Bezichtiging huurhuis wbv, waaraan denken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 19:25

Als het muurtje er niet in hoort en jij het niet wilt, zal het huis in de originele staat terug gebracht moeten worden. Dan zal de huidige huurder dat moeten verwijderen.

Althans, dit is meestal wel de gang van zaken.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 08:35

Als de lokatie goed is en de tuin en de lichtinval.
Dan zou ik het huis nemen, betaalbare huurhuizen in een fijne buurt zijn schaars.

Mocht de woningbouw het een en ander gaan opknappen, is dat natuurlijk helemaal fijn.

anjali

Re: Bezichtiging huurhuis wbv, waaraan denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:24

Ik vind ook dat de locatie zeer belangrijk is.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-18 09:46

Ik ook. En ik weet dat ze zeldzaam zijn. Dat is de reden dat ik al bijna 10 jaar ingeschreven sta, terwijl ik toen nog niet zocht. Maar locatie is niet alles, een groot deel van de tijd dat je thuis bent, ben je toch binnen. Nou had ik met betrekking tot de indeling wat oplossingen bedacht, en er, juist vanwege het plekje, min of meer vrede mee dat ik er qua ruimte eerder op achteruit zou gaan dan op vooruit. Maar ik vrees dat mijn piano niet gaat passen. Of eigenlijk, er is wel vermoedelijk wel een plek voor, maar daar ga ik hem nooit krijgen. En dat gaat toch wel een beetje een dealbreker zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:15

Lalidan schreef:
Ik ook. En ik weet dat ze zeldzaam zijn. Dat is de reden dat ik al bijna 10 jaar ingeschreven sta, terwijl ik toen nog niet zocht. Maar locatie is niet alles, een groot deel van de tijd dat je thuis bent, ben je toch binnen. Nou had ik met betrekking tot de indeling wat oplossingen bedacht, en er, juist vanwege het plekje, min of meer vrede mee dat ik er qua ruimte eerder op achteruit zou gaan dan op vooruit. Maar ik vrees dat mijn piano niet gaat passen. Of eigenlijk, er is wel vermoedelijk wel een plek voor, maar daar ga ik hem nooit krijgen. En dat gaat toch wel een beetje een dealbreker zijn.

Is het perse nodig dat je gaat verhuizen? Als dat niet zo is en je gaat er op achteruit,dan hoef je het toch niet te doen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-18 10:52

Tja, dat is de lastige vraag. Die vooral afhangt van wat we vanmiddag in het ziekenhuis te horen krijgen. Als dat slecht is, moet ik op redelijk korte termijn een andere plek hebben. Als dat heel erg goed is (wat niet de verwachting is), dan kan ik vermoedelijk nog even blijven waar ik zit. Met daarbij wel in mijn achterhoofd dat ik met mijn inkomen hoe dan ook in kleine woningen terecht ga komen. Wat ik graag zou willen, kan ik op dit moment niet betalen en het is erg twijfelachtig of ik dat ooit ga kunnen. En als ik er dan hoe dan ook qua ruimte op achteruit ga, dan kan het plekje maar weer beter fijn zijn. Maar er zitten veel twijfels, veel complicaties, veel mitsen en maren en emoties die meespelen.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:35

Ik snap dat het een lastige, emotionele keuze wordt.
Maar ondanks dat een mens veel binnen is, is de buurt wel belangrijk, mijn buurt verandert langzaam naar een asobuurtje en ondanks dat ik ws nooit meer zo'n goedkope woning krijg, ga ik binnen nu en een paar jaar toch verhuizen. Want ik voel me hier niet fijn.

Als je nu afketst, heeft het dan gevolgen, dus langer wachten bv?

En kun je alternatieven voor je piano vinden?
Dus misschien een keyboard?
Of de piana ergens neerzetten waar je er gebruik van kunt blijven maken? Misschien wel waar je rijd of een buurthuis?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:43

Ondanks je twijfel zou ik er wel voor gaan. Je geeft ook pluspunten aan en bent zo te lezen toch aardig emotioneel waardoor je dingen toch ook anders ziet. Daarbij geef je al aan keuzes te moeten maken gezien het budget wat je hebt. De locatie is goed en ja, het is klein maar wat wil je met een klein budget op een goede locatie? Krijg je voor hetzelfde budget ergens anders hetzelfde soort huis? Dat lijkt mij niet als ik jou zo hoor.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:49

Is het mogelijk om een tweede keer te gaan? Dit doet bij mij vaak maken dat ik een woning wel of niet wil. De eerste keer komt er te veel op me af.

Misschien dat je iemand hebt die jou huidige woning kent en mee wilt naar de bezichtiging? Probeer dan je meubels vast een plekje te geven in gedachten in het nieuwe huis.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:40

Ts,hoe ging het gisteren in het ziekenhuis? Heb je nu informatie gekregen die je helpt een besluit over de woning te nemen?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-18 12:51

Alternatieven voor de piano zijn er niet. Die gaat echt mee en op dit moment (of eigenlijk, zelfs voor gisteren nog) heb ik de mogelijkheid daar voor te kiezen. Zolang ik niet op straat kom te staan, blijft het echt een harde eis dat de piano mee kan. En dat blijkt hier toch niet te kunnen. Dus gisteren had ik in wezen al de keuze gemaakt niet voor dit huisje te gaan.

Echter, gisteren kwam er goed nieuws vanuit het ziekenhuis, beter nog dan het meest gunstige verwachtte scenario was. En dat betekend dat ik ook de luxe heb om voorlopig te kunnen blijven zitten waar ik zit en dus de luxe om dit huisje af te wijzen. Het kost me 1 weigering, die verder nog zonder gevolgen is.

Heel erg bedankt voor het meedenken, zowel het hier kunnen neerzetten wat er allemaal meespeelt en in mijn hoofd om gaat als jullie reacties hebben zeker geholpen om een keuze te maken!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 14:53

Fijn dat je goed bericht kreeg in het ziekenhuis!Wat een piano betreft,ik heb er ook een,maar sinds ik verhuisd ben (ja,de piano moest mee natuurlijk) heb ik erniet meer op gespeeld omdat deze woning heel erg gehorig is en ik al een klacht kreeg van de buurvrouw dat mijn t.v. te hard had gestaan.En ik wil geen overlast veroorzaken. Het is ook niet leuk te spelen terwijl je weet dat een ander er last van kan hebben.Dus als je nog eens gaat zoeken naar een andere woning dan zou ik er op letten dat deze niet gehorig is!