Goede waterzuiveraar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:23

verootjoo schreef:
Joh, osmosewater slecht? :+

Volgens mij was t een grap van margrathea omdat er in een ander topic de discussie is geweest van iemand die een osmosefilter voor z’n water had omdat dat gezonder zou zijn :=

Ja dat inderdaad :=

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:39

Magrathea schreef:
verootjoo schreef:
Joh, osmosewater slecht? :+

Volgens mij was t een grap van margrathea omdat er in een ander topic de discussie is geweest van iemand die een osmosefilter voor z’n water had omdat dat gezonder zou zijn :=

Ja dat inderdaad :=

:wow: :oo >;) := dat is echt hartstikke ongezond. Het is handig in labs, in sommige aquariums en ik geloof dat glazenwassers het wel eens gebruiken, maar om te drinken zou ik dat echt niet aanraden.

Als je last hebt van chloor of je hebt er niet helemaal vertrouwen in, kun je ook water koken en af laten koelen. Dan gaat de kalk er ook uit. Dat doen wij in het buitenland over het algemeen ook. Alleen in Africa hebben we langere tijd water uit een put door een filter gehaald, maar dat zijn hele dure krengen en vergen ook nog wel wat technische kennis om goed aan te sluiten en te onderhouden.

Schuur_

Re: Goede waterzuiveraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:49

+ dat voor osmose te maken je ook veel afvalwater hebt. Qua verspilling is dat ook niet de juiste trend

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:16

Ibbel schreef:
Als ik in de VS ben tap ik water de avond tevoren. Volgende ochtend is de chloor er uit verdampt. Simpele en goedkope methode om chloorlucht/-smaak uit het water te krijgen :+

Kijk, dat is nog eens een goede tip, daar was ik niet opgekomen. Ga ik onthouden, bedankt!