we uiteindelijk zouden krijg dit was.

Kortom: het is net geluk hebben, vooral in grote steden en in de randstad, maar ik zou er niet van uit gaan dan je binnen nu en een aantal jaar via woning net aan een sociale huurwoning komt, lotingen daar gelaten.

Edit: heb je antikraak al overwogen? Je zou je kunnen aanmelden bij Ad Hoc of andere beheerders die aanbiedingen hebben in Leiden.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 01:04

Ja geduld meid. Als het allemaal zo eenvoudig was als jij dacht hadden we dat hele woningnoodgedoe hier niet.
Anrikraak,grotere kamer viavia huren, of vakantiehuisje/caravan verwarmd met erbij dat je wel je bij je ouders ingeschrev n blijft staan.
Anders verkassen naar buiten de Randstad. In Zeeland, stukken van Drenthe, Friesland/oostengeoningen of net over de grens.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 01:24

Sabri schreef:
Anders verkassen naar buiten de Randstad. In Zeeland, stukken van Drenthe, Friesland/oostengeoningen of net over de grens.

Want dat ligt zo lekker in de buurt van Leiden :))

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 01:28

Sheran schreef:
Zeker handig maar eigenlijk slecht dat dat moet en ik vind het eigenlijk ook slecht dat het daarom gebeurt. Het haalt de kansen omlaag voor mensen die het echt nodig hebben. Maar dit is weer een hele andere discussie.

TS, ik zou toch gewoon maar op kamernet gaan kijken.

Wanneer heb je het echt nodig? Als je gaat scheiden op je 30ste? Of als je 30 bent en nog bij je ouders woont? Of als je gaat scheiden en 3 kinderen hebt. Wat mij betreft halen ze de loting woningen er uit. Ik stond 8 jaar ingeschreven en kwam steeds hoger in positie toen kwamen de loting woningen er in en toen waren er dus een stuk minder huizen waarop ik kon reageren met in schrijf tijd. Waardoor ik lager in positie kwam omdat er minder huizen waren en meer mensen op reageerde.
Laatst bijgewerkt door Wesco op 16-11-18 01:40, in het totaal 4 keer bewerkt