Van iPhone naar Huawei... Ervaringen Huawei en overstap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 19:49

Ik heb nu een Honor 10. Zusje van de Huawei. En bevalt mij erg goed.
En een erg goede camera.

MirandaMalik

Re: Van iPhone naar Huawei... Ervaringen Huawei en overstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 20:11

Mijn dochter heeft ook een honor, hele scherpe foto's maakt ze ermee.
Zelf heb ik ook een Huawei, P9, bevalt heel goed, ik wil ook altijd een goede camera en die is echt wel goed. :j
Bij apple betaal je voor de naam, dat vind ik zonde.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 20:26

Yavanna schreef:
8nnemiek schreef:
Piekosjj, als je al een mac hebt dan zou ik toch echt bij iphone blijven, of gebruik je de icloud en deelfuncties/agenda/safari/foto’s enzo niet?
De SE is niet duur, ze stonden laatst zelfs voor 175 euro bij de kruidvat in de folder.

Is t geen gerefurbished dan? Dat denk ik haast wel, want Apple verkoopt alleen aan gecertificeerde dealers.

Even opgezocht, en je hebt gelijk :j
https://www.kruidvat.nl/apple-remanufac ... /p/4408874

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:06

Ik woon sowieso niet meer in NL dus dat zou dan alsnog een dure telefoon zijn om die ‘even’ via de kruidvat te kopen :D

Refurbished zou wel top zijn, maar daar heb je hier helaas geen winkels van zoals die fijne winkel in NL.. ik gebruik m’n telefoon inderdaad veel in combinatie met icloud, kalender etc etc. Ondanks dat ik toch wel heel graag een nieuwe iphone wilt had mijn portomonnee gehoopt dat jullie zouden zeggen dat android prima met mac kan :+ Maar ik durf toch de gok niet aan denk ik

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:15

Ik ben van een iPhone overgestapt naar de p20 2 maanden geleden.
Natuurlijk even wennen, maar het bevalt heel goed. Het wennen zit vaak vooral in je hoofd.
En laten we eerlijk zijn, iPhone is gewoon mega duur.

Ik zit zelf in de telefonie wereld en ik kan je vertellen dat Huawei's als warme broodjes gaan. En de nieuwste Huawei verkoopt beter dan de nieuwste iPhone. Dat zegt best wel wat.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:42

Interessant., ik sta ook voor deze keuze. Ik heb zelf de honor 8x in gedachte. Moet ook een goeie worden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:46

8ik heb de P20 lite, Los gekocht met sim only.
Dat is ten minste nog te doen. Aangezien ik na een jaar 'm toch laat vallen. En hoesje er af haal. Etc.
Hoef ik met een iPhone niet te doen met abonnement. Dan zit ik nml zonder telefoon :Y)

En verder werkt de telefoon super fijn. Leuke foto's! Maar zoals een telefoon, niet vergelijkbaar met een camera. Maar wel leuke effecten met de dubbele camera.
Verder vind ik Apple erg vervelend werken, ik ben dus niet helemaal neutraal daarin _O-

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:52

Ik heb de Huawei P20 Lite (wilde de gewone voor de camera, maar dat werd me iets te gortig met bijbetalen :+ ).

Heel tevreden mee! Batterij blijft lang goed, camera doet het ook zeker prima voor op een telefoon.
Heb 'm al een keer laten vallen en niks aan de hand ermee.
Daarnaast ben ik ook heel blij met dat ie verwijderde foto's nog 30 dagen bewaart in een aparte map :)) ik wis nog weleens de verkeerde namelijk.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:56

Ik heb meerdere goedkope (simpele) Huawei telefoons gehad, en nu voor het eerst een (oude!) I phone.
Ik denk niet dat ik nog terug wil. Simpele dingen gaan makkelijker. Het hele systeem lijkt stabieler...

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:54

tip voor alle twijfelaars: ga niet voor om een tientje te besparen op internet bestellen maar ga naar je plaatselijke telefoonzaak en laat je daar helpen met het eenmalig instellen en overzetten van je nieuwe telefoon. Kan je zó veel frustratie schelen!!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:13

Ik heb m online bij t-mobile gekocht maar denk dat ik mo ff langs de winkel ga :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:18

Nou de winkel helpt niet ivm de nieuwe privacywetgeving. Ik kreeg een papier met instructies mee en na wat puzzelen is het gelukt.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:39

Ik zit er ook over te denken om de mate 20 pro te nemen maar vind hem alsnog erg duur.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:49

Ik heb een oude versie van Huawei, echt een goedkope versie (<€175). Ik laat 'm gemiddeld iedere dag wel een keer vallen uit lompigheid en er zit 1 klein krasje op het scherm. Ik wil graag een nieuwe, want op de oude versie die ik heb zit een slechte camera. Ik doe de hele dag met de batterij, ondanks dat die al een aantal jaar oud is.

Ik vind het zonde om een nieuwe te kopen terwijl mijn oude telefoon het nog goed doet. Alleen kapot gaat, ho maar... 8)7

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:54

gewoon overrijden met de auto ''per ongeluk vergat ik hem onder mijn wielen'' O:)

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:01

Mijn vorige Huawei heeft het bijna 5 jaar gedaan (p7). Wereld telefoon. Hij kon alleen de updates niet meer aan. Ik wilde weer een nieuwe Huawei en ben gegaan voor een p smart. Ook een goede telefoon, alleen helaas een super kwetsbaar scherm.. De p7 had gorilla glass en de p smart niet. Dat heb ik geweten.. Binnen 3 maanden een kapot scherm. Helaas kwam er lucht onder het nieuwe scherm en kon er weer een nieuw scherm in. 1 klein tikje van iets wat erop viel.. Weer kapot.. Er zit een vloek op lijn Huawei helaas. Kwa camera, snelheid, specs etc ben ik er wel heel blij mee, maar ik ga over op een telefoon met gorilla glas. Waarschijnlijk de Motorola g6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:25

Ik heb toch maar besloten om bij de iPhone X te blijven. Mijn telefoon doet raar, maar heeft waarschijnlijk een hardware probleem, dus die wordt binnenkort opgehaald door Apple. Daarna hoop ik weer tevreden te zijn. Als deze iPhone 'op' is, zal ik beslissen/opnieuw bekijken of ik overstap en zo ja, welke telefoon het dan wordt :)

Ik vind het zo jammer dat Apple wat dat betreft wat 'achterloopt', ze kunnen hun torenhoge prijzen steeds minder verantwoorden vind ik. In mijn geval ook, een telefoon van 1200 euro hoort geen mankementen te hebben, grrrrrrr.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:48

het is jammer inderdaad voor apple betaal je meer voor het merk dan de telefoon denk ik :j na deze samsung ga ik weer voor een Huawei :j ik ben niet meer zo tevreden over mijn s8

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:30

De software is over het algemeen wel mega betrouwbaar en het werkt heerlijk, maar qua andere specs zijn ze echt niet bijzonder inderdaad... Dus betaal je vooral voor het merk dan voor het toestel, ja...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:38

En voor het besturingssysteem natuurlijk. Apple stopt daar veel werk in, en ook in de updates. iPhones kun je langere tijd upgraden naar de nieuwste iOS, terwijl android toestellen vaak naar een paar jaar al geen nieuwe updates meer krijgen. En het draait licht, en daardoor is een iphone krachtiger dan een android telefoon met dezelfde specs.

Vroeger was Apple erg vooruitstrevend met het design, maar tegenwoordig lijken alle smartphones op elkaar. Dat vind ik dan weer jammer.