Hoe het best vrienden maken?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oehlala
Berichten: 4318
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Hoe het best vrienden maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 20:03

Jij wilde dit jaar toch ook meedoen aan dr smulrit? Misschien kunnen we samen rijden?

Myka

Berichten: 716
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 20:06

Pluisje1998 schreef:
Blue_flower schreef:
Wellicht kun je vermelden in welke omgeving je zit, op bokt zitten een hoop gezellige dames. Wellicht ook een aantal die straks tot jou vrienden kunnen horen.


Oeps ik dacht dat dat nog in mijn profiel stond, maar niet meer dus. Heb het er terug ingezet, thanks voor de tip :)


11AFotograaf schreef:
Ik zou ook vooral kijken naar waar je eigen interesses liggen en daar sociale activiteiten bij gaan zoeken. Kan ook online (wie zegt dat vrienden alleen maar off line moeten zijn?). Hou je van lezen? Zoek naar een boekenclub. Hou je van breien? Zoek dan een groep op Facebook over breien. Enz. Alle vrienden die ik nu heb, heb ik vanuit een gedeelte interesse. Ik heb zelf totaal geen contact meer met oud klasgenoten, van geen enkel van de scholen waar ik op gezeten heb.
En laat het los dat je vrienden wilt hebben/zoeken. Juist door het los te laten en er geen verwachtingen aan te hangen, komt het uit zichzelf. Als je er te veel aan vast houdt en te graag vrienden wilt hebben, dan wordt het krampachtig en komt het niet.


Dit is waarom ik dus naar extra vrijwilligerswerk ga kijken. Hoop dat ik bij een lokaal poppodium terecht kan, ben een groot muziekliefhebber namelijk. Ook omdat ik nog iets te doen wil hebben naast mijn werk, dus zeker niet alleen om vrienden te vinden.

Als je bij Rotterdam in de buurt woon is Rotown misschien wel leuk? :D
https://www.rotown.nl/rotown-zoekt-enth ... willigers/

Pluisje1998
Berichten: 1237
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-18 20:57

xdniesje schreef:
Kijk je voor vrijwilligerswerk bij Bibelot toevallig aangezien je het over een lokaal poppodium hebt? Daar heb ik vroeger hele leuke contacten opgebouwd op een makkelijke manier. Hopelijk kan je daar aan de slag!


Ik kijk idd bij Bibelot en de popcentrale. Ben dol op muziek dus ik hoop daar een beetje gelijkgestemde mensen tegen te komen etc. Ik hoop dat ze er mensen zoeken voor achter de bar, dat doe ik nu ook voor de hobby en dat vind ik heel leuk. Maar op zich ben ik voor alles in hahah.

Rotown lijkt me ook heel gaaf, als Bibelot niks word kan ik altijd daar nog kijken.

Ik heb eigenlijk nooit echt nagedacht over de sites die jullie hier aandragen. Ik ga daar zeker ook naar kijken. Het is gelukkig niet zo dat ik op zoek ben naar echt nieuwe bffs hahah. Maar ik ben iemand met best veel behoefte aan sociaal contact en daar is makkelijker te komen als je cirkel wat groter is :') dan hoef ik niet steeds dezelfde vier mensen lastig te vallen.

Tiggs

Berichten: 7537
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Hoe het best vrienden maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 19:58

Vergeet niet dat vrienden maken ook een soort proces is :) Bij mij moet daar echt wel een hele tijd overheen gaan, voor het 'vertrouwd' voelt. Iemand schreef hier dat je met vrienden iets moet ondernemen en niet lekker kunt niksen, maar dat kan je imo juist wél met vrienden.