Huis gekocht, tuin aangepakt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 22:20

Ibbel schreef:
Wat het ontwerp betreft, jammer dat je niet diagonaal gewerkt hebt bv, of de borders als 'coulissen' gelegd hebt. Geeft veel meer diepte. Je moet zo'n kleine tuin bij voorkeur niet in één keer kunnen overzien. En zo'n paar vierkante meter gras is het meestal nét niet.
Maar gelukkig heeft een tuin het voordeel dat je het altijd weer aan kunt passen.

Hier ben ik het mee eens :j

Maar ts, ik begrijp dat jouw indeling prima bij jouw gebruiksdoel past.

Ik vind tuinen in Nederland ook vaak saai, dat wil zeggen vooral die tuinen die voornamelijk bestaan uit die donkere tegels (ik noem het altijd asfalt :D ), stijve plantenbakken of in vorm geknipte boompjes :r
Helaas is mijn eigen tuin ook nog niet volledig zoals ik het hebben wil. Kost veel geld en tijd helaas.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 22:51

Volgens kwam er geen troep uit die tuin, maar mooi doorgegroeide planten. Wat ontzettend zonde allemaal. Je had gewoon al een volle border kunnen hebben nu...je hebt prachtige struiken weggegaan.

Kabouters wonen in huisjes trouwens.

robbie88

Re: Huis gekocht, tuin aangepakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 23:04

Tja functioneel ja..mooier nee.. ik hoop dat je die prachtige planten hebt weggegeven en niet weg hebt gegooid.. veel plezier met jullie tuin..

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 23:12

Ik vind het wel een mooie tuin. Dat oerwoud, ik zou er ook niets van moeten hebben.

Lekker laag onderhoud en functioneel en die paar planten die je nog hebt groeien wel weer bij. Ik had miss iets meer gras gewild maar dat is persoonlijke voorkeur dat ik liever een ligbed op gras heb, maar dat past bij jullie ook nog.

Prima toch!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 23:36

Niks zonde aan TS een hele verbetering vind ik persoonlijk! Hier ook vergelijkbaar gemaakt alleen willen wij overgaan tot 60x60 antraciet tegels i.p.v. de cobbelstones die we nu hebben omdat we graag een strakkere aanblik willen!
Morgen heerlijk bbqen met het mooie weer op komst!!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 23:41

Lekker dan, denk je een leuk topic te openen, krijg je alleen maar commentaar.

Ik vind het netjes hoor TS! Ik ben ook niet zo van de jungle in de tuin. Geniet ervan!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 00:19

Idd, de tuin was mooi vol en groen maar wel heel klein! Daar kun je haast niets mee. Zou ook echt niet mijn voorkeur hebben. Zo is het ruimer en ook mooi als de border weer lekker gevuld is.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 00:21

Ik vind het ook mooier zo TS, maar ben dan ook absoluut geen groene-tuin mens...

En sommige reacties.... alsof je bijna verplicht bent een groene tuin te nemen :')

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 00:57

Ik vond idd ook de oude tuin mooier.. zonde
Maar het is jouw tuin dus als jij er maar gelukkig mee bent.

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 01:11

Vind het mooi geworden! Wat meer terras kan je ook echt buiten bbq’en en lekker ruim zitten.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 01:22

Ik hou van groen, maar de tuin van ts lijkt ongeveer even groot te zijn als die bij mijn ouders. Daarom vind ik de keuze voor 1 lange en 1 kortere planten bak heel goed gekozen. De tuin is anders echt veel te klein om er fatsoenlijk in te zitten. En je hebt een tuin nou eenmaal eerder voor je eigen plezier dan uitsluitend als "regenton"

Tuinen met 100% bestating ben ik ook geen fan van, maar een oerwoud hoeft nou ook weer niet.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 05:28

Waar bemoeien mensen zich mee zeg.. :=

Ik vind het zo een hele mooie tuin geworden. Ben ook benieuwd hoe het eruit ziet straks met meer beplanting in de borders. Mooi gedaan TS!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-18 05:50

Niwla schreef:
Lekker dan, denk je een leuk topic te openen, krijg je alleen maar commentaar.

Ik vind het netjes hoor TS! Ik ben ook niet zo van de jungle in de tuin. Geniet ervan!

Dank je wel. Dit was idd mijn gedachten ook iedereen zijn eigen keuze natuurlijk maar zoveel negatieve reacties had ik niet verwacht :P

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-18 05:52

Nagini schreef:
Ik vind het wel een mooie tuin. Dat oerwoud, ik zou er ook niets van moeten hebben.

Lekker laag onderhoud en functioneel en die paar planten die je nog hebt groeien wel weer bij. Ik had miss iets meer gras gewild maar dat is persoonlijke voorkeur dat ik liever een ligbed op gras heb, maar dat past bij jullie ook nog.

Prima toch!

Het stuk gras ingeveer 3.5 bij 6 dus ruim 20m2 gras. Mijn ligbed kan er prima op, twee zelfs :P

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-18 06:00

robbie88 schreef:
Tja functioneel ja..mooier nee.. ik hoop dat je die prachtige planten hebt weggegeven en niet weg hebt gegooid.. veel plezier met jullie tuin..

Ten eerste was 1/3 onkruid wat tot aan je heupen stond omdat de oudere mevrouw al jaren niks meer aan de tuin had gedaan. 1/3 was "gemeente bosjes, dit wilde niemand hebben dus dat is naar de stort gegaan (de 500kg) en de rest is weg gegeven aan familie/vrienden en de buurt.

Want nee ik ben ook een groot tuin liefhebber dus ik kreeg het niet over mijn hard de sierplanten weg te doen! Een klein deel is na wat snoeien bij mij gebleven.

Ik heb zelfs toen we ons vorige huis verkochten (ken de nieuwe bewoners) al mn eigen planten mee genomen. Hun hebben gee groene vingers dus wilde de plantjes waar ik al 6 jaar met liefde voor zorgde daar liever niet achter laten. Hun vonden dat prima.

Iedereen zijn eigen keuze maar sommige mensen hier reageren als of ik een misdaad heb begaan.

Ik heb echt wel hart voor mijn tuin en planten maar dat ik de keuze maak voor wat meer bruikbare ruimte dan al dat groen is mijn eigen goed recht.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 06:42

Ik snap je wel hoor TS! Je hebt een tuin toch om in te zitten. Wij hebben onze jungle ook leeggetrokken en bestraat zodat we er een tuinset op konden zetten. Hebben alleen wat borders beplant (ik heb helemaal geen groene vingers). En het is jouw tuin, al had je hem geasfalteerd :D Ieder zijn eigen smaak toch? Fijn dat jullie er blij mee zijn, kan het me goed voorstellen. Dat wordt veel BBQ feestjes geven volgend jaar :))

Romeo15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 07:38

Jeetje wat een nare reacties zitten er tussen zeg.
Met een tuin die dit formaat heeft kun je toch niet heel de tuin groen hebben..

Ik vind het mooi geworden en zeer begrijpelijk dat je ervoor gekozen hebt een wat groter stuk te bestraten!
Je moet toch fatsoenlijk kunnen zitten..
De border oogt nu misschien wat kaal maarja van het voorjaar wat leuke plantjes erbij en het ziet er superleuk uit!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 08:08

Mogen er dan alleen maar oohhh en ahhh reacties komen? Mensen mogen hun mening toch geven?

Ik vond de oude tuin mooi, maar wel erg vol. De nieuwe tuin vind ik zelf ook niet heel mooi, denk dat ik voor een soort kruising tussen oud en nieuw was gegaan, maar het is maar net waar je van houdt.
Als jij er tevreden mee bent is dat toch prima. Het ziet er in ieder geval netjes uit.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-18 08:09

Ceffyl schreef:
Ik snap je wel hoor TS! Je hebt een tuin toch om in te zitten. Wij hebben onze jungle ook leeggetrokken en bestraat zodat we er een tuinset op konden zetten. Hebben alleen wat borders beplant (ik heb helemaal geen groene vingers). En het is jouw tuin, al had je hem geasfalteerd :D Ieder zijn eigen smaak toch? Fijn dat jullie er blij mee zijn, kan het me goed voorstellen. Dat wordt veel BBQ feestjes geven volgend jaar :))

Jazeker haha. We hebben de afgelopen zomer al regelmatig met de nieuwe buren ge'bbqt maar nog niet bij ons gedaan omdat je je reet niet kan keren met 6 volwassenen en drie kinderen..

Ik heb echt wel groene vingers maar ik leef niet om mijn tuin onkruid vrij te houden en ben wel een beetje van normale grote planten. Zo groot als alles was geroeid nu werd me echt te veel haha.

Nu lijkt het een beetje kaal maar als alles volgens jaar weer mooi gaat bloeien weet ik zeker dat het weer een mooie volle border word

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-18 08:11

Supervixen schreef:
Mogen er dan alleen maar oohhh en ahhh reacties komen? Mensen mogen hun mening toch geven?

Ik vond de oude tuin mooi, maar wel erg vol. De nieuwe tuin vind ik zelf ook niet heel mooi, denk dat ik voor een soort kruising tussen oud en nieuw was gegaan, maar het is maar net waar je van houdt.
Als jij er tevreden mee bent is dat toch prima. Het ziet er in ieder geval netjes uit.

Dat zeg ik ook niet, iedereen zijn mening maar ik vind sommige reacties niet zo vriendelijk.

Wat ik al eerder zeg alles is gesnoeid dus volgend jaar zal het al voller zijn en dan komen er vast wel weer plantjes bij maar de centjes zijn nu even op helaas, plus de herfst komt er aan dus zie er geen meer waarde meer in om nu van alles te gaan kopen

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 08:19

Ik koop juist mijn planten aan het eind van het seizoen. Het tuincentrum heeft dan vaak kortingen van 50% op heel veel planten.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 08:24

Superfijn dat de mooie planten niet weg zijn gegooid, kennis van mij kocht juis met mooie tuin, en heeft idd alles naar de stort gedaan.. volgend jaar zal het vast mooier zijn als de planten wat groter worden.. alvast veel bbq plezier :)

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-18 08:29

robbie88 schreef:
Superfijn dat de mooie planten niet weg zijn gegooid, kennis van mij kocht juis met mooie tuin, en heeft idd alles naar de stort gedaan.. volgend jaar zal het vast mooier zijn als de planten wat groter worden.. alvast veel bbq plezier :)

Nee dat zou ik echt niet kunnen! De gemeente bosjes (zo noem ik het maar :P ) kon ik niemand voor vinden dus dacht naja die gaan dan maar weg. Maar alle andere dingen een nieuwe bestemming voor gezocht. Moest toch keuzes maken en had zelf van uit de oude tuin ook al dingen mee genomen :P

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 08:32

xPabloBokt schreef:
Waar bemoeien mensen zich mee zeg.. :=

Zo'n ontzettend onbenullige opmerking op een openbaar forum :O

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 08:33

Groot gelijk ts, ik vind het prachtig.
Ik houd ook niet van een dicht begroeide tuin.
Hier was de helft van de tuin bomen.
Ook alles eruit gegooid, op 2 na.
Vorig jaar die andere boom ook gesnoeid en alleen de notenboom laten staan.
Vind het veel mooier.