Fiets uitgeleend - gestolen - geen aangifte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 22:54

Goof schreef:
Wow. Daar komt hij makkelijk mee weg dan.
Heb je toevallig een auto te leen voor me? :P

Het lijkt me niet jouw probleem dat hij dan een fiets moet betalen. Hij hoeft hem niet fysiek voor je te kopen, je kan hem ook gewoon de rekening van jouw 'nieuwe' fiets sturen. Simpel.

Dát en als ie ballen heeft dan zegt ie, hier heb je **** geld ter vervanging van de gestolen fiets.
Snap niet dat ie jou in je ogen kon kijken terwijl hij dit wist.. :(

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 22:59

Ladygiroc schreef:
Goof schreef:
Wow. Daar komt hij makkelijk mee weg dan.
Heb je toevallig een auto te leen voor me? :P

Het lijkt me niet jouw probleem dat hij dan een fiets moet betalen. Hij hoeft hem niet fysiek voor je te kopen, je kan hem ook gewoon de rekening van jouw 'nieuwe' fiets sturen. Simpel.

Dát en als ie ballen heeft dan zegt ie, hier heb je **** geld ter vervanging van de gestolen fiets.
Snap niet dat ie jou in je ogen kon kijken terwijl hij dit wist.. :(

Dat is sowieso vrij lastig via WA. :P

Maargoed, het is ook 'maar' een fiets, via de verzekering had ik het nog oké gevonden. Maar als hij persoonlijk moet betalen, nee, dat vind ik sneu. Hij is ook maar student.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 22:59

KimD schreef:
Het gaat om twee jaar, met het gestolen jaar erbij, drie jaar, en wat doet het er toe wie welk onderhoud heeft betaald. Lijkt me totaal niet relevant.

Wat ik dacht, is min of meer bevestigd, het is jammer genoeg pech. Ik ga hem niet om een nieuwe fiets vragen, dan moet hij er persoonlijk voor opdraaien, en dat wil ik ook niet. Daarbij zal ik daar toch niet tevreden over zijn, kieskeurig enzo.

Dat het niet netjes was dat hij me niet geïnformeerd heeft ben ik het uiteraard niet mee eens, dan hadden we toen actie kunnen ondernemen.

Soms wel, iig voor de verzekering.
Maar het hangt ook van je verzekering af en nog veel meer elementen.

Jammer dat het niets wordt en zuur er op deze manier achter te komen. En hij vindt er niets van dat hij dit op deze manier doet?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 23:08

Hij heeft nog niet gereageerd, maar dat komt weer door een andere fietsenkwestie. :+

We hadden ze ook nog een andere (heren) fiets geleend. En laatst stuurde zijn vader of we die fiets nog terug wilde hebben. Dat was wel een tweedehands en eigenlijk een maat te groot, dus gezegd, nee hou maar, jullie gebruiken hem meer!

Uur later stond die op Facebook te koop voor €100,-. :') Dat had ik natuurlijk zelf ook kunnen doen. Hij was pissig, want dat kon niet, belachelijk etc.

Lang verhaal kort, we kregen €40,- in een envelop, gedeeltelijke opbrengst en als vergoeding voor het altijd oppassen op hun hond.

Waar we overigens nooit iets voor vragen, dat doen we met veel liefde. Is ook de moeder van een van onze honden. :j Hoeft ook verder niet.

Ik denk dat hij niet helemaal weet wat hij met de situatie aanmoet, en ik wil het ook niet erger maken dan dat het is. Vind ik ook sneu.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 23:18

Jeetje wat ben jij aardig voor deze jongen. Hoezo sneu, hij heeft nog minstens €60 tegoed voor de herenfiets die hij verkocht heeft.
Hoezo sneu, dit is gewoon gierig/egoïstisch/profiteren van zijn kant.

KimD

Re: Fiets uitgeleend - gestolen - geen aangifte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 23:21

Even voor de duidelijkheid, hij heeft de fiets niet verkocht, maar zijn vader. Die had mij ook geappt.

Dat vond ik wel een duidelijk gevalletje eigen schuld, dikke bult. Ik zei, hou maar. Ik had misschien iets specifieker moeten zijn. :+

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 23:59

Wat ben jij aardig zeg...een uitstervend soort..

Maarrreee studenten kunnen ook bijbaantjes nemen hoor, zeker om voor jouw een leuke goede 2e handsje terug te sparen, weekje werken et voila, een fiets! En een avondje in de week bij kleunen en zo arm is hij dan niet meer...en vind paps ook van de makkelijke...maar ja dat is mijn mening..

Kijk ook eens bij de kijkdagen bij de gevonden voorwerpen bij de politie, die hebben elk jaar een veiling om weer ruimte te maken, daar zitten toch zo ontzettend veel mooie spullen tussen...

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 00:06

Je verzint vooral veel excuses waarom jij het door de vingers zou moeten zien. Echt heel erg aardig, maar waarom? Je maakt van zijn probleem jouw probleem. Je had de fiets zelfs verzekerd.

Dat hij uit zichzelf niet met een oplossing komt... Onvoorstelbaar en ik vind het vooral voor jou sneu.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 00:27

KimD schreef:
Nouja, hij is student en heeft het geld ook niet ipv de rug groeien natuurlijk.

Weet ook niet meer precies wat de fiets gekost heeft, of waard is.

Edit: Alsnog aangifte doen weet ik niet of nog mag / kan? Daar heb je vaak een chassisnummer voor nodig, dat stond op de sleutel van het slot (zo'n ijzer plaatje), die heeft hij sowieso niet meer.

Jij hebt nu gedoe omdat die vriend zo laks is om het sleuteltje niet te bewaren. Weet je zeker dat de fiets gejat is? Misschien heeft hij hem helemaal niet op slot gezet. Kan ook nog zijn dat hij hem gewoon verkocht heeft.
Ik vind het ook vooral sneu voor jou!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 00:50

Ik heb hier gewoon geen woorden voor.

Je laat over je heen lopen en je praat zijn daden goed. Ga eens heel snel op je strepen staan.

Zijn probleem dat hij geen geld heeft, niet het jouwe. Je 'krijgt' 40 euro voor je eigen fiets EN voor het zorgen van hun hond.

Onbegrijpelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 07:27

Die €60 winst kunnen ze mooi meenemen in een zoektocht naar een andere fiets voor jou. Hoeft hij ook niet zoveel te sparen. :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 07:37

Ik vind je toch ook echt te lief hierin. Je zegt het is maar een fiets. Maar mijn gewone stadsdiensten (die ik amper gebruik) koste nieuw toch ook rond de 600-700 euro hoor.

Sita77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 07:41

Hij kan toch nu nog aangifte doen en dan je verzekering aanspreken?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 07:50

Ik ben ook een arme student... Maar reken maar dat ik het terecht zou vinden als hij moet betalen!
Je leent iets van iemand, daar hoort verplichting bij dat je het weer teruggeeft!
Wat als het zijn eigen fiets was geweest? Dan had ie ook een nieuwe moeten betalen...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-18 07:52

Oh nee hoor, geen excuses vanuit mijn kant.

Ik vind de vriendschap meer waard dan een fiets. Ik heb er zelf voor gekozen om hem uit te lenen, en wist ook dat die mee zou gaan naar een studentenstad. Het risico op jatten is dan eenmaal groter.

Zoals gezegd, als het via de verzekering had kunnen gaan had ik daar écht veel voor gepushed. Maar ik vind het niet oké als hij uit eigen zak moet gaan betalen.

Hij kan er ook niks aan doen dat die fiets gestolen is, hij kan er wel wat aan doen dat hij het niet eerder gezegd heeft. Dat zei hij ook. Zoals hier benoemd wordt, wie weet of dan überhaupt wel uitgekeerd was.

Ik ga dan niet zeggen "Doe me maar €250,- voor de gestolen fiets!". Dat is het me niet waard en wil ik oprecht ook niet. Dat vind ik gewoon sneu voor hem.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 07:59

KimD schreef:
Ik vind de vriendschap meer waard dan een fiets.

Welke vriendschap? Profiteurschap bedoel je? Fiets één wordt gejat, fiets twee wordt verkocht? En dat vindt jij vriendschap?
Of is dat oppassen op jullie hond zoveel waard? Daar spaar je wel 5 tot 10 euro per dag mee uit, dat is ook weer waar...

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 08:00

Wat ik niet snap, wanneer hij het direct had gezegd had je er verzekeringswerk van kunnen maken en een nieuwe fiets kunnen kopen. Dit heeft hij niet gemeld, dus eigenlijk is het zijn fout dat er geen nieuwe fiets is nu. Dat hij gestolen is kan hij niks aan doen, maar dit is toch bizar? Jij bent ervoor verzekerd en hij heeft het voor jou onmogelijk gemaakt om daar gebruik van te kunnen maken. 50/50 voor een nieuwe fiets lijkt mij op zijn minst reëel...

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 08:00

Wauw.... Laat je hem er serieus mee wegkomen? Jij hebt 3 jaar lang voor piet snot een verzekering betaald?
Kom op zeg!! Aangifte had hij gewoon sowieso al moeten doen. Het melden ook. Vind best dat hij daarvoor "gestraft" mag worden.

Dan word er vervolgens 100 euro voor een andere fiets van jou gevangen. Waar je maar 40 euro van krijgt...

Ik snap dat je vriendschap meer waard is maar, hier leert ie natuurlijk helemaal niks van... Straks leent ie je auto, of je huis, of je volgende fiets....
Laatst bijgewerkt door iirrssjjee op 16-09-18 08:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 08:01

Ibbel schreef:
KimD schreef:

Welke vriendschap? Profiteurschap bedoel je? Fiets één wordt gejat, fiets twee wordt verkocht? En dat vindt jij vriendschap?
Of is dat oppassen op jullie hond zoveel waard? Daar spaar je wel 5 tot 10 euro per dag mee uit, dat is ook weer waar...

Sterker nog zij passen op hún hond. Dus precies andersom. Overigens verder niet geheel relavant. Maar duidelijk misbruik maken van de goedheid van ts zoals het beeld hier geschetst wordt.
Laatst bijgewerkt door Hommage op 16-09-18 08:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 08:01

Ibbel schreef:
KimD schreef:

Zoals ik het lees is het nog andersom ook, past TS op de hond van de "vrienden"..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 08:08

Guthedentjemie, wat een uitbuiter zeg... en die beweert dat hij een vriend is? Dat je daar intrapt. Hij heeft je al een paar honderd euro gekost, verkoopt een gekregen fiets voor dik geld en “betaalt” daarmee voor de opvang van de hond... je laat wel over je heen lopen zeg...

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 08:42

Waarom zou je nu geen aanfifte meer kunnen doen?

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 08:46

Los van het feit dat ik ook gewoon vind dat hij moet betalen, met of zonder verzekering, denk ik dat hij gewoon een aansprakelijkheidsverzekering heeft. 9/10 studenten zijn namelijk nog via de verzekering van hun ouders meeverzekerd, ook als ze uitwonend zijn. En daar valt het gewoon onder. Omdat hij de fiets op slot had gezet is hij niet aansprakelijk? Dat klopt van geen kant. Die verzekering is er juist voor schade aan derden die jij perongeluk! Aanricht, zoals dit exact.

De verzekering zou in theorie het uitgekeerde bedrag op de dief kunnen verhalen omdat hij weer verantwoordelijk is voor de schade van de student. In theorie, omdat ze hem nooit gaan vinden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 08:50

dees_daan schreef:
Zoals ik het lees is het nog andersom ook, past TS op de hond van de "vrienden"..

Ik lees het niet goed, het is nog vroeg en heb nog geen koffie op :+
Maar dan word je wel echt helemaal aan alle kanten genaaid. Jij bespaart hun geld door op te passen, en ze 'lenen' twee fietsen die niet meer terugkomen/verkocht worden. Ik begin me af te vragen of die eerste fiets wel gestolen is, eigenlijk :=

Vraag eens of hij het sleuteltje van die gestolen fiets nog heeft? }>

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 08:58

KimD schreef:

.

Ik ga dan niet zeggen "Doe me maar €250,- voor de gestolen fiets!". Dat is het me niet waard en wil ik oprecht ook niet. Dat vind ik gewoon sneu voor hem.

First things first, een echte vriend had je 1) eerlijk verteld dat de fiets gestolen was en 2) proactief aangeboden om ‘m te vergoeden. Ik zou me toch eens achter mijn oren krabben of deze vriendschap vanaf zijn kant ook zo gewaardeerd wordt.

Daarnaast, laten we het laatste stukje even omdraaien. Is het dan niet sneu voor jou dat je nu €250 moet betalen voor een nieuwe fiets omdat iemand anders jouw geleende fiets niet teruggeeft?