Waar en hoe zou jij het liefste wonen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:45

Behoorlijk vlak bij mijn paard,en bij een treinstation, klein maar fijn huisje zodat ik op de begane grond kan slapen of verdieping 1 en niet hoger, leuk tuintje, en buren die niet roken en vrij rustig zijn.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:48

Ik woon op het moment in Amsterdam, in een studio van 30 m2. Ik zou echt super graag een huis willen met 1 of 2 slaapkamers en een fatsoenlijke woonkamer. En een mooie grote keuken, ik hou echt van koken. Dichtbij mijn werk ook graag. Ik wil graag gezelligheid om me heen, dus leuke kroegjes en restarauntjes op loop afstand, of evt fiets afstand. Dus op het moment toch wel het liefst in Amsterdam of Haarlem.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:53

Ik woon voor 99% in ons droomhuis. 100m2 300m2 perceel oppervlakte, 2 onder 1 kap, 22 meter achtertuin, 10 meter voortuin,ruime schuur eigen parkeerplaats, 4 slaapkamers, open keuken, bijkeuken,
openhaard ,rustige straat aan het park, 10 van de winkels, 20 min van de binnenstad. Ze gaan helaas in het park wel villa's bouwen maar dan nog zitten de buren op 40 meter afstand.

Als ik dit huis kon oppakken en in het bos kon neer zitten van het 100% droomhuis.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:55

Ik woon nu op zich heel mooi, op het platteland, paardenwei aan huis, veel ruimte, maar niet helemaal onbewoond en redelijk dicht bij winkelcentra.. geen verkeer in de straat behalve bewoners.. en vlakbij het bos.

Maar uiteindelijk willen we graag op een boot gaan wonen, en dan ook daarmee op reis.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 16:06

Ik zou graag net buiten de stad willen wonen. Zodat alles wel nog bereikbaar is met de fiets maar de woning ook nog wat betaalbaar blijft. En je niet te veel overlast hebt van dronken mensen die ronddwalen in de stad.
Liefst ook wel ergens waar een leuk bos in de buurt is voor mijn toekomstige hond (ooit). De stad waar ik wil wonen weet ik eigenlijk nog niet... Gaat erg afhankelijk zijn van waar ik werk ga vinden.

Voor mijn woning zelf zal ik volgens mij voor sommige mensen wel een heel raar idee hebben... :') Ik wil namelijk mijn slaapkamer en living graag in één 'geheel' hebben, eigenlijk gewoon geen aparte slaapkamer dus. Van vroeger ben ik het al gewend om in de living te slapen. En nu thuis en zeker op kamers zit ik bijna altijd in mijn kamer, het is soort van gewoon een 'veilige' omgeving voor mij.
Ik heb gemerkt dat wanneer ik bij mensen thuis bleef slapen om op de honden te passen ik totaal niet in slaap kon vallen als ik de hele dag in de living zat en dan naar de slaapkamer moest, ik ben dan direct terug klaarwakker, val moeilijk in slaap, krijg zelfs nachtmerries... :+ Dus hoe mooi de logeerkamer ook was vond de poetsvrouw mij altijd op maandag en vrijdag terug in de zetel, die vrouw moet ook wat gedacht hebben.. :')
Nu, als ik samenwoon en samen slaap met iemand is een aparte slaapkamer wel doenbaar en kan ik ook gewoon slapen, maar alleen, neh.

En verder; eventueel een tuintje of terras, een oké keuken en badkamer (een regendouche of een douche met goede druk op <3), liefst een open, halfopen of goed geïsoleerde woning want ik wil wel wat lawaaimakers houden (vogels :+ ) en ik ben blij. :') Ik heb niet echt veel behoefte aan 'luxe', vind dingen meestal net iets leuker als het allemaal wat imperfect lijkt te zijn. :D
De vraag is alleen; waar vind je in godsnaam een woning zonder slaapkamer. :')

Waar ik nu op kot zit is het eigenlijk perfect gewoon. Zit dichtbij de stad, dichtbij verschillende parken, dichtbij een bos, de douches zijn iets minder maar hé. Mag zelfs huisdieren houden van de huisbaas. Alleen wat te weinig tijd voor een hond op dit moment en denk niet dat ik hier na mijn studies nog mag blijven zitten. xd

Edit; een studio of een loft zou natuurlijk gaan. Maar dat is dan weer appartement-achtig. En veelal ook duur... _O-
Laatst bijgewerkt door DezeNaam op 11-11-18 16:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Waar en hoe zou jij het liefste wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 16:11

Lekker buitenaf, boerderij met wat grond.

Als goed is gaat mijn wens over aantal jaar in vervulling <3 Nemen boerderij over van schoonouders.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 16:13

Ik woon nu in een rijtjeswoning met 3 slaapkamers en een aardige tuin op steenworp afstand van het centrum van een vrij groot dorp. Overal dichtbij, prima buren, dus in principe zit ik hier gewoon goed.

Het liefst zie ik ons verhuizen naar een huis op het platteland met een leuk stukje grond erbij. Niet te groot huis, een oud opknapboerderijtje zou leuk zijn, stille omgeving. Als ik mijn zijn krijg staat dit huis in Zweden, helaas wil mijn vriend niet zo ver weg van familie en vrienden. Duitsland is wel een optie, maar ik vermoed dat we in Nederland blijven plakken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 16:26

@Dezenaam, een vide of loft zou dan inderdaad een idee zijn.
Die zie je vaak bij tiny houses. Ik vind dat ook geweldig <3

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:10

Ik zou graag aan zee willen wonen.
Een paar keer per jaar gaan we richting de kust en het voelt altijd zo thuis en goed.
Buitenland of aNederland dat maakt dan niet uit.
Misschien als je er woont is het heel gewoon....
Wij wonen nu vlakbij het bos, hoevaak gaan we nu daadwerkelijk de bossen in?
Veel te weinig!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:20

sureido schreef:
Grappig dat iedereen van de stad zegt dat een trekker geen geluidsoverlast is. Wil er geen discussie over beginnen maar heb al heel vaak wakker gelegen van de boeren om me heen. Ik woon trouwens ook in Tilburg op kamers maar heb geen last van buren oid. Denk dat ik geluk heb :+ De stilte als de boeren niet aan t werk zijn is trouwens wel heerlijk en de vogeltjes.

Vind ik ook grappig. Vooral in het maissnij seizoen waarin ze tot diep in de nacht doorgaan met mais afhalen heb je best wel ‘last’ van trekkers :')

Maar ik zou voor geen goud in de stad willen wonen. Ik woon eigenlijk al perfect. Lekker in een klein dorp, zou wel een iets groter huis willen, met meer tuin. Maar ja, dan heb je ook weer meer werk enzo :P

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:25

sureido schreef:
Grappig dat iedereen van de stad zegt dat een trekker geen geluidsoverlast is. Wil er geen discussie over beginnen maar heb al heel vaak wakker gelegen van de boeren om me heen. Ik woon trouwens ook in Tilburg op kamers maar heb geen last van buren oid. Denk dat ik geluk heb :+ De stilte als de boeren niet aan t werk zijn is trouwens wel heerlijk en de vogeltjes.

Ik denk dat je op mijn reactie doelt. En ik zeg helemaal niet dat jullie geen overlast hebben. Ik bedoel precies jouw laatste regel.. :j Wij wonen in het centrum van een grote stad (brengt heel veel voordelen met zich mee en we kenden de nadelen ook), maar “de stilte als de boeren niet aan het werk zijn” is hier gewoon niet, nooit. Niet ‘s nachts, niet overdag, niet in het oogstseizoen en ook niet daarbuiten. Altijd geluid, altijd herrie.
En eerlijk, in Nederland wonen we zo dicht op elkaar dat je altijd wel iets kan bestempelen als overlast..

Als je dan, zoals in dit topic omschreven, de keuze hebt in hoe dicht je je buren bij je wilt hebben en of je naast een veehouderij gaat wonen of niet.. dat zou perfect zijn :j

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:30

Buitenaf, een klein huis (niet in de zin van tiny house oid, maar we hoeven geen 3 slaapkamers oid) met voldoende grond om een mooi stuk voor de pony's te hebben. In bosrijke omgeving met ruiterpaden. Ik hou van een wat oudere stijl huis, maar ben ook een beetje lui dus geen rieten dak of veel hout. En dan nog graag ergens gelegen dat we geen uren naar ons werk hoeven te rijden.
Shoppen doe ik online en boodschappen kunnen we ondertussen ook laten bezorgen, dus nabijheid van winkels is dan weer geen eis.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:32

linnie050 schreef:
Een paar keer per jaar gaan we richting de kust en het voelt altijd zo thuis en goed.
Veel te weinig!

Gewoon bos in gaan! Het is zo mooi en ook goed voor je geest.
Ik ben er bijna dagelijks wel te vinden. Meestal dichtbij huis aan de wandel met paard maar in de weekenden zoeken vriend en ik vaak een stuk bos uit waar we weinig komen en gaan daar wandelen.
Ik woon hier (Veluwe) alweer 8 jaar, maar we ontdekken nog steeds nieuwe stukken. Of we gaan bij schemer om wild te spotten...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:36

Dat is vervelend Anne. Ik snap wel dat in de stad het heul frustrerend kan zijn. Maar bedoelde meer in de zin van: onderschat het lawaai van de boeren niet :') :Y) ik heb allebei de uiterste meegemaakt dus midden in Tilburg en op het platteland en ja in Tilburg moest ik wel wennen en toen zat ik ook nog aan de straat kant (besterd dus echt druk) en idd wel geschreeuw enz. Maar nu zit ik aan de andere kant en heb ik nooit last van de straat. Dat scheelt natuurlijk al een hoop!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:42

Ik heb altijd als klein meisje in de buurt van het strand willen wonen met wat ruimte. Mag een dorp zijn met buren maar wel 2 onder 1 kap of vrijstaand.

Maargoed, woon nu 2 onder 1 kap in een klein dorpje met supermarkt en huisarts, Grieks restaurant, snackbar, dio en dorpshuis op loopafstand op 5 minuten van de snelweg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:50

Ik woon ansich al prima

Liefst gewoon in de the middle of niks , huisje hoeft niet groot een mooie grote lap grond met wat dieren . (Eigen vlees 'verbouwen') , een moestuintje erbij met een kas. Buren is geen probleem , dichtbij of ver ..

Dromen mag :)) , en als ik toch droom dan wel zo gelegen dat ik met een luchtballon in mijn eigen land kan opstijgen _O-

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:09

Ik heb niets meer te dromen. Ik woon perfect: klein, rustig maar centraal, ruime tuin, privé oprit met de 2 buren, eigen parkeerplaats, honden welkom, en het huisje zelf is zeer charmant. :)

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:12

Wij hebben vorig jaar onze droom plek gekocht. Buitenuit in het bos maar ook vlakbij het water. Huis heeft een totaal oppervlak van 196m2, 7.5 hectare grond en bos, stal van 380m2 rijbaan, longeerring en kilometers bospad direct vanuit huis. Dichtstbijzijnde winkel 10min en stad 25min.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:20

wendely schreef:
Wij hebben vorig jaar onze droom plek gekocht. Buitenuit in het bos maar ook vlakbij het water. Huis heeft een totaal oppervlak van 196m2, 7.5 hectare grond en bos, stal van 380m2 rijbaan, longeerring en kilometers bospad direct vanuit huis. Dichtstbijzijnde winkel 10min en stad 25min.

:wow: you are living my dream :D
En de dichtste buren op een kilometertje of 2 ? :+
Alleen jammer dat het bij jullie zo koud is :brr: :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:23

linnie050 schreef:
Veel te weinig!

Ik heb aan de kust gewoond (niet op loop-/fietsafstand maar op de fiets naar de manege en dan te paard een uurtje naar het strand kwam ik er in de zomer 3-4x per week en in de winter ook nog wel minimaal 2x per maand.
Woon nu aan de Veluwezoom, ben er echt wel 4-5x per week in het bos te vinden :j
Vind dit eigenlijk leuker dan het strand, al mis ik de zee wel en gaan we een aantal keer per jaar en minimaal 1 vakantie per jaar naar zee.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:32

Ik woon nu echt niet slecht, buitenaf, pony's aan huis en aan een enorm rustige weg (tractors daar gelaten) maar dromen mag altijd ;)

Ik zou graag een huis hebben met meer grond zodat ik ook een rijpaard kan houden. En liefst een plek waar ik mijn kippenhobby kan uitbreiden/uit de hand kan laten lopen. Verder zou een mooie omgeving ook gaaf zijn voor wandelen/mennen/buitenrijden. Oja, en de omgeving moet minstens zo rustig zijn als waar ik nu zit (geen vliegtuigen te horen, geen trein, geen snelweg of n-weg).

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:32

sureido schreef:

Ik ben opgegroeid op een boerderij en dus niet in de stad. Maar ik vind een trekker ook absoluut geen geluidsoverlast geven of het loeien van koeien.
Vind het juist een heel fijn, vertrouwd geluid. :o

Vind "stadse" geluiden juist heel veel vervelender.
Daarom zoeken we ook echt aan de oostkant van het land.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:35

Ik woon in een apartement met tuin en mijn paarden staan op weides, ik zou graag willen dat alles bij elkaar komt. Eventueel een aparte veulenweide maar thats it. En zou willen dat ons andere bedrijf ook via huis zal zijn ipv apart, dat reisen is niks voor mij!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:41

Ik woon al ongeveer waar ik het liefst wil wonen.
Op 3-4 minuten met de auto van het centrum af waar een goede bakker en een aldi, Okay en Delhaize liggen.
Mijn andere buren wonen op 20 meter, andere buren nog verder.
Ik woon langs een fietsroute en een redelijk rustige weg, op 500 meter van een ruiterroute.
Kijk uit over boerderijen en weiland, en omdat ik kortbij een beschermd natuurgebied woon en omring ben door landbouwgrond is de kans erg klein dat ik rondom volgebouwd ga worden met huizen.
Grote tuin volledig omheind zodat de honden de hele dag buiten kunnen lopen. 5 stallen en 2 noodstallen aan huis, met buitenpaddock en weiland.
Op het feit na dat er nog het een en ander opgeknapt moet worden zou ik er voor het gemak liefst nog wat meer grond bij willen hebben maar voor de rest woon ik hier HEERLIJK!

Lees in de reactie onder dit bericht iets over luidruchtige boeren. Het land tegenover mijn huis is van een boer die levert aan Noliko. In het seizoen kan ik wel eens een week vloeken omdat zij vaak s'nachts de bonen uitdoen zodat de fabriek overdag blijft draaien. En ze spuiten abnormaal vaak maar voor de rest kan ik me nergens aan ergeren. Vind het boerengeluid wel leuk eigenlijk.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:48

Ik woon nu 4,5 jaar in mijn droomhuis op een droomplek. Huis is 195 m2, perceel 850 m2. Grote schuur, meest fantastische buren. In een gehuchtje maar met 5 minuten in een grotere plaats met winkels. Bossen vlakbij en weilanden met riviertjes achter ons (2 huizenblokken er nog tussen). Paard staat tegenover me, bij de overburen (als je de kans krijgt buren met je paard te worden moet je de kans aangrijpen als dat huis te koop komt :)) ). Werk op 7 autominuten, toen we meer als half zo dichtbij woonde deden we er langer over.