De andere kant van het bedrog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:58

Is er ooit in je jeugd iets gebeurd wat dit kan verklaren? Heb je een of andere stoornis af geboorte waardoor dit gebeurd? Als ik me eenzaam voel of verveel ga ik iets doen of er op uit. Niet met iemand naar bed.

Ondanks dat je anoniem bent, in welke leeftijd zit je ongeveer? 20/30 30/40 of boven de 40?

En nee daarmee praat ik het niet goed nooit. Alleen voor jezelf misschien een handvat zodat dit nooit meer gebeurd.
Laatst bijgewerkt door karuna op 26-10-18 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:59

Ik snap eigenlijk nooit zo waarom mensen dit soort dingen zo op internet knallen.
En dan ook nog met de mededeling dat het een schaduw account is en bij herkenbaarheid dit niet in het topic te plaatsten.

Het is INTERNET mensen...

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:01

Heb je zelf niet een stoornis Karuna, waardoor je man liever achter een andere vrouw aanging? Oprechte vraag hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:02

Aradis schreef:
Heb je zelf niet een stoornis Karuna, waardoor je man liever achter een andere vrouw aanging? Oprechte vraag hoor.

Gaat het? Wat een idiote reactie.

Ben je ziek in je hoofd? Oprechte vraag hoor.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:03

Jullie oordelen best hard vind ik..ik lees wel veel inzichten waar dit gedrag uit voort is gekomen:

Destructief, lage eigenwaarde, moeite met grenzen aangeven en kennelijk ook met werken aan de eigen relatie (aandacht missen komt vaak voor en is een van de grootste redenen van vreemdgaan) Alleen een volwassen mens praat daar over met de partner (aandacht missen) en gaat werken aan de eigen relatie. Wat natuurlijk wel van twee kanten moet komen..

Wat je gedaan hebt is niet goed te praten, en ik denk dat je in je handjes mag knijpen met een vriend die zo reageert en ik hoop dat jullie er samen uit gaan komen.

Ik denk dat het goed is dat je flink met jezelf aan het werk gaat/ bent en naar jezelf leert kijken en je bewust word je gedragspatronen.
Vreemdgaan is afschuwelijk voor degene die bedrogen word en kan flinke vertrouwenissue's bij de bedrogen partner veroorzaken die zij hun hele leven nog met zich mee zullen moeten dragen.
Dus het is terecht dat je door het stof gaat en ik vind het goed en knap dat je er open over bent. (menigeen zal zijn/haar mond houden en verder gaan met stiekem gedrag)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:03

Eh wat >;) ik beschouw deze opmerking als niet gemaakt. 8)7 maar even lezen, er is iemnd geweest die drie jaar bewust heeft lopen peuteren en manipuleren aan hem en steeds stapje verder is gegaan.

Ik bedoel ermee borderline, narcisme, autisme, hechtingsstoornis enz. Kan ook in lichtere mate zijn waar je niet eerder achter was maar dit soort dingen makkelijker doet.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:05

Oh, dan is het idioot :') maar met zn allen over ts heen pissen is prima :')

Dat is een symptoon van verschillende stoornissen Karuna, maar nee Ts zal wel de borderliner zijn :')

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:05

Nou ik vind de opmerking van Karuna ook kant noch wal slaan. Om met dezelfde woorden terug te slaan is ook niet goed natuurlijk.

Het is heel erg makkelijk om de vrouw af te schilderen als verleidster etc. Maar de mannen van de dames die bedrogen zijn hadden een verplichting/afspraak met hun vrouw. De dame waarmee vreemd gegaan wordt niet. Als mijn vent vreemd zou gaan spreek ik hem aan en niet de dame zelf. Hij heeft met mij iets afgesproken zij niet.

Ik vind het enorm knap dat je hulp zoekt TS. Dat zal niet makkelijk zijn. Het is veel makkelijker om door te gaan met liegen en bedriegen.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:06

Zie al die heilige boontjes hier. Manman. Wat ben je een slecht mens, jij bent toch zo in de fout gegaan. *roloog*

De mens is nu eenmaal niet gemaakt om monogaam te zijn. Mijn vriend kent mijn visie op dit gebied. Ik ben nog nooit vreemdgegaan, maar hij weet dat de optie om een iets vrijere maar toch vaste relatie te hebben op dat vlak wel op tafel ligt. Mits goede afspraken.

Het is tegen onze natuur, monogamie. Geen wonder dat zoveel mensen bezwijken onder de druk. Dat maakt je geen slecht mens. Met goede communicatie kom je heel ver, goed dat je er over praat.

Veel succes. En trek je niet teveel aan van de heilige boontjes, je moest eens weten hoeveel er vreemd gegaan wordt. Dat is niets onoverkomelijks als je het mij vraagt. En je bent helemaal niet abnormaal of slecht omdat je vreemdgegaan bent, in tegendeel.

Ik zie het zo... Je kan twee paarden hebben en heb beide mooi en leuk vinden. Dat je de ene leuk en mooi vindt, betekent niet dat je de andere minder leuk en mooi vindt. De twee relaties met je twee paarden die doen niet onder voor elkaar. MAW, 't is niet omdat je een ander dan je partner aantrekkelijk vindt, dat je je partner daarom minder graag ziet of minder leuk of aantrekkelijk vindt hé.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:07

Wauw,
Karuna bedoeld of er wellicht iets in de jeugd gebeurd is waardoor grenzen kunnen vervagen etc.

Dat Karuna een stoornis zou hebben waardoor haar man vreemdging, doe even normaal.
Lees zinnen 2 keer ofzo.

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:08

Ilsey
Geen probleem als je dat van te voren afspreekt en dat beide goedkeurt.
Zo niet is je hele betoog over 2 paarden niets waard.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:08

Ok, ik zeg niet dat ts een stoornis heeft maar misschien zit er iets achter waardoor dit gedrag wordt getriggert, het zal een oorzaak hebben. Ik kan het niet neerzetten of vragen praat er eens met hulpverlener over of daar misschien een oorzaak ligt. Dat is alles.

Vumana zet het idd correct neer :j

En wat beteft de paarden. Bij afspraak en wederzijds goedkeuren ok, liegen en oneerlijkheid nee :n

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:12

enjoymyhorse schreef:
Ilsey

Het is idd beter als dat van tevoren goed afgesproken wordt. Maar dat is nog een heel groot taboe, iets waar de maatschappij duidelijk nog niet aan toe is... je leest het al aan de reacties hier alleen al... Dus nee, de vergelijking die ik maak met de twee paarden slaat niet op de afspraken, maar puur op de gevoelens tov de twee paarden. Je mist daar het punt als je denkt dat dat over afspraken gaat.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:13

Ilsey schreef:
Zie al die heilige boontjes hier. Manman. Wat ben je een slecht mens, jij bent toch zo in de fout gegaan. *roloog*

De mens is nu eenmaal niet gemaakt om monogaam te zijn. Mijn vriend kent mijn visie op dit gebied. Ik ben nog nooit vreemdgegaan, maar hij weet dat de optie om een iets vrijere maar toch vaste relatie te hebben op dat vlak wel op tafel ligt. Mits goede afspraken.

Het is tegen onze natuur, monogamie. Geen wonder dat zoveel mensen bezwijken onder de druk. Dat maakt je geen slecht mens. Met goede communicatie kom je heel ver, goed dat je er over praat.

Veel succes. En trek je niet teveel aan van de heilige boontjes, je moest eens weten hoeveel er vreemd gegaan wordt. Dat is niets onoverkomelijks als je het mij vraagt. En je bent helemaal niet abnormaal of slecht omdat je vreemdgegaan bent, in tegendeel.

Ik zie het zo... Je kan twee paarden hebben en heb beide mooi en leuk vinden. Dat je de ene leuk en mooi vindt, betekent niet dat je de andere minder leuk en mooi vindt. De twee relaties met je twee paarden die doen niet onder voor elkaar. MAW, 't is niet omdat je een ander dan je partner aantrekkelijk vindt, dat je je partner daarom minder graag ziet of minder leuk of aantrekkelijk vindt hé.

Heilige boontjes omdat je tegen vreemdgaan bent. Oké dan :')

In een relatie is vertrouwen en respect imo het belangrijkste goed. Door vreemd te gaan beschadig je dat vertrouwen en respect van je partner.

Heb je behoefte aan meer? Dan bespreek je dat. Dan heeft de ander de keus om erin mee te gaan of niet. Dan toon je respect naar je partner door het bespreekbaar te maken. Dan spreek je ook niet meer over vreemdgaan. Je geeft het zelf al aan dat communicatie belangrijk is.

Met een vrije geest is niks mis. Met bewust iemand kwetsen wel.

RedA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 09:15

Ik nergeer even het stukje waarbij jullie elkaar aanvallen. Beetje zinloos in dit topic.
Ik zal wel ingaan op Karuna's volgens mij oprechte vraag.
Ik ben bezig om een therapie oo te starten om erachter te komen of daar iets zit. Ik ben nooit eerder in therapie geweest, maar ik ben ermee bezig om mezelf uit te pluizen

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:16

Ilsey schreef:
enjoymyhorse schreef:
Ilsey

Het is idd beter als dat van tevoren goed afgesproken wordt. Maar dat is nog een heel groot taboe, iets waar de maatschappij duidelijk nog niet aan toe is... je leest het al aan de reacties hier alleen al... Dus nee, de vergelijking die ik maak met de twee paarden slaat niet op de afspraken, maar puur op de gevoelens tov de twee paarden. Je mist daar het punt als je denkt dat dat over afspraken gaat.

Ik begrijp wel dat het over gevoelens gaat. Maar of je wat met die gevoelens doet is in wat je afgesproken hebt.
We zijn mensen (met als het goed is) ook verstand. En dat kun je boven je gevoel laten spreken.
En dan dus zeggen, ja met die man zou ik ook graag een beschuitje mee eten, maar doe het toch niet.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:16

Sorry, TS, maar ik kan er werkelijk geen begrip voor opbrengen. De intentie was vast goed bedoeld om er een topic over te openen, maar het neemt mijn gedachten en gevoel voor vreemdgangers zeker niet weg. Het is mijns inziens een poging om dingen zogenaamd te moeten verantwoorden/goed praten, maar wie hou je nu eigenlijk voor de gek? Of is het een manier om je schuldgevoel minder te laten worden, omdat je hoopt dat er mensen 'begrip' voor hebben? Ik vind het dan ook echt vreselijk voor de personen die hier niets van weten en zonder het te weten belazerd zijn. Mijn man heeft ruim 10 jaar lang in een 5-ploegendienst gewerkt, waarbij ik ook nog eens onregelmatig werkte. Wij zagen elkaar soms dagen niet. Maar vreemdgaan? Het komt niet in mijn woordenboek voor.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:17

Ik denk dat die heilige boontjes geen probleem hebben met het eten bij een ander zolang het besproken word. Maar zodra het stiekem gebeurt tja dan verslies je bij mij al het respect vooral als je het vaker doet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:18

Ilsey schreef:
enjoymyhorse schreef:
Ilsey

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard..het ergste aan vreemdgaan zijn de leugens, het bedrog wat de ander en de relatie kapot maakt. Het gaat om de afspraken die je met elkaar maakt..liefde is hetgene wat maakt dat je de ander niet WILT kwetsen en waardoor je ervoor KIEST om trouw te zijn en blijven. Ondanks de eventuele verleidingen en lust die voorbij komen..

Vreemdgaan met openheid, eerlijkheid en transparantie is geen vreemdgaan..en imo ook niets mis mee en moeten mensen zelf weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:19

rien10 schreef:
Wijze woorden Ruitje.
Overigens zullen er heus wel “bedrogenen” zijn die het wel snappen. Maar die zullen ook niet reageren.

Hier dan toch iemand.

Ik heb zelf nooit bedrogen, ben wel bedrogen.
En toch snap ik het (deels).

Ik heb ook niet zo fijne patronen ontwikkeld om te overleven door bepaalde situaties heen. Dat doet iedereen, of je daar last van krijgt is een 2e.
Denk ik dat TS daar op een gezonde manier mee om is gegaan? Nee.
Denk ik dat stelselmatig over grenzen heen (laten) gaan een keuze is? Ja. Net zoals het dat bij mij was in voorgaande relaties, alleen had ik dat niet door :+
Voelt dat altijd als een keuze? Nee, daar zul je je eerst bewust van moeten worden.
En dat is volgens mij nu juist waar TS mee bezig is.

Keur ik goed wat er is gebeurd, nee, absoluut niet en mijn partner zou meteen mogen vertrekken.
Kan ik er enige begrip voor opbrengen, jazeker, ook gezien hoe ik met zaken ben omgegaan en ongezonde keuzes heb gemaakt of dingen heb laten gebeuren.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:22

Moderatoropmerking:
Ik snap dat dit onderwerp voor sommigen heel heftig is maar elkaar beledigen is onnodig en zonde van het topic. Hou het netjes, ook als je moeite hebt met iemands keuzes. Zou jammer zijn als het topic ontspoort.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:25

Ik ga volledig akkoord met dat het beter onder duidelijke afspraken zou gebeuren, ipv in het geniep en met leugens. Maar hoeveel mensen hebben de dag van vandaag daar al een voldoende vrije geest voor? Niet zo heel veel.

Kijk, de ideale wereld waarin dat een normaal bespreekbaar onderwerp is waar de meerderheid voor openstaat - die bestaat niet. Mensen verdringen die gevoelens vaak onbewust. Natuurlijk is elk geval nog een geval apart... je hebt mensen die er los over gaan en nergens om geven. Dat zijn mensen met een slecht vel ja. Maar mensen die er stress bij ervaren en er zich schuldig om voelen, die moet je niet gelijk afschieten (en die persoon laten ophoepelen...). Het is nooit te laat om dan nog te beginnen met er over te praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:28

Iedereen doet domme dingen in het leven, op allerlei gebieden. Met en zonder "stoornis". En soms kwetsen we daarbij anderen enorm, vaak onszelf ook. Ik heb daar wel begrip voor en goed dat je dat nu probeert aan te pakken met therapie. Begrip voor gemaakte fouten is schaars op internet, dus reken daar niet teveel op. Mensen oordelen vaak veel harder over anderen (vooral vreemden) dan zichzelf, is mijn indruk.

Ik ben in ieder geval zelf verre van perfect en heb ook mensen gekwetst in mijn leven door stomme dingen te doen. Daar probeer ik dan maar van te leren, zoals jij nu ook doet. Terugdraaien gaat nu eenmaal niet.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:28

Elisa2, wat jij schrijft klopt. Het gaat niet om het fysieke deel van het vreemdgaan. Dat mijn ex zijn jojo in een ander gat duwde, is niet het ergste.
Het ergste waren de leugens, het moedwillig geheimhouden van hun contact. Het verdraaien van de waarheid. De schuilnaam die ze had in zijn mobiel. De uren die hij moest 'overwerken', de extra tennislessen, enz enz enz.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:31

Mijn ex is ook vreemdgegaan, hoe of wat maakt verder niet uit. Wel weet ik dat bedriegen op wat voor manier dan ook heel veel kapot maakt van binnen. Mijn vertrouwen is zo hard beschadigd dat het heel lang heeft geduurd voor ik mensen weer kon vertrouwen,en vooral dingen kon geloven die ze zeiden. Nu heb ik een nieuwe relatie en merk nog steeds dat het vertrouwen niet helemaal terug is, en dat ligt niet aan mijn partner, maar aan mijn onzekerheid en angst voor bedrog.

Daarom heb ik een hekel aan mensen die vreemdgaan, en ik kan het ook niet begrijpen waarom mensen dat zouden willen doen. Vind het ronduit egoïstisch.

Daarnaast lees ik dan dat er mensen zoude moeten zijn die de TS wel kunnen begrijpen (voor mij ondenkbaar) maar dat respecteer ik ook, aangezien iedereen andere normen en waarde heeft, maar ik weet gewoon uit ervaring hoeveel het stuk kan maken bij iemand.

Daarnaast heb ik heel veel respect voor die vrouw van de man, dat ze nog aan je eettafel je heeft zitten troosten. Ik heb het op de tegenovergestelde manier gereageerd naar de 'verleidster' van mijn ex, kon geen greintje fatsoen of respect naar haar opbrengen.

Ben ook benieuwd of je nog steeds samen bent met je vriend..