Verhuizen naar Utrecht, welke wijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Re: Verhuizen naar Utrecht, welke wijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 06:58

Ik woon in Maarssen, veel groen en kindvriendelijke wijken. Vlak bij Utrecht., ongv 5-10 min met de trein en je bent op centraal en auto denk ik ook 15 min. Met de fiets geen idee

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 07:27

Zelf opgegroeid in Lunetten. Kom er nog steeds veel. Is kindvriendelijk. Alles zit in de buurt winkels, bus, trein en kinderboerderij. En de stad is echt maar paar min fietsen.

Nu woon ik in Hoogzandveld/Vreeswijk in Nieuwegein. Hier ga ik nooit meer weg. Heeft alles wat Lunetten ook heeft behalve de trein. Maar hebben een tram. En fietsen naar de stad is stuk verder. Wel overal dichtbij en alle snelwegen zitten in de buurt.

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 07:28

Bij beide wijken zijn er genoeg mogelijkheden qau stalling in de buurt trouwens.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 07:32

14 jaar in Nieuwegein gewoond met veel plezier. Ik woonde wel in een prachtige wijk met veel groen en liep zo een park in, kon daar heerlijk wandelen en fietsen en winkels dichtbij. Ik zou er zo terug willen maar kan het niet betalen helaas.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 09:28

We willen in eerste instantie kijken in Utrecht zelf. Als dat niet lukt, dan eventuele plaatsen erom heen. Zal niet makkelijk worden, de markt is echt een gekkenhuis. Hier in Arnhem is dat ook al, de randstad helemaal. Echt bizar.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:31

Echt gekkenhuis idd, zeker in utrecht-stad! Kennissen van mij willen ook al een tijdje verhuizen binnen utrecht, maar hebben het opgegeven :')

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 09:33

verootjoo schreef:
Echt gekkenhuis idd, zeker in utrecht-stad! Kennissen van mij willen ook al een tijdje verhuizen binnen utrecht, maar hebben het opgegeven :')

Ja we zullen zien of het gaat lukken en hoe lang we het volhouden. We hebben gelukkig geen haast dat scheelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 14:19

Ik woon in Ijsselstein, ook vlak bij Utrecht en ik heb het hier erg naar mijn zin.
Maar... de huizenmarkt is hier echt belachelijk...

Mijn buren hebben hun huis (helaas) te koop staan en er waren op de eerste dag dat hij in de verkoop ging al 12 bezichtigingen gepland.
In Utrecht stad is het nog vele malen erger.

Wil je dus in Utrecht (of omgeving) wonen, moet je bij makelaars naar binnen lopen, want tegen de tijd dat een huis op Funda geplaatst wordt, is hij vaak al verkocht onder voorbehoud.

En je zult de vraagprijs of meer moeten bieden. Minder bieden zoals meer gebruikelijk is, zal je geen huis opleveren helaas.
Er zijn vaak zoveel gegadigden, dat je snel moet schakelen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 14:23

ik ben in De Bilt opgegroeid, vlakbij Utrecht. Heerlijk wonen daar.
Zelf ken ik Rijnsweerd, mooie groene wijk, dichtbij Amelisweerd / Bunnik, daar zullen wel pensionstallen te vinden zijn denk ik. Succes!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 14:41

plutolover schreef:
Ik woon in Maarssen, veel groen en kindvriendelijke wijken. Vlak bij Utrecht., ongv 5-10 min met de trein en je bent op centraal en auto denk ik ook 15 min. Met de fiets geen idee

Ik heb ook met veel plezier in Maarssen gewoond :j rustig maar niet té & heerlijk centraal! :j
Met de fiets is dat naar Utrecht Centraal ook goed te doen, zo’n half uurtje :)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:05

De huizenmarkt is in minder centrale steden al een gekkenhuis. Mijn zwager heeft zijn huis in Nijmegen verkocht, binnen 3 dagen verkocht voor 30.000 meer dan de vraagprijs. Dus hoe het in Utrecht zal zijn, ai ai ai... :x
Succes, ts!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:27

Zelfs in Almere :') de buren hadden 24 kijkers op de opendag en 15 biedingen. Het was een bieden vanaf prijs dus ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het heeft opgeleverd.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:38

Ook in Groningen is het gekte op de huizenmarkt!
Zolang je niet in Kanalen eiland gaat wonen is alles goed in Utrecht :')

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:47

Ik vind dat er zelfs voor 500.000 in Utrecht niet veel soeps te krijgen is......

Alles hangt toch echt af van wat je te besteden hebt.... wil je een mooie groene kindvriendelijke wijk met een huis waar niet te gek veel aan gedaan hoeft te worden dan zit je zo aan de 500.000

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:54

Zeist, dichtbij utrecht en super veilig en fijn. Als kinderen oud woorden ook genoeg te doen (bioscoop, zwembad, uitgaan etc.)

Zelf er ook opgegroeid (met wat verhuizingen naar curaçao en andere plekken maar we komen telkens terug!)

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 15:56

studiemiep schreef:
Ik vind dat er zelfs voor 500.000 in Utrecht niet veel soeps te krijgen is......

Alles hangt toch echt af van wat je te besteden hebt.... wil je een mooie groene kindvriendelijke wijk met een huis waar niet te gek veel aan gedaan hoeft te worden dan zit je zo aan de 500.000

Ja dat herken ik wel van Arnhem. Ook daar moet je wel in de buidel tasten om leuk te wonen. Daar houden we ook rekening mee.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 16:14

Ik ben geboren en getogen in Nieuwegein, maar heb 5 jaar met veel plezier in Utrecht gewoond (Lunetten). Kan Lunetten echt aanraden, maar ik ben weer in Nieuwegein terechtgekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 23:47

Als je naar Utrecht wil: aankoopmakelaar nemen. Die krijgen huizen door voor ze online gaan.

Meerdere bekenden hebben hun huis zeker een ton boven vraagprijs kunnen verkopen. Ruim boven taxatiewaardes.

Leidsche rijn/Terwijde/Vleuten die driehoek vind ik een erg leuke wijk :j lekker aan het Maximapark :D

Ik woon net buiten Utrecht (Houten). Maar ook hier gekkenhuis. Wij zouden ons huis een ton duurder kunnen verkopen als dat we hem vorig jaar kochten. :+

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 09:58

Ik woon aan de oostkant van Utrecht (in een kindonvriendelijke buurt :D ). Tip: ik heb bij aankoop erop gelet dat ik makkelijk de stad uit rij, dat moet immers dagelijks ivm mijn paard. Verder zit ook dicht bij het station zodat ik voor werk makkelijk de randstad in kom.

Overigens bedenk ik me nu dat hier in de buurt wel een kinderwijkje/straten zit, Zeekoethof, Zeemeeuwhof etc. een nieuwbouwwijkje midden in een leuke oude buurt.

Aan de oostkant van Utrecht zijn verschillende pensionstallen te vinden maar het merendeel is in de winter echt behelpen. Veel nattigheid en de paarden weinig buiten. Maar goed, dat is ook maar wat je wilt en waar je genoegen mee neemt. Ik heb een tijdje in 't oosten van het land gewoond en toen ik naar Utrecht ging schrok ik me lam van de prijzen hier en wat je er (niet) voor krijgt.

Maarrrrr… Utrecht is een heerlijke plek om te wonen vind ik, welkom dus en veel woonplezier gewenst.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:22

Kwam geweldig paddock paradise in Soest tegen, net geopend.
In dat geval zou ik in Wittevrouwen gaan kijken.

Dan zit je aan de goede kant van Utrecht om meer de bossen in te gaan.

Maar zelf zou ik niet met kinderen in Utrecht willen wonen maar meer De Bilt, Den Dolder, Zeist uit gaan.
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 02-10-18 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:24

A3a1 schreef:

Ja, zodra je echt richting Soest gaat kijken wordt het voor de paarden een stuk beter!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:58

Ir111 schreef:
A3a1 schreef:

Ja, zodra je echt richting Soest gaat kijken wordt het voor de paarden een stuk beter!

En dat is vanuit De Bilt, Utrecht-Oost, De Dolder, Zeist goed te bereizen.

Mijn paard staat inderdaad in Baarn/Soest.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:57

Ik woon in het noorden van Nieuwegein; in een rustige wijk, maar met de auto ben je zo op de snelweg en met de fiets met 25 minuten in het centrum/station Utrecht. Mijn paard staat in Leersum, dat is met de auto wel zo'n 30 minuten, maar dan staat hij 24/7 buiten op een fijne, rustige plek en de uitrijmogelijkheden zijn prachtig.

Ik heb toen we naar omg. Utrecht wilden verhuizen ook naar Zeist gekeken, maar ik vond de spitsdrukte bij de afrit van de A28 altijd een drama als ik naar mijn fysiotherapeut moest aan het einde van de werkdag. Richting A12 is Zeist dan wel weer goed te doen, maar tussen Lunetten en Oudenrijn is het bijna altijd drama in de spits, dus daar heb je weinig aan als je vaak die kant op moet voor werk e.d. Utrecht (zuid) zelf ziet er ook altijd erg druk uit rond de spits, maar daar heb ik wat minder eigen ervaring mee dus ik weet niet welke wijken dan beter te doen zijn of niet.

Ik werk in de detachering en ik vind het erg prettig dat vanuit Nieuwegein je via de ring de meeste spitsdrukte vermijdt als je naar het westen/oosten/zuiden moet. Je gaat precies voor de ellende begint bij Lunetten of Oudenrijn de ring-zuid op namelijk en ook in Nieuwegein zelf heb ik nooit last van al te gekke drukte of filevorming.

Hopelijk heb je er wat aan. Succes met de zoektocht! :)
Laatst bijgewerkt door Mews op 04-10-18 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:30

Wij hebben in Hoograven gewoond(zuidkant) vond ik dit echt een drama met de auto naar stal toe. Altijd stilstaan op de waterliniewieg en ook vanaf de andere kant bij de Ikea. brrr. Al vraag ik mij af of er andere delen van de stad wel beter bereikbaar zijn. Ik zou dat zeker niet aanraden als je iets zoekt wat een beetje goed bereikbaar is. Lunetten lijkt mij wat dat betreft het zelfde probleem al heb je daar minder last van t' Goylaan.
Kindvriendelijk en groen was onze straat dan wel weer. En ook op prima afstand van de stad.

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:39

Ik woon zelf al 13 jaar in Rijnsweerd bij mijn ouders. Wonen veel kinderen, basisschool midden in de wijk en met een kwartiertje fietsen zit je midden in het centrum. Verder is de enige voorziening in Rijnsweerd zelf de tandarts maar in Schildersbuurt (3 min. en richting het centrum, ook een optie!) zitten bijna alle voorzieningen.
Ik heb zelf geen eigen paard maar richting de Bilt zijn zeker wel wat stallen te vinden, sommige met wei, andere zonder.