In ondertrouw gaan met buitenlander?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Re: In ondertrouw gaan met buitenlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 10:03

TS ook iets om na te gaan - is het huwelijk wel geldig? Ik kan morgen in Las Vegas trouwen met mijn NL partner maar dan ben ik voor de NL wet nog altijd ongehuwd. Wellicht werkt dat andersom ook?

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 10:10

Dat is niet 100% waar Selka, want je moet je huwelijk wel in nederland in schrijven maar de rest van de wereld erkend dat amerikaanse huwelijk gewoon. Het hoe en waarom van het inschrijven ben ik even vergeten, maar ik geloof dat het had te maken met als je ooit weer uit elkaar wilt dat je dan niet een maand oid in amerika hoeft te verblijven. Het inschrijven in NL was wel een hoop gedoe om rond te krijgen maar was puur administratief.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 10:38

pjer, maar dat is toch de hele grap? Als je het niet inschrijft is er niks aan de hand. Daarnaast moet je het ook nog laten legaliseren. https://www.nederlandwereldwijd.nl/wone ... an-amerika

Dus ik ben, zoals ik eerder schreef, in mijn voorbeeld gewoon ongehuwd voor de NL wet aangezien ik niet inschrijf en niet legaliseer.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 10:52

Sunnda schreef:
Furrow schreef:
Maar gaat het wel zomaar met een amerikaan trouwen in Nederland, dat wist ik helemaal niet? En houden ze rekening met het verleden van iemands het daarom dat hij niet kan reizen?

Ts, niet om het een of ander en ik wil mij zeker niet met jou trouwzaken bemoeien. Maar ik heb even zitten kijken omdat ik je herkende uit het tindertopic en begin dit jaar (april) was je nog aan het daten met een nieuwe vlam.

Nu vind ik ook meteen wat berichten van schrijven met een gevangene in Amerika.
Ook niets mis mee natuurlijk.

Maar als ik dit allemaal bij elkaar zo lees..
Pas je wel goed op jezelf? :)

Precies wat ik ook wilde zeggen!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 10:58

TS, ik heb ervaring met trouwen met een Amerikaan. Hou er rekening mee dat je een trouwvergunning dient aan te schaffen en papieren vanuit je gemeente moet hebben waarop staat aangegeven dat je niet gehuwd bent.

Ik weet niet of je verloofde op dit moment nog vast zit, maar mocht dit het geval zijn, dan kan je de wedding coördinator van de gevangenis bellen.

Hou er rekening mee dat indien je naar de VS wilt, je ook een sponsor zal moeten vinden die garant voor je gaat staan. En je zal pas na zo'n 2 jaar kunnen verkassen naar de VS.

Andersom idem dito, als jouw man hierheen wil komen, zal jij voldoende moeten verdienen om jullie beiden te onderhouden. Maar... Er bestaat een kans dat hij niet het land inkomt, gezien zijn verleden.

Buiten deze informatie, als ervaringsdeskundige, kan ik alleen maar zeggen: Niet doen. Bespaar je de ellende, het lijkt geweldig, maar ik hoor alleen maar ellende. Van alle vrouwen die ik ken die een relatie met een inmate in de VS hebben gehad, is het faalpercentage 100%.

En voor je van een huwelijk in de VS af bent, ben je gerust 1,5 jaar verder.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 11:06

Waar staat precies dat ts met een gevangene wil trouwen? Ik zie alleen dat mensen een topic hebben gelezen waarin ze het heeft over schrijven met een gevangene

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 11:08

Ah, je hebt gelijk. Ik ben er vanuit gegaan dat het een gevangene of ex gevangene betreft. is dat niet het geval, dan blijven de stappen hetzelfde, maar is het mogelijk minder ingewikkeld met naar Nederland krijgen omdat er dan geen strafblad is. :)

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 11:24

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 11:42

Ik snap dat jullie bezorgd zijn en ts willen waarschuwen maar ik vind het tegelijk erg ver gaan om haar berichten na te lezen en zelf conclusies te trekken..

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 11:53

Ik lees niks na want ik zit in dat topic vandaar dat ik wist waar het te lezen is ;-).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:13

Ts, wanneer het inderdaad om een ex gevangene gaat, op zich geen probleem want in de states zit je al snel in de bak, ga dan eerst een samenwonen. Hoe goed je ook met zijn familie kunt , je weet totaal niet hoe hij in het dagelijks leven met alle beslommeringen is. Dus voor je gaat trouwen dit uitzoeken en dan kun je altijd nog trouwen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-18 17:52

Furrow schreef:
Maar gaat het wel zomaar met een amerikaan trouwen in Nederland, dat wist ik helemaal niet? En houden ze rekening met het verleden van iemands het daarom dat hij niet kan reizen?

Welk verleden?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-18 18:03

Ik vind het kei apart dat omdat ik met gedetineerde schrijf jullie concluderen dat het om een gedetineerde gaat?
Mijn verloofde heeft geen dag van zn leven in de bak gezeten hij heeft hooguit een ticket gehad voor te hard rijden in zn Dodge chalenger :+
Hij heeft een koophuis en is in bezit van genoeg spaargeld en heeft al jaren een vaste baan hij krijgt zelf weer opslag binnenkort.

Ik ben nu voor de 9e keer in Amerika geweest dus ik ken het land redelijk goed. Novenber ga ik terug om zijn verjaardag ,thanksgiving en kerst en nieuwjaar met hem te vieren en dan daarna komt hij hierheen en maken we een rondreis door europa en waarschijnlijk juli trouwen.

Heel leuk allemaal de speculaties maar ik stel hier een simpele vraag en iedereen die dingen weet over gedetineerde of "aandachtig" in dat topic mee leest weet dat ze meestal de eerste 1,5 hun eigen land niet mogen verlaten na "vrijlating" :')

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 18:09

Shilady je kan in de VS gewoon trouwen op je ESTA, hoef je verder niks speciaals voor aan te vragen, alleen je paspoort meenemen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 18:11

Zo shilady, jij hebt echt iets om naar uit te kijken de komende tijd. Allemaal leuke dingen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-18 18:13

Mavelle schreef:
Shilady je kan in de VS gewoon trouwen op je ESTA, hoef je verder niks speciaals voor aan te vragen, alleen je paspoort meenemen.

Dat weet ik maar ik ben teveel van een controlfreak om zoiets te doen .
Ik wil eerst hier mn opleiding afmaken en dingen regelen voor mn paard.

Daarnaast wil gewoon graag dat mn familie erbij is en zijn ouders kunnen zoiezo overvliegen hebben genoeg budget dus waarom niet?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 18:16

Ah oke, dacht Nederland omdat je zei dat je dacht niet in aanmerking te komen voor een trouwvisa in de VS.

Vond het trouwens echt heel waardevol dat mijn man ook in NL is geweest, heeft hem zoveel geleerd over onze cultuur en over waarom ik bepaalde dingen doe zoals ik ze doe.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 18:22

Excuus voor het trekken van voorbarige conclusies, soms tel je 1 en 1 op en denk je 3. Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-18 18:26

Ja het is best handig om elkaars land is een keer te zien :o

Ik heb het nu de laatste keer erg moeilijk gehad met customs(voor de 4ex) nu laatst 5x ondervraagt door 4 verschillende agenten en daarna moesten ze elke keer in vergadering en meerdere van mn contacten bellen of ik kwam werken in amerika of kwam trouwen of meschien zelfs keetje tippel dingen kwam doen :+
Dus ze hebben flink dosier tegen me opgebouwd en hebben ook gegeven uit mn telefoons genomen om me goed te kunnen tracken in de states :=

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 19:30

Heerlijk land is het toch >;)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 19:31

Mijn excuses dan, wel vergaand dat tippel dingetje.
Maar dan heb je nog altijd het recht om te trouwen daar toch, of is het echt vervallen door hun?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-18 19:53

Ja als je vaak het land binnen komt op een toeristenvisa dan vinden ze dat raar.
Maarja voorderest een heerlijke tijd gehad ben sinds vanochtend terug in nederland en ga november weer.

Maargoed kunnen we verders on topic blijven.
Ik zal me nog wat inlezen en met de gemeente bellen +:)+

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 00:09

Als je in NL trouwt, kun je Amerika pas weer in als je visum helemaal rond is. Dat duurt best lang. En een toeristen visa zal geweigerd worden als ze weten dat je bezig bent met een greencard.

Het is makkelijker om in de VS te trouwen, als je er al bent mag je namelijk wel blijven. En dan goed alles bewaren, 2 jaar lang, kwa bonnetjes, afschriften, etc. Want na 2 jaar moet je kunnen bewijzen dat je geen schijnhuwelijk hebt :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 00:51

Wij zijn hier wel in ondertrouw gegaan, maar was 2012. Omdat mijn man in het buitenland heeft gewoond, moest hij wel een bewijs van die gemeente hebben en bewijzen dat hij niet getrouwd was in het buitenland. Daar moet je dus wel even rekening mee houden, denk ik.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-18 03:07

Libera schreef:
Als je in NL trouwt, kun je Amerika pas weer in als je visum helemaal rond is. Dat duurt best lang. En een toeristen visa zal geweigerd worden als ze weten dat je bezig bent met een greencard.

Dat weet ik en zoals gezegt ben ik hier tijdens dat proces hard bezig met school en andere dingen regelen wij hebben geen haast ik hoef er niet dezelfde dag nog te wonen. Plus mijn fiance kan wel tussendoor hierheen komen.

Wil gewoon graag hier trouwen zodat het goed te doen is voor familie en op een later moment in amerika voor de kerk :)
Wil erg graag met diploma en spaarcentje naartoe + paard
Word ong 2020 eerder ik er meschien echt zit.