Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
enjoymyhorse schreef:Ilsey
Geen probleem als je dat van te voren afspreekt en dat beide goedkeurt.
Zo niet is je hele betoog over 2 paarden niets waard.
Ilsey schreef:Zie al die heilige boontjes hier. Manman. Wat ben je een slecht mens, jij bent toch zo in de fout gegaan. *roloog*
De mens is nu eenmaal niet gemaakt om monogaam te zijn. Mijn vriend kent mijn visie op dit gebied. Ik ben nog nooit vreemdgegaan, maar hij weet dat de optie om een iets vrijere maar toch vaste relatie te hebben op dat vlak wel op tafel ligt. Mits goede afspraken.
Het is tegen onze natuur, monogamie. Geen wonder dat zoveel mensen bezwijken onder de druk. Dat maakt je geen slecht mens. Met goede communicatie kom je heel ver, goed dat je er over praat.
Veel succes. En trek je niet teveel aan van de heilige boontjes, je moest eens weten hoeveel er vreemd gegaan wordt. Dat is niets onoverkomelijks als je het mij vraagt. En je bent helemaal niet abnormaal of slecht omdat je vreemdgegaan bent, in tegendeel.
Ik zie het zo... Je kan twee paarden hebben en heb beide mooi en leuk vinden. Dat je de ene leuk en mooi vindt, betekent niet dat je de andere minder leuk en mooi vindt. De twee relaties met je twee paarden die doen niet onder voor elkaar. MAW, 't is niet omdat je een ander dan je partner aantrekkelijk vindt, dat je je partner daarom minder graag ziet of minder leuk of aantrekkelijk vindt hé.
Ilsey schreef:enjoymyhorse schreef:Ilsey
Het is idd beter als dat van tevoren goed afgesproken wordt. Maar dat is nog een heel groot taboe, iets waar de maatschappij duidelijk nog niet aan toe is... je leest het al aan de reacties hier alleen al... Dus nee, de vergelijking die ik maak met de twee paarden slaat niet op de afspraken, maar puur op de gevoelens tov de twee paarden. Je mist daar het punt als je denkt dat dat over afspraken gaat.
Ilsey schreef:enjoymyhorse schreef:Ilsey
Het is idd beter als dat van tevoren goed afgesproken wordt. Maar dat is nog een heel groot taboe, iets waar de maatschappij duidelijk nog niet aan toe is... je leest het al aan de reacties hier alleen al... Dus nee, de vergelijking die ik maak met de twee paarden slaat niet op de afspraken, maar puur op de gevoelens tov de twee paarden. Je mist daar het punt als je denkt dat dat over afspraken gaat.
rien10 schreef:Wijze woorden Ruitje.
Overigens zullen er heus wel “bedrogenen” zijn die het wel snappen. Maar die zullen ook niet reageren.