En toen was ik de zeurende buurvrouw

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lizz

Berichten: 8900
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:06

Gewoon je eigen vuilnis erbij zetten :')

Nee hoor grapje :D

Maar ik neem aan dat er regels zijn vanuit vve en dat iedere zich hier aan moeten houden mbt huur contract. Misschien deze regels eens in de bus gooien of dit aankaarten bij de vve.
Want ivm brandveiligheid moet de vluchtroute toch vrij zijn.

Gini
Berichten: 17991
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:09

Maar je focust je nu heel erg erop dat jouw buren, achter gesloten deuren, niet wetende dat er iemand meeluisterde, de uitspraak gedaan hebben 'sstt, anders komt de buurvrouw weer zeuren'. En je vat dat heel negatief op, waarschijnlijk negatiever dan zij bedoelden. Ik sta ook vaak in de douche te zingen, mijn buren zullen af en toe ook wel denken 'staat ze weer te kwelen'. Maakt toch niet uit?

Maar door zo negatief te denken, ga je er eigenlijk bijna helemaal (ik zeg bijna :D) aan voorbij dat ze gigantisch meegedacht hebben met het probleem van de hond en dat ze erkennen dat jij het een probleem vindt. Jeetje zeg, een extra hond erbij nemen, dat is echt niet iets wat je zomaar doet als het je niet kan schelen. En juist het feit dat ze daarna zegt 'ssst, of de buurvrouw komt weer zeuren' wilt zeggen dat het haar niet in haar koude kleren gaat zitten. Dat ze echt wil dat de hond stil is omdat jij er last van hebt. Dat ze er dus nog altijd mee bezig is om dit probleem op te lossen en dat ze niet zoiets heeft van 'ja ja, ouwe zeur, mijn hond doet wat die wil, deal with it'. Die instelling heeft ze zeker niet.

Think positive!

anca

Berichten: 1815
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:12

mvdende schreef:
Meerdere zeer ervaren hondentrainers hebben aangeven dat hij hier gewoon doorheen moet. Dat ik hem eigenlijk vaker alleen moet laten. Dat doe ik dus liever niet. Hij is maximaal 3 a 4 keer per week een aantal uur alleen.

Ik blijf dus al zoveel mogelijk thuis, maar ik moet ook eten! En die bezorg service zijn veel te duur. 1x in de week ben ik dus een avond weg. Van 19:30 tot 22:30 a 23:00.

Aan de andere kant heb ik vorig jaar bijna een half jaar 's nachts wakker gelegen van een verschrikkelijke huilbaby. Daar hebben de buren mij niet over gehoord. Dus vind eigenlijk dat ze nu niet moeten klagen.



Even off-topic maar dit gedrag is echt af te leren hoor . Je moet beginnen met halve minuutjes opbouwen en heel voorzichtig naar meer. Echt heel veel aandacht aan besteden en niet overhaasten.
Ken je de koekjestrommel methoden ga dat maar eens doen en verder niet s avonds alleen laten . Ik zou er al buur echt gek van worden zo'n blaffende hond s avonds laat.

Voor TS vind ik het echt vervelend en ik hoop dat je door praten de mensen toch op andere gedachten kunt brengen

Niece
Berichten: 1516
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:21

Die opmerking van ´dan komt de zeurende buurvrouw weer´ zou ik niet te zwaar opvatten. Het bekt nou eenmaal makkelijker dan ´sssst, anders komt de buurvrouw die zich hier al dan niet terecht aan stoort langs om dat aan te geven´. ;)

Heel vervelend! Ik zou de stankoverlast van de vuilniszakken wel met ze bespreken. Dat is gewoon vies en niet nodig :) Misschien zien zij daar de ernst niet van in.

snuffie123
Berichten: 1289
Geregistreerd: 10-06-15

Re: En toen was ik de zeurende buurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:55

Ts hier ook ervaring vanaf de andere kant. Wij hebben een buurman die ook last heeft/had van de hond. Als wij van huis zijn, blafte hij blijkbaar ook. Wisten wij niet. We hebben geprobeerd dit op te lossen (maar met het proberen wil het niet altijd meteen weg gaan). Geef het dus even de tijd! Denk mee inderdaad, maar zo te horen doen ze al hun best.

Mag ik vragen hoeveel die hond dan blaft? Onze buurman gaf ook aan dat hij achter elkaar blaft. De andere buurman gaf echter aan dat hij hem helemaal niet hoorde. Wij hebben hem toen eens een aantal keer opgenomen. Bleek dat hij in die 4 uurtjes in totaal ongeveer een kwartier blafte. Erg vervelend natuurlijk, maar heel wat anders dan achter elkaar door 4 uur lang.
Onze hond zit nu in de ochtend (dan blaft hij amper) eventjes alleen en daarna komt de oppas hem ophalen. Buurman zal hem echt nog wel horen af en toe, maar dat hoort nou eenmaal ook bij een flat.

Maargoed buurman werd ook boos als wij met schoenen in huis lopen. Muziek eventjes wat harder zetten, de deur een keer dichtwaait of als wij de stoelen schuiven, stofzuigen, iets laten vallen, etc.

Als de hond blaft zeg ik idd dus ook weleens, shht anders komt de buurman weer. Maar de keer daarna (als ik bijv iets laat vallen) zeg ik sorry buurman. Neem dat zinnetje dus niet te zwaar op, dat wordt helemaal niet zo bedoeld. Het is alleen zo dat het niet alleen vervelend voor jou is, maar ook voor de andere partij. Die doen dit echt niet met opzet. Blijf dus gewoon vriendelijk en zoek beide naar een oplossing. Een beetje geluid heb je nou eenmaal ook wel van elkaar te accepteren in een flat.

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 14:17

Herkenbaar dit, hier hebben wij ook anderhalfjaar last van gehad. Ouder hondje, wanneer de buren weggingen, blafte het beestje net zolang tot de buren weer thuis waren. Meerdere keren aan de deur geweest, maar zonder oplossing. Het hield pas op, toen het beestje overleed. Ik ben gek met dieren, mijn hondje is alles voor mij, maar ik was echt blij dat we van het geblaf af waren :o zelfs de buren naast ons hadden last van het geblaf (gehorige huisjes).

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:39

Amanda schreef:
We konden het slechter treffen hoor. Maar dit is gewoon even een irritatiepuntje. Vooral omdat 1x een gesprek ook blijkbaar als gezeur wordt gezien. Ik heb ook het idee dat ze mijn gesprek veel groter maken dan dat het bedoeld was. Ze hoeven van mij ook echt niet op hun tenen te lopen.

En ik heb dan juist weer het idee dat jij de opmerking van de buuf tegen nota bene haar hond veel groter maakt dan bedoeld. De meeste mensen praten onder elkaar (of tegen de hond) veel minder genuanceerd over anderen en vaak ook nog met overdrijvingen, dat is niet eens altijd naar de persoon gericht maar is soms gewoon gemakkelijker om te kanaliseren (in dit geval dat ze zich opgelaten voelt omdat haar hond blaft).

Ze heeft het niet tegen jou gezegd, ook niet tegen een andere buur, dus volgens mij maak jij het zelf veel te groot.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: En toen was ik de zeurende buurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 15:04

Bekend verhaal alleen hier ipv hond een gezin met 5 kinderen op 55 vierkante meter wat non stop van s’ochtends tot savonds laat de boel verziekt.. ik heb alles al geprobeerd dus nu is het hard sparen en dan maar verhuizen.. succes! Hopelijk dringt het tot ze door met het vuilnis en zo

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: En toen was ik de zeurende buurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 21:59

Dat klinkt vreselijk Melissa, ik hoop dat je snel wat anders hebt.

Daihyo

Berichten: 88140
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 15:39

Verhuizen ga ik zeker niet. Ik woon er net een jaar :+

Het vuilnis lijkt opgelost te zijn. Deze week in ieder geval geen last +:)+
Een van de andere buren heeft het ook aangegeven.
De hond (of beiden) jankt nog wel veel zodra ze alleen zitten. Soms nonstop gejank. Soms alleen het eerste kwartier/half uur wat janken en keffen en daarna is het stil.
In de ochtend zijn ze vaak wat stiller. Gaan de buren in de middag weg is het nonstop geluid. Alsof ze in de ochtend nog wel veel slapen, maar in de middag echt wakker zijn.
Ik heb er zelf weinig last van momenteel, want ik ben veel aan het werk en in de avond is er vaak iemand thuis beneden. Mijn vriend is nu ziek thuis en die hoort het overdag wel veel.

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: En toen was ik de zeurende buurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:52

Vreselijk zo'n jankende hond in een flatgebouw. Je staat er in elk geval niet alleen voor, de andere buren hebben er ook last van.

KarmaChansy

Berichten: 6932
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:56

ik zag dit en moest gelijk aan je topic denken :+ wel fijn dat het vuilnis nu opgelost lijkt.

Afbeelding