Financieel onafhankelijk zijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 21:24

Waar vindt je een huisje voor 21.000? Dan zou ik dat ook wel overwegen, maar je woont er dan misschien ook in de buurt? Hier in de omgeving vindt ik niks voor dat geld. Of begrijp ik het verkeerd?

Prairy

Re: Financieel onafhankelijk zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 21:38

Wij in de buurt van Oss, via marktplaats. Is een stukje van 400m2, met afgekocht erfpacht voor nog 15 jaar. Na onze laatste verhuizing is dat ongeveer een 45 minuten reizen, vandaar dat ik het ook niet voor korte verblijven wil verhuren, ook al levert dat misschien iets meer op.

We willen hier op ons eigen terrein in 2020 en oude schuur grotendeels vernieuwen (lees, de staanders laten staan en de rest vervangen) en er een luxe huisje van maken voor kort verblijf, een b&b zonder ontbijt zeg maar. Dat is dus meer werk, maar hopelijk ook meer opbrengst. Omdat het op eigen terrein is, kost het jaarlijks minder als het vakantiehuisje. En levert een waarde vermeerdering op voor het woonhuis, waardoor we eerder in de buurt komen van een lager risico tarief in onze hypotheek = 0,3% minder rente).

x_spekkie_x

Re: Financieel onafhankelijk zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 06:00

Prairy, het is dus geen chalet op een vakantiepark?
Voor het bedrag wat jij noemt (zowel aankoop als parkkosten), koop je hier in de omgeving een chalet op een vakantiepark. Die mag je dan officieel niet verhuren voor lange termijn, want je mag er niet ingeschreven staan. Natuurlijk gebeurt dat wel heel veel door het woning tekort. Maar daar zou ik zelf niet op durven gokken.

Wél een prachtige investering!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 07:32

Jawel. Je mag inderdaad niet inschrijven bij de gemeente, je mag er wel 365 dagen per jaar recreëren. De mensen die het huren hebben ook nog een gewoon huis maar vinden dit een fijnere plek. Iedereen blij ;)