Je beste vriendin pikt spullen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 02:09

Heb je gemeenschappelijke vrienden met haar en hebben deze ook wel eens zo’n ervaring gehad met haar?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 02:33

Ik weet niet hoe oud je bent, maar allereerst bedoel ik dit niet als kritiek maar wel om dingen misschien op een andere manier te zien.

Je schrijft in de titel 'je beste vriendin' maar volgens mij ziet zij jou wellicht meer als beste vriendin dan hoe jij haar ziet. Je spreekt eigenlijk geen enkel positief woord behalve dat het 4 jaar terug startte met een goede klik.
Wellicht doe je dit uit irritatie, maar het geeft wel een vertekend beeld.

Nu weet je niet 100% zeker of zij de spray gepakt heeft een halfjaar geleden, maar omdat ze nu (pas een half jaar later) je Milky ways opgegeten heeft beschuldig je haar hier wel van tegenover anderen.
Je schrijft ook hoe haar reactie is, hoewel je haar over de haarspray en de Milkyways zelf nooit hebt geconfronteerd (maak ik op uit wat je schrijft).
Je schrijft dat je met haar over 'dit soort zaken' niet kunt praten, maar schrijft ook dat dit de 2e keer is dat je haar verdenkt van diefstal (de haarspray en het opeten en verdoezelen van eten).
Wat zijn dan verder 'dit soort zaken'?

Over beiden keren ben je geen gesprek aangegaan met haar, dus hoe kun je nu weten in dit geval hoe haar reactie is? Ik zie dit als een vooroordeel (wellicht om wat ze uitstraalt omdat je schrijft dat ze in jouw huis domineert?)

Daarnaast, ze heeft de Milkyways opgegeten in jouw huis en de papiertjes in de prullenbak gegooid. Dat is niet stelen in mijn ogen, allicht had ze het kunnen vragen maar ik weet niet hoeveel vrijheid jij haar hebt gegeven in jouw huis?
Ik zou dat bij mijn beste vriendin gewoon kunnen doen. Als mijn vriendin iets heeft wat ze liever niet deelt dan zegt ze dat, of staat het in de kast (en dan vraag ik het ook altijd netjes of het mag).

Wie weet was haar intentie helemaal niet om het te verdoezelen?

En over die haarspray: is er in die tijd dat jij je spray kwijt bent niemand anders behalve je vriendin in huis geweest? Geen enkele andere vriendin?

Toch zou ik haar confronteren zonder verwijten te stellen, of eens vragen of ze die spray perongeluk heeft meegenomen?

En gewoon zeggen dat je het niet zo fijn vind dat ze alle Milkyways opgegeten heeft.
Als het echt je beste vriendin is dan hoor je dit op een normale manier te kunnen bespreken.
En gaat ze hier slecht mee om, dan is het toch simpel? Dan maak je je punt duidelijk en verzoek je haar te vertrekken.
Of dat je de vriendschap hierom wilt verbreken is aan jou zelf en kun je haar dan ook duidelijk maken.

Het klinkt overigens ergens tegenstrijdig, ze kijkt tegen jou op, op een manier wat klinkt als een onzeker persoon.
Maar ze domineert jou in jouw eigen huis :??
Ik zou toch een goed gesprek met haar voeren en zeker geen andere (gemeenschappelijke) vrienden in dit complot betrekken.
Ik heb het gevoel dat er tussen jou en haar veel meer is voorgevallen/speelt in jullie vriendschap dan alleen dit wat je nu schrijft.

In ieder geval succes. Ik heb ooit ook een vriendin gehad op zo'n wijze (ik was de onzekere en keek tegen haar op) en mijn vriendin steelde spullen van mij.
Als ik vroeg hoe ze er aan kwam (al denkend dat het van mij was) zei zij ook dat ze die gekocht had. Ze is echter door de mand gegaan toen haar zus had gezien dat ze het uit mijn spullen gepakt had (ik bleef toen logeren) en zo is het balletje gaan rollen en kwamen er ineens veel meer spullen uit haar kamer naar boven, die van mij waren dus..
Uiteindelijk heeft ze na een hartig woordje spreken dit soort dingen nooit meer gedaan. We zijn nog lang vriendinnen geweest maar uiteindelijk door totaal ander soort levens en beiden erg druk, gaan we nu jaren later niet meer met elkaar om. Maar van ruzie is geen sprake :)

Nicje87

Re: Je beste vriendin pikt spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 03:49

Ik zou aan haar vragen of ze lekker waren en dat je zelf mis greep.
Maar het klinkt niet alsof je vriendinnen met haar wilt zijn.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 04:04

Ik vind wat lekkers pakken/eten bij je beste vriendin waar je logeert toch niet onder stelen vallen?! 8)7

Die haarspray weet je verder niet eens zeker dat is alleen een vermoeden van je.

Ik vind het echt bizar dat je dat dat van die milky ways stelen/wegnemen noemt :=

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 04:06

xPareltje schreef:
Mossel schreef:
Waarom haar niet gewoon confronteren, en vragen of het wel goed gaat? Als je haar toch al niet over de vloer wil hebben, heb je vrij weinig te verliezen? Met praten bereik je ook meer dan online klagen

Er valt met haar over dit soort zaken niet te praten, want het enige wat er gezegd word is, ik heb helemaal niks meegenomen ik zou dat nooit doen.. Als jij dit klagen vind nou prima, ik probeer hier gewoon even om advies te vragen over hoe ik dit het beste zou aanpakken. Je hoeft niet te reageren hoor, reageren is vrij maar kritiek heb ik niet nodig.

Hoe zou jij reageren als iemand je van zoiets zou verdenken?! Man als mijn zgn beste vriendin gaat vragen of ik iets gejat heb zou ik woest zijn!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 04:16

Gaat het nu om 2 dingen of om veel meer dingen?

Over de Haarspray gewoon vragen.
Ben al een tijdje de spray kwijt is de spray tussen jou spullen gekomen

?
Toen wij vriendinnen avonden hielden of bleven slapen namen we zelf ook wat lekkers mee.
Niemand keek op als je wat pakte of zo.
Heel sneaky doet je vriendin het niet want de papiertjes lagen dus gewoon in de prullenbak.

Als het jou geen goed gevoel geeft praat erover.
Of stel voor dat zij ook lekkere dingen meeneemt als ze komt.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:13

Ik vind het maar zuur gezeur. Waarom zijn jullie vriendinnen, ik heb niet het idee dat je er veel aan hebt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:24

Als je over zulke dingen al ophef maakt, denk ik dat je maar beter de vriendschap kunt verbreken. Ik lees alleen maar irritaties.
En daarnaast weet je gewoon niet zeker of ze je camouflagespray heeft mee genomen. Je hebt slechts een vermoeden. Als ik haar was zou ik ook not amused zijn.
Je gaat op deze manier niet met vriendinnen om, en ook zeker niet van jouw kant gezien.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 29-10-18 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:25

Wat een drama om niks. Ik vind jou niet zo'n leuke vriendin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:30

Maartje1990 schreef:
Ik vind wat lekkers pakken/eten bij je beste vriendin waar je logeert toch niet onder stelen vallen?! 8)7

Die haarspray weet je verder niet eens zeker dat is alleen een vermoeden van je.

Ik vind het echt bizar dat je dat dat van die milky ways stelen/wegnemen noemt :=

Idd, hier worden hele potten M&M's leeggegeten, bierkratten leeggedronken, maar hier wordt alles gedeeld met vrienden. Ik zie t probleem dus ook niet. En van de haarlak weet je niet zeker, en als je dat wilt weten, dan moet je dat gewoon vragen.
Maar volgens mij zit er wel meer mis in deze vriendschap, en is dit niet het enige probleem. Zonder het hele verhaal te weten, kunnen we je ook geen advies geven.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:36

Mijn vriendinnen eten en pakken altijd alles in mijn huis.
Dat mag ook.. Maar als ze het opmaken wel even roepen want dan halen we het gewoon nieuw.

Zolang je haar niet aanspreekt.. Kan je niet veel.
Je kan eventueel ook vragen; heb jij die spray gezien? Ik ben hem kwijt.
En; ''de milky ways hebben pootjes. die waren ineens weg''.

Laat merken dat je het mist. Al is het wel erg laat om dat nu nog te doen met de spray.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:43

Ik zou oprecht not amused zijn als mijn vriendin zo over mij zou praten. :\
Als er dingen in huis zijn zoals bepaald snoep dat je liever niet deelt, dan kun je dat haar zeggen bij binnenkomst of je zet het even weg?

Bij ons thuis is het heel gebruikelijk dat mensen snoep of koek mogen pakken als het op tafel of in een pot in de woonkamer staat. Uit kastjes mag zelfs ook, als het maar even gemeld wordt als iets op is, want dan kunnen we nieuw kopen. Hier pakken onze vrienden ook gewoon zelf drinken uit onze koelkast of smeren een broodje als ze trek hebben. Ik vind dat persoonlijk heel fijn, want dat betekent dat mensen zich thuis voelen bij ons. :)

Ik heb ook het vermoeden dat er veel meer speelt dan dat je hier verteld. En dat hoef je hier niet allemaal te schrijven, maar het is voor anderen - althans voor mij - wel lastig om hier nu iets van te vinden. Voor mij klinkt het nu in elk geval als iets totaal overdrevens: boos worden omdat iemand milky way uit een snoeppot heeft gepakt.

Dat van die spray weet je niet zeker, schrijf je. Maar je gaat er eigenlijk wel van uit dat zij het gedaan heeft. Maar hoe suf zou je je voelen als die spray nu uit een van je tassen komt?
Natuurlijk kan het zo zijn dat zij het gepakt heeft, maar dat zul je nooit zeker weten tenzij je haar daarmee betrapt..

Ik vind dit persoonlijk niet klinken als een leuke vriendschap. :o

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:43

Wat een vaag verhaal.
Eerst denk je dat je de spray gewoon kwijt bent of ergens hebt laten staan, en dan omdat ze een half jaar later een paar snoepjes eet uit de snoeppot die nota bene gewoon op tafel staat (als in, lieve gasten help uzelf) weet je ineens 100% zeker dat ze het gepikt heeft van je...
Sowieso een erg vreemd product om te pikken, lijkt me niet echt aantrekkelijk om te jatten tenzij ze precies jouw haarkleur heeft en ook nog eens zulk extreem dun haar. En dan nog...
Het kan toch ook net zo goed ergens uit je tas gevallen zijn.

Ben je niet gewoon een beetje klaar met de vriendschap en probeer je nu een reden te verzinnen om haar aan de kant te zetten zonder schuldgevoel?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:44

Persoonlijk zou ik ook niet zo'n punt maken van wat lekkers pakken. Die pot staat open en bloot in de kamer (neem ik aan) dus dan is het logisch dat iemand dan wat pakt. In een kastje vind ik een ander verhaal.

Sterker nog, als er mensen bij ons blijven logeren en ik weet dat ze wat gevoelig zijn voor chocolade oid (wie niet, zou ik bijna willen zeggen :+ ) dan wijs ik ze zelf op de pot :))

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:48

Als je niet openstaat voor praten of advies aannemen dan kun je best een punt zetten achter deze vriendschap, zeker als je toch al weet dat praten geen zin heeft en je niet weet hoe het verloop zal zijn i.v.m. met het 'stelen' in je huis. Hier loopt m'n beste vriendin rond alsof ze in haar huis zit en andersom ook, zo eten we wel vaker elkaars eten (of eerder gezegd snoep) op :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:48

Ik wil echt bij zoveel bokkers logeren nu.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:50

*vult de pot chocolade alvast bij*

Wanneer kom je?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:50

Sta je niet een beetje negatief in die vriendschap?

En, als je beweert dat iemand een dief is, dan moet je wel bewijs daarvoor hebben (snoep opeten valt bij mij niet onder diefstal).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:51

lieveli schreef:

M&M's of milka repen? Na t eten krijg je ook een snickers ijsje of een minimagnum :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:52

MINIMAGNUM YASSSS

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:53

Ik steek net het laatste Kitkatje in mijn mond *\%/*

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:53

Slik weg -O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:55

CHOCOPARTY!!!!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:55

lieveli schreef:

Kom maar hoor *\o/*
Ligt meer dan genoeg in de kast. Doritos met dip, chocola, chocoladeletters, snoep, winegums. :o

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:58

lieveli schreef:

Wees welkom :')

Eerste drankje en hapje krijg je van mij, daarna laat ik zien waar alles te vinden is. Wel zelf service :))