Gewoon met je ouders.
Wie weet groeien jullie er over heen... dan is het nu gewoon niet jullie tijd.
Wie weet groeien jullie er niet over heen... dan is het verspilde energie.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sabri schreef:Dus ook al is je opa dood, je denkt dat hij nog steeds tevreden moet blijven. Jammer voor de overleden opa, jij leeft nu en mag doen wat jij wil.
Je lijdt aan de druk van het familie collectief. Dat is erg moeilijk want de groep is sterker en als jij niet gaat zul je mogelijk vreemd aangekeken worden. Dat is dan iets waar de anderen aan moeten wennen. Dat went vanzelf op den duur. Dan weten ze niet beter. Jij hoeft niet perse in die druk mee te gaan. Je mag voor jezelf kiezen, en daarvoor hoef je ook geen ziekte als smoes te verzinnen of je zelfs ziek te maken. Je kunt gewoon laten weten dat je niet komt. Je hoeft je ook niet schuldig te voelen. Je kunt liever gaan wanneer je er ook echt wilt zijn, dan gaan omdat je je verplicht voelt.
Denise_Storm schreef:Met een schone lei beginnen... Zie het als een kans en laat zien dat jij wél een nieuwe start wil maken. Als jij nu niet komt opdagen, is de kan groot dat ze nooit bij jou op verjaardag of in je huis komen. Geef ze die opening om dat te doen. Komen ze nog niet langs? Prima, maar dan heb jij het geprobeerd en ben jij de volgende keer ook niks verlicht meer.
Ga 1,5 uur naar die verjaardag toe, laat je gezicht zien, ga vervolgens bij je andere familie zitten/praten. Laat je niet kennen TS, laat hun links liggen tijdens de verjaardag. Er zijn genoeg andere mensen waar je een praatje mee kan maken en dan is die 1,5 uur zo voorbij.
daffieduck83 schreef:Ikzelf heb gelukkig een kleine familie, maar ik heb een aantal jaar geleden besloten om niet meer te gaan naar verjaardagen van familieleden/kennissen waar ik mezelf alleen maar erger.
Word ik uitgenodigd dan meld ik mij beleefd af: Dank je wel voor de uitnodiging. Helaas kan ik niet komen. Veel plezier. Mvg.
Kan ik daadwerkelijk niet omdat ik bijvoorbeeld tentamenweek heb dan vermeld ik dat als reden. Heb ik geen reden, noem ik ook geen oorzaak. Ik kan helaas niet.
Roosch schreef:A3a1 schreef:In dit geval zou ik iets eten wat niet goed voor me is en ècht ziek thuis blijven.
bv eeen paar garnalen, zodat ik weet dat ik tot de volgende dag me beroerd zou voelen.
Ik hoef niet te liegen en een avond en nacht ziek zijn, heb ik er wel voor over.
Wat een prachtig volwassen advies!![]()
![]()
....
![]()
![]()
Naast dat een voedselvergiftiging nooit helemaal zonder risico is, besodemieter je de boel natuurlijk net zo hard als je jezelf gaat ziek maken. Want dan moet je daar weer over liegen
)Mavelle schreef:Blijkbaar hebben jullie als familie besloten met een schone lei te beginnen. Doe dat dan ook, en ga. Je kan niet 1 iemand (je nicht) uitsluiten van die schone lei. Als iedereen uit je familie iemand uitsloot was de familie nog steeds verdeeld.
Sabri schreef:Dus ook al is je opa dood, je denkt dat hij nog steeds tevreden moet blijven. Jammer voor de overleden opa, jij leeft nu en mag doen wat jij wil.
Je lijdt aan de druk van het familie collectief. Dat is erg moeilijk want de groep is sterker en als jij niet gaat zul je mogelijk vreemd aangekeken worden. Dat is dan iets waar de anderen aan moeten wennen. Dat went vanzelf op den duur. Dan weten ze niet beter. Jij hoeft niet perse in die druk mee te gaan. Je mag voor jezelf kiezen, en daarvoor hoef je ook geen ziekte als smoes te verzinnen of je zelfs ziek te maken. Je kunt gewoon laten weten dat je niet komt. Je hoeft je ook niet schuldig te voelen. Je kunt liever gaan wanneer je er ook echt wilt zijn, dan gaan omdat je je verplicht voelt.