Keuzestress om ketting van Tiffany and co! Iemand ervaring?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:24

AlwaysH schreef:
Maar ze vraag 1 of 2, niet wel of niet.
Zijn hartjes niet tijdloos dan? ;)

Nee ik vind hartjes sierraden kinderlijk. Er komt nog een edit:

Men moet vooral kopen wat men mooi vindt, mijn trouwring zal ook niet iedereen bevallen.

Maar voor dat geld van zo'n ketting zou ik eerder een mooi ringetje laten maken met inscriptie. En dan bij je afstuderen er een mooie diamant in laten zetten.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 07-11-18 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:25

En dat jij het niet tijdloos vindt.. ts heeft toch zeker zelf te kiezen wat ze mooi vindt? Ik vind het een mooie hanger, en als iemand in mijn gezin er mee aan kwam zou ik hem met liefde dragen. Ook als ik 80 ben.. ik snap niet waarom niet? Het is een simpel elegant hangertje met een mooie herinnering..
Althans, dat vind ik dan.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:27

lieveli schreef:
AlwaysH schreef:

Nee ik vind hartjes sierraden kinderlijk. Er komt nog een edit:

Zij niet dus dan vraagt ze welke van de twee. :P Straks gaat ze zich rot voelen omdat jij het kinderachtig vindt. Het is maar net hoe je iets neerzet (heb je vast vaker gehoord).

Ik vind hartjes zelf wel tijdloos en rustig, dus de zilveren zou ik zelf kiezen! :j

Urbanus

Re: Keuzestress om ketting van Tiffany and co! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:28

Nee nog nooit gehoord.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:29

Vind ik ook hoor. Mijn mama draagt ook nog een hartjesketting, ook naar haar werk. Daarnaast is het nou niet echt een groot opvallend roze hart ofzo. Ik vind het een mooi, elegant klein kettinkje. Smaken verschillen...

Maar wat ik al eerder zei Ts, misschien is het ook leuk (aangezien je het van je ouders krijgt) om je ouders te laten kiezen welke het wordt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:30

Van harte met je propedeuse, TS! Ga eens bij een juwelier naar binnen, die hebben voor dat bedrag ook leuke dingen liggen, kun je ze passen, desnoods neem je je huidige sieraden mee, en een betere keuze maken.
Want eerlijk? Ik denk dat je hier spijt van krijgt als je 40 bent.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:35

Maar wat heet spijt? Heeft niet iedereen dingen in zijn leven waar je spijt van hebt of zou kunnen krijgen?
En dan is dit een hanger.. die is tijdloos en verslijt niet. De herinnering zal onlosmakelijk verbonden zijn met deze hanger. Dat an sich is toch al mooi?

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 17:09

Pluttersput: Dank je! Het zou inderdaad fijn zijn als sommigen hun mening iets subtieler weer zouden geven, maar iig bedankt voor alle meningen!
Het is inderdaad al een heel mooi bezit, ook al draag ik het later minder/niet. Eventueel kan ik het ooit doorgeven aan kinderen/nichtjes etc. als zij het dan mooi vinden.

Snuffie123: Klopt, dat is een goeie! Ik zei het mijn moeder net maar zij vond het super lastig om te kiezen en wilde graag dat ik er eentje uit zou kiezen zodat zij zeker weten 'de goede' koopt.

Palmera: Ik snap wat je bedoelt! Maar ik denk dat ik één van deze kettingen toch nog best lang zal dragen, ook al ben ik ouder. Waarschijnlijk koop/krijg ik nog genoeg andere sieraden en kan ik het ook niet dagelijks dragen (dus ook deze niet). Maar bedankt voor de tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 17:17

Heb je nu alleen online gekeken of ook al bij een juwelier? Want in het echt is toch veel beter beoordelen, vooral voor zoveel geld, ik zou dus naar een juwelier gaan met je andere sieraden. Ook ga ik met een aantal anderen mee dat je voor dat geld wel iets 'specialers' kan krijgen, ik vind ze vrij eenvoudig, maar dat is ook moeilijk beoordelen van een foto.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 17:19

Relaxed schreef:
Heb je nu alleen online gekeken of ook al bij een juwelier? Want in het echt is toch veel beter beoordelen, vooral voor zoveel geld, ik zou dus naar een juwelier gaan met je andere sieraden. Ook ga ik met een aantal anderen mee dat je voor dat geld wel iets 'specialers' kan krijgen, ik vind ze vrij eenvoudig, maar dat is ook moeilijk beoordelen van een foto.

Ben laatst nog bij een juwelier geweest, maar vond er weinig denderents tussen zitten voor dat geld. Vooral dingen waar ik al veel anderen mee zie (of iets soortgelijks) en dat vind ik dan toch wat minder.
Heb deze ketting niet in het echt gezien (bij de Tiffany's), wel bij iemand anders die hem om had (kwam ik tegen in de stad haha!).

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 17:45

Ik zou voor de zilveren gaan. De roze vind ik inderdaad nogal kinderlijk overkomen.
Edit: bovendien bestaat het gevaar dat de roze kleur loskomt na verloop van tijd. Of dof wordt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 17:55

lieveli schreef:
AlwaysH schreef:
Jeez, mensen! Ik erger me kapot aan alle reacties hier die gaan over hoe kinderachtig jij het vindt! Dat maakt toch helemaal niet uit? :roll: :')

Ik vind de zilveren het leukst, kan je ook bij veel meer combineren; meer waar voor je geld! Niet?

Wohhhh doe even chill. Het is een eerlijk antwoord en het lijkt mij zo'n belangrijk cadeau dat je toch liever iets tijdloos hebt wat je met plezier nog tot je 80e draagt.

Letterlijk :P Wij kregen bij het afstuderen van mijn ouders een heel mooi horloge dat gegraveerd was met de datum etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 02:58

Ik heb zelf de infinity ketting en een aantal bedels, de Tiffany & co tas, doosje en lollipop.

Het zijn gewoon sierraden, valt verder weinig over te zeggen. :P

max_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 04:17

Ik snap juist wel dat je voor zo’n ketting kiest! Het is niet te spectaculair, dus makkelijk te combineren in het dagelijkse leven. Ik heb altijd met sommige kettingen die heel mooi en apart zijn, dat je dan net de juiste outfit aan moet hebben om ze te kunnen dragen.
Heb zelf ook een ketting van Tiffany, maar wikkel hem soms om mijn pols en draag hem dan als armband. Ook leuk voor de afwisseling!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 04:43

Allereerst: gefeliciteerd! En wat leuk dat je van je ouders een cadeau mag uitzoeken.

Een opmerking die ik hier nog niet zie, maar waaraan de ketting mij doet denken, is dat het een sieraad is voor 2 geliefden waarvan elk een hart draagt ... En in dat opzicht vind ik hem voor de gelegenheid niet gepast.
Maar ik kan me ook vergissen...

Los daarvan denk ik dat je voor de prijs wat mooiers kan kopen. Ik vind de ketting er veel goedkoper uitzien dan dat hij geprijsd staat.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 04:53

Gewoon doen, hoor :j Ik heb er ook eentje (een enkel hartje) en ja, duizend mensen hebben ze, maar ik heb hem bij de Tiffany & Co in New York gekocht en het was het eerste sierraad dat ik voor mezelf kocht dat "echt" was en duurder dan een ketting uit de H&M, met mijn eerste werkgeld. Zolang jij hem mooi vindt, toch?

Moet trouwens zeggen dat de kettingen in het echt mooier zijn dan op de foto. Ze zijn subtieler en de letters vallen minder op. Het zilver is ook mooier. En in het echt schreeuwt het veel minder Tiffany & Co.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-18 09:36

Hoi!
Bedankt voor alle reacties!
Mijn moeder heeft de roze besteld! Hopen dat hij op tijd binnen is! :o

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:01

Leuk!! Gefeliciteerd met je propedeuse, en nog veel plezier met je nieuwe ketting!! :D

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-18 10:02

n_love_qwert schreef:
Leuk!! Gefeliciteerd met je propedeuse, en nog veel plezier met je nieuwe ketting!! :D

Bedankt! Komt vast goed :j

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:32

AlwaysH schreef:

Nee, deze kettinkjes zijn niet tijdloos. En ze vraagt meningen. Ik zou ook voor iets meer volwassen gaan. Mooie zilveren armband of een horloge.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-18 10:35

Nabster schreef:
AlwaysH schreef:

Nee, deze kettinkjes zijn niet tijdloos. En ze vraagt meningen. Ik zou ook voor iets meer volwassen gaan. Mooie zilveren armband of een horloge.

Ik zoek geen armband of horloge... Ik zoek een kettinkje en wilde één van bovenstaande. Het is ook niet maar aan de orde, want zoals ik al aangaf is het kettinkje besteld!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:44

Hoi Ts, gefeliciteerd met je propedeuse!
Die kettingkjes zijn ook niet helemaal mijn smaak, maar als jij ze leuk vind is dat toch het belangrijkste! Snap ook niet waarom je dit niet zou kunnen dragen als je 40 bent hoor, het is maar een ketting met hartjes. Veel plezier met je ketting en ik hoop dat hij op tijd binnen komt :)

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-18 10:46

muntdrop schreef:
Hoi Ts, gefeliciteerd met je propedeuse!
Die kettingkjes zijn ook niet helemaal mijn smaak, maar als jij ze leuk vind is dat toch het belangrijkste! Snap ook niet waarom je dit niet zou kunnen dragen als je 40 bent hoor, het is maar een ketting met hartjes. Veel plezier met je ketting en ik hoop dat hij op tijd binnen komt :)

Dank je! Fijn verwoord! Ik hoop het ook!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 11:00

Proficiat ts. En hartjes blijven je hele leven leuk om te dragen hoor.Ik ben 65,dol op sieraden,en draag ook wel hartjes.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 11:43

Gefeliciteerd met de aankoop Ts, zal vast heel mooi staan!