Rouw en trouw booming business?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 20:49

Allereerst Gecondoleerd!

Wat een prijzen he? Het is in budgetland echt een bekende tip die hier ook al vaker staat om vooral als het kan niet aan te geven dat iets is voor een trouwdag of begrafenis, het schijnt echt flink te schelen.

Ik vind overigens wat Palmera zegt wel interessant. In het algemeen dan. Je afvragen wat de overledene zelf ervan zou vinden als er zulke bedragen aan bloemen worden uitgegeven. Voor mezelf weet ik het antwoord wel, ik ben geen bloemenmens en een ras koopjesjager dus serieus ga je 150 euro of zelfs nog meer uitgeven aan bloemen voor mij voor 1 dag dan hoop ik dat ik terug kan komen in je dromen om je te vragen of je de goed wijs kapot hebt. }:)

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 23:36

Gecondoleerd met je oma!
Mijn vader is 2 weken geleden overleden en hij heeft voor zn overlijden aangegeven dat hij geen bloemen wilde omdat hij het idd absurt vind dat mensen daar zoveel geld aan uit (moeten) geven en “het ligt toch maar te verdorren en het wordt toch maar weggegooid” :')
Helemaal zonder bloemen is ook zo karig dus ik mocht van hem wel zelf 1 mooi bloemstuk maken voor op de kist, net zoals ik bij mijn moeder had gedaan.
Nou ken ik wel mn adresjes voor betaalbare bloemen ( en lint...en een houder...) maar toch tikt het voor een flink stuk toch aardig aan. Denk ook aan al het groen om het op te vullen zodat het een mooi dicht geheel wordt.
Ook gaat er best veel tijd inzitten. Dus ik snap de prijzen van een bloemist ergens wel. Ik was enkel aan materiaal volgens mij iets 80 euro kwijt maar ik weet zeker dat dit formaat ( ong de halve kist bedekt) bij een bloemist minstens het dubbele zou kosten.

superpony

Re: Rouw en trouw booming business?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 00:21

Vorig jaar is mn broer overleden en hebben we bij de bloemist een groot stuk laten maken met linten. We waren ook zoiets kwijt.

Een dag voor valentijnsdag ging ik naar de plaatselijke bloemist en wilde een bloemetje meenemen voor op het graf. Ik liep wat rond, ze begonnen me te helpen, dus ik legde uit wat ik wilde en daarop boden ze aan een liggend bosje te maken. Tijdens het maken vertelde ze dat de bloemen duurder waren vanwege valentijnsdag. We hadden het erover en dat het ook rond moederdag een duurdere tijd is.

Toen wij gingen trouwen was mijn stukje 50 euro en echt super netjes. Heb het gedroogd nog steeds.

Natuurlijk is het veel geld, maar er wordt wel wat meer aandacht aan besteed. Linten en tekst waren bij ons gratis ongeacht wat we wilden.

Het is wel allemaal duur. Als ik kijk naar wat de koffietafel bij mn broer kostte.....Dan kan je het zelf voor minder dan de helft doen. In principe mag dat ook allemaal, maar in zo een periode is het fijn als dingen geregeld worden. Maar de rekening van een uitvaart is echt schrikken.

Trouwen is haast nog gekker en hebben wij ook niet aan mee gedaan. Lekker simpel en makkelijk, maar alsnog 2000 kwijt voor trouwen en eten met familie.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 07:01

Dat kan je inderdaad ook goed, wat superpony zegt.
Een liggend boeket laten maken.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 07:22

Ik ben zelf bloembindster, maar rouwwerk is echt prijzig. 150/200 is vrij normaal. Veel mensen willen toch wat tonends.
Betekent vaak ook meer bloemen. Een stuk met orchideeën is vaak nog duurder.
Maar vaak zijn we er ook een tijd mee bezig en besteden we er veel zorg aan.
Gaan we ook bij familiewerk thuis langs om water te ge en of bloemen te vervangen.
En vaak ook speciaal bloemen bestellen is ook weer duurder omdat we dan stel op sprong naar de groothandel noeten en die prijzen liggen hoger.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 07:36

Gecondoleerd.
Toen een tijd geleden een goede vriend overleed heb ik een inzameling gedaan en zelf een stuk gemaakt. Ik had een dienblad gekocht, daar een tekst op geschilderd (de rand) en een klein boompje in het midden van het dienblad gezet. Plantjes en aarde er omheen en daarin allerlei gereedschapjes (vriend was klusser). Was erg mooi geworden en paste bij hem: levende planten. Boompje staat nog op zijn graf, leeft en groeit verder waar hij ligt.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 10:13

BarbaravdW schreef:
Gecondoleerd.
Toen een tijd geleden een goede vriend overleed heb ik een inzameling gedaan en zelf een stuk gemaakt. Ik had een dienblad gekocht, daar een tekst op geschilderd (de rand) en een klein boompje in het midden van het dienblad gezet. Plantjes en aarde er omheen en daarin allerlei gereedschapjes (vriend was klusser). Was erg mooi geworden en paste bij hem: levende planten. Boompje staat nog op zijn graf, leeft en groeit verder waar hij ligt.

Dat is erg mooi bedacht! Ook mooi dat het boompje nu op zijn graf staat. Dat is inderdaad altijd het sneue van bloemen bij een uitvaart, die zijn na de uitvaart heel snel weg.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 14:29

superpony schreef:
Het is wel allemaal duur. Als ik kijk naar wat de koffietafel bij mn broer kostte.....Dan kan je het zelf voor minder dan de helft doen. In principe mag dat ook allemaal, maar in zo een periode is het fijn als dingen geregeld worden. Maar de rekening van een uitvaart is echt schrikken.

Mijn schoonzusje is dol op bakken en wou voor de uitvaart van mijn broertje twee weken geleden zelf zijn lievelingscake maken. Een heel mooi idee, vooral omdat we het natuurlijk al zo persoonlijk mogelijk wilden houden. Alleen had ze een beetje onderschat hoeveel mensen er zouden komen, dus de dag ervoor van vroeg tot laat staan bakken en alle ingrediënten bij elkaar waren ook niet heel goedkoop :=
Maar het was heel erg lekker :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 16:16

enny schreef:
superpony schreef:

Mijn schoonzusje is dol op bakken en wou voor de uitvaart van mijn broertje twee weken geleden zelf zijn lievelingscake maken. Een heel mooi idee, vooral omdat we het natuurlijk al zo persoonlijk mogelijk wilden houden. Alleen had ze een beetje onderschat hoeveel mensen er zouden komen, dus de dag ervoor van vroeg tot laat staan bakken en alle ingrediënten bij elkaar waren ook niet heel goedkoop :=
Maar het was heel erg lekker :)

Maar je weet van tevoren hoeveel mensen je uitnodigt, toch? Mijn broer was gehandicapt en dol op gevulde koeken, dus we hadden het vrij simpel, maar wel iets wat bij hem hoorde. Het was prima geregeld verder, maar voor dat geld waren het geen gevulde koeken van de banketbakker.

Met ons trouwen hadden we ook genoeg eten en alles zelf gemaakt, of iig samen, want mn moeder had ook veel gemaakt.
Voor haar grote feest, had ik een catering laten komen en was prima.

Nu had familie vorig jaar een echt groot feest en wilde alles vers en zelf koken, maar was veel en veel te weinig. Stront eigenwijs en daarna de gasten de schuld geven dat ze teveel pakte.......Tja.

Het is ook iets wat je uit handen geeft vaak, omdat catering veel beter kan berekenen hoeveel er nodig is. Je betaald ervoor, maar alles is geregeld. Met de catering voor mn moeder, konden we alle vieze borden en bestek zo in de bakken zetten en alles werd volgende dag zo opgehaald. Mensen konden steeds een schoon nieuw bordje pakken.
Bij mn eigenwijze familie was er overal een tekort aan en moest er in het kleinste keukentje dat er bestaat, continu afgewassen worden.

Het is ook wat je gewend bent. Ik zet mn gasten graag goed spul voor, maar kom ook weleens ergens waar het echt gewoon slecht en slechter is.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 17:22

superpony schreef:
Maar je weet van tevoren hoeveel mensen je uitnodigt, toch? Mijn broer was gehandicapt en dol op gevulde koeken, dus we hadden het vrij simpel, maar wel iets wat bij hem hoorde. Het was prima geregeld verder, maar voor dat geld waren het geen gevulde koeken van de banketbakker.

Nee, want er waren eigenlijk alleen kaarten naar familie en zijn vrienden gegaan. Maar er wilden ook graag vrienden/collega’s van mijn moeder, andere broertje en mij komen. En die waren ook welkom, ondanks dat ze geen kaart thuis hebben gehad.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 22:42

Bedankt voor de sterkte wensen Y;(

Uiteindelijk €115 kwijt. (Bovenste stuk met linten)
Mijn ouders waren €200 kwijt... (onderste stuk met linten)
Afbeelding

Blijf het toch veel geld vinden...

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 23:16

Het onderste stuk met de orchideeen snap ik nog wel, maar 115 euro voor het bovenste vind ik ook veel geld :o
Maar ik vind het beide mooie stukken!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 23:30

Het zat hem in de rozen, die schijnen erg duur te zijn

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 23:41

Het is ook veel geld, maar het is het vast waard. Niet alleen de bloemen, maar ook het gebaar dat je dit nog hebt gedaan. Hopelijk helpt het je bij de verwerking. Niks doen of tekort doen kan ook heel rot voelen denk ik.
Sterkte!