Nou Anna dat is nogal kort door de bocht en generaliserend. mijn kind loopt er dus als een ‘modepopje’ bij, maar dat heeft niks met opbieden te maken, maar gewoon omdat ik het mooi en leuk vindt. Ik hou van kleding en mode en luxe (en gelduitgeven zou mijn man zeggen). Ook voor mijzelf. Maar dat is geen opbieden.
Ik geniet er oprecht van als ik voor dr kast sta en setjes sta uit te denken van wat is leuk en wat niet. En ik hou er van als niet iedereen hetzelfde heeft dus koop vaak de minder main stream merken.
En ja stiekem vind ik het heel leuk als ze op de crèche komt en andere moeders kijken in dr nek welk merkje het is of dat aan mij vragen.
troi
Geplaatst: 09-09-18 13:24
Mijn zoon van 11 is ruig met zijn spullen en groeit als kool, dus in no-time ofwel stuk of te klein. Dus zoek ik altijd eerst naar leuke tweedehandse kleren, als dat er niet is dan gaan we pas naar de winkel voor nieuw. Dure merken doe ik niet aan. Interesseert mijn zoon ook totaal niet. Hij is sowieso totaal niet ijdel, gaat ook gerust in vieze kapotte kleren naar school omdat hij het niet ziet (gelukkig spot mams dat weer wel waarna hij zich mopperend omkleed hahaha). Goede kleren die te klein zijn gaan in de hergebruik. Via mp of via zo’n verzamelpunt.
Laatst bijgewerkt door troi op 09-09-18 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Suzanne F.
Geplaatst: 09-09-18 13:25
Ik durf geen foto te plaatsen, ze heeft echt een grote schuifdeurkast helemaal vol. Een plank spijkerbroeken, een plank dunne truien, plank middel dikke truien, plank dikke wintertruien. Hanggedeelte met jurkjes en veeeeeel turnpakjes. Verder een plank met korte broeken en een plank t-shirts. Ladekast met sokken, ondergoed en een mandje met bikini's en bh's. Edit: plank met sportkleding, joggingbroeken etc vergeten. Ze is bijna 12 en kiest haar eigen kleding uit sinds 2 jaar ongeveer. We gaan vooral naar de H&M en de New Yorker. Echt merkkleding heeft ze niet, al draagt ze van sportkleding graag Nike en Adidas en heeft ze PUMA sneakers. Ook draagt ze graag Converse en Vans. Maar van kleding heeft ze dat niet zo. Wat ze leuk vindt draagt ze en dat is dus vaak van de H&M en de New Yorker.
Wat niet meer past gaat naar de Kringloop of in de kledingbak voor Roemenië.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 09-09-18 13:36
Ik heb zelf niks met mode en kleding. Onze dochter van 8 heeft wel een sterke eigen smaak. Maar ze loopt niet in merkkleding. Koop rustig bij de Zeeman bijvoorbeeld. Kast is vrij vol maar alles wordt gedragen. Wellicht wil ze later wel dingen met een merkje. Maar dat mag ze dan van haar kleedgeld gaan kopen als ze groter is. Ik las net 35 euro voor een longsleeve. Dat vind ik veel te duur. Schoenen geef ik wel meer aan uit. Goed schoeisel vind ik heel belangrijk.
Als de kleding te klein of stuk is gaat het in de kledingcontainer.
xingridx
Geplaatst: 09-09-18 13:38
Hier heeft ze een grote kast, maar die zit maar deels vol met kleding, rest vul ik op met speelgoed en slaapzakken en beddengoed. Beeb heeft ook al aardige kast vol, maar dat moet ik nog wassen, uitzoeken en sorteren.
Hier is het echt een mengelmoes, merken als Tumble n dry, Ninni vi, Flo en Vingino vind ik leuk maar nieuw veel te duur, dus dat koop ik in de sale...no way dat ik 35 euro betaal voor een shirt. Verder meng ik alles met Hema, Zeeman, H&M en C&A en wat ik nog doorgeschoven krijg van kennissen... En als ze zoals laatst een duurder setje aan heeft, dan zit er een legging van de zeeman onder
Ik vind het ook wel de sport hoor. Winterjassen koop ik in de sale van het vorige seizoen voor de helft, zo had ze vorig jaar een Vingino jas voor 50 euro en dit jaar Le chic voor eenzelfde prijs ipv meer als 100 euro. Hebben we dan veel plezier van en mijn portemonnee is ook blij en daarnaast heeft ze mooi een tussenjas voor twee tientjes Of laatst in de sale bij Tumble helemaal blij met twee spijkerbroeken en een trui voor 35 euro voor de oudste...voor datzelfde geld had ik ook een jurkje en legging voor de jongste uit de nieuwe collectie allebei leuk maar de sale nog leuker haha
Kleding wat te klein is bewaar ik nu voor dr kleine zus en wat er dan overblijft gaat naar de kledingbank oid
J_emma
Geplaatst: 09-09-18 13:49
Britta31 schreef:
Dat weet ze toch niet.Ik denk niet eens dat ze haar eigen kast herkent.
Die van mij is nu 22 en woont op zichzelf. Maar als ik op die leeftijd van haar kast een foto had moeten maken, had ik het met een panoramafoto van haar vloer amper gered..
J_emma
Geplaatst: 09-09-18 13:53
lieveli schreef:
Ik heb getemd, ik vind dit een interessante discussie, je dochter voor l.u.l. zetten doe je maar elders.
Serieus? Ik zie niks persoonlijks, herleidbaars of gênants. Het is niet alsof er ondergoed pontificaal in beeld ligt, er een foto van dochter bij staat en het met naam en toenaam op Instagram wordt geplaatst ofzo..
Maar ontopic: ik vind dat die van mij best veel kleren hebben, maar het past makkelijk in een normale kast. We geven er ook geen bakken met geld aan uit. Ze hebben zelf ook liever een paard en kleren van H&M e consorten dan dure kleding
Remembrance
Geplaatst: 09-09-18 14:00
Hier even namens kind (13) zelf Mijn kast is nogal vol, maar het meeste van die kleding is al veel te klein of draag ik niet meer (en is allemaal 2e hands van mijn zus). Die ga ik natuurlijk binnenkort opruimen, ik heb al zulke kleine kasten
Merkkleding heb ik niet, hoef ik niet en krijg ik niet
Mijn moeder en ik zijn even lang dus met sommige dingen (truien etc) hebben we een soort gedeelde kledingkast. Dan kan ik dingen van haar dragen en zij van mij. Ik heb geen kleedgeld oid en ik ga met mijn moeder winkelen als ik nieuwe kleding nodig heb. Ik ben al een tijdje klaar met mijn groeispurt dus ik heb niet vaak nieuwe kleding nodig. Ook heb ik geen oog voor mode of stijl dus hou ik het meestal maar bij de basic kleuren; zwart, blauw, wit en grijs. Uitzonderingen komen natuurlijk ook voor
Laatst bijgewerkt door Remembrance op 09-09-18 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Urbanus
Geplaatst: 09-09-18 14:01
Hier past het niet meer. Nu gebruiken we dan nog wel de babykamermeubels, dus het is geen enorme kast, maar het is gewoon tijd voor een grote-jongenskast.
Mijn oudste zijn kleding past allemaal op 1 schap, wel per seizoen. Dus 1 schap voor herfst/winter en 1 voor lente/zomer en dan nog 1 voor zijn pyama's dan wel zomer en winter.
BigOne
Geplaatst: 09-09-18 14:12
Wat mijn kinderen in de kast hebben, geen idee, zijn allemaal de deur uit. Vroeger had ik één grote kast waar van allemaal de kleding lag. Ook van ons, hel handig. Toen hadden ze merk/non merk, merk kwam bij de kringloop weg of uit de sale met 75% korting. Wel echt goede schoenen en winterjassen en daar bij keek ik niet op een gulden. Zodra ze thuis kwamen was het oude kleding aan en een overal. Kleding die bij ons weg ging bracht ik naar de tweedehands winkel. Ik heb het nooit zo begrepen , al die grote merken voor kleinere kinderen. Snap wel dat je als ouders het leuk vind wanneer je zelf ook echt merk en setjes enz gericht bent , wij konden het ook met gemak betalen maar wij vonden een spaarpot voor ze aanleggen belangrijker. Een van mijn kinderen is een echte fashion addict, kan zo de bijenkorf leegkopen maar die zoekt tweedehands de mooiste spullen voor de kleinste prijzen bij elkaar. En één keer per jaar neemt ze een zak euro's mee (verdient met lesgeven) en dat geeft ze aan nieuw spul uit.
Aranel
Geplaatst: 09-09-18 15:20
Hier is het kind nog niet eens geboren en ik heb al behoorlijk wat verzameld Twee commode lades en nog wat vestjes en een jas in het hang gedeelte van de kast.
Ik ben morgen 32 weken en heb alle kleertjes voor de eerste tijd wel bij elkaar volgens mij. Ik ga er vanuit dat we ook nog wel eea krijgen maar ik heb liever waardebonnen dan echt kleding, ik vind best veel babykleertjes ook gewoon niet zo mooi namelijk, dan zoek ik liever zelf wat uit.
Mam koopt eigenlijk altijd 2de hands. Maar nu heb ik te veel, te veel kleding? Ja.. Ik heb niks met merken dus dat maakt het makkelijk, grof geschat zo'n 20 spijkerbroeken ( Waarvan ik er eigenlijk maar 3 draag die het fijnst zitten. ) 10 joggingbroeken en 10 korte broekjes ( die ik niet draag. ) en nog 9 paardrijbroeken. 1tje had ik van pap gekregen tijd terug, ( Kuch, 240,- ) Maar ik doe hem nooit aan, zit voor geen meter!
Vesten, shirten, sweaters, hempjes enz 50 bij elkaar? Ik weet het niet eens, . Maar, ik doe ook maar 4-5 shirtjes\sweaters echt aan. Mam vind het gewoon leuk om te kopen, dus ik ga niet zeuren, . Ik haat zelf shoppen dusja. . Ik denk wel dat mijn kledingkast overdreven veel is, maar ik ben het gewend ook toen ik klein was,
tita
Geplaatst: 09-09-18 15:34
Britta31 schreef:
Dat weet ze toch niet.Ik denk niet eens dat ze haar eigen kast herkent.
benangelique
Geplaatst: 09-09-18 15:42
Mijn kinderen hebben genoeg kleding om niet iedere week in hetzelfde te lopen. Ik denk dat ik mijn dochter van 8 3 weken kan kleden zonder te hoeven wassen. Mijn zoon van 5 heeft minder. Ik denk dat hij kleding voor 2 weken heeft. Mijn zoon vindt alles mooi wat ik voor hem mee neem, mijn dochter meestal ook, al krijgt ze meer en meer eigen wensen. Wel loopt ze al 7 jaar, vanaf ze nee kon zeggen , in jurkjes en rokjes. Broeken weigert ze gewoon. Beiden hebben 2 paar schoenen en 1 winterjas, 1 softshell en 1 bodywarmer.
De kleding die ze dragen verschilt heel erg qua merk. Er ligt hier van wibra tot ninni vi in de kast
tita
Geplaatst: 09-09-18 15:55
Ik koop van de goedkopere kleding alleen HEMA die is gewoon echt goed...maar goedkoop vind ik de HEMA niet meer. Ondergoed komt wel van zeeman
Voor mijn dochter heb ik diverse merken maar liefst rustige kleuren.... Z8, jubel, tumble, flo, Le chic (zonder blingbling) van de gewone merken. Voor de kenners mingo, Tiny cottons, Mini Rodini, mayoral, onedayparade, phil&phae, Little inidans, Little hedonist. Ik denk dat ik haar 3 maanden elke dag iets anders kan aantrekken.
Mijn zoontje heeft nu 8 boxpakjes de rest trek ik niet aan..... hmmmmm niet helemaal eerlijk
Heb wel hekel aan schoenen kopen...niet leuk
Maar ik doe het nu anders, sinds kort besloten. Ik hoop nu leuke items waar ik helemaal gek op ben en dan hooguit voor 2 weken. En draag ik helemaal op. Er gaat nu veel kleding naar MP en is zonde ik koop niet voor een ander
Mungbean
Geplaatst: 09-09-18 16:04
Ik ben een minimslist kwa kleding geloof ik Dochter heeft 1 la met zomerkleding (korte mouw, korte broeken) en 1 la met lange kleding. Ik koop pas wat nieuws als het langzaam krap aan wordt met wassen. Het meeste is van C&A en H&M. Verder nog wat tweedehands via een nichtje. Wel koop ik een goede waterdichte en ademende winterjas. Kwa schoenen wil ze vanaf de eerste zonnestraal tot oktober of zo toch enkel sandalen aan. Verder nog wat goedkope afrag bobby car gympen. Voor de winter zoek ik wel weer goede waterdichte modderstampers.
Ik las ergens meerdere 100en euro’s per maand, dat is bij mij meer het bedrag per jaar incl jassen. Voor mezelf ga ik ook hooguit 2x per jaar shoppen. Hou daar helemaal niet van.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 09-09-18 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Kairos
Geplaatst: 09-09-18 16:06
Kind (15) reageert ook even Ik geef vrij weinig om merken. Nou heb ik liever een mooi wedstrijdjasje van Anky dan een spijkerbroek van een duur merk, maar ook mijn paardrijspullen zijn niet gigantisch duur. Merendeel komt gewoon bij de H&M, C&A of Bon Prix vandaan Qua schoenen ligt mijn voorkeur ook bij iets als Adidas of Nike, maar 's zomers switch ik snel naar teenslippers.
Hij krijgt elke dag propere kleding aan hoor. Het vertekend misschien maar ik vind dit niet super weinig, ook niet overdadig veel: 4 jeansbroeken 4 joggingbroeken 4 tshirts met lange mouwen ( ga er nog een paar bijhalen) 4 pyama s herfst/winter 7 sets ondergoed 4 apparte onderbroeken En dan op schap eronder liggen wel nog shorts en t shirts met korte mouwen.
Vorige week nog juist dikke winterjas gekocht voor hem die je langs 2 kanten kan dragen voor 25 euro.
_lautje_
Geplaatst: 09-09-18 16:43
Ik hou ook van afwisseling in kleding. En onderling combineren. Dan ben je het ook niet te snel zat. Net als met eten hou ik ook van afwisseling