Amerikanen en huizen zoeken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:24

Buying te beach de goedkopere huizen. Was grappig daar zat paar keer aflevering in plaats waar we geweest waren. Een van huizen ook gezien toen :D

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:41

Mijn Amerikaanse oom was helemaal verbaasd dat ik in mijn huurhuisje zelf een vloer moest leggen en gordijnen moest kopen enzo. Daar is het blijkbaar normaal dat dat er allemaal al in zit, wellicht ook wel in koophuizen. Het is daar dus blijkbaar minder de gewoonte om alles nieuw te schilderen, behangen en leggen in jouw smaak. Daarom zijn ze misschien ook kritischer op hoe het eruit ziet, want in principe gaan ze daar niks aan veranderen.

Dat lijkt sowieso wel een Europees ding, om steeds wat aan je huis te doen. Mijn Amerikaanse familie woont al 30 jaar in hetzelfde huis en ze hebben er nog nooit iets aan gedaan. Zelfs geen nieuw kleed op de vloer of een nieuw bankstel ofzo. En dat is geen echt niet uit geldgebrek. De buitenkant wordt wel eens geschilderd, maar binnen verandert er helemaal niets.

MoniqueT

Re: Amerikanen en huizen zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:48

Klopt! Ik ben al in 1983 met twee Amerikaanse vriendinnen naar een modelwoning in Californië gaan kijken. Zo´n hele nieuwbouwwijk wordt opgeleverd met sowieso vloerbedekking, destijds echt overal tapijt, nu zijn houten vloeren blijkbaar helemaal in.

Ook in Engeland, waar mijn dochter in een appartement zit wat ze vorig jaar gekocht hebben, is het blijkbaar eerder de gewoonte om de tapijten helemaal te laten diepreiniger dan nieuw te leggen. Gelukkig lag er in de woonkamer en keuken wel laminaat :-)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:52

Heerlijk die programma’s!

Moet altijd lachen als ze weer beginnen over de ‘ mooie moderne keuken’ die in Nederland niet meer voorkomt.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:52

MoniqueT schreef:
Ha, hier nog zo´n fan van huizenprogramma´s! Ik kijk ook vaak naar Phil en Kirsty en verbaas me vaak over de smaak van de Engelsen. Die vinden slaapkamers ruim waarvan ik denk dat er niet eens met fatsoen een tweepersoonsbed in kan en waarom een open haard in je slaapkamer nu zo geweldig is??

Dat heeft niet zoveel met smaak te maken, maar met het feit dat huizen in het Verenigd Koninkrijk veel kleiner zijn dan in Nederland :+. Bijna altijd met aparte keukens en woonkamers, geen apart toilet beneden, maar 1 badkamer, die vaak boven is. Open plan, zoals we in Nederland gewend zijn, is zelfs in de nieuwbouw heel zeldzaam. Het liefst hebben ze hier aparte zitkamers en woonkeukens (of nou ja, een keuken waar je een eettafel in kwijt kan en zelfs dat is luxe. Ruimte voor een eettafel kan je in het lager geprijste segment echt niet verwachten).

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:03

OK, maar buiten de ruimte, zijn ze vaak nog erg dol op alles wat ´charming´ (oud??) en ´quirky´ is? Ik denk dat wij vaak van veel strakker en moderner houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:30

De master bedroom met an suit :') , zie je hier in NL eigenlijk nooit en dat is altijd wel een pré . Kleine slaapkamers een no go , en tapijt ja :')

Kijk ook graag ernaar

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:40

Die ensuite is gewoon zo fijn! Wie er ook hier in huis logeert, maakt me niet uit, maar wij hoeven ´s nachts nooit van de slaapkamer/badkamer af :-)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:53

Ik kijk ook graag dat soort programma's (als ik weer kabel of glasvezel heb :+)

Ik keek ik altijd graag naar de bbc rond 11 of 12u, house under the hammer, over huizen die geveild worden en wat er daarna mee gedaan werd.

Die Amerikaanse programma's vind ik leuk, maar vooral die buying the... Vind ik echt super nep. Volgens mij koopt niemand ooit zo'n huis die ze bezichtigen. En al helemaal niet voor de vraagprijs want dat hebben ze toevallig altijd betaald...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 23:20

Dat is niet alleen in de USA nep, ik heb in Nl ook wel eens iemand gehoord die al 3 maanden een ander huis had gekocht en vervolgens benaderd werd of hij mee wilde doen aan een huizenjacht. En toen nog 2 willekeurige andere huizen ging bekijken om vervolgens -hoe verrassend- het huis te kopen dat hij al 3 maanden daarvoor had gekocht :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 23:21

Hoe heet dat programma met Phil en Kirsty?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 23:22

Buying is idd ook leuk maar vaak lijkt het wel gespeeld alsof ze daar wonen na zoveel maanden. Dan zie je verder bijna geen spullen van hun in de woning :P

Ik heb trouwens echt een gruwelijke hekel aan het woord 'entertain' wat ze gebruiken. 'This is a lovely space to entertain guest', verschrikkelijk :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 23:25

Ze willen ook altijd feesten houden valt me op. Alsof dat het enige is dat er bestaat .... Vind vaak dat de schijn opgehouden moet worden voor de buitenwereld terwijl ze er zelf moeten wonen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 00:05

karuna schreef:
Engelsen zijn goed in tapijt op de badkamer. Inclusief een stoffen wc bril overtrek :')

Ik woon inmiddels meer dan 4 jaar in de UK en dit is echt niet gebruikelijk hoor :') In de 80s misschien. Op de badkamer en keuken na wel vaak overal tapijt hier inderdaad, vond dat eerst ook niks maar ben er nu wel aan gewend :+

Phil & Kirsty vind ik heel leuk! Amerikaanse programma's vind ik vaak zo scripted, Buying and Selling bijvoorbeeld ook, maar toch ook wel leuk :+

Edit: hier zitten inderdaad altijd het tapijt/de vloeren er al in als je verhuist, gelukkig! Bij nieuwbouw over het algemeen niet tenzij het een incentive is.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 00:36

Ik hou ook van de huizen programma's. We gaan ons huis verkopen en zoeken ook een ander huis, maar ik laat me niet gek maken.
Ons huidige huis was in onderhuur geweest en uitgewoond, dus moesten we overal doorheen kijken en ook ruiken........

Waar ik me aan irriteer is dat programma in Nederland waar ze een huis niet verkocht krijgen. Dan komt die ene man overal kritiek op geven. In mijn ogen krijg je juist wel door dat soort tv programma's het idee dat mensen veel teveel verwachten.

De verwachtingen mag je hebben, maar moeten wel realistisch zijn bij de prijs.

In de UK schrik ik vooral vaak van de prijzen, maar ik heb geen idee hoe daar de lonen, belastingen, boodschappen, verzekeringen etc liggen.

Ik vind die Amerikanen die alleen miljoenen huizen verkopen ook echt te grappig. Ze onderhandelen met tonnen en hebben altijd haat en nijd onderling.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 00:46

Ik ken ook eigenlijk ook geen Amerikanen die zelf hun huizen verven, klussen etc. En vaak worden alle muren in dezelfde kleur geverfd. Meubels gaan ook lang mee ja, maar die vormen vaak wel een geheel met het huis. Bij een verhuizing wordt er wel vaak wat nieuws gekocht, vaak op zn minst een nieuwe woonkamer set.. En elk huis met meer dan 2 slaapkamers heeft eigenlijk ook meerdere badkamers :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 00:54

In buitenland is het ook minder gewoon dat alle kinderen een eigen kamer hebben. Bij 6 kinderen wordt dat in Nederland ook lastig, maar het gemiddelde van 2 of 3 kids, hebben hier toch altijd wel eigen kamers.

Ik vind de woonkamers in de UK ook echt klein en dan zeggen ze; o, lekker ruime kamer....

Maar als je dan in Nederland kijkt en de master bedroom is gewoon een prima, ruime kamer, is het nooit groot genoeg.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 06:55

Dat programma van Phil & Kirstie heet de grote verhuizing. Dat is tenminste de Nederlandse titel...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 08:03

In het Engels is het Location Location Location.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 08:14

Ik ben gek op dit soort programma's. Alles wat met huizen kijken en huizen verbouwen te maken heeft. Ik kijk ook iedere dag op Funda, terwijl ik echt niet op zoek ben. Gewoon ongegeneerd binnen gluren. Guilty pleasure. En idd, die Amerikanen hebben wel meer moeite om ergens door heen te kijken, aan de andere kant, op Netflix staat de House Doctor. Een Amerikaanse stylist. Die in GB mensen gaat helpen met onverkoopbare panden. Blijkt dat de Britten er toch ook moeite mee hebben ergens doorheen te kijken. En dat gaat heel wat verder dan gekke vloerbedekking op onverwachtse plekken.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 09:20

Je ziet ook weleens dat de huizen ingericht worden verkocht met nieuwe meubels.Maar je brengt toch je eigen meubels mee met de verhuizing?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 09:29

Phil & Kirstie, Houses under the hammer en de grote verbouwing. Dat laatste wat minder omdat er soms projecten in zitten waar ik kromme tenen van krijg.
De hollandse versie van Houses under the hammer vind ik naadje. En dan vooral die voice over.
De prijzen die ze in Londen vragen (en krijgen)en dan de grootte van de appartementen. :wave:
De WC boven en dan nodig moeten :D
Wat betreft de Amerikanen, dat zijn cultuurbarbaren, fatsoenlijke huizen zijn daar een zeldzaamheid.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 09:52

Morganlefay schreef:
Wat betreft de Amerikanen, dat zijn cultuurbarbaren, fatsoenlijke huizen zijn daar een zeldzaamheid.

Wat een lariekoek, ik ben bij heel wat Amerikanen en in heel wat Amerikaanse huizen geweest, niks op aan te merken en vaak vooruitstrevender en aparter dan de 13 in een dozijn hutten hier! ........ en wat een vreselijke domme en denigrerende uitspraak alsof Europeanen allemaal zo vooruitstrevend en cultuurlievend zijn en allemaal in "fatsoenlijke" huizen wonen..............

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 09:54

Britta31 schreef:
Je ziet ook weleens dat de huizen ingericht worden verkocht met nieuwe meubels.Maar je brengt toch je eigen meubels mee met de verhuizing?

Dat ja! Dan willen ze een huis niet, omdat de meubels hun niet aanstaan :')

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 09:55

Niet om het een of ander, maar een wc boven kan best belangrijk zijn. Ik zou daar geen huis op afketsen als er een te bouwen is boven, maar ik moet er wel een hebben. Of een slaapkamer beneden. Omdat ik nu eenmaal een paar keer in de nacht naar de wc moet. En als je met 2 of meer in 1 huis woont en je moet toevallig gelijktijdig met en ander is het ook wel handig. (Wij waren vroeger met z´n zevenen en het wc en badkamer gedoe was best een ding, dat heeft z´n sporen achtergelaten in wensen.)
Een beetje (land)huis hoort gewoon bij elke slaapkamer een badkamer met wc te hebben of minstens 1 per 2 slaapkamers. Dat verwacht je natuurlijk niet in een klein flatje, maar wel bij een echt groot huis.

Ik denk trouwens dat het in Amsterdam en alle andere hoofdsteden echt niet anders is met kleine apartementen voor veel geld. Dat is de prijs die je betaalt on in een populaire plek te wonen. En meestal hebben ze het alleen nodig om in te slapen en eten ze buiten de deur. Er hoort gewoon een bepaalde levensstijl bij, Dat is niet voor de mensen die op de centen letten.

Overigens heb ik in een heel ander programma jaren geleden gezien dat iemand een perfecte keuken in een net (voor miljoenen) aangekocht huis om wilde laten bouwen (voor 100.000 dollar) gewoon omdat het niet naar haar zin was ingedeeld en dit was iemand die zelf amper kookte. Haar man (oorspronkelijk uit een sloppenwijk en nu miljonair) heeft daar erg tegen gesputterd, ik weet niet of het er uiteindelijk van gekomen is. Dan ga je wel nadenken. Is het handiger om meteen een huis te kopen waarbij alles naar de zin is, of, als je toch met miljoenen strooit, koop iets dat je min of meer okee vindt en laat het naar de zin maken. Ik denk dat het gewoon een keuze is. Persoonlijk ben ik niet zo moeilijk, maar als je specifieke ideeën het over hoe je dingen wilt, vind ik dat eigenlijk, als ik er bij nadenk, ook niet zo raar.
Als ik een huis zou kopen met stallen die niet naar de zin zijn, zou ik die ook laten verbouwen. Het is maar wat je belangrijk vindt.

Amerikanen vinden de wegen in woonwijken in Europa snel te krap omdat ze daar zoveel ruimte hebben dat alles wijds is opgezet. Ze hebben geen idee van "verspilling van grond" in andere landen waar nu eenmaal niet zoveel plek is.

Ik heb door dergelijke programmas trouwens geleerd dat house staging een beroep is.
En nu leer ik allerlei mensen kennen die het zijn of iemand in hun kring hebben die het is. Zo maf.

Ik heb geen TV meer, dus ik moet het van youtube hebben.