Lieve jongeman ...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Re: Lieve jongeman ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:30

Ontzettend fijn zulke mannen kuch
Tipje je kan het contactloos betalen ook uitzetten

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:21

Dankjewel voor de herinnering dat contactloos gedoe uit te zetten :)*

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:36

Wat een rotstreek, maar het gebeurd helaas vaker.
Tot €25,- kun je contactloos betalen. Als je de limiet van €50,- haalt moet je sowieso je pincode invoeren. Meer dan €50,- kan er dus nooit contactloos worden betaald.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:45

Wat fijn dat je het zo snel in de gaten had! Als het de volgende dag was geweest dan had de Gall&Gall misschien ook niet veel meer voor je kunnen betekenen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:03

lifaya schreef:
Mijn scooter werd vorige week bijna gestolen door 3 kinderen zij het niet dat ik een uberstoere Antilliaanse buurman heb die ze had weggejaagd lol. Waren geen snuggere kinderen want ze probeerde het iets verder in de wijk weer en weer zagen mensen het en hadden de politie ingeschakeld en die hebben ze na een intense achtervolging uiteindelijk opgepakt :+ maar mijn scooter staat er nog steeds, buurman houd oogje in het zeil :P

Leuke buurt verder hoor :7 {:}

Hé, dan woon je bij mij in de buurt :+
Wat vervelend van je pinpas zeg! Eigenlijk, als je hem bent verloren waar ik het vermoeden heb (als je echt bij mij in de buurt woont), vind ik het niet zo gek dat je gelijk 'leeg geroofd' wordt.. Ik voel mij hier iig niet prettig, kan niet wachten tot wij genoeg gespaard hebben en verhuizen :oo

Met contactloos betalen kan je per dag max 25€ uitgeven, wat ik begreep. Na een x aantal keer moet je betalen met pincode en bij een bedrag hoger dan 25€ ook. Ik weet dat je met ING gewoon online het contactloos betalen kan uitzetten. :)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:30

LoveUggs schreef:
lifaya schreef:
Mijn scooter werd vorige week bijna gestolen door 3 kinderen zij het niet dat ik een uberstoere Antilliaanse buurman heb die ze had weggejaagd lol. Waren geen snuggere kinderen want ze probeerde het iets verder in de wijk weer en weer zagen mensen het en hadden de politie ingeschakeld en die hebben ze na een intense achtervolging uiteindelijk opgepakt :+ maar mijn scooter staat er nog steeds, buurman houd oogje in het zeil :P

Wat vervelend van je pinpas zeg! Eigenlijk, als je hem bent verloren waar ik het vermoeden heb (als je echt bij mij in de buurt woont), vind ik het niet zo gek dat je gelijk 'leeg geroofd' wordt.. Ik voel mij hier iig niet prettig, kan niet wachten tot wij genoeg gespaard hebben en verhuizen :oo

Met contactloos betalen kan je per dag max 25€ uitgeven, wat ik begreep. Na een x aantal keer moet je betalen met pincode en bij een bedrag hoger dan 25€ ook. Ik weet dat je met ING gewoon online het contactloos betalen kan uitzetten. :)

Is max €250,- op een dag en max €25,- per keer.
Volgens mij moet je na iedere €50,- de pincode minimaal 1 keer gebruiken om weer contactloos te kunnen betalen.

Passadena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:34

Dit is dus de reden dat ik contactloos heb uitstaan. Vind het heel vervelend voor ts, maar hoe moeilijk is het om even 4 nummertjes in te toetsen met de hand erboven

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:37

He ja, hoe makkelijk is het om de verantwoordelijkheid bij TS te leggen?
Het is al triest dat er mensen zijn die dit doen. Al ligt er een pinpas voor je neus, je hebt er niets mee te doen. Het is niet van jou.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:44

Ik vind eigenlijk het voordeel van contactloos betalen wel opwegen het nadeel dat er eventueel 50 euro gestolen kan worden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 22:48

Ik behoud gewoon het contactloos betalen hoor, ga het niet uitzetten. Vind het zeer praktisch, zeker bij haast. Daarbij kunnen ze dan ook geen code aflezen!

En als ik die pinpas zelf ben verloren heeft de dader het zien gebeuren gezien de 2 minuten die tussen de aankopen zat. Dus nee, niet “gevonden” maar willens en wetend gewoon mijn pas opgeraapt net nadat ik het verloren ben, het ook echt zien gebeuren en ervan te profiteren. Kan ook dat die uit Mn zak gepakt is gezien die open stond (zelf gedaan). Ga morgen langs de Gall en Gall. Ben benieuwd :+

Loveugs, je woont ook in de gaarden en dreven? Ik vind het zelf echt geen vervelende buurt, heb altijd hangjongeren voor de deur maar nooit last ervan. En ik moet voor werk vaak midden in de nacht de deur uit. Dus wat dat betreft prima.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:16

lifaya schreef:
Ik behoud gewoon het contactloos betalen hoor, ga het niet uitzetten. Vind het zeer praktisch, zeker bij haast. Daarbij kunnen ze dan ook geen code aflezen!

En als ik die pinpas zelf ben verloren heeft de dader het zien gebeuren gezien de 2 minuten die tussen de aankopen zat. Dus nee, niet “gevonden” maar willens en wetend gewoon mijn pas opgeraapt net nadat ik het verloren ben, het ook echt zien gebeuren en ervan te profiteren. Kan ook dat die uit Mn zak gepakt is gezien die open stond (zelf gedaan). Ga morgen langs de Gall en Gall. Ben benieuwd :+

Loveugs, je woont ook in de gaarden en dreven? Ik vind het zelf echt geen vervelende buurt, heb altijd hangjongeren voor de deur maar nooit last ervan. En ik moet voor werk vaak midden in de nacht de deur uit. Dus wat dat betreft prima.

Ik woon echt achter politie bureau beresteinlaan. (Dat is voor mij iig een gerust stelling) Ik ben hier verder niet zo bekend in de buurt maar het zegt mij wel wat, gaarden en dreven :j Ik heb gelukkig fijne buren hoor, daar niet van, maar de hoeveelheid hangjongeren hier in het park en dronken Polen.. Mannen die naast mijn huis de bosjes inkruipen.. :n Niet mijn buurt haha.

Maar omdat je het had over die 3 jongens van die scooter diefstal.. Ik weet dat dat hier van de week in de buurt was, dus ver weg zou je niet zitten haha

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 23:21

Logisch die polen, je woont naast een Poolse supermarkt lol. Nee joh letterlijk de beresteinlaan afrijden en de bent in de gaarde en dreven, 1 min van jou vandaan ofzo :P we hebben veel hangjongeren hier maar jah, naar mijn ervaring doen ze niks. Die mijn scooter probeerde te stelen waren gewoon kinderen :+ tel ik niet onder hangjongeren. Zie het als mijn persoonlijke beveiliging. Zolang zij voor de deur hangen zal er niet snel ingebroken worden hahaha. Maar ja, zou hier dan weer geen huis willen kopen, wel in de rades.

Maar dit is dus in de Stedes gebeurt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:32

LoveUggs schreef:
lifaya schreef:

Contactloos betalen is met een max van 50 euro per dag en 25 per keer. Je moet idd wel na een aantal keren je pin intoetsen.
Hopelijk vinden ze de jongeman snel
Laatst bijgewerkt door purny op 13-11-18 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:32

Daarom heb ik dat contactloos betalen uitgezet.
Wat een lef dat iemand dat ding mee durft te nemen en ermee durft te betalen.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:37

Ergens vind ik het toch bijzonder dat de bank je het geld terug geeft.
Ik bedoel als je je portemonnee verliest en ze geven het geld uit dat erin zat krijg je het ook niet terug van de bank.

Ik ben blij voor je dat je het terug krijgt daar niet van maar toch vind ik het bijzonder.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:40

Yvje, zelfs als jij geld gaat pinnen en je vergeet het geld eruit te halen en de volgende die gaat pinnen zou het eruit pakken, dan krijg je het nog terug.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:46

Is alleen maar top en daarom loop ik ook amper met cash op zak. Als ze mijn kaart leeghalen is er tenminste een grote kans fat ik mijn geld terugkrijg :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:56

Tutti_Frutti schreef:
En precies om deze reden heb ik het uit staan... Heb ook wel eens verhalen gehoord van horeca-personeel wat hun pinapparaat langs broekzakken of jaszakken haalt om zo niet getapte/bestelde biertjes af te schrijven. Je kan overigens het maximale bedrag per keer volgensmij wijzigen, in ieder geval bij ING wel.

Ik werk in de horeca en vind dit serieus een onzinverhaal :o Denk je dat niemand daar ooit achter zou komen en dat het dan breed in het nieuws zou zijn geweest?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:56

Ik gok dat het gaat om het feit dat de tansactiee sneller achter elkaar lopen en dus daardoor meer transacties gedaan kunne worden. De tijd die het scheelt dat iedereen zijn pincode in moet voeren is best veel. Dan willen ze die enkele keren wel vergoeden gok ik ...

Mijn vadar had wat minder geluk helaas... (oudere man) staat bij de pinautomaat te pinnen en laat zijn protonen met kleingeld vallen de vrouw achter hem helpt hem om alles op de rapen hij draait om pas weg... gaat beten kantoor binnen was zijn hele AOW pension eraf gehaald ...
bleek zelfs dat de vrouw die hem
Hielp we bij hoorde ... helaas kreeg hij geen cent terug zn hele maand leef geld was weg ...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:57

kimmysan schreef:
Ik vind eigenlijk het voordeel van contactloos betalen wel opwegen het nadeel dat er eventueel 50 euro gestolen kan worden.

Dit ja :)) Alsof er ooit een bedrag op mijn pas staat dat interessant is voor iemand :')

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:11

kimmysan schreef:

Ik ook.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik verder ook geen megabedragen op mijn betaalrekening laat staan. Voor het geval dat ik mijn pas kwijt raak én ze mijn pincode kunnen kraken... :o

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 10:57

Geld staat inmiddels op mijn rekening weer. Kan er helaas niks mee gezien ik geen pas heb lol maar dat ging best snel.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:05

RoyceMack schreef:
Yvje, zelfs als jij geld gaat pinnen en je vergeet het geld eruit te halen en de volgende die gaat pinnen zou het eruit pakken, dan krijg je het nog terug.

Nee hoor, bij de Rabo in ieder geval niet. Die hebben alleen gekeken of de automaat het weer ingeslikt had en verder niet. Ik kon mooi fluiten naar die 70,-

Ik heb voor mijn vader toen hij nog leefde het contactloos betalen ook uitgezet, zelf heb ik het er nog wel op zitten. Vind het inderdaad erg makkelijk en wel fijn dat ze dan je pincode ook niet kunnen zien.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:55

Jeetje zeg, de brutaliteit van sommige mensen. :oo
Fijn dat je je geld terug hebt, hopelijk heb je ook snel een nieuwe pas!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:13

lifaya schreef:
Geld staat inmiddels op mijn rekening weer. Kan er helaas niks mee gezien ik geen pas heb lol maar dat ging best snel.

Wat fijn zeg dat je het geld terug hebt. Betaalt de bank dit gewoon? Dat had ik niet verwacht.