Oplossing voor veel schoenen gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 13:48

Hier hetzelfde probleem.. voorlopig heb ik het zo:

Afbeelding

Afbeelding

Maar dus geen ruimte meer voor die van mijn vriend.. Binnenkort verhuizen we naar onze nieuwe woning en ik ben al hard aan hét nadenken hoe we het daar gaan aanpakken

Moon_light94

Re: Oplossing voor veel schoenen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 14:22

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 14:29

Ik ben s werelds meest mislukte vrouw geloof ik. Ik heb denk ik 10 paar? Zomer, winter, paard en werk?

Anyhow mijn vrouw heeft ook een lading schoenen waar ze niets mee doet :+ behalve dat die stof staan te happen. Een inloopkast voor je schoenen? :+ verhuizen? Had he niet ook een zolder?

En weggooien... dat opper ik thuis ook niet, ik vind t best fijn om een hoofd op Mn lijf te hebben namelijk :j

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 14:30

Ik heb je een foto van hoe het er in de praktijk uitziet per PB gestuurd, maar voor de meelezers: dat van mij staat voornamelijk in deze kastjes van de Ikea:

https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30245850/

Verstelbare plankjes erin en je schoenen op hoogte sorteren zodat je de ruimte maximaal gebruikt, de kastjes zijn diep genoeg om 2 paar naast elkaar te zetten en er dus 4 op een plankje te krijgen. Dan passen er dus 8 tot 12 in zo'n klein blokje en je kan ze rustig op elkaar stapelen. :)

Edit: ik bedenk met net dat ik er wel vooral hakken in heb staan, met platte schoenen is het moeilijker om er 4 in te passen omdat ze misschien niet tegenover elkaar passen. Zeker met mannenschoenen denk ik dat je dan beter 3 paar naast elkaar op een plankje kan zetten, kom je uit op 9 per blokje.
Laatst bijgewerkt door FirebirdM op 13-10-18 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 14:35

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 14:40

SimoneeM schreef:
https://www.bol.com/nl/p/schoenenrek-sc ... country=BE

En zoiets? Deze is dan nu uitverkocht, maar is misschien nog wel ergens te vinden?

Ohhh die lijkt mij ook wel wat! Ik zit met hetzelfde probleem, denk dat ik dat carrousel voor 48 paar wel in mijn eentje vol krijg hoor :')

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 14:49

Niet alles gelezen dus ik weet niet of het al genoemd is, maar wij hebben een 8 vaks kallax kast van ikea gekocht en daarin die stoffen vierkante bakken. Daar kunnen echt veel schoenen in. Ik heb er denk ik nu 35 paar in zitten en hij is nog lang niet vol. Ok, ze staan niet netjes naast elkaar, maar daarvoor heb je gewoon een groot huis nodig :)

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 15:06

Afbeelding
https://m2.ikea.com/nl/nl/p/trones-scho ... -80397313/

Deze hebben wij. Ideaal kasten. Makkelijk schoon te maken (kunststof), lades kunnen er uit en kun je uitspelen en de schoenen blijven stofvrij.
Er passen twee paar heren schoenen en een paar slippers in één lade.
Bij mij passen er wel drie of vier paar in, ligt aan de schoenen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 15:09

60 paar? Echt, kom op zeg, dat gaat toch nergens meer over? Dan is het toch niet raar dat je die niet meer kwijt kunt?
Voor zoveel schoenen zul je een aparte kamer moeten inrichten, eventueel met kasten in bibliotheekopstelling, een normale schoenenkast is daar niet tegenop gewassen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-18 15:09

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-18 15:12

Maartje1990 schreef:
Ik ben s werelds meest mislukte vrouw geloof ik. Ik heb denk ik 10 paar? Zomer, winter, paard en werk?

Anyhow mijn vrouw heeft ook een lading schoenen waar ze niets mee doet :+ behalve dat die stof staan te happen. Een inloopkast voor je schoenen? :+ verhuizen? Had he niet ook een zolder?

En weggooien... dat opper ik thuis ook niet, ik vind t best fijn om een hoofd op Mn lijf te hebben namelijk :j

Het zou je verbazen maar ik ben dus echt niet het meesterbrein achter deze schoenen collectie hè. := Hij is echt verschrikkelijk. Als er een kras op zit moet hij al nieuwe want deze zijn “totaal versleten!”

Onze zolder heeft niet echt onzichtbare opbergruimte. Dan zou ik een kast in het midden van de zolder neer moeten zetten. :o

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 15:13

Ik zit hier echt met m'n kin op tafel, 60 paar? Wat moet je vent in hemelsnaam met 7 paar voor onder z'n pak?

Maar goed ik ben denk ik geen echte vrouw.
Ik heb 1 paar werkschoenen en 1 paar sneaker. Winterlaarzen loop k in een seizoen op en dan gaan ze de bak in

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 15:20

Giolli schreef:
SimoneeM schreef:
https://www.bol.com/nl/p/schoenenrek-sc ... country=BE

En zoiets? Deze is dan nu uitverkocht, maar is misschien nog wel ergens te vinden?

Die moet ik hebben!

Als je het ergens anders kunt vinden, laat het vooral weten, want ik heb er zelf ook wel eentje nodig gok ik als ik ga samenwonen binnenkort :’)

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 15:23

Ik heb al 5 verschillende voor bij de paarden (winterlaarzen, stalschoenen voor de zomer, jodphurs, regenlaarzen en rijlaarzen)... Denk dat ik in mijn eentje al wel richting de 40 paar schoenen heb. Is wel een collectie verzameld in enkele jaren, mijn schoenen blijven altijd echt heel netjes (goh, hoe zou het komen :D).

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 15:29

Maartje1990 schreef:

Ik ook mislukt

1x werk
2x paard
1x wandel
1x netjes
3x gympen(zomerschoenen) ( en deze zijn rijp voor de vuilnisbak)
1x sportschoenen voor in de sportschool
1x nep uggs.

Ik heb ook niet veel ruimte in huis dus ook niet teveel zooi.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 15:30

Oh had even over het minumaal 60 paar stukje heen gelezen.
Dan zijn de kasten die wij hebben niet bepaald geschikt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:08

Ik heb van 2 niet gebruikte onderdelen van een grote wandkast een halkast gemaakt..
Afbeelding
Het onderste deel heb ik planken in gemaakt en daar kunnen 26 paar schoenen/laarsjes in (mt 39)
Afbeelding

Overigens ben ik ze nu aardig aan het 'op' maken bij de paarden :D
Qua benodigde ruimte scheelt het aanzien als je ze om-en-om neerzet en sandalen kun je makkelijk óp elkaar stapelen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:16

Ik lees mee! Hier is het ook een drama, kan ik wel zeggen hahaha.
Momenteel hebben we een rek staan in de badkamer - die is op de begane grond bij ons - en heb ik m'n kleerkast volgepropt en liggen toch overal in huis ook wel hier en daar vaak een paar te slingeren.
En het is geen optie om schoenen te verkopen want... gewoon nee :')

Voor zoonlief hebben we zo'n deurhanger gekocht. Die hangt dan tot onderaan.
Die zit dus ook helemaal vol, want tja... schoenen kopen voor hem is minstens zo leuk als schoenen kopen voor mezelf :') Let niet op de chaos, want het ligt dus allemaal door elkaar momenteel :')

Afbeelding

En deze hebben we dan in de badkamer staan voor onze, manlief en mezelf, schoenen maar die is echt vol. Bovenop staan schoenen gestapeld en dan nog op de slaapkamer en ga zo maar door ja...

Afbeelding

Wij gaan deze maand de zolder opruimen en een speelkamer ervan maken.
Misschien dat ik daar dan ook daar nog wat ruimte vrijhoud om schoenen op te bergen enz.
Even kijken of ik hier wat inspiratie opdoe *D

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:24

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:29

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:34

Giolli schreef:
Mijn man heeft ongeveer 7 paar werkschoenen (want, elke dag ander paar aan) dan nog zijn nette schoenen, dan nog wat sloffen en slippers, wat schoenen om de hond mee uit te laten en om in de tuin mee te werken. Rubber laarzen, schoenen voor onder zijn pak (7 paar)

En ik ben een vrouw dus ik heb ook gewoon schoenen, snap je. :+

Ik snap je en ik lees graag mee voor de oplossing van ons probleem want ook mijn vent en ik hebben een schoenenprobleem :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:35

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:58

@MDH: als je hem inbouwt tussen 2 panelen die ook deur zijn heb je een hoek die weinig opvalt.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 18:09

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 19:03

Wij hebben een ikea pax kledingkast, de planken anders verdeeld en nu staat er 1 grote tv in en de rest zijn schoenen planken geworden. Zitten mooie deuren in de kast dus mooi opgeruimd.