Geluidsoverlast, wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:31

7 uur is toch niet vroeg.... en na 1 keer al klagen...

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:33

Ik ga langs mijn neus weg eens informeren wat ze aan het doen zijn en hoe lang het gaat duren en zo.
Weet ik meteen waar ik aan toe ben.

En dan zou ik ze vragen me de volgende keer dat er 7 uur lawaai wordt gemaakt mij van te voren te waarschuwen, zodat ik mijn oordopjes in kan doen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 07:15

Jeetje je zou hier in de buurt moeten wonen.

Gisteravond wilde ik vroeg naar bed, maar half 10 ging er een wasmachine ? bij een van de buren aan. Al een paar dagen maakt dat ding ongezond veel herrie. Half 11 was hij klaar. Naar boven gegaan, tegenover was een tuinfeestje en blijkbaar een concert ergens in een park in de buurt. Rond 11 uur was het concert afgelopen. Ramen dicht, oordoppen in tegen het tuinfeest. Word om kwart voor drie wakker van de warmte. Ik wil een raam open doen, maar er zitten nog een paar mensen van het feestje buiten die behoorlijk hard praten.

Dit is wel erg veel bij elkaar, maar in de zomer is er regelmatig muziek of hard gepraat in de aangrenzende tuinen. Vaak wel tot een uur of 12 of 1 's nachts. Ook wel eens door de week als het mooi weer is.

Ik heb ooit aan iemand verderop gevraagd of de harde muziek uit mocht, maar werd toen bedreigd.
Als de herriemakende wasmachine van de directe buurvrouw is kan ik er nog wel wat over zeggen, die is wel aardig, maar verder kijk ik wel uit.

Wij doen gewoon ramen dicht en oordoppen in. Gelukkig is het vooral het laatste jaar een stuk minder geworden met herrie in de tuinen, want we wilden al gaan verhuizen.
Veel huizen bekeken, huis te koop gehad, maar toch niks anders gekocht omdat we eigenlijk prima wonen op wat herrie na.

Miepen over een stofzuiger zou niet eens in me opkomen.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 07:28

Ibbel schreef:
Werken op zondag? In Apeldoorn? Dat lijkt me sterk, vindt meneer pastoor niet goed :)) Oh, sorry, de dominee :D

Nou ik heb ongeveer mijn hele leven in Apeldoorn gewoond. Mijn partner ook en beide onze familie en vrienden ook. Ik ken niemand die niet op zondag zo vroeg zou klussen als het nodig is...
Overigens zouden wij wel even de buren een berichtje doen als wij in het weekend heel vroeg al zouden beginnen.
Zo kerkelijk is Apeldoorn niet...