Get out of your comfortzone!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:55

xMyrth schreef:
_Dominique dat weet ik nog wel een beetje! Haha

Wat leuk hoeveel bokkers er al reageren met zoveel verschillende voorbeelden :D

Dat dacht ik al. :')

En dat is inmiddels 5 jaar geleden _O-

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:09

_Dominique schreef:
Hahahahaha dit topic. Love it already!

Ik denk dat bij veel mensen mijn efteling topic is bij gebleven. Zo niet, dan geef ik wel een korte samenvatting. :))

Was toen echt zwaar uit mn comfortzone maar wat was het leuk! :D

Ook ben ik dit jaar voor t eerst alleen op stedentrip geweest. Helemaal alleen! Eerst naar Dublin waar ik in het hostel super leuke mensen heb ontmoet. Een Australische gozer werd smoorverliefd op me en ik heb vrienden gemaakt die oa uit India, Duitsland, Turkije en Canada komen. Dat was zo’n leuke ervaring!

Een maand later had ik de smaak te pakken en ging ik in m’n eentje op surprise trip naar Lissabon. Heel leuk, maar wel weinig mensen ontmoet. Geeft ook niet! Ik had alle tijd voor mezelf, heb op 1 dag ongeveer 30 km gewandeld door de stad. Heerlijk. <3

Ik ken het niet meer, super gaaf je reizen naar wat heeft het met de efteling te maken? :o. Ben heel nieuwsgierig

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:13

Joris en de draak jongen. Denk als je daar op zoekt je het wel vindt. }>

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 20:20

Anoniem

Re: Get out of your comfortzone!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:26

Oh mn tripjes en mn eftelliefde zijn verschillende zaken. _O-

Haha topic ook zo snel gevonden!! Vind het hilarisch om terug te lezen.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:53

Morgen middag niet zoveel te doen, zal het eens grondig doorlezen want hier houden we van!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 09:46

Leuk topic! Ik ga volgen, want ik kan af en toe wel wat uitdaging gebruiken op dit gebied :) Wat me nu te binnen schiet is dat ik vorig jaar 3 weken in mn uppie naar Frankrijk ben geweest om te helpen bij een paardenbedrijf/b&b daar en dat heb ik dit jaar nog een weekje herhaald. Het feit dat ik daar alleen naartoe ben gereden en weer terug, was de grootste uitdaging want dat is voor mij echt wel heel spannend. Tweede keer was ik zwanger, dus extra credits qua challenge :)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-18 20:18

Ohhh alle bokkers die op vakantie zouden willen gaan in hun eetje : ECHT GEWOON DOEN!!
Ja, soms voel je je even wat minder happy of ongemakkelijk... Maar het totaalplaatje is het zo waard :D
Je kunt er zoveel leuke mensen door ontmoeten!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 01:21

Wij (mijn man en ik) hebben onze baan opgezegd, ons appartement achtergelaten, en zijn nu voor een jaar in Australië. Daarna gaan we nog naar Nieuw-Zeeland, Fiji, Hawaii en Canada (terug naar de stad waar ik gestudeerd heb).

Soms krijg ik hartkloppingen als ik eraan denk dat we over iets meer dan een jaar weer naar huis gaan en geen werk of appartement hebben, maar dat zijn zorgen voor later :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 07:57

Yasmine schreef:
Wij (mijn man en ik) hebben onze baan opgezegd, ons appartement achtergelaten, en zijn nu voor een jaar in Australië. Daarna gaan we nog naar Nieuw-Zeeland, Fiji, Hawaii en Canada (terug naar de stad waar ik gestudeerd heb).

Soms krijg ik hartkloppingen als ik eraan denk dat we over iets meer dan een jaar weer naar huis gaan en geen werk of appartement hebben, maar dat zijn zorgen voor later :D

Dat is pas lef hebben!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 08:07

Ik hou het op 3 maanden zodat ik nog bij mijn huidige werk kan blijven. Soms denken we er aan om heel ergens anders heen te verhuizen, ergens waar je naar buiten kijkt en denkt het is hier geweldig, alleen onze banen zijn nogal specifiek en ik heb het nu erg naar me zin, dus we zouden ons werk niet overal kunnen doen. In de randstad is het niet te betalen helaas ookal hoeft het verder niet groot te zijn.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 08:15

Yasmine schreef:

Wow kan je wat meer vertellen? Zijn jullie echt op reis of werken jullie daar ook? Waarom besloten jullie zo’n wereldreis te gaan maken?
Het klinkt echt heel gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 08:41

4 jaar terug na een enorm zware breuk die lang aansleepte besloot ik om eindelijk uit mijn schulp te komen en ja te zeggen op alles (zolang het verantwoord bleef). Zo ben ik gaan wakeboarden, meerdere ritten op een boot gedaan, uit gegaan (deed ik nooit), gaan gek doen en slippen met mijn auto etc. Was onwijs gaaf die periode. Dan pas besef je hoeveel kansen op jou pad komen!
Was ook wel flink vermoeiend :D

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 08:44

Wat een dappere Dodo's zijn jullie allemaal zeg :o

Voor mij is uit mijn confort zone stappen, alleen ergens naartoe rijden met de auto, waar ik eerder nog niet ben geweest (onbekende plekken autorijden vind ik spannend) := en dat moet ik vanmiddag doen.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 08:49

Dat ik nu in de trein zit op weg naar een sollicitatie training .. vind t doodeng maar weet ook dat ik er veel aan ga hebben :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:26

Dispar_Vulgo schreef:
Yasmine schreef:

Wow kan je wat meer vertellen? Zijn jullie echt op reis of werken jullie daar ook? Waarom besloten jullie zo’n wereldreis te gaan maken?
Het klinkt echt heel gaaf!

In Australië zijn we met een working holiday visa voor een jaar, waarmee je eender welke baan mag doen, zolang het maar max. 6 maanden voor dezelfde werkgever is. We zijn momenteel in Brisbane in een leuk appartement, man heeft nu een baan in zijn domein (marketing) voor 3 maanden, en ik ben freelance aan het schrijven (deed ik hiervoor ook al in bijberoep). Hierna gaan we 2,5 maanden reizen, dan weer 4 of 5 maanden in een stad (Melbourne) wonen en daar werken, en dan weer een paar maanden reizen. We hebben hier ook meteen een auto gekocht, dus ook tijdens de periodes dat we werken, gaan we wel ieder weekend de buurt verkennen of maken we uitstappen naar parken/natuur in de buurt :j

Wanneer ons jaar hier op is, gaan we nog 1 maand naar Nieuw-Zeeland om rond te reizen, daarna een week Fiji, een week Hawaii, een week Vancouver (waar ik gewoond heb), vrienden in LA bezoeken, en dan zo weer naar huis. In totaal zullen we ongeveer 1 jaar en 2 maanden weg geweest zijn. :)

En waarom we het besloten hebben? We stonden begin dit jaar op het punt om een huis te kopen, tot we met onze ouders aan het praten waren, en een van hen de opmerking maakte of een huis kopen wel het beste was voor ons op dit moment. Toen stelden ze het idee van het buitenland voor, en zo zijn we erover beginnen praten. We gingen toen ook net een week op vakantie naar Amerika, dus we hadden een week lang genoeg uren in de auto om erover te praten :D Mijn ouders hebben zelf ook 5 jaar in Amerika gewoond (en ik ben er geboren), ik heb in Canada een semester gestudeerd, en mijn man droomt er ook al jaren van om eens in het buitenland te kunnen wonen. Afgelopen zomer zijn we getrouwd, en we hebben beiden het gevoel dat dit iets is wat we moéten doen voor we kinderen krijgen.

We hebben heel snel voor Australië gekozen omdat een working holiday visum heel gemakkelijk te krijgen is, en ik heb hier nog heel wat vrienden die ik tijdens mijn tijd in Canada heb leren kennen. Ik ben 5 jaar geleden ook al een keertje 6 weken in Australië geweest, en vond het wel een fijn gevoel om zowel een sociaal vangnet van vrienden te hebben én naar een land te gaan waar ik m'n weg al een beetje ken.

Ik had op dat moment een heel leuke baan, maar was gefrustreerd omdat ik er alles uit gehaald had wat er uit te halen viel, en er binnen het bedrijf (waar ik heel graag wou blijven) niet echt andere mogelijkheden waren. Ik was dus sowieso op zoek gegaan naar een andere baan, maar ik heb dan besloten om in de plaats gewoon te stoppen. Mijn man was toen we het beslisten net op zoek naar een nieuwe baan, en heeft dan zijn zoektocht veranderd van een permanente baan naar één van 6 maanden. We hebben in maart beslist dat we het gingen doen, in augustus zijn we getrouwd, 14 september zijn we beiden gestopt met werken, en 30 september zijn we vertrokken. Uiteindelijk was het een kwestie van heel wat puzzelstukjes die op z'n plaats vielen :D

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 13:28

Wauw suuuuperstoer hoor!!!